Zobacz wÄ…tek - Tuning skuter chinolek.
NAS Analytics TAG

Tuning skuter chinolek.

i inne małe pojemności
_________

Tuning skuter chinolek.

Postprzez mpc11 » 18/8/2011, 22:29

Witam.
Posiadam skuterek INCA Sprit i chce podniesc jego osiagi.
Ostatnio sciagnalem blokade z wariatora i jedzie vmax 67 km/h, co nie jest zadawalajace :/.
Chce by mial dobre przyspieszenie i vmax przynajmniej 80 km/h.
Nie potrzebuje jakiegos mega wypasionego tlumnika, chociaz nawet nie mam zbytnio kasy by bawic sie w takie pierdoly. Nie chce nic grzebac w silniku (zadnego wymieniania glowicy, cylindra tloka itd.), tylko pozmieniac takie zeczy jak: rolki, wariator, szczeki. Nie wiem czy potrzebna jest wymiana walu.
Prosze o pomoc w sparwi np: jakie rolki bede najlepsze, jakie sprezynki sprzegla i jaka centralna. Co mi da duzo vmax i przyspieszenia.
Moj budzet to ok 200PLN.
Z gory dziekuje za pomoc :)
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24


Postprzez Naszim » 18/8/2011, 22:58

możesz założyć lżejsze rolki to będzie trochę większy v-max ale przyspieszenie słabsze, ale to i tak za wiele nie da.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez komarcc » 19/8/2011, 09:01

Naszim na odwrót :) lżejsze rolki dają trochę lepsze przyśpieszenie, natomiast cięższe troche lepszy v-max.

Mpc co do rolek to musisz kupić kilka zestawów bądź zestaw rolek testowych i próbować na, których będzie najlepiej. Wariator niektórzy piszą, że po zmianie mają większy v-max czasem i przyśpieszenie też, ale najczęściej piszą, że nic się nie zmieniło lub jest nawet gorzej. Jeśli skuter startuje z ok. 3-4tys. obrotów to zostaw sprężynki w spokoju.

To jest tylko przekładnia i choćbyś nie wiem co tam wsadził to nie będzie bardzo dużej różnicy w przyśpieszeniu (chyba, że pogorszysz v-max), a tym bardziej w prędkości maksymalnej.

P.S. Boisz się zmieniać cylinder, a chcesz wymieniać wał? Jeśli nie chcesz wymieniać cylindra to wału tym bardziej nie musisz.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

tun

Postprzez tnts » 19/8/2011, 11:00

masz do dyspozycji okreslonÄ… moc z silnika.
regulacja rolkami i sprężyną centralną mówi tylko o tym jak ta energia jest rozkładana na start i na vmax.

Jak już to ustalisz, to możesz wyregulować sprzęgło sprężynami które ustalą przy jakim rpm Twój skut będzie startował.

... ale tuning to to nie jest ;) Tylko regulacja napędu
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Postprzez Naszim » 19/8/2011, 14:34

oj, sorki bardzo, rzeczywiście masz rację, dawno tego nie pisałem i mi się pogmatwało.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez konrii98 » 19/8/2011, 18:58

Oj nie wiem czy ci ten motorek wyciśnie te 80 jak polecisz po tuningu 75 to się ciesz ;p
pozdro dla wszystkich manetkowczów;)
Avatar użytkownika
konrii98
Świeżak
 
Posty: 189
Dołączył(a): 26/5/2011, 20:29
Lokalizacja: Sobolew

Postprzez Kamcio666 » 20/8/2011, 06:03

Ja mam Vaporka szedł mi 75 po zdjęciu wszystkich blokad teraz idzie 95 :o wsadziłem cylek 80ccm wariator i sprzęgło WMmotors no i przyspieszenie zabójcze xDD
Kamcio666
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/7/2011, 05:46

Postprzez Kamcio666 » 20/8/2011, 06:07

Ja mam Vaporka szedł mi 75 po zdjęciu wszystkich blokad teraz idzie 95 :o wsadziłem cylek 80ccm wariator i sprzęgło WMmotors no i przyspieszenie zabójcze xDD
Kamcio666
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 8/7/2011, 05:46

Postprzez mpc11 » 20/8/2011, 06:17

komarcc napisał(a):Naszim na odwrót :) lżejsze rolki dają trochę lepsze przyśpieszenie, natomiast cięższe troche lepszy v-max.

Mpc co do rolek to musisz kupić kilka zestawów bądź zestaw rolek testowych i próbować na, których będzie najlepiej. Wariator niektórzy piszą, że po zmianie mają większy v-max czasem i przyśpieszenie też, ale najczęściej piszą, że nic się nie zmieniło lub jest nawet gorzej. Jeśli skuter startuje z ok. 3-4tys. obrotów to zostaw sprężynki w spokoju.

To jest tylko przekładnia i choćbyś nie wiem co tam wsadził to nie będzie bardzo dużej różnicy w przyśpieszeniu (chyba, że pogorszysz v-max), a tym bardziej w prędkości maksymalnej.

P.S. Boisz się zmieniać cylinder, a chcesz wymieniać wał? Jeśli nie chcesz wymieniać cylindra to wału tym bardziej nie musisz.


Najbardziej mi zalezy na wymianie:
-rolek
-sprezynek sprzegla
-sprezyny centralnej
(nie wiem czy filtr powietrza cos da) :)

...Nie rozumiem co miales na mysli piszac "startuje z 3-4 tys obrotow"?
Jezeli chodzi ci o to czy daje gaz, to od razu mowie ze NIE poniewaz skuterek jest nowy (400km).

P.S. Czy musze wymieniac pasek napedowy? Bo mi cos piszczy przy starcie, ale nie zawsze. Ostatnio jakos sie uspokoilo, ale i tak wole miec to zrobione :). (nie wiem czy to od tego, ale) lubie sobie czasami palic gume :p
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez mpc11 » 20/8/2011, 06:18

Jak byscie skonfigurowali moj motorek? np:
-rolki 6g
-sprzeglo czrwone http://allegro.pl/sprezyna-sprzegla-que ... 77875.html
-centralna zolta ?? http://allegro.pl/sprezyna-centralna-sp ... 86910.html
i moze do tego wariator chinski: http://allegro.pl/wariator-tuning-quest ... 67554.html
lub wm: http://allegro.pl/wariator-wm-motor-tun ... 28006.html
+ jakis filtr powietrza? (musi byc jaki dobry rozmiar?)
- http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 81455.html
- http://moto.allegro.pl/tuning-filtr-42- ... 28974.html
Podajcie swoje propozycje :)
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez komarcc » 20/8/2011, 09:13

Edytuj posty.

O rolkach już pisałem, że każdy silnik jest inny i do każdego inne rolki będą najlepsze, więc o to nie pytaj, tylko kup zestaw testowy i sprawdź jak jest najlepiej.

Chodziło mi o to, czy podczas ruszania musisz odkręcić manetkę na full, żeby skuter zaczął jechać, czy tylko trochę i już jedzie, krótko pisząc chodziło o to przy jakich obrotach startuje skuter. Jeśli w tej chwili odpowiada Ci ten moment to zostaw sprężynki w spokoju, a jeśli chodzi o centralkę to zmienia się ją wtedy, gdy zakładasz większy cylinder, jeśli nie zmieniasz cylindra to też możesz ją zostawić, bo zazwyczaj tylko pogorszy to osiągi.

Paska nie musisz wymieniać przy takim "tuningu" na niby.

Filtry powietrza, które podałeś zakłada się wtedy gdy chce się zatrzeć silnik, jeśli jednak tego nie chcesz to kup taki:
http://moto.allegro.pl/filtr-stozek-sto ... 30985.html
Na aukcji masz podany rozmiar, musisz zmierzyć u siebie w gaźniku cze będzie pasować.

I ostatnia sprawa, na początku piszesz, że to nowy skuter i nie odkręcasz manetki na full, a potem piszesz, że lubisz palić gumę. Nie rozumiem tego.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez zioomeek09 » 20/8/2011, 16:29

dozbieraj te 50 zl i kup wario malossi multivar
Avatar użytkownika
zioomeek09
Świeżak
 
Posty: 471
Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
Lokalizacja: Białystok

Postprzez mpc11 » 21/8/2011, 12:22

Zle mnie zrozumiales. Przy starcie wystarczy lekko gaz dac. Tak, skuter jest nowy. A zeby gume palic to nie musze dawac full gazu. Dokladnie nie wiem o co Tobie chodzi, ale nie o to w tym temacie chodzilo...

...Czyli ze nic nie potrzeba wymieniac dopuki nie kupie wiekszego cylindra??
mpc11
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24

Postprzez komarcc » 22/8/2011, 20:05

Tak, nie trzeba, więc sprzęgło zostaw w spokoju. Nie wiem czego nie zrozumiałeś, ale ważne, że wiesz o co chodzi :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości




na górê