Zobacz wątek - Regulacja klamki sprzęgła - Bandit 600
NAS Analytics TAG

Regulacja klamki sprzęgła - Bandit 600

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regulacja klamki sprzęgła - Bandit 600

Postprzez MotoFazer » 13/9/2011, 14:03

Witam. Ostatnio występował w moim Bandicie taki oto problem iż czasami nie mogłem wrzucić 1-biegu. Działo się to oczywiście nie przy odpaleniu silnika i ruszeniu lecz np podczas zatrzymania się na skrzyżowaniu gdy chciałem wrzucić 1-bieg z biegu jałowego. Problem udawało mi się jakoś rozwiązywać puszczając sprzęgło i wciskając je jeszcze raz(czasami nawet 2 lub 3 razy a czasami pomagało zgaszenie silnika i odpalenie go ponownie i wtedy 1-bieg wchodził). Doszedłem wtedy do wniosku iż może linka sprzęgła jest słabo naciągnięta przez co dokonałem regulacji siły jej naciągu tuz przy klamce. Problem polega jednak na tym iż owa dźwignia chodzi teraz trochę ciężko co jak wiadomo nie jest komfortowe a problem w zupełności nie został usunięty gdyż nadal czasem zdarzają się takie sytuacje iż nie mogę wbić 1-biegu. Poza tym znalazłem gdzieś taka anegdotę że jeśli linka sprzęgła jest zbyt mocno naciągnięta to może doprowadzić do przypalenia tarcz gdyż sprzęgło jest zawsze lekko wciśnięte. Co więcej po regulacji próba wrzucenia 2-biegu przy jednoczesnym szybkim ruszaniu czasami powodowała że wchodził jałowy niczym 2-bieg i to też nie jest zbyt dobre bo silnik wtedy wyje a motocykl nie jedzie ;/. Skłoniło mnie to do wniosku ze ewidentnie mam zbyt mocno naciągnięta linkę sprzęgła. Powiedzcie proszę jak Wy macie wyregulowaną klamkę sprzęgła i czy u was ona chodzi ciężko czy leciutko? Może ktoś miał podobny problem? Dodam iż problem z wbiciem 1-biegu występował przy wciśniętej do manetki klamce sprzęgła :)
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03


Postprzez hugo2003 » 13/9/2011, 21:51

Musisz miec luz na klamce sprzegla ok 2-3mm jesli nadal bedzie sie dzialo tak ze motocykl nie rusza lub nie przyspiesza (obroty rosna a on nie przyspiesza ) to spalone sprzeglo ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez MotoFazer » 13/9/2011, 22:14

nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale motocykl jak ma wbity bieg to rusza i przyspiesza całkiem dobrze (nie przyspiesz tylko na jałowym ale to normalne) więc sprzęgło jak narazie jest ok:D problem jest właśnie żeby ten 1-bieg wbić. problem nie występuje za każdym razem oraz również nie występuje przy wbijaniu czy redukcji innych biegów. luz 2-3 mm? czyli co klamka ma luźno chodzić? gdzie ten luz mierzyć? sorki ze o to pytam ale jestem 'świeżakiem'
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03

Postprzez RUTRA.RD » 14/9/2011, 11:16

wymieni linke na nowa, dobrze ja poprowadzic, wczyscic kurde to za co ciagnie linka zebatka przednia jupe syfu tam wrzuca, wymienic sprezyny w sprzegle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez sonycbr77 » 14/9/2011, 14:41

nie mozesz miec jak puscisz sprzeglo sztywnej klamki musi byc delikatny luz na lince tzn na klamce wtedy jest pewnosc ze nie bedzie sie slizgolo sprzeglo i nie spalisz tarcz, moze to wina oleju
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez MotoFazer » 15/9/2011, 13:09

a może po prostu podjechać do jakiegoś autoryzowanego salonu suzuki na regulację sprzęgła? czy to w ogóle coś da?
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03

Postprzez Przemk » 15/9/2011, 14:34

Linka musi mieć 2-3 mm luzu ale to już koledzy Ci powiedzieli. Problem o jakim mówisz to raczej coś w skrzyni... Spotkałem się z tym w GS250 i tam po prostu cała skrzynia była zluzowana :lol:
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez MotoFazer » 15/9/2011, 14:50

no to nie za fajnie :/ no a ile Cię coś takiego Przemk szarpło? czyli co żeby to naprawić to jedynie serwis?
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03

Postprzez sonycbr77 » 15/9/2011, 15:29

ja bym najpierw ustawil ta klamke jak ma byc zmienil olej bo czasem to pomaga a jak nie poskutkuje to dopiero serwis
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez MotoFazer » 15/9/2011, 17:08

olej został wymieniony razem z filtrem oleju jakieś 2 tygodnie temu (przed wymianą problem też występował). klamka wydaje się ze wyregulowana (czyli lekki luz na klamce pozostawiłem ). no i tak: to że bieg jałowy wchodzi zamiast 2 podczas przyspieszania chyba udało się usunąć (widocznie problem z regulacja klamki sprzęgła) ale to że czasem 1-bieg wejść nie chce niestety nadal się zdarza. To nie jest tak ze za każdym razem 1-bieg nie wchodzi to się zdarza dajmy na to 1/10 przypadków. Orientuje się ktoś ile może kosztować taka że tak powiem regulacja czy jak kto woli dostrojenie skrzyni biegów?
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03

Postprzez MotoFazer » 15/9/2011, 17:21

chyba znalazłem odpowiedź w necie na moje pytanie. wrzucę możne komuś się przyda:

1. trudności z włączeniem biegu:
sprzęgło ciągnie
Naprawić sprzęgło.
źle wyregulowana dźwignia zmiany biegów
Wyregulować.
wodzik w skrzyni zgięty lub zatarty
Naprawić/ wymienić.
zakleszczony na wałku tryb biegu
Naprawić/ wymienić.
zużyty wałek (lub płyta) sektorowa
Wymienić.
inne poważne uszkodzenie wewnętrzne
Większość uszkodzeń skrzyń biegów ma swe źródło w brutalnej eksploatacji skrzyni biegów. Nic zatem dziwnego, że najczęściej uszkodzenia dotyczą 2 i 3 biegu.



Jeśli problemy nie ustaną lub będą strasznie uciążliwe to będę musiał niezwłocznie udać się do serwisu (mam nadzieję że do wiosny dociągnę). Dzięki wszystkim za pomoc!
Pozdrawiam :D

GSF 600 S
Avatar użytkownika
MotoFazer
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 8/8/2011, 15:03

Postprzez Przemk » 15/9/2011, 19:50

To nie był mój motor, ale wiem że właściciel olał sprawe śmiga dalej. Póki jest to jak piszesz 1/10 to tez można to olać, no chyba ze masz kasę ;) ale ja bym już dośmigał ten sezon, a na wiosnę "zbada" skrzynie w serwisie, od razu zrobisz wymianki na lato :)
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr