Zobacz wÄ…tek - problem z paskiem... JMSTAR SuperBoy
NAS Analytics TAG

problem z paskiem... JMSTAR SuperBoy

i inne małe pojemności
_________

problem z paskiem... JMSTAR SuperBoy

Postprzez soulknight » 6/8/2011, 21:02

Witam... Mam następujący problem... Mam zamiar kupić skuter... JMSTAR SuperBoy i to dosyć tanio... niestety jest mały problem... zrywa pasek (juz 4 razy) przez pewien moment nie chciał odpalać z nowym paskiem (kolega próbował na siłe) a jak sie okazało rolki powypadały w wariatorze... Wszystko zrobione rolki założone pasek nowy też i po chwili znów zrywa pasek :( nie wiem co sie dzieje... tarcze na sprzęgle podobno były dosłownie minimalnie krzywe ale coś nie chce mi się wierzyć że to przez to...Ktoś ma jakieś pomysły? Szuakałem troche odpowiedzi ale na forach różnie piszą... dodam że pokrywa, wariator i sprzęgło po chwili jazdy były bardzo gorące... Pozdrawiam i czekam na pomoc...
EDIT: Poprawiona pomyłka co do marki skutera.
Ostatnio edytowano 8/8/2011, 20:26 przez soulknight, łącznie edytowano 1 raz
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54


Postprzez komarcc » 6/8/2011, 21:58

1. Możliwe, że kupuje za krótki pasek, trzeba sprawdzić rozmiar, który jest w tym skuterze i porównać z tym paskiem co powinien tam być.
2. Później wymiana wariatora (kompletnego)
3. Jeśli ponownie pęknie pasek wymieniasz kompletne sprzęgło, oczywiście przed kupnem czegokolwiek należy rozebrać odpalić i zobaczyć jak zachowuje się przekładnia, bo nie wierzę, że po odpaleniu w 5sek pas pęka :) to nie jest nitka. Aha i jeszcze jedno sprzęgła z allegro za 50zł podobno są nic nie warte, a sprzęgło jest takie samo w hodzie, fakt, że kosztuje 200zł (używane 50zł), ale może faktycznie lepiej trochę dołożyć.


Kupuj śmiało, jeśli jest naprawdę tanio tylko szykuj ok.200-300zł na naprawy, które czekają Cie na samym początku, chyba że jesteś człowiekiem, który chce tylko wsiadać i jechać, nie ważne czy się dymi,trzeszczy/grzeje i nie wiadomo co jeszcze, ważne, że jedzie.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez soulknight » 7/8/2011, 10:17

1.no pasek napewno nie bo próbowaliśmy różne...
2. wariator... hmm tez tak myslalem... ale nie wystarczy sama wymiany tarczy?
3. mam nadzieje ze nie bedzie trzeba...

czyli napewno mosze teraz kupic wariator(albo sama pokrywe(tarcze)) i pasek... czy tuningowy wariator na allegro za okolo 40zł będzie dobry? i czy przy wymianie wariatora nie będzie trzeba dobrać odpowiedniego paska? pozdrawiam
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 7/8/2011, 19:49

Ta tarcza zwie się "przeciwtalerz". Jeśli chciałbyś mieć najtaniej jak się da to najlepiej jakbyś się dogadał z jakimś kumplem i przerzucać części z jednego do drugiego po kolei.

Czy wariator za 40zł będzie dobry to nie wiadomo zależy jak się trafi, jeśli dobrze to posłuży jeśli nie to.. kupisz następny :) Za tą cenę myślę, że warto zaryzykować.

Weź sobie tego z linku poniżej:
http://allegro.pl/wariator-tuning-quest ... 10389.html

Pasek jeśli znalazłem dobrą informację to powinien mieć rozmiar 729-17,5-30 i nie może być, ani krótszy, ani dłuższy, może być tylko minimalnie szerszy, a jeśli chcesz mieć pewność jaką długość powinien mieć pasek w Twoim silniku to zmierz pokrywę paska napędowego, bo może akurat u Ciebie jest inny, więc lepiej to zmierz. Polecam paski firmy gates powerlink, moim zdaniem takie same albo lepsze od kevlarowych.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 8/8/2011, 12:55

tarcze sprzęgła sie krzywo schodziły i dosyć ciężko i nie do końca... teraz naoliwilem je i chodzą gładziutko jak masełko :) hmm zastanawiam się czy dalej konieczne jest kupno wariatora ale chyba zaryzykuje i kupie... i tak nowszy zawsze lepszy i do tego pasek... dam znać co i jak jak kupie i zamontuje. pozdro
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 8/8/2011, 13:09

Powinieneś je rozebrać i dokładnie wyczyścić, nie powinno się tam niczego oliwić. Demontaż nie jest aż taki straszny, a instrukcje jak to zrobić można znaleźć na google.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 8/8/2011, 13:34

hmm no ok ale napewno nic nie oliwic? bo po pierwsze byly tam slady po smarze a po drugie teraz elegansko chodzi... co do robierania to jesli to konieczne to ok...
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 8/8/2011, 18:59

Napisz lub pokaż gdzie to oliwiłeś :) Jeśli nie dałeś tej oliwy za dużo i nie upaprałeś tarcz ściskających pasek to załóż i zobacz jak jeździ.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez soulknight » 8/8/2011, 20:24

no ok dzieki wielkie... chciałem jeszcze tylko zaznaczyć że to jest hmm... "smar"? taki przeciw korozyjny i żeby woda nie zostawała... tarcz nie pryskałem tylko sprzęzynie w środku... no nie wiem jak coś będzie się nie miłego działo to wyczyszcze tylko pewnie będzie trzeba rozpuszczalnikiem bo wodą nie zejdzie... co do wariatora który podałeś link w poscie... na innych aukcjach sprzedającego jest pasek napędowy za coś koło 14zł... jak myślisz ile on wytrzyma? bo nie chce kupować od razu kevlarowego jak ma mi go zniszczyć.. najpierw chce zobaczyć po ilu KM mi zniszczy taki zwykły...
link: http://allegro.pl/show_item.php?item=17 ... d00be2ff62
EDIT: AA i właśnie... zaszła pomyłka mała.. skuter to nie kingway lecz Jmstar SuperBoy xD
soulknight
Świeżak
 
Posty: 57
Dołączył(a): 6/8/2011, 20:54

Postprzez komarcc » 8/8/2011, 22:09

Mój dobry znajomy, który prowadzi sklep z częściami oraz serwis skuterków miał do czynienia z takimi tanimi paskami nieznanych firm i stanowczo mi odradzał.

Te tanie paski mają podane konkretne wymiary jednak w rzeczywistości są one różnej długości jedne dłuższe, drugie krótsze, jakość też pozostawia wiele do życzenia, często pękają z nieznanych powodów, mogą znacznie pogorszyć osiągi skutera, także nie warto się w to bawić tym bardziej, że za niewiele więcej możesz już dostać z dobrej firmy, który posłuży przez wiele tys. km.

Nie musisz kupować kevlara wystarczy, żeby był firmowy. Ale jeśli chcesz to zaryzykuj może akurat trochę na nim polatasz :) 13zł to nie majątek, a wysyłka za free.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê