Rozgrzany ma slabsza moc
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Rozgrzany ma slabsza moc
Witam.
Jest problem z moim skuterem mianowicie po przejechaniu nawet czasem 1km traci moc ale zazwyczaj po 3km jazdy w ciagu 70km/h w po zwolnieniu do 60km/h nie ciagnie dalej a nawet zwalnia do 45km/h. A jak wylacze go i od razu wlacze to ma moc taka jak powinien ale tylko do 40km/h potem trzeba czekac do lekkiej gorki i pojedzie te 70. To jest tak jakby sie olej rozgrzał i juz nie byl taki gesty co to moze byc?
Jest problem z moim skuterem mianowicie po przejechaniu nawet czasem 1km traci moc ale zazwyczaj po 3km jazdy w ciagu 70km/h w po zwolnieniu do 60km/h nie ciagnie dalej a nawet zwalnia do 45km/h. A jak wylacze go i od razu wlacze to ma moc taka jak powinien ale tylko do 40km/h potem trzeba czekac do lekkiej gorki i pojedzie te 70. To jest tak jakby sie olej rozgrzał i juz nie byl taki gesty co to moze byc?
- Provixi
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41
Nie wiem czy nie masz pierścieni do wymiany :/ Nie wiem co to za model ale 50' są do 45km/h. Oczywiście są modele które spokojnie zniosą 70-80 km/h ale są też modele gdzie taka prędkość a tak naprawdę takie Ciśnienie uszkadza. Im większa prędkość tym wałek szybciej pracuje itd. Może być też tak jak mówisz tyle że może być nie wystarczające smarowane. Nie wiem znowu czy w twoim modelu jest pompa czy smarowanie jest mgłą olejową. Zbadał bym dokładnie silnik, nawet możesz się pokusić o sprawdzenie sprężenie w cylindrach. Sprawdź na początek jak wygląda świeca. Jeśli jest czarna albo nadpalona to więc że coś się dzieje.
-
Przemk - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
- Lokalizacja: Warszawa
- adrian19970207
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 15/8/2011, 16:34
- Lokalizacja: gniezno
-
zioomeek09 - Świeżak
- Posty: 471
- Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
- Lokalizacja: Białystok
zioomeek09 napisał(a):Provixi napisał(a):czyli trzeba wstawic nowy?
tak
Zgadzam się... Zobacz w z almotu (www.almot.pl) czy nie dostaniesz, tłoki mają naprawdę dobre tylko pierścienie daj już np. oryginalne.
-
Przemk - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
- Lokalizacja: Warszawa
Jeżeli już masz "katować" to kup dobry. Nie przesadzaj w cenie bo ta nie zawsze jest wyznacznikiem. Czasami ta sama część gdzie indziej potrafi kosztować i z 200-300 drożej albo taniej. Pamiętaj też że pierścienie muszą być dobrej marki.
Zostaje Ci jeszcze problem szlifu. Zanim kupisz tłok rozbierz cylinder i go zbadaj. Jeżeli będzie miał jakieś szlify, zarysowania itp to już złom. Możesz mieć co najwyżej ryski ale maksymalnie długości 1,5 cm. (Jak coś daj foto) Następnie zobacz czy tuż przy głowicy (tak gdzie tłok kończy skok) nie ma wyczuwalnego pod palcem rowka albo spadku. To by oznaczało ze cylinder też jest do wyrzucenia bo będzie Ci łamał pierścienie. Jeżeli tego nie masz i jest wszytko ok a wymiar trzyma nominalny (Tu niestety musisz poszukać ile to jest, może fora albo serwis ogólnie Google) To kupuj nominalny tłok nowe pierścienie i lecisz
Jeśli nie to napisz
A i sprawdź czy zawory a dokładnie przylga nie nosi znaków zniszczenia
Robi się to tak że wlewasz do głowicy na zamkniętym zaworach olej i sprawdzasz czy np w ciągu 2-3 godzin nie zleci jeśli tak to też to masz do roboty
Ufff palce mnie bolÄ…
Zostaje Ci jeszcze problem szlifu. Zanim kupisz tłok rozbierz cylinder i go zbadaj. Jeżeli będzie miał jakieś szlify, zarysowania itp to już złom. Możesz mieć co najwyżej ryski ale maksymalnie długości 1,5 cm. (Jak coś daj foto) Następnie zobacz czy tuż przy głowicy (tak gdzie tłok kończy skok) nie ma wyczuwalnego pod palcem rowka albo spadku. To by oznaczało ze cylinder też jest do wyrzucenia bo będzie Ci łamał pierścienie. Jeżeli tego nie masz i jest wszytko ok a wymiar trzyma nominalny (Tu niestety musisz poszukać ile to jest, może fora albo serwis ogólnie Google) To kupuj nominalny tłok nowe pierścienie i lecisz


A i sprawdź czy zawory a dokładnie przylga nie nosi znaków zniszczenia


Ufff palce mnie bolÄ…

-
Przemk - Świeżak
- Posty: 61
- Dołączył(a): 22/8/2011, 08:00
- Lokalizacja: Warszawa
Zdecydowałem ze moj skuter ma wystarczajaca dla mnie moc gdy jest zimny i to mi wystarczy wiec wole kupic tylko tlok a serwisem zajmie sie jakis mechanik ja sie na tym wgl nie znam wole jeszcze 30zł na mechanika dac:) dzieki za wszystko napisze jak juz cos z tym zrobie
- Provixi
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości