Zobacz wątek - Pierwszy motor 250?

Pierwszy motor 250?

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motor 250?

Postprzez duke39 » 5/8/2011, 18:47

Właśnie zaczołem rozglądać sie za pierwszym motorem (koniecznie chopper), widziałem kilka podobnych wątków ale wszystkie dotyczyły maszyn o większej pojemności niż 250 a ja właśnie od takiej chcę zacząć moją przygodę z motorem. Wiec jeśli moglibyście mi coś doradzić to bendę bardzo wdzięczny dodam że jestem raczej rosłym gościem ważę około 110 kg i mam 190 cm. Na motorek zamierzam przeznaczyć jekieś 4-5 tys.
duke39
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5/8/2011, 18:43


Postprzez motoluka » 5/8/2011, 19:12

Witaj, jak już to motocykl a nie motor, na silniku jeździł nie będziesz. I błagam nie "bendę". Nie wiem czy obczaiłeś już temat, ale chopper nie jest najlepszym wyjściem jako motocykl do nauki jazdy. Pozycja jest całkiem inna niż na tradycyjnym sprzęcie. Na początek zdecydowanie polecam coś neutralnego, aby wyrobić technikę. Ja bym brał jakiegoś nekeda typu GS bo za 4-5k nie wyrwiesz raczej dobrej CB. Jest jeszcze jeden problem, na chopperze tej pojemności przy Twoich wymiarach będziesz wyglądał jak na psie. Co prawda GS i CB też są małe, ale przynajmniej nauczysz się jeździć. Oj i kolejny problem wpada mi do głowy, za tą cenę nie ma praktycznie żadnego ciekawego sprzętu klasy 250ccm nie będącego Chińczykiem.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez DangerZone » 5/8/2011, 19:46

gn 250 ale to zabawka bierz cos normalnego przy twojej wadze to jest jak motorower. i z rozmiarów i z momentu obr.
DangerZone
Świeżak
 
Posty: 100
Dołączył(a): 25/9/2009, 13:05

Postprzez dezerter » 6/8/2011, 17:47

Absolutnie sie zgadzam z przedmowca. przy twej wadze 250 to zabawka. Jesli bedziesz jezdzil na cruiserach to kup od razu taki motocykl ale przynajmniej 500 pojemnosci. Fajny motocykl do nauki to Yamaha 650 Vstar (na takim sis sam uczylem lata temu) lub Honda shadow 600. Poza tym mozna ich uzywac dlugo potym jak sie juz nauczysz dobrze jezdzic bo naprawde wygladaja dobrze i na wieksze niz sa..
dezerter
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 24/7/2009, 05:09
Lokalizacja: Norman

Postprzez maciejka69 » 8/8/2011, 11:35

fakt, na hondzie shadow nie będziesz wyglądał jak na psie tylko jak na psie dużej rasy :D A tak serio to jak na pierwszy motocykl jest ciężki do opanowania. Przy prędkościach miejskich łatwo stracić panowanie (strasznie wysoko środek ciężkości i słabe sterowanie). Ale to dotyczy niestety większości chopperów
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez motoluka » 8/8/2011, 13:02

maciejka69 napisał(a):fakt, na hondzie shadow nie będziesz wyglądał jak na psie tylko jak na psie dużej rasy :D A tak serio to jak na pierwszy motocykl jest ciężki do opanowania. Przy prędkościach miejskich łatwo stracić panowanie (strasznie wysoko środek ciężkości i słabe sterowanie). Ale to dotyczy niestety większości chopperów


W motocyklach typu chopper wysoko środek ciężkości? Czy ja nie byłem na jakiejś lekcji?
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez tomek_gda » 8/8/2011, 17:14

motoluka napisał(a):W motocyklach typu chopper wysoko środek ciężkości? Czy ja nie byłem na jakiejś lekcji?

Byłeś byłeś, to kolega maciejka69 najwyraźniej nie wie o czym pisze. Wysoko to mają enduro i część turystyków ale zdecydowanie nie choppery.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez maciejka69 » 8/8/2011, 19:29

oj, sorry chłopaki, oczywiście pisząc wysoko miałem na myśli, że nisko, stąd prowadzenie.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez tomek_gda » 9/8/2011, 14:20

W takim razie niezgadza się to co pisałeś o manewrowaniu. Bo niski środek ciężkości właśnie pomaga przy manewrowaniu. A to że chopperami ciężko się zawraca i kręci 8 to napewno nie jest wina nisko umieszczonego środka ciężkości.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez motoluka » 9/8/2011, 15:23

Dokładnie jak już to wina masy, ogumienia czy kąta główki ramy.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez regis440 » 9/8/2011, 15:45

Mnie sie wydaje ze w artykule o dobrych pomyslach na 1 motocykl jaest Yamaha Virago, co prawda 500, ale byly tez 250, podobny jeest suzuki Maruder, tez chyba byla 250, chociaz te motocykle jako 500 tez nie maja porazajacej szmocy i jest to opcja do przemyslenia

co do wyboru, choper choperowi nierówny, virago jest dosc krotka i lekka wiec na poczatek nie jest zla(troche mala dla 190 cm), dodatkowo sie dosc wygodnie siedzi, co innego choper ktory ma 18 metrow dlugosci i 5 szerokosci i wazy tone, taki na poczatek jest zly, tak samo jak 150 konny scigacz
regis440
Świeżak
 
Posty: 220
Dołączył(a): 9/9/2010, 14:22

Postprzez maciejka69 » 10/8/2011, 01:20

to o jakim błędzie w moim poście o manewrowaniu piszesz ? Słabe sterowanie oznacza m.in. kiepski skręt i zawracanie. Tak się składa, że kilka razy siedziałem na chopperze, a Ty wydajesz się dobry w teorii
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez motoluka » 10/8/2011, 11:02

maciejka69 napisał(a):fakt, na hondzie shadow nie będziesz wyglądał jak na psie tylko jak na psie dużej rasy :D A tak serio to jak na pierwszy motocykl jest ciężki do opanowania. Przy prędkościach miejskich łatwo stracić panowanie (strasznie wysoko środek ciężkości i słabe sterowanie). Ale to dotyczy niestety większości chopperów


Ja? Ja tylko o środku ciężkości, resztę wytłumaczyłem powyżej gdzie pisałem o masie, oponach i kącie nachylenia główki ramy ;-)
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez dezerter » 10/8/2011, 11:29

Ktos tu mowi ze cruisery sa niezwrotne? To nie zalezy od motoru ale od tego co umiesz czyli techniki jazdy przy opowiedniej predkosci. Ja mam VTX 1300 i po prostu cwicze i jezdze bardzo duzo i chodz jestem naprawde dobrym kierowca to troche mi brakuje do klasy tego jezdzca
[url]
http://www.youtube.com/watch?v=jx1Qn7Uc ... dded#at=14[/url]

Na scigaczu bys tak sobie nie pojezdzil.
dezerter
Świeżak
 
Posty: 23
Dołączył(a): 24/7/2009, 05:09
Lokalizacja: Norman

Postprzez motoluka » 10/8/2011, 11:32

Koleś miażdży ale biorąc pod uwagę aspekty techniczne budowy crusiera to jest on zdecydowanie mniej zwrotny od motocykli polecanych do nauki jazdy, motocykli typu neked.
Avatar użytkownika
motoluka
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1914
Dołączył(a): 17/5/2011, 18:53
Lokalizacja: Europe

Postprzez maciejka69 » 10/8/2011, 13:24

opadła mi koparka.. Ale zgadzam się z motoluką. Poza tym ten policjant ma ogranicznik w postaci podnóżka i to trochę widać ;)
Co do środka ciężkości to tak jak pisałem, przejęzyczenie
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr