Co oznacza czarny dym z tłumika?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Co oznacza czarny dym z tłumika?
Na biegu jałowym jak przycisne manetke do 8 - 10 tys widać czarny dym z tłumika. Co to znaczy? Pali olej czy co?
-
ryś - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22
Czarny dym = bierze olej, a zeby temu zapobiec czeka cie remont silnika.
Nikt z gory Ci nie powie co bedzie trzeba zrobic bo nalezało by rozebrac silnik i wszystko pomierzyc. W najleprzym przypadku wystarczy wymiana pierscieni i szlif cylindra ale jak bedziesz chcial pojezdzic tym motorkiem nalezalo by zrobic konkretny remoncik. Pomierzyc wał, tłok(rowki pierscieni) sprawdzic zawory i prowadnice zaworow, sprawdzic panewki. Ja bym sie jednak zorientował ile kosztowal by taki silnik. Pozdrawiam
Nikt z gory Ci nie powie co bedzie trzeba zrobic bo nalezało by rozebrac silnik i wszystko pomierzyc. W najleprzym przypadku wystarczy wymiana pierscieni i szlif cylindra ale jak bedziesz chcial pojezdzic tym motorkiem nalezalo by zrobic konkretny remoncik. Pomierzyc wał, tłok(rowki pierscieni) sprawdzic zawory i prowadnice zaworow, sprawdzic panewki. Ja bym sie jednak zorientował ile kosztowal by taki silnik. Pozdrawiam
-
Kraldek - Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 10/4/2007, 18:13
- Lokalizacja: Poznań
dziwne to co pisze bo na scigaczu własnie przeczytałem w artykule "Na co zwracać uwage zeby nie trafić na mine" (otwórz link)
Że czarny dym jest objawem zbyt bogatej mieszanki.
A zbyt bogata mieszanka może być dlatego że nie ma synchronizacji gaźników i regulacji zaworów.
?? coÅ› na to odpiszesz ??
Że czarny dym jest objawem zbyt bogatej mieszanki.
A zbyt bogata mieszanka może być dlatego że nie ma synchronizacji gaźników i regulacji zaworów.
?? coÅ› na to odpiszesz ??
-
ryś - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22
Trzeba powąchać.
Jak wiadomo motocykle nie potrafią mówić. Twój znalazł inny sposób i po prostu daje ci sygnały dymne. Najprawdopodobniej chce przez to powiedzieć "zabierz mnie do serwisu"
A to na zdjęciu to lewy dekiel, inaczej pokrywa alternatora.
Kraldek napisał(a):Co oznacza czarny dym z tłumika?
Jak wiadomo motocykle nie potrafią mówić. Twój znalazł inny sposób i po prostu daje ci sygnały dymne. Najprawdopodobniej chce przez to powiedzieć "zabierz mnie do serwisu"

A to na zdjęciu to lewy dekiel, inaczej pokrywa alternatora.
http://www.bikepics.com/members/cichy929/ | SMR450/YZ125
-
cichy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
srutututu. jesli motorek nie jest dostatecznie rozgrzany to olej to od razu.tak sie po prosru dzieje. a jak rozgrzany to gazniki i swiece do sprawdzenia. jak odkrecisz ostro manete wystepuje chwilowe zaburzenie proporcji mieszanki (wzmaga sie to przy rozregulowanych gaznikach) jeszcze nikt nie wymyskil gaznika zeby trzymal idealnie proporcje mieszanki przy zmiennym obciazeniu i zapotrzebowaniu na moc. tak ze sie nie stresuj. jakby rabowal olej dymilby na szaro-blekitny kolorek i oleju po prostu by ubywalo.
najprosciej powiedziec : zrob kapitalke bedzie ok
najprosciej powiedziec : zrob kapitalke bedzie ok

f3
-
lmpk - Świeżak
- Posty: 325
- Dołączył(a): 11/10/2006, 12:14
- Lokalizacja: Mazury
pomaluj na zielono i postaw w trawie "cholernie doświadczony motocyklisto" który ma kłopoty z taką prostą sprawą. A może Ciebie też poduczyć jak sprzęgło puszczać ? Zresztą pewnie nawet nie wiesz jak ono wyglada.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
czarny dym pokazuje sie na zimnym silniku i to przez ułamek sekundy.
Oczywiscie regulacji i synchronizacji nie zrobilem wiem może prze to tak sie dzieje. Dzieki wam za odpowiedz.
______________________________________________
mar111cin morda psie!
Oczywiscie regulacji i synchronizacji nie zrobilem wiem może prze to tak sie dzieje. Dzieki wam za odpowiedz.
______________________________________________
mar111cin morda psie!
-
ryś - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22
Lovtza napisał(a):Ogormna prośba przy okazji do wszystkich - jak czegos nie wiecie, to nie piszcie glupot.
Jestem tego samego zdania.
Ciesze się że jest jeszcze ktoś kumaty jak Ty bo jak mielibyśmy wierzyć w tamte głupoty to nikt z nas by nie jeździł tylko naprawiał moto.
-
ryś - Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 20/1/2007, 09:22
Ja mam cbr 600 f2 jest po regulaci i czyszczeniu gazników oraz regulacji zaworów i tak samo kopci na wysokich obrotach jak kolega napisał, czyzby ten fachowiec mi to zle zrobił??
On mi na to odpowiedzial ze silnik jest zuzyty.
Co wy na to???
On mi na to odpowiedzial ze silnik jest zuzyty.
Co wy na to???
- andred83
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 8/10/2006, 17:14
Lovtza napisał(a): Gdy puszczają pierscienie to dym pojawia się w momencie wchodzenia na obroty, a jak puszczają uszczelniace zaworowe to dym pojawia sie po zamknieciu przepustnic.
Z całym szacunkiem - nie jest przypadkiem odwrotnie?
Że jak pierścienie słabe to w momencie ZEJŚCIA z obrotów silnik podciśnieniem ciągnie dołem olej a tymsamym kopci na biało..?

-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
Dobre sobie
Gorąco pozdrawiam kopcących wszystkich na czrno motocyklistów czterosuwowych i osoby twierdzące że to przez branie oleju...
A widział ktoś kiedyś jadącego dwusuwa (typu siakiś romet czy skuter) który kopci na błękitno-szaro tudzież biało? I jak się wam wydaje dlaczego tak się dzieje... bierze olej z miski olejowej z silnika i dlatego kopci?
To taki rebus dla "idiotów" doradzających wymianę pierścieni, głowicy i czego tam jeszcze.
Pozdrawiam
A widział ktoś kiedyś jadącego dwusuwa (typu siakiś romet czy skuter) który kopci na błękitno-szaro tudzież biało? I jak się wam wydaje dlaczego tak się dzieje... bierze olej z miski olejowej z silnika i dlatego kopci?
To taki rebus dla "idiotów" doradzających wymianę pierścieni, głowicy i czego tam jeszcze.
Pozdrawiam
Suzuki GSX 600 F '88 - like a dinosaur: OLD BIG and fu***n' heavy 

-
JohnnyKiller - Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 27/7/2007, 07:13
- Lokalizacja: opo
Re: Dobre sobie
JohnnyKiller napisał(a):Gorąco pozdrawiam kopcących wszystkich na czrno motocyklistów czterosuwowych i osoby twierdzące że to przez branie oleju...
A widział ktoś kiedyś jadącego dwusuwa (typu siakiś romet czy skuter) który kopci na błękitno-szaro tudzież biało? I jak się wam wydaje dlaczego tak się dzieje... bierze olej z miski olejowej z silnika i dlatego kopci?
To taki rebus dla "idiotów" doradzających wymianę pierścieni, głowicy i czego tam jeszcze.
Pozdrawiam
Przykre i prawdziwe, niestety postępując zgodnie z radami z wielu for internetowych mozna dporowadzić do ruiny własne pojazdy i wydać majątek. Zawsze się zastanawiam dlaczego osoby, które mają małe pojecie o problemie lub jego brak, tak chetnie udzielaja bezsensownych rad? Proponowałbym jeszcze koledze sprawdzic stan filtra powietrza i świec oraz kabli zapłonowych. Najprawdopodobniejsza przyczyna kopcenia to zła regulacja gaźników.
Pozdrawiam.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
- abm
- Świeżak
- Posty: 56
- Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
- Lokalizacja: Poznań
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości