Zobacz wątek - Spadek mocy po wymianie oleju

Spadek mocy po wymianie oleju

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Czy wlewanie zimnego oleju na rozgrzany silnik może coś zepsuć?

TAK
3
33%
NIE
6
67%
 
Liczba głosów : 9

Spadek mocy po wymianie oleju

Postprzez dawidu8 » 13/9/2011, 15:22

Witojcie
Więc, skuter china 4T wszystko śmigał ładnie ale nadszedł czas na wymiane oleju, zawsze leje mu ten sam i lata że aż miło. Rozgrzałem więc skuter jak to przed wymianą oleju powinno się robić i spuszczam stary olej,wlewam nowy,odpalam skuter daje gazu i na mojej twarzy pojawiła się taka mina :] Skuter kompletnie nie ma mocy jak normalnie kręcił się do 70kmh tak teraz jakby mu ktoś blokade założył, jeździ twarde 45kmh no z górki zaszaleje i 50 poleci. Słyszałem że jak za dużo sie naleje to zamula, więc spuściłem troche ale nadal to samo. Co mam zrobić waszym zdaniem? Zawory w 10min by się raczej nie rozregulowały a gaźnik by sie nie zapchał więc...
Dzięki za każdą wartościową odp. :)

PS. olej nie był na tyle gorący żeby mnie parzył, normalnie jak wyławiałem uszczelke to był po prostu ciepły+
dawidu8
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
Lokalizacja: Koszalin


Postprzez henio12323 » 13/9/2011, 16:31

nic sie nie stanie, bo nawet serwisówki zalecają żeby olej zlewany był rozgrzany. moze jak bys nalał pod na maxa rozgrzany silnik szybko zimny olej, choc i tutaj nie wie mco mogło by sie stac :P ale jak miałes olej ciepły taki że mogłes go dotknąć to sie na 100% nic nie stało
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidu8 » 13/9/2011, 20:06

Bo głównie chodzi o to, że nie wkręca się na pełne obroty. Znam swój skuter jak własną kieszeń, i kiedy jest na full obrotach zaczyna tak buczeć a teraz po prostu jakby manetka się zablokowała na 1/5 gazu. W sensie, że nie ma różnicy czy dam lekko gazu czy na fula on zawsze tak samo wolno sie zbiera no i maks 45kmh. Co może być taką nagłą przyzyną spadku obrotów? Do czasu wymiany oleju było spoko, po wymianie nagle zamuł. Te chińczyki czasami mnie zadziwiają...
dawidu8
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez henio12323 » 13/9/2011, 20:12

moze za duzo wlałes ? albo jakis olej za gęsty ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25992
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez dawidu8 » 13/9/2011, 20:15

napisałem, że odlałem go i to samo :P i że lałem zawsze ten sam od 2 Lat. 15W40. ponoć powinno sie lać 10W ale na 15W też mi jeździł :P
dawidu8
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez dawidu8 » 14/9/2011, 21:16

ktoś coś wie na ten temat jeszcze?
dawidu8
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Hunti » 14/9/2011, 23:04

Z chińczykami jest taki problem, że u nich diagnozowanie to jak wróżenie z fusów.
Sam mam chińczyka i ostatnio miałem taki problem, że w czasie jazdy mi gasł i nie mogłem go odpalić przez 5 minut, albo w czasie jazdy przerywał, czasem strzelił w tłumik...pojechałem do pseudoserwisu i powiedzieli mi, że to problem z filtrem powietrza..to powiedziałem im, żeby bajek nie opowiadali i zacząłem sam szukać. Zacząłem od modułu, przez regulator napięcia...aż w końcu problemem okazał się wyłącznik zapłonu w stopce bocznej, który już dobrze nie kontaktował...
Ja na Twoim miejscu wlałbym najpierw olej półsyntetyczny, a nie mineralny (gęstość ma też wpływ na moc) - następnie posprawdzał filtry, umył gaźnik, przeczyścił świecę (a w ogóle sprawdź czy ma kolor kawy z mlekiem).
Hominum causa omne ius constitutum sit
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez dawidu8 » 15/9/2011, 14:34

no to właśnie już oczywiście powstał następny problem...otóż... NIE CHCE PALIĆ! taakk! nie ma iskry, odpala tylko wtedy gdy ma dobry chumor, zazwyczaj z rana, potem już mu sie nie chce. ma coś popiepszone z elektryką chyba bo u koleżanki podłączałem moją cewke,moduł,fajke,świece i działa ok. ale miałem takie same problemy jak ty :D i też mi stopka boczka nawalała to wyciągłem to całkowicie, potem mi w ogóle zapłon padł to musiałem na krótko podłączać a potem odpalał bez kluczyka xD no dobra, zbliża się zima to go rozkręce i zobacze co i jak. trzymajcie sie
dawidu8
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez Hunti » 15/9/2011, 17:55

szukaj najpierw najprostszych rozwiązań typu, przełącznik przy manetce czy inny przełącznik odcinający zapłon, jakiś bezpiecznik, kabelek, styk... powodzenia
Hominum causa omne ius constitutum sit
Hunti
Świeżak
 
Posty: 85
Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr