Zobacz wątek - Pierwszy jednoślad z konkretnymi wymaganiami...

Pierwszy jednoślad z konkretnymi wymaganiami...

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy jednoślad z konkretnymi wymaganiami...

Postprzez yozz84 » 29/7/2011, 12:03

Witam serdecznie...

Biorąc pod uwagę tutejsze zasady i faq chciałbym prosić o wskazówki, rady, konkretne odpowiedzi dotyczące wyboru motocykla...

Nie mam jeszcze prawka na motor, dopiero zamierzam zapisać sie na kurs... jednak chciałbym mieć jakiś cel do którego będe dążył i z tąd ten temat.

Wiec jak już wspomniałem nie mam doświadczenia na temat motorów, zero przejechanych kilometrów na 2 kołach, mam pewne zdanie/wnioski na temat tego co bym chciał a czego nie, wynikające z rozmów z innymi użytkownikami motorów jak i przeczytanych tematów na forach...

Ale po kolei:

- mam 176cm wzrostu i raczej juz nie urosnę, jestem szczupły, waga okolo 60 - 70kg... wiem niedużo ale taka natura... ;p 27 lat, prawko na auto kat.B od 9 lat... bez punktów, wypadków, stłuczek...

- motocykl raczej do jazdy weekendowej, czasem dziennej ale bardziej pod kątem krótkich wypadów na miasto, za miasto, wycieczek itd... raz na jakiś czas wypad gdzieś dalej... fotografuję wiec jest możliwa jazda z plecakiem... jazda po drogach krajowych...

- natomiast zdecydowanie nie chcę na motorze szpanu, nie zamierzam robić nim sportowych rajdów, rwać gumy, stawać dęba... to mnie NIE interesuje !!! chciałbym to jasno podkreślić...

- nie chce aby motor był za mocny... żeby rwał od razu z miejsca... nie potrzebne mi to... fajnie jak by był w miarę ekonomiczny - na tyle na ile pozwala typ motoru jaki mi się podoba (który niżej jest opisany)

- nie myslałem jeszcze o ciuchach i innych dodatkach ale mysle ze to rozmowa na czas gdy dojdzie do zakupu... poprosze również o info w tym temacie na forum w osobny wątku jak już będe potrzebował rady...

- ile chciałbym wydać? pytanie ile będę miał ;P ale tak serio to nie chce żadnych nowości, może byc jakas starsza konstrukcja jeśli będzie w dobrym stanie.. na pewno szybko go nei sprzedam... w granicach 5 do 8 tys...

- kłopot z wyborem na pewno będzie co do silnika... wiem ze odpada pólka powyżej 650... sa za mocne a ja takiego motoru nei potrzebuję... nie zamierzam się ścigać... szanuję swoje zdrowie i życie ...nie wiem nawet czy 600 nie będzie za mocny...

- teraz co do wyglądu i upodobań to mam dość konkretne... podobają mi się motory typu streetfighter / naked... chciałbym aby można go było przerobić na coś takiego jak to:
http://www.customfighters.com/4607/march-2011-fighter-of-the-month-winner-seth420/ (otwórz link)
http://www.customfighters.com/forums/showpost.php?p=822424&postcount=6 (otwórz link)
prosty, minimalistyczny, z jednostronnym wahaczem, ale schludny i fajny :)
nie podobają mi się motory z ramami z okrągłych rura jak przedstawiony np. w wątku "pierwszy motocykl" Yamaha XJ600... wole cos w stylu ramy jak wyżej lub z wspomnianego wątku suzuki gs500.... podobają mi się yamahy r1 i r6 ale jak wspomniałem sa za mocne...

przy okazji: jakie spalanie ma Y R6 ? (chciałbym się zorientować)

mam możliwość sprowadzenia taniej motoru z US wiec mogą być propozycje sprzętu z za zagranicy...

proszę o wyrozumiałość i argumentację wypowiedzi czy wyborów sprzętu... pomorze mi to na własną ocenę, wyciągnięcie wniosków i podjęciu decyzji :)

pytanie po za tym wątkiem: czy krótszy wydech to głośniejszy motor? czy to zależy głównie od silnika? czy dozwolone jest w Polsce takie coś jak ma zrobione model z 2 linka (pierwsza fota) ?

z góry dziękuję za wszelką pomoc :)
yozz84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2011, 15:56


Postprzez motoftw » 29/7/2011, 12:19

Chłopie nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, od kiedy sv650 ma więcej mocy od rzędowych 600?? Bo z tego co napisałeś wynika, że tak myślisz, za 8 tyś nie zrobisz nawet w połowie tak motocykla jak było na fotce moim zdaniem po za tym to się zbytnio do jazdy nie nadaje.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez yozz84 » 29/7/2011, 12:27

Po pierwsze prosiłem o wyrozumiałość...
Po drugie możliwe ze popełniłem błąd ale jak wspomniałem nie mam jeszcze nawet prawka/tymbardziej doświadczenia więc zamiast mi wytykać błędy mogłeś po prostu wyjaśnić co i jak...

co do kosztów ok... może go nie przerobie "jeszcze" tak, ale jakaś podstawa do przeróbek musi być i do tego sprowadza sie ten post... do wyboru motoru...

ps. dlaczego według Ciebie nie nadaje sie do jazdy?
yozz84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2011, 15:56

Postprzez motoftw » 29/7/2011, 14:08

Wyobrażasz sobie przejechać na takim wyciągniętym w górę siodle 200km? Ja nie. Masz kasę na typowe sprzęty polecane dla osób takich jak Ty, do 8 tyś kupisz właściwie kazdą 500, nawet gs500f może byś wyskrobał, masz jeszcze gpz500, z nakedów er5,gs500,cb500, rzędowe dwójki, bardzo płynne oddawanie mocy, w tej kasie najlepszy wybór, 600 za te pieniądze będzie ciężko, będą już zmęczone, o wiele łatwiej kupić zadbaną 500 moim zdaniem w tych pieniądzach.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez woocash_k » 29/7/2011, 14:25

Wydaje mi się, że jak się kupuje moto żeby go przerabiać po grubości to pytanie o cenę jest w zasadzie nie na miejscu. To samo tyczy w zasadzie samochodu. Albo mnie stać i sobie szaleję z przeróbkami, albo jeżdzę seryjnym sprzętem. Lepiej wydać więcej na zadbany egzemplarz, żeby był bezpieczny, niż skrobać sie po kieszeni bo mi nie starczy na to czy tamto. Zaawansowane modyfikacje sprowadzają się do tego, że kupujesz moto, od razu z niego wywalasz większość rzeczy i wstawiasz nowe ładując w to następną kasę.

Apropos wyboru moto. Sam jestem świeżak i wybrałem dla siebie er6n.
Podoba mi się z wyglądu. Rzędowa dwójka - 72 KM. Na więcej się nie odważyłem, ale i tak uważam, że zap.... jak szalony. Spalanie nie przekracza 5l/100. Cena jest trochę większa niż 8k, ale za te pieniądze nie kupi się nic o podobnych parametrach i w tych rocznikach.
woocash_k
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/6/2011, 11:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez zuczek33 » 29/7/2011, 14:35

Ja od paru dni mam sv650s K8. Tez 72 konie tylko w V2 i tez ladnie zap... Ciesze się ze wybralem ten motocykl bo jakas slabsza 500 szybko by sie znudzila. Myslalem tez wlasnie nad er6 ale padlo na sv i nie zaluje :)
zuczek33
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14/6/2011, 10:25
Lokalizacja: Masuria

Postprzez woocash_k » 29/7/2011, 14:46

Też miałem sv650 na celowniku, ale jak pojeżdziłem er6 i sv650 jakoś kawa lepiej mi podeszła. Rzecz gustu.
woocash_k
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7/6/2011, 11:43
Lokalizacja: Łódź

Postprzez motoftw » 29/7/2011, 14:53

zuczek33 napisał(a):Ja od paru dni mam sv650s K8. Tez 72 konie tylko w V2 i tez ladnie zap... Ciesze się ze wybralem ten motocykl bo jakas slabsza 500 szybko by sie znudzila. Myslalem tez wlasnie nad er6 ale padlo na sv i nie zaluje :)


Jeżdżąc kilka dni naprawdę możesz powiedzieć wiele powiedzieć.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez yozz84 » 29/7/2011, 15:23

Dziękuję za takie podejście do tematu :) Przynajmniej wiem jaki mam wybór, czym się kierujecie pisząc to lub tamto...

Co do tyłu tego motoru to rzeczywiscie mozesz miec/masz racje... nie byla by ona praktyczna dla mnie z 3 punktów widzenia...
1) za wysoki i nawet nakładajac plecak bylo by w pewnych sytuacjach nieygodnie
2) niemożliwośc założenia ew. niewielkich sakw raz na ruski rok ;)
3) brak z tylu kierunkowskazów, stopu itd co zapewne wyszlo by przy przeglądzie... nie mówiac o miejscu na tablice...

Nie napisałem o tym w pierwszym poście choc mogłem... tył na pewno inaczej bym rozwiazał...

Co do przeróbek to są to bardziej wizualne przeróbki malowanie, demontaz jednych owiewek a montaż innych, grubsza sprawa była by zapewne dopiero prz tylnym wahaczu ale to można przeboleć i zostawić jak jest...

dziękuje za wskazanie modeli... poczytam sobie o nich i w razie pytań wrócę jeszcze do wątku :)
yozz84
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27/7/2011, 15:56

Postprzez Czester » 29/7/2011, 15:31

Po pierwsze to sam monowahacz i taka fela to w ch*j siana więc odpuść sobie na starcie. Po drugie - takie custom-streety są robione na wystawy, zloty itp, a nie do codziennej jazdy. Po trzecie - za taki komin (a raczej jego brak) z miejsca leci dowód rejestracyjny, bo efekt tego taki jakbyś wywalił całkiem puchę. Po czwarte to dla spokojnej osoby nie lubiącej szaleństw, za to lubiącej jazdę rekreacyjną i fotki w plenerze, taki motocykl to nieporozumienie.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4650
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez wondy » 29/7/2011, 15:59

motoftw napisał(a): 600 za te pieniądze będzie ciężko, będą już zmęczone, o wiele łatwiej kupić zadbaną 500 moim zdaniem w tych pieniądzach.


To ile trzeba mieć na zadbaną "600tkę" pokroju sv650, cbf600 czy nawet er6n?
wondy
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 25/7/2011, 22:52

Postprzez zuczek33 » 29/7/2011, 17:33

motoftw napisał(a):Jeżdżąc kilka dni naprawdę możesz powiedzieć wiele powiedzieć.


Wiesz, wczesniej mialem okazje posmigac na sprzętach znajomych typu zx6r, fazer, er5 i mam porownanie. Trafilem w ten zloty srodek ktory mnie interesowal.
zuczek33
Świeżak
 
Posty: 39
Dołączył(a): 14/6/2011, 10:25
Lokalizacja: Masuria

Postprzez Invi » 29/7/2011, 18:09

wondy napisał(a):
motoftw napisał(a): 600 za te pieniądze będzie ciężko, będą już zmęczone, o wiele łatwiej kupić zadbaną 500 moim zdaniem w tych pieniądzach.


To ile trzeba mieć na zadbaną "600tkę" pokroju sv650, cbf600 czy nawet er6n?


Pierwszą SV do 8k na luzie dostaniesz.

http://moto.allegro.pl/suzuki-sv-650s-s ... 80525.html

albo wersję bez owiewki:

http://moto.allegro.pl/suzuki-sv650-sv- ... 95100.html

Żeby nie było, pierwsze aukcje z brzegu, nie zagłębiałem się w analizowanie ich stanu technicznego ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez motoftw » 29/7/2011, 19:26

No ale Er6 czy cbf600 na pewno do 8 tyś nie dostanie w dobrym stanie, motocykle za młode, i jest to górna granica autora tematu, na pewno cieszył by się gdyby zapłacił 6 tyś, a za tyle też można kupić dobrą 500, sv już raczej nie.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez pietrek7557 » 30/7/2011, 10:19

To mam takie pytanie, ile kosztuje dobrze utrzymana SV 650 I generacji z 2001 roku, a ile 'SV650 II generacji z 2003 roku? Orientacyjnie oczywiscie.
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez ^^phantom » 31/7/2011, 16:00

Mysle ze I generacji 6500zl-7500zl
A II generacji 9000zl-10000zl

Szczerze mowiac, wlasnie szukam SVki N pierwszej generacji i bardzo ciezko jesto cos znalezc nie daleko mnie. Same wersje S na allegro...
Avatar użytkownika
^^phantom
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 2/2/2008, 19:39

Postprzez pietrek7557 » 31/7/2011, 19:56

No mnie na szczescie interesuja tylko S :)

Tez mi sie wydaje ze sensowne SVki II generacji to koszt conajmniej 9000 zl. No to nie pozostaje mi nic innego jak zbierac 9 klockow :/
pietrek7557
Bywalec
 
Posty: 514
Dołączył(a): 21/5/2009, 10:57
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kelhorn » 3/8/2011, 19:19

Szkoda, że chłopakowi starszego transalpa nie poleciliście, bo z tego co napisał, w kwestii użytkowej, najlepiej by mu pasował. Ani za dużo mocy, na polskie drogi jak znalazł, tani w eksploatacji i remoncie...
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez motoftw » 3/8/2011, 23:27

^^phantom napisał(a):Mysle ze I generacji 6500zl-7500zl
A II generacji 9000zl-10000zl


Szczerze mówiąc nie przypatrywałem się wcześniej sv, ale spojrzałem na sprzęty w takich cenach i na pierwszy rzut oka to są jakieś lipy, może w górnym zakresie tych 7500 byś coś kupił ale te po 6500 to posprowadzane truposze, przynajmniej tak wyglądają.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr