Zobacz wątek - YAMAHA YZ 125 czy to napewno dobrze dobrane dysze??
NAS Analytics TAG

YAMAHA YZ 125 czy to napewno dobrze dobrane dysze??

Enduro, Cross
_________

YAMAHA YZ 125 czy to napewno dobrze dobrane dysze??

Postprzez kris514 » 29/7/2011, 20:34

Witam posiadam motor taki jak w tytule w zimę zrobiłem mu gruntowny remont tylko do gaźnika nie zaglądałem. Zajrzałem dzisiaj i jak sie okazało to: dysza główna 460 dysza pomocnicza 37,5 powietrze było na 2,5 obrotu iglica ustawiona na 3 ząbku.
Według serwisówki powinno być tak:
dysza główna 420 dysza pomocnicza 40 powietrze na 2 1/4 iglica na 4 ząbku od góry(2 od dołu) .
Problemem jest to że motor posiada wiele tuningowych części a w serwisówce nic nie piszą o tuningu. tuningowe części w mojej yamaszcze
głowica VHM,
skrzydełko gaźnika(tak nazywają to na allegro),
dyfuzor HGS, membrana Vforce
i to chyba tyle z tuningu końcówka wydechu jest fabryczna. Motor bardzo ładnie się wkręca ma bardzo mocną górę lecz z dołem jest kiepsko (dość ciężko ruszyć)
1czy yamaszka powinna od gazu ciągnąć na koło??
2 CZEMU MA TAK SŁABY DUŁ??
3 co dają poszczególne części tuningowe??
4 czy aby ta pomocnicza dysza jest nie za mała??

Jeśli ktoś potrzebuje serwisówki do jakiegoś crossa/enduro to zapaszam na mojego chomika godzillaaaa
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce


Postprzez barek253 » 29/7/2011, 20:53

moc na dole ma mala bo to jest dwusuw a nie czterosuwowa koparka:)
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39


Postprzez henio12323 » 29/7/2011, 21:07

nikt ci nie napisze jaka dysza powinna byc. bo własnie po takich zmianach wystroic wyczynowy silnik to spore wyzwanie :D mozna go wystroic bardziej na dół albo bardziej j na góre obrotową. ale mało kto wie tak do konca jak tego dokonac :D bo trzeba sie włąsnie bawic dyszami, iglicami , regulacją itp. ale z drugiej strony jak barek mówi. to jest 2T i dołu obrotowego ten silnik w zasadzie nie ma :D trzeba by porównac z jakaś inna setka. jak jest gorzej , no to mozna sie bawic z regulacje inne. ale jak jest lepiej ( ze względu na tuning) to po prostu trzeba z tym życ :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 29/7/2011, 21:18

w porównaniu do ktm exc 125 to ten motor jeśli chodzi o dolny zakres to katastrofa a jeśli chodzi o średnie i wysokie to yamaszka się płynniej wkręca i nie czuć aż tak tego przejścia(otwieranie się zaworów) a jeśli chodzi o porównanie to posiadałem 2 hondy suzuki 2 ktm i 2 yamahy wszystkie albo hard enduro albo cross o pojemności 125
i muszę przyznać że ktm na najlepszy duł ale z tych wszystkich motorów yamaszka się najlepiej wkręca. Najbardziej odczuwalne przejście miała honda bez problemu mogła nakryć z 3 biegu(chyba jak na 125 to nieźle) z suzuki miałem ciągle problemy więc nie potrafie porównać
a jeśli chodzi o porównanie do 4-takta to też na takim czymś jeździłem i wiem że 2sów ma słabe dolne obroty
Ostatnio edytowano 29/7/2011, 21:25 przez kris514, łącznie edytowano 1 raz
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 29/7/2011, 21:21

hmm czyli na pewno dało by sie jakos dostroic ten dół. bo to tak sporych modyfikacjach powinna róznic sie osiągami w kazdym zakresie.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez barek253 » 29/7/2011, 21:23

no wiec jesli ci kreci to jezdzij dalej
wymiana dysz na tej membranie chyba nie ma sensu bo pewnie one sa zmienione wlasnie pod lepsze osiagi na wyszych obrotach
barek253
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1999
Dołączył(a): 28/5/2010, 16:39

Postprzez domin195 » 29/7/2011, 21:23

no bo exc to nie full cross tylko enduro i pewnie dla tego ma lepszy dół.
SUZUKI DR 350se => na 3 z gazu idzie na koło
domin195
Świeżak
 
Posty: 420
Dołączył(a): 13/3/2011, 21:14

Postprzez lapfactor » 29/7/2011, 21:33

ciasno dlatego tak się kręci a nie ma dołu podnieś iglice i zobacz jaki będzie tego efekt.Ja miałem dużo do czynienia ze strojeniem takich gaźników ale w kartingu tam nie ma biegów i liczy się głównie góra :D
w ogóle gaźnik w kartingu to porażka musi być idealnie zestrojony a jakakolwiek zmiana pogody niszczy wszystko :(
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kris514 » 29/7/2011, 22:53

jeszcze jedno pytanie jak to jest z tymi motogodzinami bo czytałem już o tym ale nie kumam jak one lecą czy ktoś wie jak to jest w 2tsówie?? a iglicą zajmę się jutro bo dzisiaj to już trochę za późno:)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 30/7/2011, 08:55

\mozna spokojnie przyjąc że 1 godzina zegarowa to 1 mth. liczniki mierzą czas pracy silnika po prostu. wskazania w przypadku wyczyna nie odbiegaja duzo od rzeczywistej pracy. bo i tak tym sie nie pyrka, tylko kręci :D a i tak przy wymianie czy nabije 40 mth czy 45 to duzej róznicy nie bedzie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 09:00

gdzieś pisałeś że wyczyn pali średnio 3,5l na godzinę mam zbiornik 7l (chyba nie jestem pewny) od remontu wyjeździłem z 5 zbiorników czyli że od remontu jest przejechane jakieś 10mth?? czyli ten sezon jeszcze przejeżdżę:)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 30/7/2011, 09:05

nom na paliwko też mozna liczyc. w serwisówce do CR miałem napisane ile litrów to ile mth :D no ale 5 baków to bedzie koło 10 mth zauwazyłem że mi podobnie by wskazało w KTMie z licznikiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 09:13

wolę liczyć na paliwo chyba dokładniej wyjdzie bo przecież się nie zawsze kręci albo się jakieś przerwy robi a przecież na wyczynie się z zegarkiem w ręku nie jeździ jeszcze nie przestawiałem iglicy jeszcze ludzie śpią a przecież taki moto trochę głośno chodzi przestawię dzisiaj i dam znać jak poszło
Ostatnio edytowano 30/7/2011, 10:06 przez kris514, łącznie edytowano 2 razy
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 09:43

wolę liczyć na paliwo chyba dokładniej wyjdzie bo przecież się nie zawsze kręci albo się jakieś przerwy robi a przecież na wyczynie się z zegarkiem w ręku nie jeździ jeszcze nie przestawiałem iglicy jeszcze ludzie śpią a przecież taki moto trochę głośno chodzi przestawię dzisiaj i dam znać jak poszło

według tego widać jak ustawiać gaźnik mam rację??
Załączniki
Yamaha yz 125 praca gaźnika (myślę że do każdego crossa.JPG
Yamaha yz 125 praca gaźnika (myślę że do każdego crossa.JPG (39.39 KiB) Przeglądane 4774 razy
Ostatnio edytowano 30/7/2011, 10:03 przez kris514, łącznie edytowano 2 razy
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez henio12323 » 30/7/2011, 09:44

po 1 edytuj posty ;P po 2 popraw link
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 10:08

widzę że już poprzednich postów usunąć nie mogę ale używam opcji edytuj a link poprawiałem kilka razy i chyba teraz jest już ok
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lapfactor » 30/7/2011, 15:44

teraz to sobie na spokojnie wszystko jeszcze raz przeczytałem i przemyślałem
i doszedłem do wniosku że to też może być zalany silnik bo jeśli tobie bierze aż tak od góry to coś jest nie tak wygląda na to że motocykl na niskich obrotach ma problem z przepalaniem mieszanki a na wysokich obrotach daje rade przepalać tą mieszankę dlatego rwie jak głupi (trzeba obniżyć iglice) ale najpierw powinieneś zrobić to co napisałem w pierwszym poście bo jeśli motor ma za mało mieszanki czyli tak jak przyjąłem w pierwszym poście i obniżysz iglicę to zatrzesz silnik czyli najpierw powinieneś podnieś iglice jeśli nie pomoże to musisz ją spróbować opuścić
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 16:38

zrobiłem tak jak pisałeś motorem sie przejechałem wydaje mi się że jest poprawa(mała ale jest) lecz moto wydaje mi sie że czasem przerywa dzisiaj u mnie znowu padał deszcz:( wiec jest bardzo mokro i ślisko jak podeschnie to wtedy wypróbuje a jeśli chodzi o mieszanke to wydaje mi się że moto ma dobrą bo jak ostatnio zaglądałem do świecy to kolor samej elektrody to kolor kawy z mlekiem (miała mokry i czarny gwint)
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Postprzez lapfactor » 30/7/2011, 17:55

przerywa ale jak? najróżniejsze rzeczy to mogą być:
-zaczyna padać świeca
-poprawa spowodowana jest może inną pogodą (silnik 2 suwowy jest mało odporny na zmiany pogodowe gł.temp. powietrza)
-ustawienie iglicy w górę może być błedem i trzeba było by ją opuścić (ale nie rób tego raczej w chłodny dzień :wink: )
a jeszcze jedno jak byś opuścił te iglice odpalił moto a one dostawało by obrotów jak głupie to jak najszybciej wyłącz silniki bo to oznacza że trzeba jednak wrócić do poprzedniego ustawienia
Yamaha Dt80MXS 7/10
KX80 r 99 8/10
Fantic rc80 99/10
Avatar użytkownika
lapfactor
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 25/7/2011, 19:16
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kris514 » 30/7/2011, 20:26

napisze jak się zrobi trochę cieplej jak chodzi a jak by było coś nie tak to myślę że jak jest za dużo benzyny to motoru nie zatrę gorzej jak by było na odwrót
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
Avatar użytkownika
kris514
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2411
Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
Lokalizacja: Kielce

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości




na gr