Zobacz wątek - Z owiewką (S) czy bez (N) ale z szybką - co wybrać

Z owiewką (S) czy bez (N) ale z szybką - co wybrać

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Z owiewką (S) czy bez (N) ale z szybką - co wybrać

Postprzez Kajko_s » 7/9/2011, 11:25

Witam.
Mam pytanie odnośnie motocykli z owiewką (S) a typowymi nakedem (N): czy wersja N z szybką da sobie rade w trasie tak jak wersja S?

I czy charakterystyka silnika w wersji S i N różni się od siebie? zazwyczaj wersje N miały lepsze przyśpieszenie w zakresie dolnego zakresu obrotów.

Dokładnie chodzi mi o FZ6 (2004r)
Motocykl będzie do jazdy po mieście ale dłuższe wypady także mogą się zdarzyć.

btw.
I jeszcze jedno, czy siedzisko mocno się grzeje w tym motocyklu? :)
zastanawia mnie też pozycja za kierownicą, czy w obu wersjach znacząco różni się od siebie
Avatar użytkownika
Kajko_s
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29


Postprzez pan_wiewiorka » 7/9/2011, 12:15

Nikt Ci nie pomoże w kwestii siedzenia. Przymierz się i sprawdź. Co do owiewki, zależy. Ja nie wyobrażam sobie motocykla z owiewką (chyba, że mini zasłaniającą zegary). Ale co kto lubi.
pan_wiewiorka
 

Postprzez C-bool » 7/9/2011, 12:52

Różnica jest spora. Na nakedzie 200 km/h komfortowo nie pojedziesz, bo Cie zdmuchuje. No chyba, że na 'glonojada', tyle, że wtedy nie jest wygodnie. Na motocyklu z owiewkami, lub półowiewką (w przypadku Fazera, SV S czy Horneta S) można jechać dużo bardziej komfortowo, w sensie, że np. jadąc 160 km/h nie musisz się nawet pochylać.

Często wersje S mają inne przełożenie 6 biegu, czyt. 6stka jest 'dłuższa' coby na trasie bardziej zredukować obroty.

Siedzisko się grzeje jedynie na słońcu, jeśli z d*pą na nim nie siedzisz :P Podczas jazdy nigdy nie myślałem nad tym.

Pozycja w tym samym modelu między S a N może się prawie nie różnić (np. Fazer - FZ6), albo bardzo różnić (np. SV N - SV S).

Moim zdaniem skoro będziesz jeździł głównie po mieście to naked będzie dobry. A w dłuższą trasę to możesz zamontować trochę szpetną akcesoryjną szybkę.

btw.
pan_wiewiorka napisał(a):Co do owiewki, zależy. Ja nie wyobrażam sobie motocykla z owiewką (chyba, że mini zasłaniającą zegary). Ale co kto lubi.

GZ za normalny komentarz o owiewkach :P
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez aru21 » 7/9/2011, 14:30

Wolę mieć owiewke i nie musieć się wyginać. Uniwarsalne owiewki to tylko koszt ok. 300 zł, są wersje przyciemniane itd.
aru21
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/7/2011, 10:36

Postprzez skidmarks » 7/9/2011, 16:51

Pow. 150 robisz na nakedzie za spadachron. Fazer ma ładną owiewką i dość obszerną, spełnia świetnie robote. Jak się poskładasz jak miara drewniana na biku to deszcz cię nie zmoczy po majtki z owiewką.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez pan_wiewiorka » 7/9/2011, 18:34

Dwa podobne tematy (otwórz link) na tapecie. Może mod by to jakoś scalił?

C-bool napisał(a):btw.
pan_wiewiorka napisał(a):Co do owiewki, zależy. Ja nie wyobrażam sobie motocykla z owiewką (chyba, że mini zasłaniającą zegary). Ale co kto lubi.

GZ za normalny komentarz o owiewkach :P

Obiecałem. Pracuję nad sobą. Ale ciąży mi to bardziej niż 200 kg betonu u szyi tuż przed skoczeniem na dziesięciometrową wodę :?

skidmarks napisał(a):Pow. 150 robisz na nakedzie za spadachron.

Nie wiem skąd ten przedziwny wniosek :roll:
Ostatnio edytowano 7/9/2011, 19:12 przez pan_wiewiorka, łącznie edytowano 2 razy
pan_wiewiorka
 

Postprzez xede » 7/9/2011, 18:43

jesli uprawiasz szybka turystyke to bierz s jesli jedzisz glownie po miescie bierz n i po sprawie
xede
Świeżak
 
Posty: 370
Dołączył(a): 3/10/2009, 12:35
Lokalizacja: łódź

Postprzez skidmarks » 7/9/2011, 20:55

pan_wiewiorka napisał(a):
skidmarks napisał(a):Pow. 150 robisz na nakedzie za spadachron.

Nie wiem skąd ten przedziwny wniosek :roll:


Subiektywna ocena
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1401
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Kajko_s » 7/9/2011, 21:40

Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę? Chociaż jej koszt pewnie nie będzie miały... Dobrze wiedzieć, że pozycja za kierownicą w obu wersjach jest podobna:)

A z tym grzaniem to chodziło mi to te wydechy poprowadzone pod siedziskiem:) gdzieś przeczytałem na jakimś forum, że ktoś trochę marudził... dlatego pytam:)
Avatar użytkownika
Kajko_s
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29

Postprzez C-bool » 7/9/2011, 21:56

Kajko_s napisał(a):Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę?

To ta szybka by chyba musiała mieć pół metra.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Atlantis » 7/9/2011, 21:58

Większość Naked'ów w zależności od ukształtowania "nosa" pozwala na różne prędkości przelotowe i tak na przykład w przypadków któregokolwiek z Triple' ów spod skrzydeł Triumpha, gdzie zegary są praktycznie gołe ciężko jechać komfortowo więcej niż 120-130, za to w takim Hornecie, Zecie 750 czy nowym GSR 750, gdzie jest nad zegarami charakterystyczny dziobek, moto rozcina skutecznie powietrze do 140-150. Z moich doświadczeń na Kawasaki Er-6n z akcesoryjną szybką http://www.barracudamoto.it/it/shop/cat ... r6-n-0910/ 160 na luzie można się poruszać. Powyżej trzeba się położyć i tyle.

Ja wolę Naked'y, bo są w mojej opinii ładniejsze ;) A przy okazji siedzi się bardziej komfortowo - nie wisi się na rękach.
Avatar użytkownika
Atlantis
Świeżak
 
Posty: 381
Dołączył(a): 5/6/2011, 19:19
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Kajko_s » 7/9/2011, 22:17

Ta wygląda nawet ok, ale prawie 400zł:/
Obrazek
Avatar użytkownika
Kajko_s
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29

Postprzez maciejka69 » 7/9/2011, 22:41

też sobie nie wyobrażałem nakeda z owiewką. Tyle, że zależy ile, jak i gdzie się jeździ. Ja głównie jednorazowo robię trasy ok. 150-200km poza miastem. Powyżej 140kmh ciężko się utrzymać w siodle przez dłuższy czas. Nie mówię już o przeciążeniach, na jakie narażam kręgosłup. A jeśli kierownica jest dosyć szeroka, jak u mnie, można się spokojnie porównać do spadochronu. Zakupiłem szybę i zobaczymy jak to będzie działać. Jeśli nie zobaczę dużej różnicy to nie będę jej po prostu za często zakładał albo spuszczę. Wygląd wyglądem, ale zdrowie i wygoda mają dla mnie większą wartość
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez Kajko_s » 7/9/2011, 22:50

to daj znać jak Ci się spisuje szybka
a jaką kupiłeś? i jak wygląda ona na motocyklu?
Avatar użytkownika
Kajko_s
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29

Postprzez bryk77 » 7/9/2011, 23:00

Kajko_s napisał(a):Ponoć właśnie owiewka w fazerze wersji S daje rade do ok 140km, dlatego może lepiej wziąć N i dokupić wyższą szybkę? Chociaż jej koszt pewnie nie będzie miały... Dobrze wiedzieć, że pozycja za kierownicą w obu wersjach jest podobna:)



Ponoć... bo w rzeczywistości daje radę jechać więcej komfortowo. Bynajmniej ja miałem takie odczucie po przesiadce z F2, ale wiadomo, że pozycja inna itp.

Kolega gryzoń poruszył ważny temat pozycji za kierownicą. W wersjach N jest ona zazwyczaj bardziej wyprostowana za sprawą inaczej umieszczonych setów oraz clip-on'ów zamiast prostej kierownicy.

@Kajko_s
Myślę, że FZ6 w wersji N będzie lepszym wyborem aniżeli S. Zawsze można mini owiewkę dokupić.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez Kajko_s » 7/9/2011, 23:10

bryk77 napisał(a):Myślę, że FZ6 w wersji N będzie lepszym wyborem aniżeli S. Zawsze można mini owiewkę dokupić.


No właśnie, mini owiewka to jakieś 400zł, czy i jak się sprawdza - nie wiem:/ wcześniej c-bool napisał, że pozycja w Fazerze S i N nie różni się znacząco, no i charakterystyka silników podobna, prócz 6go biegu (chociaż ja myślałem, że w nakedach poprawiają także dolny zakres obrotów).

ciężko orzech do zgryzienia, najlepiej byłoby samemu przetestować wersję S, N i N z szybą:)
Avatar użytkownika
Kajko_s
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 31/8/2011, 22:29

Postprzez bryk77 » 8/9/2011, 00:20

Kupujesz sprzęt za kilkanaście tysi.. Możesz odżałować te 400 zł.. :wink: Bierz to co Ci się podoba, bo w przeciwnym razie pozostanie ten niedosyt..

Aha, nie odczułem grzania w pupę na FZ6 w przeciwieństwie do mojej efy gdzie od silnika bije żarem niczym z pieca (w ciepłe dni). Na szczęście wystarczy odsunąć się trochę od zbiornika aby było git.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez pan_wiewiorka » 8/9/2011, 06:45

Dobra, modzi nie kwapią się do scalenia tematów, to powtórzę to, co napisałem w poprzednim (nie wiem czy ktoś zauważył :D). Komfort jazdy golasem zależy od kilku rzeczy:
1. Garnek. Na ten przykład Szoj 1100 zachowuje się o niebo lepiej niż Agiefał Stealth. Chodzi o aerodynamikę, łeb nie lata na lewo i prawo.
2. Kierownica. Szeroka i prosta jest lepsza niż tzw. turystyczna (baranie rogi). Ułatwia lepsze ułożenie się i jest znacznie lepsza na winkle. Tę trzeba dobrać pod swój wzrost i zasięg ramion.
3. Mini owiewka. Zakrywa zegary, chroni navi i gniazdo przed wodą do tego zbiera sporo robactwa.
Tyle z mojego doświadczenia i różnych kombinacji, a przelatałem golasem spooooro.

Odnośnie bolących karku, lędźwi, kręgosłupa itd. Ano trzeba ćwiczyć. Jazda motocyklem to, wbrew pozorom, spory wysiłek. Pracują mięśnie brzucha, ramion, przedramion, ud i łydek. Proponuję codziennie (przynajmniej w sezonie) strzelić sobie z rana kilkadziesiąt brzuchów a do tego zamontować drążek i robić 20-40 podciągnięć (na- i podchwytem), zdziała to cuda a przy okazji ładnie pobudzi krążenie na dzień dobry.

Pełna czy półpełna owiewka oczywiście ma zalety, m.in. chroni przed naporem powietrza i przed deszczem. Tutaj, przy odpowiedniej prędkości, można zawinąć powietrze tak, że będziesz właściwie suchy nawet podczas mocnych opadów. Inna sprawa, to jazda z taką owiewką jest mniej męcząca niż bez niej. Owiewka ma jednak wady. Są motocykle, w których wymusza zamontowanie, zamiast typowej kierownicy, clipów (SV 650), co znowu wymusza sportową pozycję, która jest męcząca w mieście i dłuższej trasie. Dodatkowo (ale nie wszystkim) utrudnia manewrowanie parkingowe, zwłaszcza zawijanie się na ulicy. Chodzi o to, że skręcasz kierę a moto i tak jest na wprost. Kolejna sprawa, to sam wygląd. W mojej ocenie każda owiewka psuje linię motocykla, no ale to rzecz gustu.
pan_wiewiorka
 

Postprzez dokter » 8/9/2011, 07:35

pan_wiewiorka napisał(a):1. Garnek. Na ten przykład Szoj 1100 zachowuje się o niebo lepiej niż Agiefał Stealth. Chodzi o aerodynamikę, łeb nie lata na lewo i prawo.


Dorzucę jeszcze że ważną kwestią w wersjach S jest wysokość kierowcy w stosunku dla danego motocyklu. Jeżeli jesteś wyższy niż przewidziany pułap aerodynamiki szyby to albo będziesz musiał bardziej przytulić się do moto albo cały wiaterek przyjmujesz na czoło kasku i po całym komforcie z owiewką :D
Life is deadly.
Avatar użytkownika
dokter
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 19/7/2010, 20:59
Lokalizacja: Pomorze

Postprzez pan_wiewiorka » 8/9/2011, 07:46

dokter napisał(a):Dorzucę jeszcze że ważną kwestią w wersjach S jest wysokość kierowcy w stosunku dla danego motocyklu. Jeżeli jesteś wyższy niż przewidziany pułap aerodynamiki szyby to albo będziesz musiał bardziej przytulić się do moto albo cały wiaterek przyjmujesz na czoło kasku i po całym komforcie z owiewką :D

Tutaj z pomocą przychodzi kierownica, można również zmienić risery, ale to nie w każdym moto, np. nie w CBF500, gdzie konieczna jest wymiana całej półki ponieważ risery są jej integralną częścią.
pan_wiewiorka
 

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr