Zobacz wątek - Pomocy! Skuter po ściągnięciu blokad.

Pomocy! Skuter po ściągnięciu blokad.

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Pomocy! Skuter po ściągnięciu blokad.

Postprzez mastero06 » 29/8/2011, 20:35

Witam

Mój kumpel ma chiński skuter 2T Motorra Tria 50. Z tego co widziałem to wydech i gaźnik identyczny jak w Keeway'ach. Kumpel poprosił mnie abym przyszedł przeczyścić gaźnik i ogólnie coś popatrzeć gdyż ostatnio jak trochę pojeździ to i silnik się zagrzeje to traci moc pod górę na chwile a później znowu jedzie. Wyczyściliśmy gaźnik i podsunąłem mu pomysł zmiany tzw. "ssania:. Po wyczyszczeniu gaźnika i zmianie elektrozaworu skuter dość fajnie sobie jeździł i pracował lecz w dalszym ciągu miał takie prześwity pod górę: raz szybciej a raz wolniej.

Postanowiliśmy zdjąć blokady:
-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza.
-Ucięliśmy oraz zaspawaliśmy rurkę prowadzącą z rury wydechowej do filtru powietrza (jakaś nietypowa blokada, przeważnie widziałem tzw. "ślepe kiszki" a tu taki dziwoląg.

Po tych zabiegach silnik zaskoczył od kopa. Razem z kumpel bardzo się ucieszyliśmy bo silnik ładniej chodził i na podniesionym kole dużo lepiej wkręcał się na obroty i w ogóle. Więc jedziemy na "szlifa" Co się okazało: z górki (kumpel mieszka na górce) po dodaniu gazu odstrzał ładny, pod górę już totalna klapa... Silnik ma totalne odstrzały: przy ruszaniu zmuła a tu nagle odstrzał i ładnie idzie pod górkę a za chwile totalna zmuła, jedziemy we dwóch 5 km/h... już myślałem ze zgaśnie ale nie! Silnik ledwo słychać że pracuje ale skuter jedzie pod dość sporą górkę! Za chwile delikatne złagodzenie terenu i kolejny odstrzał silnika i posuwa jak wściekły a za chwile znowu zmuła i tak w kółko... Co ciekawe wyjechaliśmy na teren prosty i ruszamy. Co się okazało po ruszeniu silnik nie wkręcił się na obroty tylko mozolnie ruszył i bez "ryku silnika" tylko w bardzo mozolnym tempie rozpędziliśmy się do 50km/k...

Świeca nowa, ssanie nowe, gaźnik czysty i dobrze wyregulowany (odkręciliśmy świecę po przejażdżce i była "kawowa" czyli kolor dobry). Na podwójnej podnóże (czyli koło w górze) silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty, nie przerywa i w ogóle bardzo ładnie mruczy.

Bardzo proszę o pomoc bo kumpel mnie zabije że mu skuter zepsułem... :D

Sorry że tak chaotycznie napisane ale jestem bardzo "wnerwiony" ta sytuacją...


Edit:

Dodam że blokada z wariatora była ściągnięta już dużo wcześniej, a w rurze wydechowej nie było żadnych tulei zwężających, ani nad przepustnicą też nie było żadnej tulei.
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy Sącz


Postprzez komarcc » 29/8/2011, 21:52

Sprawdź filtr paliwa, świecę itp.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez mastero06 » 29/8/2011, 22:58

Filtr paliwa nowy, Bosha o dużym przepływie, świeca nowa NGK (na starej skuter zachowuje się tak samo).
mastero06
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 27/8/2009, 09:15
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez argo1998 » 31/8/2011, 14:18

Wyregulowac Gaźnik !!!
przy sciaganiu blokad lub tuningowaniu zawsze reguluje sie gaźnik
argo1998
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 7/8/2011, 13:00
Lokalizacja: Syców

Postprzez badyllek1993 » 31/8/2011, 19:56

Sprawdź filtr powietrza.
badyllek1993
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 1/8/2011, 07:48
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Xam » 4/9/2011, 11:06

Popatrz do tlumika czy nie wciagnelo Ci filtra powietrza, mialem podobnie.
hardkorowo bez przypału !
Xam
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/7/2011, 11:07
Lokalizacja: Brzesko okolice Krakowa

Postprzez komarcc » 4/9/2011, 18:40

Xam napisał(a):Popatrz do tlumika czy nie wciagnelo Ci filtra powietrza, mialem podobnie.


Uśmiałem się jak nigdy :lol: Straszny masz ten tłumik, że aż filtr powietrza pożarł, mam nadzieję, że obudowę zostawił, tylko zastanawia mnie jedno, jakim sposobem przeszedł on przez gaźnik, a potem komorę spalania, aż w końcu na sam koniec tłumika.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Kamcio666 » 4/9/2011, 19:14

Wyreguluj gaźnik a z tym tłumikiem to ładne jaja dobrze że skutera nie pożarł, albo co gorsza Ciebie... :D
Kamcio666
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/7/2011, 05:46

Postprzez tnts » 6/9/2011, 16:24

jak nie rozumiesz co robisz to sie nie tykaj.
Kto ci powiedział że "-Usunąłem gumową rurkę zwężającą dopływ powietrza do filtru powietrza. " to jest blokada...?

Zmieniłeś proporcje mieszanki paliwowej i nie wyregulowałeś gaźnika.
I.... 'nie' - regulacja gaźnika to nie jest tylko ustawienie wolnych obrotów.
Właściwie to mieszanka jest teraz zubożona, wzrasta temperatura spalania i prawdopodobieństwo zatarcia.

Posprawdzaj sprawność przeniesienia napędu (czy się rolki nie blokują w wario, czy sprężyna centralna nie jest pęknięta w sprzęgle itd itd), szczelność dolotu powietrza i wydechu, szczelność zaworu szczelinowego.... itd itd
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr