Zobacz wÄ…tek - dziwne stuki w silniku gsx-r 750 srad - filmik
NAS Analytics TAG

dziwne stuki w silniku gsx-r 750 srad - filmik

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

dziwne stuki w silniku gsx-r 750 srad - filmik

Postprzez r0x0r19 » 14/9/2011, 23:10

Witam mam taki problem , wczoraj zauwazylem dziwne stuki w silniku .
jest to 1 / 2 stuki co kilka sekund . dzis spróbuje zdiagnozowac w którym miejscu silnika słychac dokładnie te puki .

http://www.youtube.com/watch?v=eW-e1ZbpoOw

prosze o jakas podpowiedz co z tym moze byc

---------------------------------

wyczytalem na forum motocyklistow takie coÅ› :


Dla wszystkich zainteresowanych (Kokesz juz wie podobno), moj koles ktorego Srada spotkalo to samo sprawdzil to w serwisie po numerze ramy i okazalo sie ze te Srady 750 , roczniki 96 mialy wadliwe sworznie tłokowe które były wykonane z kiepskiego materiału i się wyrabiały. Dealer Suzuki w Szczecinie juz raz na to trafil i po wymianie samych sworzni wszystko chodzi cichutko....
Tylko prosze bez tekstów typu - sworznie to słychać inaczej itp, sprawdzaliśmy i rozkminialiśmy już każdy możliwy motyw i nic innego nie pozostało. Niestety trza bedzie silniczek rozbierac
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik


Postprzez rafal124jdm » 15/9/2011, 06:41

Nie jest to czasem łańcuch rozrządu?
rafal124jdm
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 5/9/2011, 06:41
Lokalizacja: TOS


Postprzez sonycbr77 » 15/9/2011, 07:37

moim zdaniem (sworzen) sworznie by pukaly caly czas to jakby luzny lancuch pukal gdzies o obudowe
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez r0x0r19 » 15/9/2011, 09:35

czyli jest prawdopodobieństwo że coś z rozrządem nie tak, a to nie jest jeszcze tak tragicznie .

aha, dodam że motocykl został do mnie przywieziony na boku, ulało się troche oleju . czy mogło to wpłynąc na rozwój takiego stukania. ?
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez sonycbr77 » 15/9/2011, 12:42

nie jest tragicznie ale sprawdz rozrzad bo jak ci przeskoczy lancuch albo peknie to moze narobic balaganu od lezenia na boku nie powinno sie nic stac
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Przemk » 15/9/2011, 14:36

łańcuch, jeszcze polatasz do końca sezonu ale, albo wymiana (lepiej) albo regulacja (taniej ale gorzej) Cię czeka
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez r0x0r19 » 15/9/2011, 15:55

no to powiem że pocieszyliście mnie bardzo :)
bo już naprawde myślałem że to coś gorszego typu panewki itp, a łańcuch lepiej nowy kupic, pojde do jakiegos serwisu zeby mi to zrobili bo sam grzebac nie bede :)

---

zamieszczam jeszcze jeden film . prosze bardzo :)

http://www.youtube.com/watch?v=ioasybqq6EA

2 problem to straszne walenie z wydechu . idą ognie . nie jest to zdrowe ale czym to moze byc spowodowane. ? także nie wkręca się na obroty tylko wali z rury .


a i dodam jeszcze ze stuki na wolnych obrotach słychac bez gazowania bez niczego . mam nadzieje nadal ze to rozrzad :P

także zamieszczam na jakim filtrze jezdzil poprzedni wlasciciel czy jazda na takim filtrze moze powodowac niewchodzenie na obroty. ? bo w chwili obecnej ciezko wbija na obroty i strzela z wydechu . ?

Obrazek (otwórz link)
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Przemk » 15/9/2011, 19:45

Jak dla mnie za bogata mieszanka, a dokładnie nie dochodzi do pełnego spalania w komorze i dochodzi do zapłonu w wydechu, nie jest to dobre, bo dużo nagaru a dwa coś w końcu Ci "roz***wali" Zawsze możesz odpalić bez filtra na postoju przy garażu, nic się nie stanie jak pochodzi te parę sekund. Zobaczysz wtedy jak działa czy cały czas masz te strzały. Jeśli tak to sprawdź gaźnik, może trzeba skalibrować.

Co do filtra to jest materiałowy jeśli dobrze widzę, umyj go dobrze i wysusz powietrzem pod ciśnieniem (kompresor w garażu albo na stacji) ale pamiętaj że czyści się dmuchając od środa a nie po zewnętrznej stornie (żeby wydmuchiwać syf a nie wbijać w filtr) dobrym wyjściem jest jeszcze spryskać filtr na końcu preparatem konserwującym po wysuszeniu oczywiście. Koszt nie wielki bo koło 20 złotych. Opryskujesz filtr z zewnątrz. Powstaje taka lekko lepkawa warstwa. Dzięki temu filtr jeszcze lepiej filtruje :) Tylko nie kupuj jakiegoś szajsu tylko K&N.
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez r0x0r19 » 15/9/2011, 20:01

yhy. a jeszcze mi powiedz jak samemu moge wyregulowac skład mieszanki ? czy wgl jest taka możliwośc bez jakich kolwiek urządzeń. ?

filtr teraz mam k&n . czy da sie go jakos skalibrowac do prosta czy juz z nim raczej nic nie zrobie. ? powiem tak . 4 dni temu jeszcze normalnie chodzil . do odcinki a teraz naraz po przywiezieniu go na boku przestal chodzic jak powinien . czyli poprostu strzela z wydechu i pali pewnie na 3 gary .

a ten, gdzie moge dostac klucz do swiec. ?
i czy u was tak ciezko wyciaga sie fajki :P ?

także dodam że przerywanie moze byc spowodowane tym ze mam mało paliwa bo pompa jest odkryta w polowie jak nie wiecej :P
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Invi » 15/9/2011, 20:25

SRADy lubiły strzelać fochy na niskim poziomie paliwa.

Filtr masz K&N nie możesz myć go wodą i wysuszyć, bo po myciu musisz go nasączyć specjalnym płynem, inaczej będzie przepuszczał za dużo syfu. Ale wpływu na moto wielkiego to nie ma. K&N jest bardzo dobry, lepszy od zwykłego papierzaka na pewno.



Po prostu wyreguluj, zsynchronizuj i wyczyść (profesjonalnie), wymień świece, skasuj luzy zaworowe. I powinno być ok. A w ramach normalnego serwisu i tak powinieneś to zrobić.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez r0x0r19 » 15/9/2011, 20:37

świeczki musiał bym także nowe kupic :) bo poprzedni wlasciciel mowil cos o nich :) wiec jutro doleje 5 paliwa i zobacze dokladnie jak bedzie . potem nowy rozrzad i potem regulacja :)

a co z tym kluczem do świec. ?
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Invi » 15/9/2011, 20:58

Ja dorobiłem sobie :P Pewnie możesz bez problemu kupić.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez r0x0r19 » 15/9/2011, 21:05

wyczyscilem jak narazie tylko 3 bo do 4 nie umialem juz dojsc bo klucz nie wchodzil . 1 od lewej . ciezko dojsc .

a te fajki strasznie ciezko wychodzÄ… :P .

a co do tej regulacji to tak jak mowilem okolo 4/5 dni temu normalnie palil dzien przed tym nim go bralem, na 2 dzien przywiozl mi go i ciezko palil i lapal obroty . moze z powodu tego paliwa bo bylo malo, przejechalem sie i koniec bo nie bylo swiatel podlaczonych i kierunkow . ale ogarnolem to i jutro sprobuje przejechac sie :P
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Przemk » 16/9/2011, 07:46

Klucz spokojnie na allegro. Ja kupowałem teraz 18 i dałem 17 już z transportem
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez r0x0r19 » 16/9/2011, 09:18

http://moto.allegro.pl/klucz-do-swiec-p ... 34423.html

http://moto.allegro.pl/klucz-dlugi-do-s ... 96217.html

podejdzie któryś klucz do świec ze srada 750 . ? cr9ek

to jest 16 chyba co nie . ?
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez r0x0r19 » 16/9/2011, 12:06

panowie teraz mam kolejny problem, aczkolwiek.. wciskam sprzęgło, wrzucam 1 i automatycznie zgasa mi moto [ bez szarpnięcia ]
tak jak by nie było sprzęgła, mimo to wciskam i slychac jakies odgłosy jak ciągnę klamke sprzęgła . 2 dni temu jeszcze odpalalem moto na 1 z wcisniętym sprzęgłem i odpalał normalnie . teraz moto odpala, wkreca sie na obroty na luzie a jak wrzuce 1 ze sprzęgłem to gaśnie ;/a jak mam 1, wciskam sprzeglo to wgl 0 reakcji rozrusznika .

--

chyba znalazlem przyczyne, czytając na innych forach . albo czujnik stopki bocznej, albo zaklejone tarcze sprzęgłowe :)

ale mozecie jeszcze cos podpowiedziec :)
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Invi » 16/9/2011, 13:11

Zmostkuj czujnik stopki...
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez r0x0r19 » 16/9/2011, 15:57

ok juz jest ok, tarcze sprzęgłowe musialy byc poklejone .
r0x0r19
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): 23/3/2010, 22:46
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez sonycbr77 » 16/9/2011, 16:09

to az tak by sie pokleily? wtedy wlasnie by ci szarpnal przy wrzuceniu biegu to raczej czujnik stopki szwankuje, tak nagle sie odkleily same czy cos robiles z nimi?
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Invi » 16/9/2011, 16:47

Na 100% czujnik. Po prostu zaczął znowu działać ;)



Albo próbowałeś palić z rozłożoną stopką :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê