Z owiewką (S) czy bez (N) ale z szybką - co wybrać
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Z owiewką (S) czy bez (N) ale z szybką - co wybrać
Witam.
Mam pytanie odnośnie motocykli z owiewką (S) a typowymi nakedem (N): czy wersja N z szybką da sobie rade w trasie tak jak wersja S?
I czy charakterystyka silnika w wersji S i N różni się od siebie? zazwyczaj wersje N miały lepsze przyśpieszenie w zakresie dolnego zakresu obrotów.
Dokładnie chodzi mi o FZ6 (2004r)
Motocykl będzie do jazdy po mieście ale dłuższe wypady także mogą się zdarzyć.
btw.
I jeszcze jedno, czy siedzisko mocno siÄ™ grzeje w tym motocyklu?
zastanawia mnie też pozycja za kierownicą, czy w obu wersjach znacząco różni się od siebie
Mam pytanie odnośnie motocykli z owiewką (S) a typowymi nakedem (N): czy wersja N z szybką da sobie rade w trasie tak jak wersja S?
I czy charakterystyka silnika w wersji S i N różni się od siebie? zazwyczaj wersje N miały lepsze przyśpieszenie w zakresie dolnego zakresu obrotów.
Dokładnie chodzi mi o FZ6 (2004r)
Motocykl będzie do jazdy po mieście ale dłuższe wypady także mogą się zdarzyć.
btw.
I jeszcze jedno, czy siedzisko mocno siÄ™ grzeje w tym motocyklu?

zastanawia mnie też pozycja za kierownicą, czy w obu wersjach znacząco różni się od siebie
-
Kajko_s - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29
Różnica jest spora. Na nakedzie 200 km/h komfortowo nie pojedziesz, bo Cie zdmuchuje. No chyba, że na 'glonojada', tyle, że wtedy nie jest wygodnie. Na motocyklu z owiewkami, lub półowiewką (w przypadku Fazera, SV S czy Horneta S) można jechać dużo bardziej komfortowo, w sensie, że np. jadąc 160 km/h nie musisz się nawet pochylać.
Często wersje S mają inne przełożenie 6 biegu, czyt. 6stka jest 'dłuższa' coby na trasie bardziej zredukować obroty.
Siedzisko się grzeje jedynie na słońcu, jeśli z d*pą na nim nie siedzisz
Podczas jazdy nigdy nie myślałem nad tym.
Pozycja w tym samym modelu między S a N może się prawie nie różnić (np. Fazer - FZ6), albo bardzo różnić (np. SV N - SV S).
Moim zdaniem skoro będziesz jeździł głównie po mieście to naked będzie dobry. A w dłuższą trasę to możesz zamontować trochę szpetną akcesoryjną szybkę.
btw.
GZ za normalny komentarz o owiewkach
Często wersje S mają inne przełożenie 6 biegu, czyt. 6stka jest 'dłuższa' coby na trasie bardziej zredukować obroty.
Siedzisko się grzeje jedynie na słońcu, jeśli z d*pą na nim nie siedzisz

Pozycja w tym samym modelu między S a N może się prawie nie różnić (np. Fazer - FZ6), albo bardzo różnić (np. SV N - SV S).
Moim zdaniem skoro będziesz jeździł głównie po mieście to naked będzie dobry. A w dłuższą trasę to możesz zamontować trochę szpetną akcesoryjną szybkę.
btw.
pan_wiewiorka napisał(a):Co do owiewki, zależy. Ja nie wyobrażam sobie motocykla z owiewką (chyba, że mini zasłaniającą zegary). Ale co kto lubi.
GZ za normalny komentarz o owiewkach

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Pow. 150 robisz na nakedzie za spadachron. Fazer ma ładną owiewką i dość obszerną, spełnia świetnie robote. Jak się poskładasz jak miara drewniana na biku to deszcz cię nie zmoczy po majtki z owiewką.
Yamaha YZF 1000
-
skidmarks - Stały bywalec
- Posty: 1402
- Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
- Lokalizacja: zachód Polski
- xede
- Świeżak
- Posty: 370
- Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
- Lokalizacja: łódź
Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę? Chociaż jej koszt pewnie nie będzie miały... Dobrze wiedzieć, że pozycja za kierownicą w obu wersjach jest podobna:)
A z tym grzaniem to chodziło mi to te wydechy poprowadzone pod siedziskiem:) gdzieś przeczytałem na jakimś forum, że ktoś trochę marudził... dlatego pytam:)
A z tym grzaniem to chodziło mi to te wydechy poprowadzone pod siedziskiem:) gdzieś przeczytałem na jakimś forum, że ktoś trochę marudził... dlatego pytam:)
-
Kajko_s - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29
Kajko_s napisał(a):Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę?
To ta szybka by chyba musiała mieć pół metra.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Większość Naked'ów w zależności od ukształtowania "nosa" pozwala na różne prędkości przelotowe i tak na przykład w przypadków któregokolwiek z Triple' ów spod skrzydeł Triumpha, gdzie zegary są praktycznie gołe ciężko jechać komfortowo więcej niż 120-130, za to w takim Hornecie, Zecie 750 czy nowym GSR 750, gdzie jest nad zegarami charakterystyczny dziobek, moto rozcina skutecznie powietrze do 140-150. Z moich doświadczeń na Kawasaki Er-6n z akcesoryjną szybką http://www.barracudamoto.it/it/shop/cat ... r6-n-0910/ 160 na luzie można się poruszać. Powyżej trzeba się położyć i tyle.
Ja wolę Naked'y, bo są w mojej opinii ładniejsze
A przy okazji siedzi się bardziej komfortowo - nie wisi się na rękach.
Ja wolę Naked'y, bo są w mojej opinii ładniejsze

-
Atlantis - Świeżak
- Posty: 381
- Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
- Lokalizacja: Poznań
też sobie nie wyobrażałem nakeda z owiewką. Tyle, że zależy ile, jak i gdzie się jeździ. Ja głównie jednorazowo robię trasy ok. 150-200km poza miastem. Powyżej 140kmh ciężko się utrzymać w siodle przez dłuższy czas. Nie mówię już o przeciążeniach, na jakie narażam kręgosłup. A jeśli kierownica jest dosyć szeroka, jak u mnie, można się spokojnie porównać do spadochronu. Zakupiłem szybę i zobaczymy jak to będzie działać. Jeśli nie zobaczę dużej różnicy to nie będę jej po prostu za często zakładał albo spuszczę. Wygląd wyglądem, ale zdrowie i wygoda mają dla mnie większą wartość
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kajko_s napisał(a):Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę? Chociaż jej koszt pewnie nie będzie miały... Dobrze wiedzieć, że pozycja za kierownicą w obu wersjach jest podobna:)
Ponoć... bo w rzeczywistości daje radę jechać więcej komfortowo. Bynajmniej ja miałem takie odczucie po przesiadce z F2, ale wiadomo, że pozycja inna itp.
Kolega gryzoń poruszył ważny temat pozycji za kierownicą. W wersjach N jest ona zazwyczaj bardziej wyprostowana za sprawą inaczej umieszczonych setów oraz clip-on'ów zamiast prostej kierownicy.
@Kajko_s
Myślę, że FZ6 w wersji N będzie lepszym wyborem aniżeli S. Zawsze można mini owiewkę dokupić.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
bryk77 napisał(a):Myślę, że FZ6 w wersji N będzie lepszym wyborem aniżeli S. Zawsze można mini owiewkę dokupić.
No właśnie, mini owiewka to jakieś 400zł, czy i jak się sprawdza - nie wiem:/ wcześniej c-bool napisał, że pozycja w Fazerze S i N nie różni się znacząco, no i charakterystyka silników podobna, prócz 6go biegu (chociaż ja myślałem, że w nakedach poprawiają także dolny zakres obrotów).
ciężko orzech do zgryzienia, najlepiej byłoby samemu przetestować wersję S, N i N z szybą:)
-
Kajko_s - Świeżak
- Posty: 42
- Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29
Kupujesz sprzęt za kilkanaście tysi.. Możesz odżałować te 400 zł..
Bierz to co Ci siÄ™ podoba, bo w przeciwnym razie pozostanie ten niedosyt..
Aha, nie odczułem grzania w pupę na FZ6 w przeciwieństwie do mojej efy gdzie od silnika bije żarem niczym z pieca (w ciepłe dni). Na szczęście wystarczy odsunąć się trochę od zbiornika aby było git.

Aha, nie odczułem grzania w pupę na FZ6 w przeciwieństwie do mojej efy gdzie od silnika bije żarem niczym z pieca (w ciepłe dni). Na szczęście wystarczy odsunąć się trochę od zbiornika aby było git.
-
bryk77 - Stały bywalec
- Posty: 1212
- Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
- Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin
pan_wiewiorka napisał(a):1. Garnek. Na ten przykład Szoj 1100 zachowuje się o niebo lepiej niż Agiefał Stealth. Chodzi o aerodynamikę, łeb nie lata na lewo i prawo.
Dorzucę jeszcze że ważną kwestią w wersjach S jest wysokość kierowcy w stosunku dla danego motocyklu. Jeżeli jesteś wyższy niż przewidziany pułap aerodynamiki szyby to albo będziesz musiał bardziej przytulić się do moto albo cały wiaterek przyjmujesz na czoło kasku i po całym komforcie z owiewką

Life is deadly.
-
dokter - Świeżak
- Posty: 142
- Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
- Lokalizacja: Pomorze
Kajko_s napisał(a):Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę?
Bez jaj, jechałem 180 na sradzie obranym z plastików w kiepskim aerodynamicznie kasku i dało się przeżyć, dopiero przy 200km/h zaczynało to naprawdę przeszkadzać w prowadzeniu. Nie sądzę żeby fazer z owiewką był tu gorszy.
A jak chcecie żeby nie dmuchało to kupcie sobie samochód

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Ja też jechałem 180 i 200 kmh bez szyby. Ale spróbuj tak jechać każdego dnia. Po tygodniu będziesz miał dość mądralo 

GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
pan_wiewiorka, być może to bzdura biorąc pod uwagę Twojego sprzęta. W moim siedzę wysoko prawie wyprostowany, tyłek mam niewiele poniżej zegarów, cały wiatr biorę na klatę i kask. Do tego kierownica jest szeroka, gięta, podniesiona i ręce mam tuż pod że się tak wyrażę biustem.
To też byzydura?
To też byzydura?
GSX1400
-
maciejka69 - Stały bywalec
- Posty: 1091
- Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
Posty: 45
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość