Zobacz wątek - Pierwszy motocykl - ogólne porady

Pierwszy motocykl - ogólne porady

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Pierwszy motocykl - ogólne porady

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 15:06

Nie znalazłem w wyszukiwarce akurat takiego tematu a jest wiele różnych, bardzo konkretnych albo niekonkretnych w ogóle.
Chciałbym, żeby w tym temacie pojawiły się konkrety odnośnie pierwszego moto... tylko bez opowieści typu ten jest podobno za mocny itp.
Ciekawi co konkretnie decyduje, że coś nie nadaje się na pierwsze dwa kółka. Masa? Prędkość maksymalna? Przyśpieszenie? Pozycja za kierownicą?
Pojawiają się wpisy, że 100km/h na każdym moto to ta sama prędkość (tak samo niebezpieczna itp.) więc dlaczego (zakładając jazdę zgodną z przepisami lub bliską prędkości ograniczonej przepisami) motocykl mocniejszy nie nadaje się tak bardzo jak ten słabszy.
Wiadomo też, że "głowa" jeźdźca ma duży wpływ na to czy manetka będzie odkręcona na maxa cały czas czy da radę opanować się jadąc dłuższą prostą i nie będzie sprawdzać maksymalnej prędkości w każdym możliwym przypadku.
deejayslonio
 


Postprzez motoftw » 28/7/2011, 16:29

To po co kupować mocny sprzęt na początek? Żeby nie odkręcać? Bez sens. :P
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez madcap » 28/7/2011, 16:32

(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 16:35

Przejrzałem. Tam są rady odnośnie modeli itp.
A chciałbym żeby pojawiły się opinie nt. mocy, stosunku mocy do masy i samej masy oraz zagrożeń lub korzyści z nich płynących.
Zakładamy że mamy prędkość X w różnych moto - dlaczego łatwiej będzie początkującemu utrzymać motocykl polecany niż ten niezalecany jako pierwszy?
deejayslonio
 

Postprzez Kelhorn » 28/7/2011, 16:49

Bo jeden waży 130 kg a drugi 210 kg. Bo na mniejszym drgnięcie instynktowne prawej dłoni nie powoduje zmiany prędkości o 20 km/h. Bo geometria zawieszenia i w związku z tym pozycja i oczekiwania co do umiejętności jeźdźca są zupełnie inne. Różnice na moto nie ograniczają się do mocy, inaczej prowadzi się cruiser o mocy 100 bhp, inaczej sport a jeszcze inaczej turystyczny krążownik. Natomiast zawsze, powtarzam, zawsze mniejsze i słabsze moto wybaczy więcej błędów, które nieuchronnie popełnisz. A w skrajnym przypadku nie przytrzaśnie ci nogi 200 a tylko 120 - 150 kg.

Dziwi mnie, że nikomu nie trzeba tłumaczyć czemu Ferrari 458 nie jest dobrym samochodem na początek i dlaczego trudniej prowadzi się je niż Yariske.
Kelhorn
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 8/4/2011, 17:42

Postprzez motoftw » 28/7/2011, 17:00

Kelhorn napisał(a):Dziwi mnie, że nikomu nie trzeba tłumaczyć czemu Ferrari 458 nie jest dobrym samochodem na początek i dlaczego trudniej prowadzi się je niż Yariske.


Przecież yarisem i ferrari można też można lecieć 100 :D Jak wyżej, przy spokojnej zaplanowanej jeździe może być wszystko ok czy masz 50 koni czy 100 ale problem zaczyna się jak jest panika, zagrożenie, jak trzeba zahamować gwałtownie, a jednocześnie nie zblokować koła, mi było łatwiej nauczyć się hamować na mniejszym motocyklu, mniejsza masa, słabsze heble, gdzie na sporcie możesz spokojnie zblokować koło palcem.
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 17:02

Nie mówimy o hayabusa turbo względem popularnej 500 lub 250 (czyli ferrari i yariski) tylko o porównaniu auta typu honda type r albo suzuki swift sport względem yariski czyli popularnych 500 albo 250 względem 600 do 100KM.
deejayslonio
 

Postprzez motoftw » 28/7/2011, 17:07

Uważasz, że na pierwszym biegu 600 nie potrafi uślizgnąć tyłu gdy nie masz dobrego obycia z manetą?? Nawet 500 to potrafi :wink: Po za tym porównywanie aut do motocykli nigdy nie było na miejscu w takich tematach, integra zapiszczy kołami jak przydusisz, moto wyłoży Cię na glebę.(Oczywiście przy nieumiejętnym obchodzeniu się z gazem) :lol:
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 17:24

I o takie konkretne argumenty chodzi. Osób które będą chciały przeczytać ten temat jest na pewno wiele. Może dzięki temu pojawiać się będzie mniej nowych tematów o tej samej tematyce.

Ja w przyszłym roku planuję zakup moto. Moje typy to Suzuki Gladius, Honda CBF 600, Yamaha XJ6. Mój znajomy chce w przyszłym roku sprzedać Suzuki GSR 600 (jego pierwsze moto). Znam historię i wiem, że to co o moto powie będzie prawdą - niestety przy zakupie moto od obcych tak różowo nie jest dlatego też nad GSR mimo wszystko się zastanawiam. Na moją korzyść przemawiać może tylko to że nie mam już nastu lat i zabawa na drodze mnie po prostu nie bawi.
deejayslonio
 

Postprzez tomek_gda » 28/7/2011, 18:38

To bierz śmiało GSR-a od kolegi, przynajmniej będziesz wiedział co się z tym sprzętem działo. Tylko nie oszukuj sam siebie że będziesz jeździl powoli i nigdy nie odkręcał :wink:

deejayslonio napisał(a):[...]
zabawa na drodze mnie po prostu nie bawi.

Jazda na moto sama w sobie jest zabawą/przyjemnością.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 18:59

tomek_gda napisał(a):Jazda na moto sama w sobie jest zabawą/przyjemnością.


tego się trochę obawiam... ale jeżeli nie znajdę nic pewnego z wymienionych wcześniej celować będę pewnie w tego gsr 2007 właśnie.
Inny znajomy ma znowu jeszcze rok młodszego fazera... ale to dokładnie ta sama półka mocy...
deejayslonio
 

Postprzez tomek_gda » 28/7/2011, 19:07

Ale czego tu się obawiać? Że będzie fajnie? Przecież tak ma być :wink: chyba że zacytowałeśnie to co trzeba, bo jeżeli chodzi o odkręcanie i szybką jazdę to pomimo że Cie nie znam myślę że jednak tak będzie :D
A nie możesz się po prostu przejechać czy to GSR-em czy Fazerem? Skoro koledzy mają to co za problem? Jak siękarniesz to będziesz wiedział co oznacza 100KM w motocyklu czterocylindrowym i będziesz miał jakieś spojrzenie na to czy chcesz mieć taki motocykl czy trochę słabszy.
Avatar użytkownika
tomek_gda
Świeżak
 
Posty: 361
Dołączył(a): 20/9/2010, 18:25
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez deejayslonio » 28/7/2011, 19:12

tomek_gda napisał(a):Ale czego tu się obawiać? Że będzie fajnie? Przecież tak ma być :wink: chyba że zacytowałeśnie to co trzeba, bo jeżeli chodzi o odkręcanie i szybką jazdę to pomimo że Cie nie znam myślę że jednak tak będzie :D
A nie możesz się po prostu przejechać czy to GSR-em czy Fazerem? Skoro koledzy mają to co za problem? Jak siękarniesz to będziesz wiedział co oznacza 100KM w motocyklu czterocylindrowym i będziesz miał jakieś spojrzenie na to czy chcesz mieć taki motocykl czy trochę słabszy.


Sprawdzenie GSR zaplanowane na przyszły tydzień albo koniec sierpnia. Miało być już jakiś czas temu ale ostatnie ulewy zdecydowanie popsuły te plany.
deejayslonio
 

Postprzez motoftw » 28/7/2011, 19:32

deejayslonio, ogólnie chodzi o to, że nie można do końca zdefiniować umiejętności osoby, która kupuje pierwszy motocykl, to wg mnie osoba, która zbytnio nie ogarnia tematu, nie odróżnia czym jest moc od momentu, nie wie co może się stać po odkręceniu, zahamowaniu, skręceniu kierownicy w prawo na zakręcie w prawo, dla mnie to taka osoba. Każdy inaczej się uczy, jeden szybciej drugi wolniej, nie ma reguły.

edit, takiej osobie, którą przedstawiłem nie poleciłbym nawet 500 żeby nie mieć jej na sumieniu.
Ostatnio edytowano 28/7/2011, 19:54 przez motoftw, łącznie edytowano 1 raz
Honda CB 500 ----> Honda NX 650
Avatar użytkownika
motoftw
Stały bywalec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 5/8/2009, 19:25

Postprzez rossavu » 28/7/2011, 19:52

Bo motocykle uzywa sie zgodnie z przeznaczeniem. Kupujesz sporta - po to aby dac w palnik (a do tego trzeba miec praktyke), a nie lansowac sie pod wiejska dyskoteka.

Ten kto pierd*, ze kupuje sportowego tysiaka "bo mu sie podoba" to zwykly prostak lecacy na swiecace owiewki z ABSu. Moto ma jezdzic, a nie swiecic chromami.
Avatar użytkownika
rossavu
Stały bywalec
 
Posty: 1347
Dołączył(a): 4/4/2010, 10:51

Postprzez mounter » 31/7/2011, 06:50

Ja na pierwszy motocykl kupiłem r6. I jest tak jak koledzy piszą, nie jest od razu taka sielanka. Będów nie wybacza. Ja na początku sezonu w trakcie hamowania awaryjnego zblokowałem koło. Znajomy zrobił to samo, z tym że już na motocykl nie wsiadł. Tak, że to co piszą doświadczeni koledzy o tym żeby startować od mniejszych sprzętów jest to prawdą, ale każdy się przekona dopiero na własnej skórze. Bo wątpie żeby ktoś napalony na sporta czytając forum zmienił decyzje. Z mojego punktu widzenia nie żałuje wyboru ale było i jest ciężko gdy zaskoczy nas coś na drodze.
mounter
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 8/3/2011, 09:13

Postprzez Mavli » 31/7/2011, 07:34

Wiem, że ten temat jest trochę o czym innym, ale szukam pomocy. Potrzebuje wiadomości o motocyklach, problemem jest, że nie mogę natrafić na nic konkretnego. Moja wiedza jest bardzo ogólna i nie ma w niej żadnych pożądnych podstaw. Mój brat jest maniakiem motoryzacji, ale kiedy się go o coś spytam, zaczyna się bezsensownie rozwodzić o historii i ciekawostkach nie mówiąc nic konkretnego. Była bym wdzięczna gdybyście mnie pokierowali, gdzie mogę zdobyć przejrzyste informacje.
Mavli
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31/7/2011, 07:20

Postprzez Brekekeks » 31/7/2011, 08:10

Czy chodzi o coś w tym stylu? Sorry, że po angielsku, ale nie chce mi się tłumaczyć.

http://i96.photobucket.com/albums/l165/ ... einfo1.jpg

http://i96.photobucket.com/albums/l165/ ... einfo2.gif
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Invi » 31/7/2011, 09:05

deejayslonio napisał(a):Nie mówimy o hayabusa turbo względem popularnej 500 lub 250 (czyli ferrari i yariski) tylko o porównaniu auta typu honda type r albo suzuki swift sport względem yariski czyli popularnych 500 albo 250 względem 600 do 100KM.


To że ktoś wyskakuje z takimi porównaniami świadczy tylko o tym jak nikłe pojęcie o moto ma.

Taka Yariska to co najwyżej pod jakieś spokojne 125 podchodzi, ot sprzęt który każdy na dobrą sprawę ogarnie z marszu. Wszelkie pięćsety to już jest naprawdę dużo pewnie i tak trudniej to ogarnąć niż jakieś tam hondy type R i początkującego może zaskoczyć, jednak dają one mu szanse na wyjście z nieco ostrzejszych sytuacji, a co chyba nawet ważniejsze swoją konstrukcją nie prowokują kilka razy dziennie akcji na które ktoś doświadczony uśmiechnie się pod nosem, a świerzak się zasra po pachy i co najwyżej złapie mocniej kierownicę.

Hayabusa turbo? Fabryczny litr jest w stanie objechać niemal dowolne auto jeżdżące na polskich drogach. Tyle że w przeciwieństwie do nich nie ma 4 kół i nie jest w stanie sam utrzymać równowagi :P


Sportowy motocykl to wyścigówka z dodanym niewiele więcej niż tym co niezbędne do uzyskania homologacji. Śmieszne są próby porównywania tego do pojazdu który może i otrzymał "sportowe" zawieszenie i dodatkowe kilka KM, ale i tak był zaprojektowany do wożenia zakupów z biedronki i dzieciaków do szkoły :P Jakby ktoś do bolidu F1 dokleił lusterka i światła, wtedy mógłbyś porównywać.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Mavli » 31/7/2011, 11:55

Tak, dzięki to na pewno coś mi pomoże.
Mavli
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31/7/2011, 07:20

Następna strona


Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr