Zobacz wątek - pierwszy motor dla "maluszka"

pierwszy motor dla "maluszka"

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

pierwszy motor dla "maluszka"

Postprzez Arghor » 30/8/2011, 22:25

W związku z tym, że to mój pierwszy post n forum witam wszystkich serdecznie :)
Mam następujące pytanie (wiem, że ktoś może zarzucić bo już było, ale nie znalazłem w podobnych postach satysfakcjonującej odpowiedzi więc wybaczcie ;) )
Wraz z żoną rozpoczęliśmy dziś kurs na prawko kat. A. O ile moje preferencje co do pierwszego moto do nauki, na najbliższy sezon są w miarę określone, tak mam problem z tym co kupić dla połowicy swej. Zatem prośba o radę.

Kobita malutka: 160 cm wzrostu, 50 kg wagi. Więc coś z niskim siodłem i w miarę lekkie.
Chciałaby szlifierkę (ale w życiu jej nie kupię) więc coś co wygląda z lekka jak szlifiera, ale nią nie jest.
Cena – to pierwszy motor. Więc pewnie nie raz będzie przewrócony i takie tam inne, więc chciałbym coś w zakresie 5 – 10 tysięcy
Czekam na wasze rady
Arghor
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie


Postprzez motoluka » 30/8/2011, 22:31

Wszystkie motocykle o wyglądzie tzw. szlifierki, nawet te o pojemności 125ccm mają wysoko siodło więc będzie raczej kiepsko. Przy tym wzroście bardzo ciężko będzie Ci doradzić, szukaj czegoś jak najniższego a potem posadź ją na tym. Poniżej masz przydatne tematy.

http://motodriver.eu/kupuje-motocykl-f9 ... 11854.html

http://www.motofanipodkarpacie.pun.pl/v ... ?pid=38306
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez adam_tomasz » 31/8/2011, 07:57

motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady są proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hubi199 » 31/8/2011, 09:58

Witam
Na tej stronie możesz wirtualnie sprawdzić jak będzie pasował motocykl http://cycle-ergo.com/
Wystarczy zmienić opcje na metryczne wymiary.
Najlepszym rozwiązaniem będzie zakup na początek do poj. silnika 500ccm.
Jeśli chce coś na wygląd plastika to może gsf500??
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez Seba_ER5 » 31/8/2011, 10:24

Adam wszyscy tutaj po toze jezdza :P... Obnizac mozna o te 3-4 cm bardziej balbym sie o dziury :D na drogach.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5194
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 10:45

Co innego obiżanie na tor, co innego do jazdy na codzień :)
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 10:54

adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady są proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.


Czy aby na pewno nie przesadzasz?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 11:15

motoluka napisał(a):
adam_tomasz napisał(a):motulka... z tymi linkami to jakiś żart chyba.

Nie ma czegoś takiego jak obniżanie motocykla.
Każda ingerencja w zawieszenie psuje jego geometrię i właściwości jezdne -> każdy doświadczony motocyklista który się z tym zjawiskiem spotkał potwierdzi moje zdanie.

Wypowiedź 'manki' z pierwszego linka skomentuję minutą ciszy -> coraz więcej głupich ludzi na tym świecie.

Zasady są proste:
- po przymierzaj się do różnych moto (max 500 pojemności - nie dotyczy 'krosa')
- zobacz na którym moto sięga całymi obiema stopami (w tym samym momencie) do ziemi
- wybierz moto z tych które spełniły powyższe kryteria

Żeby nie latać po wszystkich moto na ślepo radzę sprawdzić w necie wysokość siedzenia poszczególnych moto.


Czy aby na pewno nie przesadzasz?


Moim zdaniem Adam ma rację. Taki motocykl - obniżony - jeździ zupełnie inaczej, gorzej. Nie po to inżynierowie siedzą w tunelach aerodynamicznych, żeby zmieniać geometrię bo się nie dosięga do ziemi. I żeby nie było powtórki - nie mówię o motocyklach na tor.
Ale głupotą jest upieranie się na za wysokie moto, obniżanie go jak np użytkowniczka manka z twojego linku, która mimo obniżania ledwo palcami do ziemi sięga i stojąc na światłach prawie zwisa z motocykla.
Ostatnio edytowano 31/8/2011, 11:27 przez mlodapn, łącznie edytowano 1 raz
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 11:20

Także nie popieram "manka" ale są inne rozwiązania jak chociażby akcesoryjne kanapy na których można zyskać parę cm. Minimalne obniżenie motocykla, łącznie z kanapą do 5cm jest według mnie bezpiecznie.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez mlodapn » 31/8/2011, 11:25

Na kanapie spoko, tu jestem za :)

Obniżanie na lagach itp - to już nie jest dobry pomysł.
tylko Lech Poznań
Avatar użytkownika
mlodapn
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8/8/2010, 16:15
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hubi199 » 31/8/2011, 12:15

W sv k3 kanapa jest wysoko.
Małe ludziki w k4 wpadły na pomysł aby zmienić rame pomocniczą na niżej osadzoną co wpłyneło na obniżenie kanapy (chyba dokładnie o 5mm) ;)
W niektórych sprzętach kanapa jest regulowana.
Jednak jak czytałem dostepne jest to w dosyć wysokich motocyklach,co mimo obniżenia kanapy i tak będzie wysoko.
A propo zmiany wysokości na zawiasach. Osobiście nigdy bym tego nierobił jakimiś zestawami np. z allegro, ze wzg. na swoje bezpieczeństwo.
hubi199
Bywalec
 
Posty: 581
Dołączył(a): 24/8/2011, 12:56
Lokalizacja: J-no

Postprzez adam_tomasz » 1/9/2011, 10:17

motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.

ps. bandit 400 albo coś co ma bardzo nisko siedzenie.

może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 1/9/2011, 10:51

adam_tomasz napisał(a):motoluka nie wiedziałem że jesteś specem od geometrii i aerodynamiki motocyklowej, skąd wziąłeś te 5 cm ??
jedynie kanapa ale to będzie ok 1-2 cm w dół.

ps. bandit 400 albo coś co ma bardzo nisko siedzenie.

może Arghor dalej się wypowie, bo my się tu spieramy a zainteresowany jakby sobie olał temat.


Dużo rzeczy Pan o mnie jeszcze nie wiesz ;-) Pytałem o to kiedyś w salonie Yamahy dot. Kilofazera, nie dam sobie ręki uciąć ale posiłkuję się opinią autoryzowanego punktu.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez adam_tomasz » 1/9/2011, 11:16

wybacz ale autoryzowane punkty nie są żadnym wyznacznikiem. Poza tym większość jak nie wszyscy mechanicy w Polsce są samoukami w jakiś sposób i mogą nie wiedzieć pewnych rzeczy. Ja mam za to same złe opinie co do serwisów a jak na razie a byłem już w kilku.
Jakby Japończycy chcieli zrobić dany motocykl niższy to pewnie by zrobili - a co najmniej dali by taką możliwość. Tyle w temacie.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez motoluka » 1/9/2011, 11:20

No w tym przypadku faktycznie, przekonałeś mnie, masz racje. Chodź zachowanie zdrowego rozsądku w modyfikacjach może (nie musi ale może) wyjść na dobre.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez roki1119 » 4/9/2011, 13:58

Ja mam do sprzednia Hyosung gt 125 dobra maszyna za nieduze pieniadze
roki1119
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3/5/2009, 19:13
Lokalizacja: Poniatowa

Postprzez madcap » 4/9/2011, 15:33

motoluka i adam
dalszą wymianę pogladów w sprawie zmiany geometrii zawieszania proponuję abyście sobie uskuteczniali na priv
jeszcze raz zobaczę takie jazdy z waszej strony i przydzielę po zółtej kartce (czerwonym pasku)
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez Brekekeks » 4/9/2011, 22:27

Ja mam 162 cm wzrostu i na małej ninjy siedzi mi się doskonale. Możesz kupić używkę lub poprzedni model. Przymierzałem się też do GS 500 jest super, wersja z owiewkami powinna wywołać pozytywne wrażenie.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Arghor » 5/9/2011, 08:51

Witajcie
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Jeśli chodzi o przerabianie czegokolwiek, to nie zdecyduję się na to. Po pierwsze nie znam się za cholerę. A nawet jak bym dał motor do „dobrego” speca to nie miałbym zaufania, czy aby na pewno wszystko jest ok.
Poza tym to pierwszy motor, więc jakiekolwiek wpływanie na parametry jezdne może mieć poważne konsekwencje. Niech po takiej przeróbie tylko „trochę” gorzej się prowadzi… Dla małej nowicjuszki może to być „trochę” za dużo.
Zatem zostają modele "gotowe". ;)
Po wielu dyskusjach (kto ma kobitę wie, że logiczne argumenty to ostatnia sprawa do rozpatrzenia ;) ) padło, na ten moment, na kawasaki Ninja 250R. Uparło się dziewuszysko, że ma być ten i żaden inny ;) W środę jedziemy przymierzyć się do siodła. Zobaczymy jak wyjdzie
Co sądzicie o tym moto?
Arghor
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 30/8/2011, 21:54
Lokalizacja: łódzkie

Postprzez Lookhashi » 5/9/2011, 13:07

Daj znac jak bedziecie juz po przymiarkach bo sam jestem zainteresowany kupnem tego modelu dla siebie i nie wiem czy nie bedzie dla mnie za male. Dodam tylko ze jestem o 17cm wyzszy od Twojej Pani :-)
Lookhashi
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 4/9/2011, 19:11

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr