Kilka pytań odnośnie 4T
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kilka pytań odnośnie 4T
Witam
Mam już tutaj na forum jeden temat, ale tam nikt nie chce się udzielać. Mam zamiar kupić jaką tanią w utrzymaniu 125. Prawdopodobnie będzie to jakiś 4T: Yamaha XT 125 albo MZ SM 125.
1. Pytania odnośnie regulacji zaworów:
Co ile trzeba regulować zawory?
Czy można to zrobić samemu w domu?
Co trzeba mieć żeby dokonać takiej regulacji?
Jeśli nie będzie można tego zrobić w domu to ile będzie to kosztować w jakimś serwisie?
Czy regulacja zaworów wygląda podobnie w przypadku MZ i Yamahy?
2. Jakich dokumentów mam prawo się domagać, aby potem bez problemu zarejestrować pojazd? Co trzeba podpisywać przy takiej transakcji?
3. Czy w 2012 będę jeszcze mógł zdawać na kategorię A w wieku 18lat?
4. Może macie jakieś inne propozycje co do motocykli? Zależy mi na czymś ekonomicznym i do 4000zł
Mam już tutaj na forum jeden temat, ale tam nikt nie chce się udzielać. Mam zamiar kupić jaką tanią w utrzymaniu 125. Prawdopodobnie będzie to jakiś 4T: Yamaha XT 125 albo MZ SM 125.
1. Pytania odnośnie regulacji zaworów:
Co ile trzeba regulować zawory?
Czy można to zrobić samemu w domu?
Co trzeba mieć żeby dokonać takiej regulacji?
Jeśli nie będzie można tego zrobić w domu to ile będzie to kosztować w jakimś serwisie?
Czy regulacja zaworów wygląda podobnie w przypadku MZ i Yamahy?
2. Jakich dokumentów mam prawo się domagać, aby potem bez problemu zarejestrować pojazd? Co trzeba podpisywać przy takiej transakcji?
3. Czy w 2012 będę jeszcze mógł zdawać na kategorię A w wieku 18lat?
4. Może macie jakieś inne propozycje co do motocykli? Zależy mi na czymś ekonomicznym i do 4000zł
- matizeusz
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
- Lokalizacja: Opatów
Co ile trzeba regulować zawory?
- wg instrukcji (raz na ruski rok)
Czy można to zrobić samemu w domu?
-TAK
Co trzeba mieć żeby dokonać takiej regulacji?
troche kluczy , szczelinomierz
Jeśli nie będzie można tego zrobić w domu to ile będzie ...
-w zaleznosci od miasta serwisu mechanika...
Czy regulacja zaworów wygląda podobnie w przypadku MZ i Yamahy?
-znajdz poradnik o regulacji zaworow w google.pl i bedziesz wszystko wiedzial
2. Jakich dokumentów mam prawo się domagać, aby potem bez problemu zarejestrować pojazd? Co trzeba podpisywać przy takiej transakcji?
-dowod rejestracyjny, karta pojazdu jesli moto z polski
Czy w 2012 będę jeszcze mógł zdawać na kategorię A w wieku 18lat?
-nie
Może macie jakieś inne propozycje co do motocykli? Zależy mi na czymś ekonomicznym i do 4000zł
-125 to chyba kazda jest ekonomiczna
- wg instrukcji (raz na ruski rok)
Czy można to zrobić samemu w domu?
-TAK
Co trzeba mieć żeby dokonać takiej regulacji?
troche kluczy , szczelinomierz
Jeśli nie będzie można tego zrobić w domu to ile będzie ...
-w zaleznosci od miasta serwisu mechanika...
Czy regulacja zaworów wygląda podobnie w przypadku MZ i Yamahy?
-znajdz poradnik o regulacji zaworow w google.pl i bedziesz wszystko wiedzial
2. Jakich dokumentów mam prawo się domagać, aby potem bez problemu zarejestrować pojazd? Co trzeba podpisywać przy takiej transakcji?
-dowod rejestracyjny, karta pojazdu jesli moto z polski
Czy w 2012 będę jeszcze mógł zdawać na kategorię A w wieku 18lat?
-nie
Może macie jakieś inne propozycje co do motocykli? Zależy mi na czymś ekonomicznym i do 4000zł
-125 to chyba kazda jest ekonomiczna
- Ehe
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 8/9/2008, 23:17
- Lokalizacja: Wlkp
matizeusz napisał(a):Zależy dla kogo. Np. DT125 spala średnio te 6-7l, a XT125 ok. 3,5l. Mając na myśli ekonomiczne to tak żeby tych 5l na 100km nie przekraczało, czyli najlepiej jakieś 4T.
Temat dotyczy 4T, więc po co zaczepiasz temat 2T? Czytaj ze zrozumieniem.
StrykeR (otwórz link)
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Myślałem, że skoro jestem autorem tematu to mogę pozwolić sobie na taką rozbieżność ;p
2T też możecie podać, ale chyba nic ze spalaniem poniżej 5l się nie znajdzie, a choćby nawet to kusiłoby żeby czasami przycisnąć i wtedy 5l to marzenie
Aktualnie zastanawiam siÄ™ nad YamahÄ… XT125, MZ SM 125 i HondÄ… CBR125
Najbardziej mi się podobają motorki w stylu Supermoto, bo czasami można na jakiś żwir albo lekki piasek wjechać.
CBR jest taka średnia z wyglądu, ale można ją dużo szybciej znaleźć.
2T też możecie podać, ale chyba nic ze spalaniem poniżej 5l się nie znajdzie, a choćby nawet to kusiłoby żeby czasami przycisnąć i wtedy 5l to marzenie
Aktualnie zastanawiam siÄ™ nad YamahÄ… XT125, MZ SM 125 i HondÄ… CBR125
Najbardziej mi się podobają motorki w stylu Supermoto, bo czasami można na jakiś żwir albo lekki piasek wjechać.
CBR jest taka średnia z wyglądu, ale można ją dużo szybciej znaleźć.
- matizeusz
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
- Lokalizacja: Opatów
Nie zastanawiaj się nawet, tylko poluj na MZ 125SM. Jest to jedna z najmocniejszych jednostek 125 4T, dorównuje osiągom takich motocykli, jak DT, a ma aptekarskie zapotrzebowanie na paliwo. Każdy dwusuw spali ci minimum 6l/100km. Przeciętny czterosuw spali ci 3,5l/100km, a przy "katowaniu" maksymalnie 4,5l/100km.
Sam posiadam Kymco Stryker 125(szosowe enduro) i spala mi 3,5l/100km przy średniej prędkości 100km/h.
P.S. Mój motocykl jest obecnie na sprzedaż, jeżeli byłbyś zainteresowany
Sam posiadam Kymco Stryker 125(szosowe enduro) i spala mi 3,5l/100km przy średniej prędkości 100km/h.
P.S. Mój motocykl jest obecnie na sprzedaż, jeżeli byłbyś zainteresowany

StrykeR (otwórz link)
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Ogólnie MZ mi się podoba najbardziej ma tylko jedną wadę: ciężko do niej z jakimikolwiek częściami i naprawami.
Parę napraw byłbym w stanie zrobić w domu. Gorzej kiedy stałoby się coś czego nie potrafiłbym naprawić albo jakaś wymiana tłoka lub szlif. Może gdybym znalazł jakiegoś mechanika, który poradziłby sobie z tym modelem to wtedy sytuacja całkowicie by się zmieniła.
Chyba zrobię tak, że kiedy będę miał pieniądze to zacznę szukać czegoś w okolicy i co pierwsze się trafi to kupię.
Dopiero w przyszłym roku mam zamiar coś kupić, więc do tego czasu wiele może się zmienić.
Parę napraw byłbym w stanie zrobić w domu. Gorzej kiedy stałoby się coś czego nie potrafiłbym naprawić albo jakaś wymiana tłoka lub szlif. Może gdybym znalazł jakiegoś mechanika, który poradziłby sobie z tym modelem to wtedy sytuacja całkowicie by się zmieniła.
Chyba zrobię tak, że kiedy będę miał pieniądze to zacznę szukać czegoś w okolicy i co pierwsze się trafi to kupię.
Dopiero w przyszłym roku mam zamiar coś kupić, więc do tego czasu wiele może się zmienić.
- matizeusz
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
- Lokalizacja: Opatów
Nowe przepisy odnośnie nowych kategorii praw jazdy wchodzą w życie na początku 2013 roku. Więc spokojnie bedziesz mógł zdać w 2012 roku.
er5 + SV650S / svforum.pl(wisznia)
- radziorek15
- Świeżak
- Posty: 95
- Dołączył(a): 16/3/2011, 13:12
- Lokalizacja: Białystok
odsyłam do działu prawo, kiedy co i jak zostało tam wyjaśnione
co do kasy - ile za kurs - zadzwoń do jakiegoś OSK w swojej okolicy
co do kasy - ile za kurs - zadzwoń do jakiegoś OSK w swojej okolicy
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
-
madcap - Administrator
- Posty: 5894
- Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
- Lokalizacja: wieje wiatr?
raczej tyle nie spali. 125 w 4T pali praktycznie połowe tego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No właśnie dla mnie to trochę dziwne, ale właściciel mówi, że mu tyle pali :/
Spytam się go jeszcze czy mógłby dokładnie sprawdzić ile mu spala, a jeśli na prawdę się okaże, że ma taki apetyt to czego to może być przyczyną? Czy to w ogóle możliwe? Mówi, że przy silniku nic nie grzebane, a dysza oryginalna.
Spytam się go jeszcze czy mógłby dokładnie sprawdzić ile mu spala, a jeśli na prawdę się okaże, że ma taki apetyt to czego to może być przyczyną? Czy to w ogóle możliwe? Mówi, że przy silniku nic nie grzebane, a dysza oryginalna.
- matizeusz
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 25/8/2011, 19:55
- Lokalizacja: Opatów
moze byc cos rozregulowane albo ma jakas nieszczelnosc ;P mój ktm tyle pali na asfalcie xd 125tka musi mniej palic. jak pali tyle to cos na pewno jest nie tak. albo pomylił sie w obliczeniach albo moto jest do podstawowej regulacji
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
DYWERSANT - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 17/10/2008, 19:43
- Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość