Zobacz wątek - Zawory , cylinder i gaźnik

Zawory , cylinder i gaźnik

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Zawory , cylinder i gaźnik

Postprzez Leniu » 13/8/2011, 18:20

Siema chciałbym się dowiedzieć czy dałbym rade sam wyregulować zawory w skuterze (zipp tops 4T) Szukałem filmów w necie ale znalazłem jeden którego nie rozumiem, za pomocą jakich narzędzi mógł bym to zrobić?
Do warsztatu nie dam bo zbankrutuje ;c, gdyż za samą regulacje zaworów biorą 110 zł, a ja chcę od razu wymienić cylinder i gaźnik z 50 na 80.
Proszę także o jakieś uwagi co do wymiany 2 powyższych części z góry dzięki za pomoc ! :)
Leniu
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 11/7/2011, 22:17
Lokalizacja: Barczewo/Olsztyn


Postprzez henio12323 » 13/8/2011, 19:06

110 zł to za duzo. na pewno cos źle zrozumiałes.

czy dasz rade to zalezy od ciebie. zawory nie są trudne. wystarczy mieć szczelinomierz srubokręt i kluczyk, plus trzeba troche rozebrac moto by dostac sie do nich. niby łatwo ale jednak trzeba umiec jak dokręcac żeby dobrze docisnać odpowiednio, zeby nie było ani za ciasno anie za luźno. gaźnik mozesz regulowac są w necie opisy, tylko do tego potrzebne jest doswiadczenie, mozesz próbowac. cylinder mozesz zmienic o ile masz zakuwarke do łancuszków rozrządu

co Ty znowu wypisujesz? :shock:

senekkorzenna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25995
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 13/8/2011, 22:32

Henio nie potrzebna jest tam żadna zakuwarka :) , łańcuszek się zrzuca z wałka rozrządu i odsuwa go na bok.

Co do Ciebie "Leniu" to Twój nick bardzo dobrze określa Twoją osobę, tematów o zmianie cylindra są setki i to takie krok po kroku dla zielonych ze zdjęciami, więc jedyny problem jaki teraz masz to znalezienie takiej instrukcji.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Leniu » 14/8/2011, 23:07

Nie to że mi sie nie chce, tylko tyle że nigdy nic nie robiłem przy samochodzie, motorze, nie grzebałem w silniku i nie znam dla niektórych oczywistych rzeczy.
Widziałem te instrukcje ale nie rozumiem ich i z tego co widzę potrzebne są jakieś narzędzia których w życiu nie widziałem xd

używamy określeń:skuter,motocykl a nie motor kolego


senekkorzenna
Leniu
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 11/7/2011, 22:17
Lokalizacja: Barczewo/Olsztyn

Postprzez senekkorzenna » 15/8/2011, 07:59

1/Przy regulacji zaworów w skuterach utrudnieniem są plastyki które należy zdjąć ,to te z przodu kibla aby dostać się do dekla rozrządu.
2/Utrudnieniem jest tez niezbyt dobry dostęp do śrub regulacyjnych.
3/Należy też ściągnąć osłonę prądnica-magneto aby dostać się do znaków naciętych na tym ostatnim elemencie wymienionym przeze mnie.
4/Znak T ma się pokrywać z wypustem na deklu prawym silnika/wypust jest ustawiony równolegle do podłoża.
5/Tłok powinien znajdować się w GMP.
6/Co drugi obrót magneta wskazuje prawidłowość ustawienia do regulacji zaworów.
7/luz na zaworach/w tych silnikach/ powinny wynosić
00.7-8 na ssącym i 00.5-6 na wydechu.

Ja staram się ustawiać na na słuch ponieważ jest to dla mnie łatwiejsze.
senekkorzenna
 

Postprzez komarcc » 15/8/2011, 20:22

Podczepię się, bo mam takie pytanie co do punktu 6. Jak poznać, że magneto jest w tym właściwym położeniu i jeśli jest w złym to jakie są tego objawy?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez henio12323 » 15/8/2011, 21:56

nr 5 opisuje to :P jak tłok jest na górze i magneto na znaku to znaczy ze zawory są zamkniete. jak obrócisz wałem to magneto moze byc na znaku ale tłok bedzie na dole i zawory bedą podparte i wtedy wyregulowac sie nie bedzie dało :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 25995
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez komarcc » 15/8/2011, 23:56

Upss. No tak, to ja wiem, szybko pisałem i nie do końca zapytałem o to co chciałem, a chodziło mi o wałek rozrządu, są 2 opcje jego ustawienia, skąd mam wiedzieć, która jest odpowiednia i co się stanie gdy wałek rozrządu będzie w tym 2 niewłaściwym miejscu?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez senekkorzenna » 16/8/2011, 20:02

zawory będą miały bardzo duży luz i od razu jak obrócisz znowu w koło magnetem to to zobaczysz.
Poskręcaj wszystko jak będziesz miał już pewność o dobrze ustawionych luzach.
senekkorzenna
 

Postprzez komarcc » 16/8/2011, 21:23

Ale załóżmy, że zawory są całkowicie rozregulowane, więc dajmy na to zakładam wałek źle (choć o tym nie wiem) reguluję zawory i wszystko wygląda ok, więc składam i odpalam. To że odpali to wiem, tylko co się może wtedy dziać?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez senekkorzenna » 16/8/2011, 21:40

Jak założysz źle wałek a w zasadzie koło zębate wałka to zawory mogą podeprzeć tłok i problem.
W silnikach 4T chińskich ustawienie polega na synchronizacji ustawienia tłoka-koła zębatego wałka rozrządu-znaku T na magnecie.
Niby wygląda to skomplikowanie ale tak naprawdę jest to prosty zabieg.
senekkorzenna
 



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości




na gr