Yamaha 125 zejście na kolano
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Yamaha 125 zejście na kolano
Jak w temacie. Czy jest to wogóle możliwe? Pozdrawiam
- turekpb
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 1/6/2011, 22:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Jakie dokładnie masz w tym opony? Nie raz widziałem w nich "kwadratowe" a w takim przypadku nie próbowałbym zejścia na kolano.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Może raczej warto zapytać czy to ma sens. Czy ten motocykl rozwija takie prędkości, by zejście na kolano mogło jeszcze przyspieszyć przejechanie zakrętu? Jak dobrze zwiesisz tyłek z siodła, to na byle skuterze bez problemu poszorujesz slidery.
1952 SHL M-04
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
2000 Suzuki GSF 600 S Bandit
- michael
- Bywalec
- Posty: 515
- Dołączył(a): 25/1/2007, 20:56
- Lokalizacja: Białystok
michael napisał(a):Może raczej warto zapytać czy to ma sens. Czy ten motocykl rozwija takie prędkości, by zejście na kolano mogło jeszcze przyspieszyć przejechanie zakrętu? Jak dobrze zwiesisz tyłek z siodła, to na byle skuterze bez problemu poszorujesz slidery.
Według mnie ma sens, bowiem wyrabiamy sobie technikę. Wiszenie z siodła jak gibon już sensu nie ma.
-
motoluka - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1914
- Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
- Lokalizacja: Europe
Motoluka, kombinujesz.
Mam m.in. YBR 125 od 6 lat (produkcja 12.2004), rozmiar opon to:
Przód: 2.75"/18"
Tył: 90/90/18"
Po pierwsze moto ma bardzo nisko podnóżki w postaci stalowej rurki przyspawanej na sztywno do ramy. Jak na takim maleństwie, w bardzo mocnym złożeniu (co wymusi profil opony) dodasz 3 punkt podparcia w postaci sztywnego seta, to masz baaardzo dużą szansę na glebę.
Po drugie, to moto wyciąga max 110. Max. I to z górki. A jak ktoś twierdzi, że więcej, to najprawdopodobniej trafił mu się mocniej przekłamujący licznik. Więc po cholerę w sprzęcie który z bólem wciąga jedną paczkę schodzić na kolano? I to na tak parszywym rozmiarze opon?
Po trzecie, zaczynasz szorować podnóżkami (powtarzam, nie mają one jak 600 podnóżków na odwodzących sprężynach) ZANIM zamkniesz oponę.
Po czwarte, 90% YBR ma jeszcze fabryczne gumy o bieżniku takim jaki był w MZ ETS 350. To się ledwo trzyma na prostej drodze.
Reasumując, to moto ani nie osiągnie prędkości przy której kolano miałoby sens, ani tego na dobrą sprawę nie umożliwi.
Na koniec, w przypadku tego moto to właśnie zwieszanie się ma sens. Kompensujesz w ten sposób kiepskiego i wąskiego kapcia, nie zmieniasz zbyt gwałtownie punktu styku opony z asfaltem jednocześnie ustawiając środek ciężkości (a to on decyduje) tam gdzie ma być.
P.S. Nie twierdzę, że to niemożliwe, na pewno jakiś maniak to zrobił (na YT jest nawet stunt na YBR 125), ale mówimy o przeciętnym kierowcy, tak?
Mam m.in. YBR 125 od 6 lat (produkcja 12.2004), rozmiar opon to:
Przód: 2.75"/18"
Tył: 90/90/18"
Po pierwsze moto ma bardzo nisko podnóżki w postaci stalowej rurki przyspawanej na sztywno do ramy. Jak na takim maleństwie, w bardzo mocnym złożeniu (co wymusi profil opony) dodasz 3 punkt podparcia w postaci sztywnego seta, to masz baaardzo dużą szansę na glebę.
Po drugie, to moto wyciąga max 110. Max. I to z górki. A jak ktoś twierdzi, że więcej, to najprawdopodobniej trafił mu się mocniej przekłamujący licznik. Więc po cholerę w sprzęcie który z bólem wciąga jedną paczkę schodzić na kolano? I to na tak parszywym rozmiarze opon?
Po trzecie, zaczynasz szorować podnóżkami (powtarzam, nie mają one jak 600 podnóżków na odwodzących sprężynach) ZANIM zamkniesz oponę.
Po czwarte, 90% YBR ma jeszcze fabryczne gumy o bieżniku takim jaki był w MZ ETS 350. To się ledwo trzyma na prostej drodze.
Reasumując, to moto ani nie osiągnie prędkości przy której kolano miałoby sens, ani tego na dobrą sprawę nie umożliwi.
Na koniec, w przypadku tego moto to właśnie zwieszanie się ma sens. Kompensujesz w ten sposób kiepskiego i wąskiego kapcia, nie zmieniasz zbyt gwałtownie punktu styku opony z asfaltem jednocześnie ustawiając środek ciężkości (a to on decyduje) tam gdzie ma być.
P.S. Nie twierdzę, że to niemożliwe, na pewno jakiś maniak to zrobił (na YT jest nawet stunt na YBR 125), ale mówimy o przeciętnym kierowcy, tak?
- Kelhorn
- Świeżak
- Posty: 161
- Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości