Zobacz wątek - Czyszczenie łańcucha benzyną
NAS Analytics TAG

Czyszczenie łańcucha benzyną

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Czyszczenie łańcucha benzyną

Postprzez Kirgeron » 13/9/2011, 16:09

No właśnie :?

RAZ wyczyściłem łańcuch benzyną ekstrakcyjną (ale nie zamaczałem w benzynie, tylko szczoteczką z boku). Dopiero potem wyczytałem, że tak nie powinno się robić. Bardzo doje*** przez to łańcuch?
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01


Postprzez henio12323 » 13/9/2011, 16:40

zalezy jaki. zwykły łancuch mozna tak czyscic. bo i tak składniki zawarte w niektórych smarach moga miec podobne własciwosci rozpuszczające ( dopiero po odparowaniu sie ulatniaja i zostaje sam smar) z kolei jak tak robiłes na łancuchu o x z (itp) ringowym. to oringi mogły sie uszkodzic. ale jak od razu tez nasmarowałes łancuch ;P mogło sie nic nie stac. i wlasnie smary do oringów są bardziej delikatne i zawieraja inne substancje rozpuszczajace smar. tak btw na forach rowerowych ludzie czesto uzywaja smaru własnej roboty - typu gesty olej/smar rozcięczone w zwykłej benzynie ! benzyna odparowuje i smar zostaje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Raczek_6 » 13/9/2011, 20:25

Zawsze używam ekstrakcyjnej i nigdy nic się nie popsuło.

Raz użyłem nafty: nie dość że łańcuch nie był tak domyty jak po ekstrakcyjnej to jeszcze opona była śliska pomimo próby zabezpieczenia.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez hugo2003 » 13/9/2011, 21:47

ja 2 razy czyscilem łancuch rez w starym gsxf600 a drugi raz w mojej ninji al to glownie by wyrwac sie do garazu i przy tym wypic kilka piwek z kumplami :D

Łancuch czysci sie sam!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 14/9/2011, 11:18

bez przesady jak bys w ropie na miesiac czasu zostawi to by szkoda byla ale jak nawet ropa umyjesz i zaraz wytrzesz to sie nic nie stanie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez mp1985 » 14/9/2011, 12:05

pany to czym lepiej go myć ?
nie przesadzam z tym myciem robie to 2x w sezonie i tyle ale jak juz to czym ropa ? benzyna? denaturat?
Avatar użytkownika
mp1985
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 1/10/2009, 12:05
Lokalizacja: warszawa

Postprzez henio12323 » 14/9/2011, 12:14

zalezy jaki łancuch. zwykły mozesz myc wszystkim. metalu ci nie rozpusci. z kolei oringowy łancuch najlepiej jak sie go myje preparatem do mycia :P w lidlu po 10 zł są takie xd ja tam myje zwykłe łancuchy karcherem z bliska. wypłukują wszystko :D cały smar nawet ze srodka. potem porządnie smaruje i jest ok. ale tutaj tez mycie oringowego łancucha karcherem moze pociąć oringi. ew polecam preparat DIMER troche rozrobic z woda ( 1:80 proporcja) spryskiwaczem jakims naniesc,, szczotką ryżowa mozna przeleciec spłukac zwykłą wodą i kazdy syf sie usunie! i nie szkodzi oringom.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zxer » 14/9/2011, 13:37

oringow absolutnie nie myjesz benzyna bo szkodzi gumie (rozszeza ja). Kup byle jaki produkt ktory nie szkodzi gumie i ma niskie wlasciwosci penetracyjne zeby nie przedostal sie do srodka o-ringow i nie wyplukal smaru. Wielu ludzi chwali sobie parafine

zwykly lancuch myjesz byle czym
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez Kirgeron » 14/9/2011, 16:17

Właśnie oringowy... zaraz potem wyschło i nasmarowałem odrazu porządnie (Castrolem w sprayu). Zrobiłem jakoś 700 km i nic się nie zmieniło. :P
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez henio12323 » 14/9/2011, 21:17

i nic sie nie zmieni. bo nawet jak wszystkie gumki powywalasz to nic sie nie zmieni od razu :P ale syf zacznie sie dostawac i potem zacznie sie gwałtownie rozciągać :D jednorazowo mogło sie po prostu nic nie stac :P także nie ma co sie przejmować po prostu smigaj dalej :P smaruj jak nalezy i na przyszłosc oringowego nie zaczepiaj benzyną :D i innymi srodkami które mogą negatywnie wpływac na gume.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kirgeron » 14/9/2011, 21:37

Spoko, dzięki za odpowiedzi, uczymy się na błędach. ;)
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez RUTRA.RD » 16/9/2011, 09:27

ja sie tak zastanawiam co ta benzyna czy ropa zrobi tym gumka jak ma z nimi kontakt przez 2 minuty? a co robi z nimi brud i inny syf co jest na drogach ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr