Spadek mocy po wymianie oleju
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Spadek mocy po wymianie oleju
Witojcie
Więc, skuter china 4T wszystko śmigał ładnie ale nadszedł czas na wymiane oleju, zawsze leje mu ten sam i lata że aż miło. Rozgrzałem więc skuter jak to przed wymianą oleju powinno się robić i spuszczam stary olej,wlewam nowy,odpalam skuter daje gazu i na mojej twarzy pojawiła się taka mina :] Skuter kompletnie nie ma mocy jak normalnie kręcił się do 70kmh tak teraz jakby mu ktoś blokade założył, jeździ twarde 45kmh no z górki zaszaleje i 50 poleci. Słyszałem że jak za dużo sie naleje to zamula, więc spuściłem troche ale nadal to samo. Co mam zrobić waszym zdaniem? Zawory w 10min by się raczej nie rozregulowały a gaźnik by sie nie zapchał więc...
Dzięki za każdą wartościową odp.
PS. olej nie był na tyle gorący żeby mnie parzył, normalnie jak wyławiałem uszczelke to był po prostu ciepły+
Więc, skuter china 4T wszystko śmigał ładnie ale nadszedł czas na wymiane oleju, zawsze leje mu ten sam i lata że aż miło. Rozgrzałem więc skuter jak to przed wymianą oleju powinno się robić i spuszczam stary olej,wlewam nowy,odpalam skuter daje gazu i na mojej twarzy pojawiła się taka mina :] Skuter kompletnie nie ma mocy jak normalnie kręcił się do 70kmh tak teraz jakby mu ktoś blokade założył, jeździ twarde 45kmh no z górki zaszaleje i 50 poleci. Słyszałem że jak za dużo sie naleje to zamula, więc spuściłem troche ale nadal to samo. Co mam zrobić waszym zdaniem? Zawory w 10min by się raczej nie rozregulowały a gaźnik by sie nie zapchał więc...
Dzięki za każdą wartościową odp.

PS. olej nie był na tyle gorący żeby mnie parzył, normalnie jak wyławiałem uszczelke to był po prostu ciepły+
- dawidu8
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
- Lokalizacja: Koszalin
nic sie nie stanie, bo nawet serwisówki zalecają żeby olej zlewany był rozgrzany. moze jak bys nalał pod na maxa rozgrzany silnik szybko zimny olej, choc i tutaj nie wie mco mogło by sie stac
ale jak miałes olej ciepły taki że mogłes go dotknąć to sie na 100% nic nie stało

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Bo głównie chodzi o to, że nie wkręca się na pełne obroty. Znam swój skuter jak własną kieszeń, i kiedy jest na full obrotach zaczyna tak buczeć a teraz po prostu jakby manetka się zablokowała na 1/5 gazu. W sensie, że nie ma różnicy czy dam lekko gazu czy na fula on zawsze tak samo wolno sie zbiera no i maks 45kmh. Co może być taką nagłą przyzyną spadku obrotów? Do czasu wymiany oleju było spoko, po wymianie nagle zamuł. Te chińczyki czasami mnie zadziwiają...
- dawidu8
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
- Lokalizacja: Koszalin
moze za duzo wlałes ? albo jakis olej za gęsty ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Z chińczykami jest taki problem, że u nich diagnozowanie to jak wróżenie z fusów.
Sam mam chińczyka i ostatnio miałem taki problem, że w czasie jazdy mi gasł i nie mogłem go odpalić przez 5 minut, albo w czasie jazdy przerywał, czasem strzelił w tłumik...pojechałem do pseudoserwisu i powiedzieli mi, że to problem z filtrem powietrza..to powiedziałem im, żeby bajek nie opowiadali i zacząłem sam szukać. Zacząłem od modułu, przez regulator napięcia...aż w końcu problemem okazał się wyłącznik zapłonu w stopce bocznej, który już dobrze nie kontaktował...
Ja na Twoim miejscu wlałbym najpierw olej półsyntetyczny, a nie mineralny (gęstość ma też wpływ na moc) - następnie posprawdzał filtry, umył gaźnik, przeczyścił świecę (a w ogóle sprawdź czy ma kolor kawy z mlekiem).
Sam mam chińczyka i ostatnio miałem taki problem, że w czasie jazdy mi gasł i nie mogłem go odpalić przez 5 minut, albo w czasie jazdy przerywał, czasem strzelił w tłumik...pojechałem do pseudoserwisu i powiedzieli mi, że to problem z filtrem powietrza..to powiedziałem im, żeby bajek nie opowiadali i zacząłem sam szukać. Zacząłem od modułu, przez regulator napięcia...aż w końcu problemem okazał się wyłącznik zapłonu w stopce bocznej, który już dobrze nie kontaktował...
Ja na Twoim miejscu wlałbym najpierw olej półsyntetyczny, a nie mineralny (gęstość ma też wpływ na moc) - następnie posprawdzał filtry, umył gaźnik, przeczyścił świecę (a w ogóle sprawdź czy ma kolor kawy z mlekiem).
Hominum causa omne ius constitutum sit
- Hunti
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 10/3/2011, 23:28
- Lokalizacja: Wrocław
no to właśnie już oczywiście powstał następny problem...otóż... NIE CHCE PALIĆ! taakk! nie ma iskry, odpala tylko wtedy gdy ma dobry chumor, zazwyczaj z rana, potem już mu sie nie chce. ma coś popiepszone z elektryką chyba bo u koleżanki podłączałem moją cewke,moduł,fajke,świece i działa ok. ale miałem takie same problemy jak ty
i też mi stopka boczka nawalała to wyciągłem to całkowicie, potem mi w ogóle zapłon padł to musiałem na krótko podłączać a potem odpalał bez kluczyka xD no dobra, zbliża się zima to go rozkręce i zobacze co i jak. trzymajcie sie

- dawidu8
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 9/5/2011, 17:22
- Lokalizacja: Koszalin
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości