Zobacz wątek - Znikający olej z silnika...

Znikający olej z silnika...

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Znikający olej z silnika...

Postprzez Aimaray » 11/9/2011, 23:51

Witam.

Otóż w mojej Aprilii RS 80 mam taki nietypowy i bardzo dziwny problem gdyż "znika" mi olej z silnika... nie dawno po zmianie oleju na nowy, świeży po kilku dniach z ciekawości odkręciłem śrubkę na silniku, którą mierzymy odpowiednią ilość oleju podczas zalewania silnika olejem tak, że gdy jest dość to wylewa się tym gwintem. No i odkręciłem, przechylam moto a tu nic.. olej się nie wylewał nawet po mocnym przechyleniu.. no nic.. zalałem reszte oleju, który mi jeszcze został. Coś tam w tym silniku może było tego oleju bo nie weszło go tyle ile zawsze. No ale najlepsze, że po 2-3 tygodniach od tamtego czasu wczoraj z ciekawości odkręciłem tą śrubkę i znowu olej "zniknął" :shock: Jak to możliwe ? W garażu nie mam żadnej plamy oleju ani nic podobnego.. nie mam pojęcia co z tym olejem się dzieje..
Jakieś pomysły, rady, teorie ?

Jako wskazówki, które nie wiem może mogą się przydać dodam iż mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo woda z chłodnicy dostawała mi się do wydechu i pryskała z korka wlewu do chłodnicy, prawdopodobnie łożyska na wale do wymiany bo podczas jazdy jak i na postoju po odkręceniu manetki moto dostaje drgań i słychać "buczenie" dochodzące z silnika.

Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc ...
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25


Postprzez henio12323 » 12/9/2011, 05:55

po co zakładasz 2 temat ? pewnie dostalo luzu na wale, poszedł uszczelniacz i olej zaczął sie dostawac do wału, i zaczał sie spalac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25961
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez sonycbr77 » 12/9/2011, 08:40

proste jak drut nie ma plamy to go spala albo przedostaje sie do ukadu chlodzenia silniczek do remontu nic nie wymyslisz sam piszesz ze masz uszczelke do wymiany i lozyska na wale pozdro :wink:
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez Aimaray » 12/9/2011, 10:29

Ok Dzięki wielkie :wink:


A jakie mogą być konsekwencje spalania tego oleju oprócz tego, że nie będzie smarowania skrzyni ?

pozdróweczka
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez pan_wiewiorka » 12/9/2011, 11:23

Aimaray napisał(a):A jakie mogą być konsekwencje spalania tego oleju oprócz tego, że nie będzie smarowania skrzyni ?

Konsekwencją będzie brak oleju. Chyba skutków tego tłumaczyć nie trzeba?
pan_wiewiorka
 

Postprzez Aimaray » 12/9/2011, 11:32

Nie trzeba ale tak jak napisałem "oprócz tego, że nie będzie smarowania skrzyni ? " czyli innymi słowy oprócz tego, że po prostu nie będzie oleju. Coś się może uszkodzić (wał?) przez to, że spala się na wale ?
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez Invi » 12/9/2011, 12:22

Akurat brak smarowania skrzynie to najmniejszy problem :D Po panewach pójdzie powietrze i silnik stanie bokiem.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez RUTRA.RD » 12/9/2011, 12:43

nagar dużo nagaru ze trzeba go będzie młotkiem i śrubokrętem wystukiwać co kiedyś uczyniłem w cz350 bo jeden gar byl tym gównem tak z*** ze masakra
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Aimaray » 12/9/2011, 12:46

Invinciblee napisał(a):Akurat brak smarowania skrzynie to najmniejszy problem :D Po panewach pójdzie powietrze i silnik stanie bokiem.


No dobra ale to przez brak oleju.. a ciekawi mnie co i czy może się coś uszkodzić przez to spalanie oleju na wale ? Oprócz tego, że będzie go po prostu brak.
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez Przemk » 12/9/2011, 13:56

Konsekwencje będą spore. Spalanie oleju doprowadza jak już Ci powiedziano do nagaru który to obniża sprawność silnika itd. W skrajnych wypadach tak zapach silnik że połamie pierścienie, co w konsekwencji doprowadzi do uszkodzenia cylindrów i tłoków. Jeżeli tak szybko Ci zabiera ten olej to ja bym nie czekał :) [/quote]
Avatar użytkownika
Przemk
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aimaray » 12/9/2011, 15:11

Aha no to nie ciekawie... remoncie generalny witaj.. Skąd ja na to piniendzy będę brał !! hehe

dzięki za pomoc :)
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25

Postprzez henio12323 » 12/9/2011, 17:41

ludzie to małe 2T :D jakie cylindry jakie tłoki i jakie panewki ? ;P
nie bedzie tak źle mi CR ka pół litra oleju przepaliła i wystarczyło wymienic uszczelniacz, a potem przepalic ją i po nagarze sladu nie było :P

rób jak pisałem :) sprawdź luz na wale. zapewne masz luz bo padły łozyska i stąd padły uszczelniacze. wiec tak czy siak rozbierac musisz ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25961
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Aimaray » 12/9/2011, 19:05

No tak też myślałem o jakich cylindrach, tłokach i panewkach jest mowa :P

Tak więc wychodzi na to, że do wymiany łożyska wału, uszczelniacze wału, uszczelka pod głowicą :wink:


JESZCZE RAZ DZIĘKI BARDZO ZA POMOC :D
Aimaray
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11/9/2011, 09:25



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr