Zobacz wątek - sprzęgło się ślizga ?
NAS Analytics TAG

sprzęgło się ślizga ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

sprzęgło się ślizga ?

Postprzez swiderski » 15/8/2011, 13:39

powiedzcie mi proszę jakie są objawy ślizgania się sprzęgła ? i co może być tego przyczyną ?
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54


Postprzez hugo2003 » 15/8/2011, 15:18

O slizganiu sprzegla mowimy wtedy kiedy np ruszasz pusciles juz klame sprzegla dajesz gazu silnik sie wkreca na obroty a motocykl nie przyszpiesza tak jak powinien lub w wyzszych obrotach 8-10rpm nagle zrywa sie do odciny bez przyszpieszenia...

Powod:
-jesli kupiles moto to ktos mogl lubic szybko startowac na polsprzegle-przypalajac tarcze sprzeglowe

-mogl byc zalany niewlasciwy olej

-poprostu ze starosci konczy sie sprzeglo

To jakie Ty masz objawy???
jaki to motocykl ktory rok?
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez swiderski » 15/8/2011, 19:56

dzięi stary za odpowiedź, będę wiedział na przyszłość :D !!

ale jednak nie to mam ! bo motocykl rusza bez problemu na pół sprzęgle i przyspiesz bardzo dobrze. przy 10k obrotów nic dziwnego się nei dzieje, leci pięknie.

mój problem jest taki, że stopniowo trace zęby w tylnej zębatce :/ ! i właśnie ostatnio przy wrzucaniu jedynki, podobno dość mocno mi coś zgrzytnęło (tak mi mówią obserwatorzy). myślałem, że to może coś przez sprzęgło szarpie mi łąńcuchem i wykrusza zęby, ale jednak chyba nie :/ nie mam zielonego pojęcia co mi je wykańcza. jeżdżę spokojnie, bez zrywania na koło, strzelam między gazem przy redukcji. nei mam pojęcia co jest grane.

śmigam na Hondzie CBR 600 F4 99'

jeśli wiecie co może dolegać mojej tylnej zębatce to proszę o pomoc !
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez michael » 15/8/2011, 21:28

Nieosiowe ustawienie zębatek i łańcucha powoduje szybsze zużycie. Ale żeby zęby zaczęły wypadać z zębatki to albo wada materiałowa, albo jest zajeżdżona na amen. Wywal to czym prędzej!
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez swiderski » 16/8/2011, 18:41

w jaki sposób sprawdzić osiowość zębatek i łańcucha ?
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez hugo2003 » 16/8/2011, 19:06

Njalepiej zrob foto kawalka tylnej zebatki i podrzuc na forum..... podejrzewam ze zebatka ma juz dosc i ma tak cieniutkie zabki ze sie lamia.....
jak masz duzy zgrzyt przy wrzucaniu jedynki moze sprzeglo do lekiiego podkrecenia przy manetce???
na jakim etapie jest klamka sprzegla jak motocykl zaczyna ruszac??
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez swiderski » 17/8/2011, 16:02

wrzucam fotki tylnej zębatki. nei wiem czy cokolwiek na niej zaobserwujecie, bo mało co widać zęby.

co do sprzęgła, to motocykl rusza w mniej więcej jego połowie. klamka jest w połowie puszczona i wtedy zrywa mi do przodu.

(mając moto na pod nóżce centralnej, wrzuciłem jedynkę i rzeczywiście jest taki lekki strzał i szarpnięcie łańcucha do przodu. czy tak nie powinno być ? naprawdę nie mam zielonego pojęcia :/)

proszę o wyrozumiałośc i pomoc w miare możliwości !
Załączniki
P8175322.JPG
fragment zębatki z dwoma wykruszonymi zębami.
P8175322.JPG (123.13 KiB) Przeglądane 15036 razy
P8175321.JPG
P8175321.JPG (117.39 KiB) Przeglądane 15036 razy
P8175320.JPG
P8175320.JPG (106.5 KiB) Przeglądane 15036 razy
P8175319.JPG
(89.92 KiB) Pobrane 1280 razy
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez swiderski » 17/8/2011, 16:08

P.S jeszcze nic nie podkręcałem linki sprzęgłą przy manetce.
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez hugo2003 » 17/8/2011, 19:40

powiem tak:
zrob foto zebatki (tyche wylamanych zebow) a boku tzn tam gdzie nie sa one "osloniete" łancuchem

Co do sprzegla powiem tak klamka po puszczeniu powinna byc luzna tzn powinna miec luz 2-3mm (nie tak jak np klamka hamulca ze jak tylko zaczynasz ja naciskac juz czuc opor...)

zapodaj nowe foto i napisz jak jest u Ciebie z ta klamka sprzegla..
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez swiderski » 17/8/2011, 19:48

kurde faktycznie mogłem tak te fotki zrobić, jestem matoł !
jutro się poprawie i wrzuce wszystko tak jak ma być i obczaje ten luz klamki sprzęgła.
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez Voxx » 17/8/2011, 20:31

wymien naped czyli 2 zebatki i lancuch , od sprzegla nie moze wyrywac zebow , to nie mozliwe ,
gsxr 1100
10 sezon 32l
2 gleby
Voxx
Świeżak
 
Posty: 237
Dołączył(a): 3/1/2010, 13:43
Lokalizacja: Beskid Zywiecki

Postprzez swiderski » 18/8/2011, 20:20

zębatka wygląda tak.

a co do sprzęgła, to klamka ma około 1 cm luzu zanim moto ruszy :/ !! czyli coś jest chyba nie tak. co mam z tym zrobić ?

P.S trzecie foto z wyłamanymi zębami
Załączniki
P8185326.JPG
P8185326.JPG (122.34 KiB) Przeglądane 14954 razy
P8185325.JPG
P8185325.JPG (124.37 KiB) Przeglądane 14954 razy
P8185324.JPG
(146.55 KiB) Pobrane 1356 razy
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez maatiaas » 18/8/2011, 20:36

kolego cały napęd do zmiany i wogóle się nie dziwie że ci zeby kruszy bo zebatka jest już nieźle przeciągnięta.

a to ze w cbr czuć szarpnięcie p[rzy włączeniu 1 to norma .... zmień napęd i będzie ok
Avatar użytkownika
maatiaas
Świeżak
 
Posty: 324
Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
Lokalizacja: BIESZCZADY

Postprzez swiderski » 18/8/2011, 20:52

a po czym poznać, że zębatka jest "przeciągnięta" ?

P.S nie wystarczy sama wymiana tylnej zębatki ?
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez henio12323 » 18/8/2011, 21:15

nie wystarczy, bo zębatka nie pada sama z siebie tylko pada przez łancuch. ja na jednej zebatce 2 łancuchy zarżnąłem :P a teraz poskąpiłem na dobry łancuch i dobre zębatki poszły nawet nie wiem kiedy ;D. naped da sie zmierzyc tzn napinasz łancuch na prosto i tam trzeba by znalesc info że np 10 ogniwek to ileśtam centrymetrów. i jest jakas odchyłka dozwolona. jak przekroczy to znaczy ze łancuch jest do wymiany. najczęsciej jak zakładasz łancuch i masz napinacz sciagniety do konca i w miare go wykręcasz i jak sie skonczy to mozna skrócic ale łancuch wtedy juz jest za bardzo wyciągniety i w krótkim czasie padną zębatki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez michael » 18/8/2011, 22:00

A ten łańcuch to trochę smarujesz? Bo jakiś rudy się wydaje. Cały napęd do wymiany na pewno, dbać o nowy i będzie lepiej. Jeśli chodzi o osiowe ustawienie to musisz uważać, żeby naciągacze łańcucha były równomiernie wykręcone z obu stron.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
michael
Bywalec
 
Posty: 515
Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
Lokalizacja: Białystok

Postprzez hugo2003 » 18/8/2011, 22:08

michael napisał(a):A ten łańcuch to trochę smarujesz? Bo jakiś rudy się wydaje. Cały napęd do wymiany na pewno, dbać o nowy i będzie lepiej. Jeśli chodzi o osiowe ustawienie to musisz uważać, żeby naciągacze łańcucha były równomiernie wykręcone z obu stron.


Ja juz sie nie sugeruje "kreskami" naciagacza tylko mierze idleglosci od wahacza do felgi z jednej i drugiej strony ..... napinacze nie sa na tyle precyzyjne (przynajmniej u mnie bo maja lekki luz) a co do klamki to nie kiedy motoctkl rusza tylko:

podchodzisz do moto i chcesz wdusisc sprzeglo (klamke sprzegla) powoli naciskasz (np malym paluszkiem nie chwytajac manetki i przyduszasz tak jak do nacisniecie sprzegla .... jaki masz luz zanim poczujesz opór???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez swiderski » 24/8/2011, 20:32

spoko, wszytsko opanowane ! po prostu zębatka byłą jakaś felerna i nie wydalała !

sprzęgło sprawdzone przez moto brata, wszystko śmiga jak ta lala ;p

zamykam temat ! DZIĘKI CHŁOPAKI ZA POMOC ! LEWA W GÓRE, POZDRO 600 F4 !!
swiderski
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24/5/2009, 08:54

Postprzez kr1985 » 24/8/2011, 21:17

a ja propo slizgającego się sprzęgła. chyba zaczyna mi sie kończyć poniewaz niekiedy np na 4 biegu prezy obrotach 3 tys jak odkrecam manetke do konca to obroty rosna a motor nie przyspiesza ale nie zawsze tak jest jak patrzyłem na manetke to jest tam regulacja i ustawiona jest w pozycji 1 czyli chyba juz ostatniej. czy samodzielna wymiana sprzegla jest trudna? co trzeba po kolei robic zeby dobrze wymienic? wystarczy tylko wymienic te tarcze i przekladni czy cos jeszcze? moj motor to Yamaha YZF 750 r 95 rok
kr1985
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12/2/2011, 14:55
Lokalizacja: legnica



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr