Zobacz wÄ…tek - 250 czy blokowany
Advertisement
NAS Analytics TAG

250 czy blokowany

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Postprzez regis440 » 31/8/2011, 08:49

Koledzy co drugi post pisza jaka jest roznica, a Ty nadal pytasz

roznica odczowalna 250 vs 600 z niby ta samam moca jest taka ze w 250 trzeba umiec gazem pogonic konie, moc jest oddawana moze mniej rownomiernie, ale w miare spokojnie, w 600 to one beda juz od niskich obrotow, a na sliskiej nawierzchni to i stado 10 konikow potrafi niezle sponiewierac jezdzca

motocykl jest fabrycznie zdlawiony(a nie przez dealera w salonie), to takich blokad nie da sie latwo i tanio usunac, moga byc inne walki rozrzadu, inne gazniki czy wtryski i przepustnice, program w sterowniku, inny wydech, wiec przed kupnem takiej 600 sprawdz czy bedzie mozna odplokowac

ewentualnie jak chcesz cos co wyglada szybciej niz jezdzi to moze jajko gsx-f 600 albo gsx 600fa - o tym napisali gdzies ze dla niewprawnego oka jest podobny do gsxr ;) , one maja cos kolo 77 w miare lagodnych koni , dosc wygodna pozycje kierowcy i pasazera
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22


Postprzez Brekekeks » 31/8/2011, 09:10

A pomyślałeś nad motocyklami które alledrogo określa jako szosowe, ale w sportowym opakowaniu? Np. Suzuki GS 500F? Wygląda bardzo ładnie a jest to ten sam filigranowy GS, tyle że w plastik ubrany.

Ew któryś ze starszych motocykli sportowych, Kawasaki GPZ 500/Honda VF500F przychodzą na myśl.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce


Postprzez oCtoBeR » 31/8/2011, 10:27

Po namysle , chyba wybiore CBR 250 ... "stare" sprzety jakos odstraszaja,zwlaszcza ze slabo sie znam na ocenie pod katem ew.przeszlosci i mechanicznych detali...moze 2-3 sezony pozwola opanowac na tyle umiejetnosci zeby sprobowac bardziej sportowa machine.
Ciekawe tylko jak bedzie z dostepnoscia :)

A mam jeszcze pytanie - czy z jednocylindrowej 250 da sie wycisnac wiecej niz te 26 KM?Jakies modyfikacje elektroniczne czy cos?

Zastanawiam sie jeszcze nad ta ninja 250 - sprzet chyba podobny do CBR?
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez regis440 » 31/8/2011, 10:45

ninja chyba troche lapsza , zawsze wiecej cylindrow i na starcie wiecej szmocy

1 cylinder tez trzeba lubic, w CBR jak na "scigacza" nie ma za duzo mocy , i pewnie elektronicznie to wiele sie nie ugra, pewnie tak jak w autach N/A ok 5%,

zmiana wydechu(calego,na taki bez katalizatora), walek rozrzadu, i wtedy modyfikacje elektroniczne pewnie by daly cos zauwazalnego

na sam poczatek zanim zdecydujesz sie na konkretny model, pojedz do salony/sprzedawcy i przymierz sie do niego, moze sie okazac ze bedzie za maly , niewygodny
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez oCtoBeR » 31/8/2011, 10:52

regis - byłem ogladac CBR - siedziało się wygodnie...ale pojezdzic nie mozna bylo bo juz "sprzedany" :(

Ninja - taka troche malo powazna .... niby wielkosc podobna,ale nie macie wrazenia ze wyglada bardziej zabawkowo?A moze to tylko moje odczucie.

Ale mam metlik we lbie ;)
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 10:58

oCtoBeR napisał(a):Po namysle , chyba wybiore CBR 250 ... "stare" sprzety jakos odstraszaja,zwlaszcza ze slabo sie znam na ocenie pod katem ew.przeszlosci i mechanicznych detali...moze 2-3 sezony pozwola opanowac na tyle umiejetnosci zeby sprobowac bardziej sportowa machine.
Ciekawe tylko jak bedzie z dostepnoscia :)

A mam jeszcze pytanie - czy z jednocylindrowej 250 da sie wycisnac wiecej niz te 26 KM?Jakies modyfikacje elektroniczne czy cos?

Zastanawiam sie jeszcze nad ta ninja 250 - sprzet chyba podobny do CBR?


Stary, 600 chcesz dławić natomiast z 250 chcesz wyciskać więcej więc dlaczego do jasnej ciasnej nie kupisz 500 lub spokojnej 600?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez oCtoBeR » 31/8/2011, 11:34

Bo 600 ma za duzo a 250 ma za malo - mowiac po ludzku ;)

Spokojna 600 - fajnie,ale cos nowszego niz 1999r?

Dlatego rozmyslalem o "uspokojeniu" 600 na poczatek,ale opierajac sie na Waszych radach,rozumiem ze ten pomysl nie uzyskal poparcia.

Wydaje mi sie ze motocykl > 200 kg to tez nie na pierwsze moto,bo zaden ze mnie kafar - raczej normalny 80kg sredniak ;)

Gdybym mial 10 lat mniej to bralbym 250 bez namyslu - ale majac lat prawie 30 nie chce tez zupelnie "nastolatkowego" sprzetu.

Licze na zyczliwosc :)
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez motoluka » 31/8/2011, 11:43

oCtoBeR napisał(a):Bo 600 ma za duzo a 250 ma za malo - mowiac po ludzku ;)

Spokojna 600 - fajnie,ale cos nowszego niz 1999r?

Dlatego rozmyslalem o "uspokojeniu" 600 na poczatek,ale opierajac sie na Waszych radach,rozumiem ze ten pomysl nie uzyskal poparcia.

Wydaje mi sie ze motocykl > 200 kg to tez nie na pierwsze moto,bo zaden ze mnie kafar - raczej normalny 80kg sredniak ;)

Gdybym mial 10 lat mniej to bralbym 250 bez namyslu - ale majac lat prawie 30 nie chce tez zupelnie "nastolatkowego" sprzetu.

Licze na zyczliwosc :)


Wybredny jesteś jak baba w sklepie, bez obrazy :-) Masz dużo spokojnych motocykli w klasie 600ccm. Są to min. Honda CBF600, Suzuki Bandit 650N, Kawasaki ER6N (co prawda 650), Suzuki Gladius (trochę homo, ale o gustach się nie dyskutuje), Cagiva Raptor 650, mały Ducati Monster. Wszystko po 1999r chodź nie wiem co to ma za znaczenie, liczy się stan, ba za tą kasę wszystko po 2005r. Masz w ch** motocykli, które nadają się na pierwsze moto, cała klasa 500ccm oraz sporo modeli z klasy 600ccm a kombinujesz jak koń pod górę.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez Kelhorn » 31/8/2011, 17:38

motoluka napisał(a):ad.1 Nie przesadzaj, akurat ten koleś pisze w miarę na poziomie więc nie ma co po nim jechać.


Ale to nie było do autora pytania, tylko do kilku światłych dających rady :).

motoluka napisał(a):ad.2 Różne motocykle mogą być blokowane, także tu się z Tobą nie zgodzę. Też twierdziłem, że blokowanie SS jest bez sensu, ale nie można powiedzieć, że tylko wymienione przez Ciebie sprzęty mogą być rozsądnie zablokowane.


Tak, ale te są od razu blokowane przez producenta - i tylko w takim wypadku wierzę, że blokada nie wpłynie negatywnie na stan silnika. Cała reszta to imo mniejsza lub większa rzeźba - po pierwsze droga, po drugie nieprzewidywalna. Może nie mam racji, ale mnie szkoda by było sprzętu na takie zabawy.

motoluka napisał(a):ad.3 Tego nie da się wytłumaczyć, to trzeba poczuć.


Tu siÄ™ z tobÄ… zgodzÄ™ :).

@autor: Nie brałbym baby-ninja z kilku, bardzo subiektywnych przyczyn:

-wyglÄ…d
-wygoda (mam 1,82 a czułem się gorzej niż na kursowej YBR)
-brak licznika paliwa
-wykończenie na poziomie chińczyka

Nie znaczy to, że to złe moto - ot mnie nie podpasowało. Chociaż ostatnio na alledrogo pojawiły się salonowe egzemplarze 2010 po 14 550 pln co jakby rozwiązywało sprawę.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez oCtoBeR » 31/8/2011, 20:33

Kelhorn napisał(a):Tak, ale te są od razu blokowane przez producenta - i tylko w takim wypadku wierzę, że blokada nie wpłynie negatywnie na stan silnika.


Tylko celem sprostowania - blokowane SS o ktorych pisalem tez sa fabrycznie blokowane.

I juz ciagnac topic celem informacji - rozumiem ze moto klsy 600 ma inne nieco wlasciwosci niz 250 czy 500 ale ... czytajac forum zazwyczaj poczatkujacym radzi sie szukac moto
a)lekkiego
b)mocno ponizej 100 KM
c)raczej golasa
Tutaj odradza mi sie blokowanie mocy - bo to "nie wypada".Szukanie starszej 500 czy 600 ktora skolei srednio pasuje do klasy sprzetu lekkiego (vide ER6 czy CBF maja > 200 kg ).Czy zablokowany sport nie bedzie mimo wszystko "przyjazniejszy" niz niezablokowana 600 klasy sport-turystyk? (np.GXR czy CBR maja ~ 180 kg no i srodek ciezkosci nizej polozony niz wiekszosc naked'ow)
Nadal pozostawiam w powietrzu pytanie - dlaczego takie motocykle proponuje sie dla duzo bardziej rygorystycznie obwarowanej przepisami kat. A1 w niemczech - czyli z zalozenia mlodych,niedoswiadczonych.
Nadal prosze o cierpliwosc i rady jako poczatkujacego chcacego sie dowiedziec i nauczyc.
Pzdr.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez Kelhorn » 1/9/2011, 11:05

Okej, odpowiem inaczej - znajdź PRZYZWOITEGO mechanika, który za ludzkie pieniądze zdławi (w nie bandycki sposób) gixxera. Albo cebrę. To raz. Dwa - ss wymagają od kierowcy obycia nie tylko ze względu na moc, ale samą konstrukcję zawieszenia. I są mniej więcej tak komfortowe jak dżuma. Wreszcie - zastanów się, ile będzie cię kosztowało dławienie i oddławienie silnika. Bo jak na mój gust mniej-więcej tyle ile dołożysz do większego sprzęta po sprzedaży cebry 250/baby ninjy. O tym, że mniej kombinujesz i jeździsz dwoma moto a nie jednym nie wspomnę.

P.S. To moja opinia, ale ja nie lubię za bardzo kombinować :). Poza tym - znając życie - tej cbr 250 nie będziesz chciał sprzedać.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez oCtoBeR » 1/9/2011, 14:59

Kelhorn - po raz kolejny pisze te sprzety w niemczech sa dlawione fabrycznie , wyjezdzaja z ograniczona moca juz z fabryki. (modyfikacje na kroccach i mapie zaplonu).Rozmawialem w serwisie Hondy - koszt sciagniecia blokady to ok.200-500 zl.

Co do komfortu - tu nie bede dyskutowal,nie wiem , nie jezdzilem.

Ale w kwestii prowadzenia to chyba ss nie sa najgorzej prowadzacymi sie sprzetami? (porownuje np.z chopperami czy cruiserami).Mysle (mam nadzieje) ze wypadaja podobnie do zwyklych "turystykow" (Er6 , CBF ?).Zastanawia mnie czy mimo wszystko lzejsze maszyny o ktorych pisalem nie sa ciut latwiejsze w opanowaniu na malych predkosciach niz > 200 kg moto.

Widzisz,problem w tym ze nie podobaja mi sie motocykle proponowane zwyczajowo na pierwsze moto , nie mowiac juz o mnozeniu wydatkow,stad moje poszukiwanie alternatywy.

Dzieki za opinie i dyskusje.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez Brekekeks » 2/9/2011, 07:35

Zależy też ile są te sprzęty dławione. Kuzyn przywiózł sobie R6 z Anglii, niby najmocniejszą wersję 130km. Że jeździł spokojnie to nic mu w niej nie wadziło, ale gdy przyszło do sprzedaży sprzęta hamownia pokazała, że ma on tylko 75km - był zdławiony elektronicznie (nie pytajcie co i jak, nie jestem specjalistą, wiem tylko że podłączenie do komputera i zdjęcie blokady załatwiło sprawę). Nie zauważył różnicy bo nie wykorzystywał sprzęta "zgodnie z przeznaczeniem" (jazda sportowa), ale i tak mówił że na pierwsze moto odpada - powodem była totalnie nieprzyjazna zwykłemu użytkownikowi ergonomia. Za to Suzuki SV650 i Kawasaki Er6 mimo podobnych mocy już jak najbardziej pasują. Szukaj tych w owiewkach i będzie git.

Jeśli chodzi o masę, jeśli nie ważysz tyle co ja (50kg) to 20 kilo masy na początku nie zrobi jakiejś kosmicznej różnicy, problem będzie głównie w manewrowaniu na parkingu.

Przeczytaj też to:
http://i96.photobucket.com/albums/l165/ ... einfo2.gif
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Czester » 2/9/2011, 09:05

Tu masz kompromis proponowany Ci wielokrotnie:

Obrazek

WyglÄ…da jak sport? WyglÄ…da.
Ma moc pomiędzy 250 a 600? Ma.
Mieści się w Twoim budżecie? Mieści.
Nie jest stary rocznikowo? Nie jest.
Więc nie rozumiem w czym problem i po co te kombinacje?
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez oCtoBeR » 2/9/2011, 12:55

czester - kombinacje po to zeby wybrac jak najlepiej.Nie znam sie, wiec pytam :) Kto pyta nie wielbladzi ;)

brekekeks - dzieki za Twoje zdanie.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez Czester » 2/9/2011, 12:59

Dostałeś propozycje motocykli na początek a mimo to nadal kombinujesz z tym blokowaniem jak koń pod górkę.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez oCtoBeR » 2/9/2011, 16:07

Pisalem juz dlaczego. To ze od 10 lat wszystkim poleca sie wciaz te same motocykle nie znaczy ze nie pojawiaja sie nowe opcje,wczesniej nie brane pod uwage.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez Czester » 2/9/2011, 16:59

Jakbyś wcześniej nie doczytał to przypomnę, że w supersportach moc nie jest jedynym aspektem skutecznie utrudniającym uczenie się podstaw techniki jazdy.
Jakie "nowe opcje, wcześniej nie brane pod uwagę" masz na myśli? Bo chyba nie cebry i gixery?
Poleca się wciąż te same motocykle, gdyż świetnie zdają egzamin jako maszyny dla początkujących. Nie jedna osoba z forum potwierdzi to z autopsji.
Pytałeś o poradę i ją dostałeś. Skoro nie zgadzasz się z większością i uważasz, że wiesz lepiej to szukaj, kupuj i baw się z blokadami. Powodzenia.
Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez oCtoBeR » 3/9/2011, 06:00

Czester - nie obrazaj sie bo z ostatniego posta az bije po oczach foch ze ktos Cie nie slucha i ma czelnosc pytac lub cogorsza miec inne zdanie.

Za 20 - 30 lat tez bedziesz wszystkim polecał gs500 z 1997 roku na pierwsze moto?

Duzych for motocyklowych jest kilka i wszedzie sa tematy o "pierwszym sprzecie" - nie odkrylem tu nic nowego w dyskusji z Toba,wiedzialem juz ze klasa 500 jest super,ale to jest forum "scigacz" wiec pytam o "scigacze" cbr,gxr i inne.
Nie dyskutuje z faktem ze (5ootki) sa to maszyny dobre dla poczatkujacych czy nie - ja sie zastanawiam czy sa inne dobre i czy blokowane sporty czy nakedy czy cokolwiek innego moga pelnic taka role.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Postprzez oCtoBeR » 3/9/2011, 11:14

KaG - plytka ironia to slaba ironia.

Jak juz napisalem - zdecyduje sie najprawdopodobniej na CBR 250 ... z rozsadku i przekonania ze to sprzet nowszy,lepszy choc przyznaje mniej przyszlosciowy.

Dalej temat mial byc teoretyczny i rozwojowy
Ale widze ze "dyskusja" ogranicza sie do powtarzania tego samego co napisano 10 lat temu.Ot wiedza forumowa.Wiemy mniejwiecej tyle samo.Tyle ze ja pytam a koledzy usilnie staraja sie wyjsc na specow.
Nadal nie dostalem odpowiedzi na pytanie "po co wiec fabryki takie blokowane motocykle produkuja i dlaczego takie motocykle sie sprzedaja na zachodzie"?
Nikt tez nie napisal dlaczego motocykle klasy 500 przestaja byc coraz czesciej produkowane.I co bedziecie polecac kiedy obecne uzywki sie skoncza?
Wiec koledzy prosze - zrozumcie czytac ja potrafie - nie musicie powielac wypowiedzi z innych tematow i for.Napiszcie cos nowego.
A jak kogos meczy pisanie to przymusu nie ma.
oCtoBeR
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 30/8/2011, 16:02

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê