Tuning skuter chinolek.
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Tuning skuter chinolek.
Witam.
Posiadam skuterek INCA Sprit i chce podniesc jego osiagi.
Ostatnio sciagnalem blokade z wariatora i jedzie vmax 67 km/h, co nie jest zadawalajace :/.
Chce by mial dobre przyspieszenie i vmax przynajmniej 80 km/h.
Nie potrzebuje jakiegos mega wypasionego tlumnika, chociaz nawet nie mam zbytnio kasy by bawic sie w takie pierdoly. Nie chce nic grzebac w silniku (zadnego wymieniania glowicy, cylindra tloka itd.), tylko pozmieniac takie zeczy jak: rolki, wariator, szczeki. Nie wiem czy potrzebna jest wymiana walu.
Prosze o pomoc w sparwi np: jakie rolki bede najlepsze, jakie sprezynki sprzegla i jaka centralna. Co mi da duzo vmax i przyspieszenia.
Moj budzet to ok 200PLN.
Z gory dziekuje za pomoc
Posiadam skuterek INCA Sprit i chce podniesc jego osiagi.
Ostatnio sciagnalem blokade z wariatora i jedzie vmax 67 km/h, co nie jest zadawalajace :/.
Chce by mial dobre przyspieszenie i vmax przynajmniej 80 km/h.
Nie potrzebuje jakiegos mega wypasionego tlumnika, chociaz nawet nie mam zbytnio kasy by bawic sie w takie pierdoly. Nie chce nic grzebac w silniku (zadnego wymieniania glowicy, cylindra tloka itd.), tylko pozmieniac takie zeczy jak: rolki, wariator, szczeki. Nie wiem czy potrzebna jest wymiana walu.
Prosze o pomoc w sparwi np: jakie rolki bede najlepsze, jakie sprezynki sprzegla i jaka centralna. Co mi da duzo vmax i przyspieszenia.
Moj budzet to ok 200PLN.
Z gory dziekuje za pomoc

- mpc11
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24
Naszim na odwrót
lżejsze rolki dają trochę lepsze przyśpieszenie, natomiast cięższe troche lepszy v-max.
Mpc co do rolek to musisz kupić kilka zestawów bądź zestaw rolek testowych i próbować na, których będzie najlepiej. Wariator niektórzy piszą, że po zmianie mają większy v-max czasem i przyśpieszenie też, ale najczęściej piszą, że nic się nie zmieniło lub jest nawet gorzej. Jeśli skuter startuje z ok. 3-4tys. obrotów to zostaw sprężynki w spokoju.
To jest tylko przekładnia i choćbyś nie wiem co tam wsadził to nie będzie bardzo dużej różnicy w przyśpieszeniu (chyba, że pogorszysz v-max), a tym bardziej w prędkości maksymalnej.
P.S. Boisz się zmieniać cylinder, a chcesz wymieniać wał? Jeśli nie chcesz wymieniać cylindra to wału tym bardziej nie musisz.

Mpc co do rolek to musisz kupić kilka zestawów bądź zestaw rolek testowych i próbować na, których będzie najlepiej. Wariator niektórzy piszą, że po zmianie mają większy v-max czasem i przyśpieszenie też, ale najczęściej piszą, że nic się nie zmieniło lub jest nawet gorzej. Jeśli skuter startuje z ok. 3-4tys. obrotów to zostaw sprężynki w spokoju.
To jest tylko przekładnia i choćbyś nie wiem co tam wsadził to nie będzie bardzo dużej różnicy w przyśpieszeniu (chyba, że pogorszysz v-max), a tym bardziej w prędkości maksymalnej.
P.S. Boisz się zmieniać cylinder, a chcesz wymieniać wał? Jeśli nie chcesz wymieniać cylindra to wału tym bardziej nie musisz.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
tun
masz do dyspozycji okreslonÄ… moc z silnika.
regulacja rolkami i sprężyną centralną mówi tylko o tym jak ta energia jest rozkładana na start i na vmax.
Jak już to ustalisz, to możesz wyregulować sprzęgło sprężynami które ustalą przy jakim rpm Twój skut będzie startował.
... ale tuning to to nie jest
Tylko regulacja napędu
regulacja rolkami i sprężyną centralną mówi tylko o tym jak ta energia jest rozkładana na start i na vmax.
Jak już to ustalisz, to możesz wyregulować sprzęgło sprężynami które ustalą przy jakim rpm Twój skut będzie startował.
... ale tuning to to nie jest

- tnts
- Świeżak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05
komarcc napisał(a):Naszim na odwrótlżejsze rolki dają trochę lepsze przyśpieszenie, natomiast cięższe troche lepszy v-max.
Mpc co do rolek to musisz kupić kilka zestawów bądź zestaw rolek testowych i próbować na, których będzie najlepiej. Wariator niektórzy piszą, że po zmianie mają większy v-max czasem i przyśpieszenie też, ale najczęściej piszą, że nic się nie zmieniło lub jest nawet gorzej. Jeśli skuter startuje z ok. 3-4tys. obrotów to zostaw sprężynki w spokoju.
To jest tylko przekładnia i choćbyś nie wiem co tam wsadził to nie będzie bardzo dużej różnicy w przyśpieszeniu (chyba, że pogorszysz v-max), a tym bardziej w prędkości maksymalnej.
P.S. Boisz się zmieniać cylinder, a chcesz wymieniać wał? Jeśli nie chcesz wymieniać cylindra to wału tym bardziej nie musisz.
Najbardziej mi zalezy na wymianie:
-rolek
-sprezynek sprzegla
-sprezyny centralnej
(nie wiem czy filtr powietrza cos da)

...Nie rozumiem co miales na mysli piszac "startuje z 3-4 tys obrotow"?
Jezeli chodzi ci o to czy daje gaz, to od razu mowie ze NIE poniewaz skuterek jest nowy (400km).
P.S. Czy musze wymieniac pasek napedowy? Bo mi cos piszczy przy starcie, ale nie zawsze. Ostatnio jakos sie uspokoilo, ale i tak wole miec to zrobione

- mpc11
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24
Jak byscie skonfigurowali moj motorek? np:
-rolki 6g
-sprzeglo czrwone http://allegro.pl/sprezyna-sprzegla-que ... 77875.html
-centralna zolta ?? http://allegro.pl/sprezyna-centralna-sp ... 86910.html
i moze do tego wariator chinski: http://allegro.pl/wariator-tuning-quest ... 67554.html
lub wm: http://allegro.pl/wariator-wm-motor-tun ... 28006.html
+ jakis filtr powietrza? (musi byc jaki dobry rozmiar?)
- http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 81455.html
- http://moto.allegro.pl/tuning-filtr-42- ... 28974.html
Podajcie swoje propozycje
-rolki 6g
-sprzeglo czrwone http://allegro.pl/sprezyna-sprzegla-que ... 77875.html
-centralna zolta ?? http://allegro.pl/sprezyna-centralna-sp ... 86910.html
i moze do tego wariator chinski: http://allegro.pl/wariator-tuning-quest ... 67554.html
lub wm: http://allegro.pl/wariator-wm-motor-tun ... 28006.html
+ jakis filtr powietrza? (musi byc jaki dobry rozmiar?)
- http://moto.allegro.pl/filtr-powietrza- ... 81455.html
- http://moto.allegro.pl/tuning-filtr-42- ... 28974.html
Podajcie swoje propozycje

- mpc11
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24
Edytuj posty.
O rolkach już pisałem, że każdy silnik jest inny i do każdego inne rolki będą najlepsze, więc o to nie pytaj, tylko kup zestaw testowy i sprawdź jak jest najlepiej.
Chodziło mi o to, czy podczas ruszania musisz odkręcić manetkę na full, żeby skuter zaczął jechać, czy tylko trochę i już jedzie, krótko pisząc chodziło o to przy jakich obrotach startuje skuter. Jeśli w tej chwili odpowiada Ci ten moment to zostaw sprężynki w spokoju, a jeśli chodzi o centralkę to zmienia się ją wtedy, gdy zakładasz większy cylinder, jeśli nie zmieniasz cylindra to też możesz ją zostawić, bo zazwyczaj tylko pogorszy to osiągi.
Paska nie musisz wymieniać przy takim "tuningu" na niby.
Filtry powietrza, które podałeś zakłada się wtedy gdy chce się zatrzeć silnik, jeśli jednak tego nie chcesz to kup taki:
http://moto.allegro.pl/filtr-stozek-sto ... 30985.html
Na aukcji masz podany rozmiar, musisz zmierzyć u siebie w gaźniku cze będzie pasować.
I ostatnia sprawa, na początku piszesz, że to nowy skuter i nie odkręcasz manetki na full, a potem piszesz, że lubisz palić gumę. Nie rozumiem tego.
O rolkach już pisałem, że każdy silnik jest inny i do każdego inne rolki będą najlepsze, więc o to nie pytaj, tylko kup zestaw testowy i sprawdź jak jest najlepiej.
Chodziło mi o to, czy podczas ruszania musisz odkręcić manetkę na full, żeby skuter zaczął jechać, czy tylko trochę i już jedzie, krótko pisząc chodziło o to przy jakich obrotach startuje skuter. Jeśli w tej chwili odpowiada Ci ten moment to zostaw sprężynki w spokoju, a jeśli chodzi o centralkę to zmienia się ją wtedy, gdy zakładasz większy cylinder, jeśli nie zmieniasz cylindra to też możesz ją zostawić, bo zazwyczaj tylko pogorszy to osiągi.
Paska nie musisz wymieniać przy takim "tuningu" na niby.
Filtry powietrza, które podałeś zakłada się wtedy gdy chce się zatrzeć silnik, jeśli jednak tego nie chcesz to kup taki:
http://moto.allegro.pl/filtr-stozek-sto ... 30985.html
Na aukcji masz podany rozmiar, musisz zmierzyć u siebie w gaźniku cze będzie pasować.
I ostatnia sprawa, na początku piszesz, że to nowy skuter i nie odkręcasz manetki na full, a potem piszesz, że lubisz palić gumę. Nie rozumiem tego.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
-
zioomeek09 - Świeżak
- Posty: 471
- Dołączył(a): 14/6/2010, 18:47
- Lokalizacja: Białystok
Zle mnie zrozumiales. Przy starcie wystarczy lekko gaz dac. Tak, skuter jest nowy. A zeby gume palic to nie musze dawac full gazu. Dokladnie nie wiem o co Tobie chodzi, ale nie o to w tym temacie chodzilo...
...Czyli ze nic nie potrzeba wymieniac dopuki nie kupie wiekszego cylindra??
...Czyli ze nic nie potrzeba wymieniac dopuki nie kupie wiekszego cylindra??
- mpc11
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 18/8/2011, 14:24
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości