Zobacz wątek - Moto 125 do szkoły

Moto 125 do szkoły

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Moto 125 do szkoły

Postprzez matrix555 » 23/8/2011, 08:11

Chciałbym kupić moto jw, interesują mnie: Varadero, CBR lub YBR. Który z tych motocykli będzie najlepszy do szkoły? Nie obchodzą mnie osiągi, wygodna pozycja czy spalanie, a niezawodność. Przeszukiwałem już forum i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Byłoby to moto do szkoły i do załatwiania drobnych spraw, a więc byłoby eksploatowane na co dzień więc najważniejsza jest w tym wypadku niezawodność. Budżet do 6000 zł.
matrix555
 


Postprzez Lakis » 23/8/2011, 08:57

Jeśli chcesz niezawodności, a nie przestraszą cię gabaryty, to bierz varadero. Wiekszość elementów jest lepszej jakości niż w innych 125, no i silnik V-ka, nie wyżyłowany, więc można ładne przebiegi robić bez szkód dla silnika.
Lakis
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23/2/2011, 10:07

Postprzez Kaida » 23/8/2011, 09:22

Jeśli chodzisz do takiej szkoły jak ja to cie wyśmieją z varadero i ybr ja bym brał cbr.
Avatar użytkownika
Kaida
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1/8/2011, 09:44
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez regis440 » 23/8/2011, 10:11

wszystkie beda porownywalnie niezawodne, to czy bedzie sie psul bedzie zalezalo tylko od Ciebie (czyli czy bedziesz dbal o motocykl = wylozysz odpowiednia ilosc $$ na regularna obsluge) i od tego jak dbali poprzednicy( czyli czy kupisz motocykl w dobrym stanie)

jezeli chodzilo Ci o to czy ktoryms z tych wozidelek mozna jezdzic nie wykladajac kasy oprocz paliwa i oplat, to zadnym z nich, ani zadnym innym modelem

trzeba co jakis czas wliczyc kase na wymiane oleju, filtrow, smarowanie lancucha, lancuch i zebatki, opony, hamulce, przednie zawieszenie itp, wtedy motocykl odwdziecza sie bezproblemowa jazda
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez Kelhorn » 23/8/2011, 11:22

YBR, z prostej przyczyny. To jeden cylinder i 10 KM, więc żadne, ale to żadne traktowanie (o ile ma olej) nie robi na nim wrażenia. Te moto robią naprawdę spore przebiegi jak na 125 i jeśli nawet (w przypadku 1/1000) coś się schrzani, to części są banalnie tanie - czego o Varadero powiedzieć nie można. Poza tym - prostota. Jasne, wiaderko ma silnik V, a patrząc od strony kosztów eksploatacji, znaczy to tyle co dwa razy większe koszta wymiany łańcucha rozrządu i regulacji zaworów. A YBR na dobrą sprawę da się serwisować samemu - robię tak od kiedy skończyła się gwarancja i nie narzekam.

P.S. To tylko moja opinia, ale większość 125 na rynku wydaje mi się... przekombinowana?
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez Mateusz19960 » 24/8/2011, 10:35

Z Varadero chyba raczej nie zmieścisz się w tej cenie, a jeśli tak to nie zostanie ci kasy na dobry kask itd. Pod tym względem może być YBR ale o tym moto są skrajnie różne opinie ze względu na miejsce produkcji (chyba Korea). Więc moim zdaniem najlepsza by była cbr, bo jest dość tania, bezawaryjna, ekonomiczna i w miarę fajnie wygląda. Mi osobiście do zakupu wystarczyłaby świadomość że to Honda :D , ale generalnie jak trafisz dobry egzemplarz i będziesz odpowiednio użytkował to każdy z tych moto będzie bezawaryjny.
Mateusz19960
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 15/7/2011, 09:23

Postprzez matrix555 » 24/8/2011, 15:28

Dzięki za opinie. Waham się jeszcze tylko pomiędzy CBR i YBR, a tylko dlatego, że YBR jest chłodzona powietrzem, a CBR-ka to chłodzenie cieczą. No i co z tym fantem?
matrix555
 

Postprzez tomera » 24/8/2011, 18:46

nic,
chlodzenie wodne bardziej awaryjne ale i bardziej wydajne,
a powietrzne odwrotnie,
na dojzdy do szkoly styknie,

ja nawet w korkach nie przegrzalem powietrzaka, jakiegos chinczyka
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez gruby19 » 25/8/2011, 18:22

Kaida napisał(a):Jeśli chodzisz do takiej szkoły jak ja to cie wyśmieją z varadero i ybr ja bym brał cbr.

to chyba chodzisz do szkoły specjalnej




to nie twój problem do jakiej szkoły chodzi
twój post nic nie wnosi do tematu
madcap
Wole jak człowiek na dwóch, niż jak zwierze na czterech...

Honda XLV 125 Varadero V-8

http://www.polskajazda.pl/Profil,Honda,XLV,125,Varadero,TGB,F409,Royal,Cruise/42971 (otwórz link)
Avatar użytkownika
gruby19
Stały bywalec
 
Posty: 1220
Dołączył(a): 29/10/2009, 19:36
Lokalizacja: witkowo

Postprzez Krmtzzz » 25/8/2011, 18:25

hahahaah Kaida hahahhahahahhaahhahahahahhahahaahahha. Nie chce nic mowic ale jesli juz to raczej cbr stawialbym na rowni z ybr :D opony jak w komarze, nie mowiac o rozmiarach samych motocykli :D
Avatar użytkownika
Krmtzzz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 16/5/2010, 15:22
Lokalizacja: Rudnik n/Sanem

Postprzez matrix555 » 25/8/2011, 20:27

To miałoby być moto do szkoły i do drobnych spraw, które kupiłbym sobie sam, a liczę na to, że jak zdam prawko to rodzice mi fundną R125.
matrix555
 

Postprzez matrix555 » 31/8/2011, 19:55

Mam jeszcze małe pytanie. Mam możliwość kupić YBR w okazyjnej cenie. Jest jednak (chyba) mały problem. Jest to motocykl 4 letni z przebiegiem 22 000 km i na prawie pewno nie były regulowane zawory i wtryski/gaźnik od nowości i nasuwa się pytanie: czy ta YBR nie jest motocyklem wysokiego ryzyka tzn. czy silnik jeszcze długo wytrzyma, bo z tego co wiem synchronizacja tych elementów powinna być co pewien czas i przebieg (a jednego i drugiego jest już dużo). Jeżeli kupię to moto to za jaki czas powinienem wykonać ową synchronizację tych elementów. Czy coś jeszcze powinno się regulować/wymieniać poza zaworami, łańcuchem, gaźnikami/wtryskami, filtrami i oczywiście płynami eksploatacyjnymi.
matrix555
 

Postprzez Kelhorn » 31/8/2011, 20:29

matrix555 napisał(a): Jest to motocykl 4 letni z przebiegiem 22 000 km i na prawie pewno nie były regulowane zawory i wtryski/gaźnik od nowości[/qoute]

1. To znaczy tylko, że nie był kręcony przebieg. I dobrze. Przebiegi przy tym moto nie mają najmniejszego znaczenia.

2. Regulację zaworów przeprowadzi każdy o ile ma w domu podstawowe klucze, szczypce i szczelinomierz (do kupienia w OBI za 20 pln).

matrix555 napisał(a):i nasuwa się pytanie: czy ta YBR nie jest motocyklem wysokiego ryzyka tzn. czy silnik jeszcze długo wytrzyma[/qoute]

Dużo mniejszego ryzyka niż 6 letnia YBR z Francji z 5000 przebiegu.

matrix555 napisał(a):Jeżeli kupię to moto to za jaki czas powinienem wykonać ową synchronizację tych elementów. Czy coś jeszcze powinno się regulować/wymieniać poza zaworami, łańcuchem, gaźnikami/wtryskami, filtrami i oczywiście płynami eksploatacyjnymi.


Jeżeli kupisz, to następnego dnia ściągasz z neta serwisówkę, na zimnym silniku regulujesz zawory (rzadko kiedy po 20k coś się dzieje), kupujesz za 15 złotych solwent STP do paliwa, lejesz 50 ml. Ew. jeśli to wersja na gaźniku, to możesz śrubką wyregulować wolne obroty (na ciepłym piecu), o ile będą tego wymagały. To tylko brzmi strasznie, każdy potrafi to zrobić w góra godzinę.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez roki1119 » 4/9/2011, 14:01

mam takie moto do sprzedania z pewnoscia wystarcza .. zadbany za nieduze pieniadze
roki1119
Świeżak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 3/5/2009, 19:13
Lokalizacja: Poniatowa

Postprzez eloelolol123 » 4/9/2011, 14:08

Witam wszystkich! Jako ze nie chce zakladac nowego tematu to napisze tutaj. Czy ktm lc2 125 albo aprilia rx 125 podoła codziennym dojazdom do szkoly (ok.20km)?
Dodam ze mam 187 wzrostu i waze ponad 100kg.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez Xam » 5/9/2011, 21:55

jezeli chcesz oszczedzic na spalaniu to kupuj 4 suw. Bedzie i tak dobry do szkoly, nie powiem ze slabe osiagi.
Polecam yamaha xt 125, suzuki dr 125
hardkorowo bez przypału !
Xam
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/7/2011, 11:07
Lokalizacja: Brzesko okolice Krakowa

Postprzez mentorek » 6/9/2011, 07:44

A ja polece

zippa manic

Dosyc wierna kopia suzuki GN 125, 11 koni nie kosztuje majatku jako nowka sztuka, uzywany to juz wogole.

Silnik prosty jednocylidrowy, czterosow, na gazniku.
Jezdzi bardzo fajnie, zreszta chyba w sierpniowych wiadomosciach motocyklowych byl godnie opisywany tyle ze w wersji manic 125 (inne malowanie, brak gum na lagach, siodlo troche inaczej wyprofilowane itp. wizualne roznice).

Oczywiscie mozecie marudzic, ze to chinczyk, ze koledzy sie beda smieli itp. Ale miejcie na uwadze fakt, ze mimo ze to fajnie jezdzi, calkiem dobrze wyglada to jeszcze nikt tego nie kradnie.

Serwisow zippa w PL jest bardzo duzo, na swiecie zreszta tez, tyle ze nie zippa a ich lokalnej marki. W GB motocykl HN125-4f - czyli zipp manic jest w ostatnich czasach mega popularny jako osiolek roboczy. Do tego stopnia, ze nawet Haynes zrobil serwisowke do niego.

Te silniki z podstawowa opieka robia bez problemu ok 50 tys. Czyli wymiana plynow, i regulacje.\Pala smieszne ilosci paliwa, mniej wiecej 2,4 litra w ruchu miejskim :)
mentorek
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30/8/2011, 09:45
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Kamcio666 » 6/9/2011, 18:43

Bież cbr wg. mnie ładniej wygląda od manica a ze spalaniem i przebiegiem też podobnie jak jeździsz spokojnie to cbr weźmie 2.5 l/100km a jak cisniesz ostro to 3.5/100 max :D
Kamcio666
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/7/2011, 05:46

Postprzez aru21 » 6/9/2011, 18:49

wiem, że pewnie Ci się nie spodoba, ale jeśli chcesz osiągów i masz gdzie/lubisz pobrykać w terenie to yamaha dt 125.. do tego kask na enduro i wygląd wcale nie jest zły..
aru21
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 5/7/2011, 10:36



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości




na gr