Zobacz wątek - "strzały z wydechu" konsekwencje sprzętowe
NAS Analytics TAG

"strzały z wydechu" konsekwencje sprzętowe

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

"strzały z wydechu" konsekwencje sprzętowe

Postprzez Delik » 6/9/2011, 14:18

Witam chciałbym wiedzieć jakie konsekwencje niesie dla sprzętu tzn "strzelanie z wydechu"?
Co może ulec uszkodzeniu przy częstym "strzelaniu" ?
Delik
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 8/7/2010, 12:26


Postprzez hugo2003 » 6/9/2011, 14:53

Napewno uklad wydechowy jego uszczelki ... Slyszalem terz o pogietych zaworach i wydmuchaniem uszczelki pod glowica.
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Delik » 6/9/2011, 21:23

ktoś coś jeszcze wie?
Delik
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 8/7/2010, 12:26

Postprzez oskaarek » 7/9/2011, 07:37

korba moze wyjsc bokiem
R1 rn12 2004r+ , stunt honda+ AUDI A6 1,8T
oskaarek
Świeżak
 
Posty: 203
Dołączył(a): 25/8/2008, 08:59
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez stareRadio » 7/9/2011, 19:42

oskaarek napisał(a):korba moze wyjsc bokiem



możesz uzasadnic?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez CzLop » 7/9/2011, 19:51

stareRadio napisał(a):
oskaarek napisał(a):korba moze wyjsc bokiem



możesz uzasadnic?


Po prostu pęka Ci wał albo korbowód i wychodzi przez blok silnika :P
robi taką dziurkę w silniku :)
BEZ MORTÓRA MINA JEST PONURA :)
Avatar użytkownika
CzLop
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2/6/2011, 20:58

Postprzez Invi » 7/9/2011, 20:02

Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez stareRadio » 7/9/2011, 20:37

no dobra , wiem co znaczy strzał z korby :)
chodzi mi tylko o powiązanie ze strzelaniem z wydechu przy jeździe .... :)
strzelanie -wybuch ,spalanie paliwa w kolektorach,tłumiku, najczescies spotykane w przelotowych wydechach oraz sprzetów z gaźnikami przy towarzystwie hamowania silnikiem z jakiś tam obrotów (najczesciej srednio wysokich)

nie mówię o kreceniu takim jak przykład z filmu tylko przy jeździe codziennej...
odkrecę manetkę do 8 tys, przymknę gaz i ma mi korba strzelic ?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez Delik » 7/9/2011, 22:39

własnie mi chodziło @Invinciblee ale na tym filmiku ewidentnie widać że gość skatował ale jak się strzeli raz czy dwa na jakiś czas na dobrze rozgrzanym silniku to odrazu pół silnika sie rozsypie? ktoś mi kiedyś mówił o uszkodzonych cewkach od tego?
Delik
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 8/7/2010, 12:26

Postprzez Invi » 8/9/2011, 08:08

No na filmiku było kawasaki :P


Nikt nie mówi że jak raz strzelisz to coś się stanie. Ale dla silnika zdrowe to to nie jest. Silnik chodzi, na gaźniku zasysa benzynę której nie spala dostaje nagły strzał mocy do którego nie był liczony itd.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez RUTRA.RD » 8/9/2011, 10:53

tak samo jak palenie gumy czy jazda na kole, nieraz koncza sie wydatkami kilku tysiecy zł a kupiec jutro mial przyjechac, znam takie historie
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez stareRadio » 8/9/2011, 17:57

dalej nie ma wyjasnienia why mialby pojść strzał z korby przy "strzelaniu" ? z powodu paliwa niedopalonego ?

jescze jakies konsekwencje poza uszczelką ?

może ktoś sie wypowie rownież o skutkach złych hamowania silnikiem (ale tych mniej oczywistych niż zużycie skrzyni czy sprzegła przez fakt ze wiecej czasu pracują ) ?
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57
Lokalizacja: Dębica

Postprzez sonycbr77 » 8/9/2011, 21:56

takiego dluzszego katowania jak na filmiku malo ktore moto by wytrzymalo ale to nie od strzalow z komina tylko od obrotow i przegrzania moim zdaniem jak sobie czasem strzeli przy normalnej jezdzie to nic sie nie stanie, hamowanie silnikiem dla mnie to normalka nie widze zadnych zlych skutkow poza oszczednoscia paliwa i klockow, osobiscie jezdze ciezarowka i na szkoleniach z jazdy bo czasami takie sie odbywaja jest tylko hamowanie silnikiem i to nie ma zadnych skutkow ubocznych oczywiscie motocykl to co innego ale zasada ta sama
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez grestrek » 9/9/2011, 12:24

a przecież przy hamowaniu silnikiem też idą strzały w tłumik - pewnie się korba rozleci zaraz :p
grestrek
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 19/8/2011, 07:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez hugo2003 » 9/9/2011, 15:59

grestrek napisał(a):a przecież przy hamowaniu silnikiem też idą strzały w tłumik - pewnie się korba rozleci zaraz :p



Owszem sa!!! Ale mieszanka jest "na biezaco" przepalana... a nie ze sie toczysz np na 3 biegu przy 7rpm wylaczasz zaplon i wlaczasz po 3-5sekundach przez te 3 lub nawet 2 sekundy moze sie nazbierac tyle paliwa ze strzal z komina moze Ci zadziwic :/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Delik » 9/9/2011, 16:02

w silnikach z wtryskiem też tak można?
Delik
Świeżak
 
Posty: 51
Dołączył(a): 8/7/2010, 12:26

Postprzez hugo2003 » 9/9/2011, 16:11

Delik napisał(a):w silnikach z wtryskiem też tak można?


Bardzo w to watpie bo wylaczajac zaplon czerwonym dzynksem to komp odcina paliwo (zaplon pewnie tez) i dlatego wlasnie wtryskowce sa oszczedniejsze od gaznikowcow bo gaznikowiec jak gasisz (odcinasz zaplon ) wal robi jeszcze kilka obrotow zassysajac paliwo do cylindrow...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonycbr77 » 9/9/2011, 18:16

nie trzeba nawet wylaczac czerwonego guzika, na wtrysku hamujac silnikem tzn toczac sie bez dotykania manetki gazu komputer odcina sam paliwo takze silnik wtedy nie zuzywa ani grama, wtryski zaczynaja pracowac dopiero az silnik spadnie do takich obrotow jakich jest ustawiny badz przy kazdym odkreceniu gazu takze o gromadzeniu sie paliwa i strzale z komina nie ma mowy ale slyszalem ze cos tam przerabiaja i ze sie da hehe
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr