Zobacz wątek - co jest szybsze??

co jest szybsze??

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

co jest szybsze??

Postprzez TristanAdrian » 16/9/2011, 13:39

Mam nurtujące pytanie bo ostatnio kolega, który siedzi w motocyklach od dziecka powiedział mi, że mojego GSX-R 600 K4 na 1/4 mili wyprzedzi bandit 1200 naked i że ten bandit ma sporo lepsze przyśpieszenie ponieważ ten otoż bandit ma duzo lepszy moment obrotowy. Czy to prawda bo nie bardzo chce mi się wierzyć raz powiedział, że jechał swoją 929 295 km/h a z tego co czytałem to 929 nie poleci nawet 280km/h
TristanAdrian
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 14/5/2011, 14:44
Lokalizacja: Rzeszów


Postprzez Czester » 16/9/2011, 13:44

Nie miałem okazji oglądać wyścigu na ćwiarę w/w sprzętów ale na logikę można wysnuć wniosek, że na tak krótkim odcinku Gixer będzie wąchał spaliny. Duży Bandit ciągnie od dołu jak lokomotywa. Gixer do 6 krpm nie jedzie, więc zanim się rozkręci i dostanie kopa to będzie już za późno.

Odnośnie 929 to na liczniku tyle pokaże bez problemu ale prędkość rzeczywista zmierzona GPS-em będzie nieco niższa.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez gozdzik77 » 16/9/2011, 14:17

bandit 1200 wciągnie nosem gsxr600 na przyspieszenie.
w b12 jest taki moment w dolnym zakresie obrotów że katapultuje tą maszyne do przodu.Sam latam na zx9r i kumpel ma b12 także wiem co ta maszyna potrafi.
Co do 929 to nie będe się wypowaidał czy może polecieć 295km/h, licznikowe 280 to raczej napewno.
gozdzik77
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 20/7/2006, 17:33

Postprzez Invi » 16/9/2011, 14:17

Ale co mu z momentu na dole, co to już na obroty moto nie można wkręcić?

CzesterTX napisał(a): Gixer do 6 krpm nie jedzie, więc zanim się rozkręci i dostanie kopa to będzie już za późno.


Od 8 krpm :P Ale to już ze sprzęgła solidnie strzelić nie można?

Do 120 nie ma bata żeby taki kloc jak Bandit wydymał supersporta, na dwójce też nie powinno być wielkich problemów. Co z tego że ma momentu jak waży tyle co słoń.

A przy wyższych prędkościach gdzie 600cc robi się mało do przyśpieszania banditowi skutecznie będzie przeszkadzał żagiel w postaci kierowcy.

Jedyna przewaga jaką lokomotywy mogą mieć w przyśpieszaniu (w stylu hajki na przykład ;) ) jest taka że nie będą tak chętnie strzelały przodem do góry.



Ile ma B12 do 100? :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Czester » 16/9/2011, 14:42

Invinciblee napisał(a):Od 8 krpm :P Ale to już ze sprzęgła solidnie strzelić nie można?

Można ale co to da? Pójdziesz na gumę i tyle.


Invinciblee napisał(a):Ile ma B12 do 100? :P

Katalogowo porównywalnie z Gixem - 3,5s.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Invi » 16/9/2011, 15:38

Te 0.5s ma duże znaczenie :P

Nie no, mówię o normalnym ostrym starcie, nie waleniem sprzęgłem tak aż koło pójdzie w górę. Wtedy niski moment na niskich obrotach nie przeszkadza za bardzo.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez ZooL » 16/9/2011, 19:46

no zdaje sie ze hayka ma jeszcze taka przewage nad supersportami ze zwyczajnie jest szybsza, a nie tylko gorzej strzela przodem w gore(i tu akurat jest mase przejazdow na 1/4 do potwierdzenia ;p )
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32

Postprzez PrimoGhost » 16/9/2011, 20:00

http://www.youtube.com/watch?v=fI_GvCl8ei8

Tyle może sobie zrobić ze swoim momentem obrotowym... hayka ma 100000000 cm długości, dlatego jest dobra do wyścigów na 1/4. Głównie dlatego.

Nie ma bata, żeby taki grubas przegonił supersporta. na 1 biegu 1200 straci w moment trakcję. Ja katapultując się z już 4 tys obrotów osiągam naprawdę konkretny ciąg. Co innego wlec się 12 kph i odkręcić nagle manete do oporu. turbodziura za duża :D
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Atlantis » 16/9/2011, 20:12

Drodzy koledzy!

Za przyspieszenia odpowiedzialna jest głównie MOC.
Za elastyczność odpowiedzialny jest głównie MOMENT OBROTOWY.

1/4 mili to test przyspieszenia maszyny.
Nowy Gixer, np. K10 zostawił by Bandita o parę długości. Sprawa się komplikuje w przypadku Twojego Gixerka, ponieważ to K4, a on ma "tylko" 97,5 KM.

Oficjalne dane z zagranicznych serwisów:

Suzuki GSX-R 600 K4 1/4 mili w 11,15 sek.
Suzuki Bandit 1200 1/4 mili w 11,30 sek.

Wyniki są bardzo zbliżone, kwestia tego co jest szybsze zależy od osoby, która będzie zmieniać biegi, ale teoretycznie Gixer.

Bandit robi wrażenie swoim momentem obrotowym. W normalnej jeździe częściej przyspieszamy np. z 60 km/h do 140 km/h niż 0 do 150ciu, a w teście elastyczności przynajmniej w granicach 140 km/h GSX-R nie ma szans. Powyżej tej prędkości supersport znowu jest lepszy. Dlaczego? Raz, że Bandit to naked i wyraźnie rosną opory powietrza w stosunku do moto z owiewką, a dwa, że Bandit kończy rozpędzać się przy 230, gdzie Gix przyspiesza dalej.

Supersporty zostały stworzone na tor, a więc służą do połykania innych moto. Są lekkie, mocne i zwinne. Koniec i kropka. Za to są niepraktyczne i nie nadają się prawie do niczego innego ;]

Z ciekawostek wszyscy zachwalają Triumph'a Street Triple'a za silnik, a w praktyce nowy Hornet do 140 km/h(przysp.) jest ciut szybszy. Wrażenie robi zawsze elastyczność, a tutaj Triple wśród 600-etek (N) nie ma sobie równych.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Vergon » 16/9/2011, 20:22

Atlantis napisał(a):Za przyspieszenia odpowiedzialna jest głównie MOC.
Za elastyczność odpowiedzialny jest głównie MOMENT OBROTOWY.


Bulszit.

Przy jakich obrotach masz największe pie****nięcie w swoim moto?
Jedź na hamownię, weź wykres w łapę i zobacz, że przy tej wartości będzie krzywa momentu a nie mocy.
Avatar użytkownika
Vergon
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3302
Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Atlantis » 16/9/2011, 20:28

Jedno jest z drugim związane, ale ogólnie liczy się całka z pola pod wykresem.

Nie bierz moich słów zbyt dosłownie. Moment obrotowy to siła x ramię, która porusza koło motocykla i on wynika bezpośrednio z mocy i odwrotnie. Niemniej supersporty charakteryzują się bardzo słabym momentem obrotowym i dużą mocą. Mimo to przyspieszają lepiej niż Bandit u którego sytuacja jest odwrotna.

Także pisząc to miałem na myśli: jeśli widzisz dużą moc w tabelce dane fabryczne możesz się liczyć z niezłym odejściem, jeśli masz duży moment to miło się będzie wyprzedzać. Taki sens przekazu, może źle ubrany w słowa.

PS
Hayabusa do 200 jest wolniejsza niż Beemwej 1000 RR.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez TristanAdrian » 16/9/2011, 21:07

Moj GSXR ma 120 KM a nie 97 bandit tego gościa jest chyba coś koło 2002 roku
TristanAdrian
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 14/5/2011, 14:44
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez Czester » 16/9/2011, 21:32

No to w czym problem? Ustawcie się na ćwiarę i będziesz wiedział.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4651
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Kedar-88 » 16/9/2011, 23:18

Tutaj jest filmik przedstawiający jak ten "grubas" odchodzi z gsxr 750.
http://www.youtube.com/watch?v=aJUkxe9XS_s
Nie chce tego komentować, sami zdecydujcie czy poradziłby sobie z 600-stką
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Atlantis » 17/9/2011, 00:27

TristanAdrian napisał(a):Moj GSXR ma 120 KM a nie 97 bandit tego gościa jest chyba coś koło 2002 roku


Jak 120 KM?? Grzebałeś coś? Przecież K4 ma 97,5 kuca. Nie kumam...

Kedar-88 napisał(a):Tutaj jest filmik przedstawiający jak ten "grubas" odchodzi z gsxr 750.
http://www.youtube.com/watch?v=aJUkxe9XS_s
Nie chce tego komentować, sami zdecydujcie czy poradziłby sobie z 600-stką


Tylko na początku czy mnie oczy mylą? Przecież po 100-150 metrach Bandit już nie wyrabia.

Liczby to liczby. Według testów jasne jest, że Gixer połyka Bandita i koniec. Do tego został stworzony. Zresztą czekam na wypowiedź Inviego, On ma K3 i powinien się wypowiedzieć o odejściu takich sprzętów. Bandit jest fajny, ale nie ma co się łudzić - do supersporta sporo mu brakuje, nie do tego celu został stworzony.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 17/9/2011, 07:18

Moment, moment. Bolidy F1 mają maksymalnie po około 200Nm, byle lepszy diesel ma więcej. Jakoś nie widzę żeby klekoty ich wyprzedzały :P

SV650 ma porównywalny moment z supersportami, i poza dołem który zapowiada super kopa na górze nic nie ma, a jazda ze sportowymi R4 to dla niej spory wysiłek.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6273
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez henio12323 » 17/9/2011, 08:17

sie wtrące :P bierzcie wszystko pod uwage ! to prawda że byle 1.9 tdi ma ponad 200 NM. ale bolid F1 z kolei ma 700 czy ileśtam koni. i tutaj jak bys podpiał duzej przyczepke do bolidu i do osobówki podobnie by miały problemy z uciągnieciem jej :D
bandit ma duzo momentu i mało mocy ;P wiec startuje jak pocisk. SS musi sie wkręcic choc mu to duzo nie zajmuje. ale moment robi swoje do takich startów z miejsca :D

co do porównania to tak jak w crossówkach 2T i 4T. 2T lzejsze, wiecej mocy, 4T nieco ciezsze i mniej kucy. a mimo to nie odstają od 2T bo nadrabiaja momentem obrotowym :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26014
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PrimoGhost » 17/9/2011, 08:33

Atlantis bardzo mądrze wyjaśnił kilka postów wyżej.

Weź sobie te ciężarówki do wyścigów... po 1000 hp pod maską a doczepiając przyczepę ją zajedziesz, bo nie ma siły jej ciągnąć.

Moment obrotowy a moc, to coś jak wkręcanie śruby wkrętarką. na wysokim przełożeniu wkręcisz ją bardzo szybko, ale słabo, na niskim będzie się kręciła powoli, ale bardzo mocno ją dociśnie. Działa na wyobraźnię? Śmieszne jest też powiedzenie, że za przyspieszenie odpowiedzialna jest tylko MOC. Właśnie moment obrotowy! Moc odpowiada bardziej za prędkość maksymalną. Dla bolidu F1 ważącego 10 kg moment nie jest ważny, bo i tak 200 Nm katapultuje go z miejsca, a potem przy wysokich obrotach i prędkościach 200 z hakiem nie jest już tak bardzo potrzebny jak moc.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez Meciek » 17/9/2011, 08:46

Ja się ścigałem ze świateł z b12 z 2006r, obaj byliśmy z pasażerami i Bandit tak wystrzelił ,że moja 750 została z tyłu, a niby mam 50koni więcej. To samo było na obwodnicy, wyprzedziłem go dopiero przy 220km/h, pasażerowie byli mniej wiecej tej samej budowy. Powiem wam jeszcze ,że trochę mnie to zdołowało i już zacząłem się zastanawiać nad jakimś litrem. Przypuszczam jeszcze ,że gdybyśmy się cieli bez pasażerów to szybciej bym go wyprzedził a nie przy 220 :/
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez TristanAdrian » 17/9/2011, 09:03

Gsxr 600 k4 ma seryjnie 120km.
tu masz linka do k3
http://www.wroom.pl/dane,techniczne,mot ... 26197.html

K4 ma seryjnie 5 km więcej.
TristanAdrian
Świeżak
 
Posty: 59
Dołączył(a): 14/5/2011, 14:44
Lokalizacja: Rzeszów

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość




na gr