Zobacz wÄ…tek - <<<<<dekiel alternatora zx6r 04>>>&g
NAS Analytics TAG

<<<<<dekiel alternatora zx6r 04>>>&g

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

<<<<<dekiel alternatora zx6r 04>>>&g

Postprzez kawajestklawa » 25/7/2011, 23:47

Witam serdecznie przyjaciele..

mam pytanie dotyczące wymiany tego właśnie szatańskiego dekla, ponieważ jest on u mnie lekko pęknięty i lecą z niego kropki oleju co jest niepokojące i serwis kazał mi go wymienić (oczywiście u nich za 120 zł ) a że jestem biednym żuczkiem postanowiłem zrobić to sam i występuje do was z prośbą o pomoc w tej właśnie czynności

pytanie nr1. czy odkręcając stary dekiel muszę zlać olej silnikowy czy jest to jakiś inny specyfik ?

pytanie nr2. mam nowy dekiel uszczelkę i potrzebuje silikonu pytanie brzmi jakiego i czy umieścić go po obu stronach uszczelki czy tylko z jednej

pytanie nr3. czy przykręcając nowy już dekiel potrzebuję klucza dynamometrycznego czy wystarczy na opór

pytanie nr4. czy po zakończeniu procesu wymiany mogę od razu wlać olej czy odczekać 24 h żeby silikon związał

z góry dziękuję za pomoc
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice


Postprzez komarcc » 26/7/2011, 21:48

1. Jeśli spod pokrywy kapie olej to pewnie jest tam go więcej, więc trzeba spuścić.
2. Skoro masz nowy dekiel i nową oryginalną uszczelkę to po co Ci tam jeszcze silikon? Masz jakieś ubytki w pokrywie na łączeniu?
3. Obędzie się bez dynamometrycznego, tylko przykręcaj z czuciem i każdą śrubę staraj się dokręcić z tą samą siłą. (chyba, że masz dużo kasy to idź do bricomarche i kup taki klucz za 25zł :) )
4. Teoretycznie silikon wstępnie schnie około godziny, a wyschnięcie całkowite następuje po 24godz (te dane zależą od producenta silikonu), ale z doświadczenia, wiem że przy tak cienkiej warstwie w temperaturze pokojowej po 3-4 godzinkach jest już całkowicie zastygnięty. (Tylko po co silikon skoro masz uszczelkę?)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez zxer » 26/7/2011, 22:16

1. Tak. bo jezeli chcesz miec szczelnie to musi byc sucho i czysto

2. najlepiej z obu i to doslownie tylko lisniecie...tak zeby tylko zwilzyc silikonem uszczelke

3. jak jestes bardzo bogaty to kup taki klucz sobie...tylko nie wybieraj z zakresu od 1 - 120nm, wez cos w granicach 1 - 50 bo sa dokladniejsze. ogolnie przydatna rzecz ale nie az tak bardzo konieczna. ja polecam.

4. odczekaj 1h zalej olej i nastepnego dnia smigaj
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez henio12323 » 26/7/2011, 22:27

czemu nastepnego dnia oO

ja wymieniałem uszczelke u siebie. połozyłem moto na bok :P oleju nie spuszałem. wykręcilem wymienilem uszczelke złozyłem na czysto i sucho. skręciłem porzadnie bez specjalnych kluczy ( nie mialem pod ręką ) smiga juz tak 2 miesiące :D i nawet nic sie nie zapociło :D silikon nie jest wymagany. przynajmniej tak podaje producent na wiekszosci produktów. po skręceniu mozna od razu wlac olej i jechac :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez zxer » 26/7/2011, 22:33

henio12323 napisał(a):czemu nastepnego dnia oO

ja wymieniałem uszczelke u siebie. połozyłem moto na bok :P oleju nie spuszałem. wykręcilem wymienilem uszczelke złozyłem na czysto i sucho. skręciłem porzadnie bez specjalnych kluczy ( nie mialem pod ręką ) smiga juz tak 2 miesiące :D i nawet nic sie nie zapociło :D silikon nie jest wymagany. przynajmniej tak podaje producent na wiekszosci produktów. po skręceniu mozna od razu wlac olej i jechac :P


ja mam paranoidalne podejscie do wyciekow :P
tea who you yea bunny
Avatar użytkownika
zxer
Stały bywalec
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
Lokalizacja: Londyn / inowroclaw

Postprzez kawajestklawa » 26/7/2011, 22:46

niby na deklu nie widać specjalnych wgłębień na silikon ale podobno lepiej dać warstwę żeby nie ciekło... a z tego co wiem to niby tylko stary dekiel mam walnięty bo był spawany i dlatego z niego cieknie bo jakiś inteligentny spawacz się tym zajął i spawał do zwykłego metalu a to jest duraluminium czy jakoś tak i dlatego mi leci... a sam to robie bo jestem biednym żuczkiem jak już wspomniałem a podobno nie jest to jakąś super trudną filozofią.


więc powinienem spuścić olej silnikowy tak ?
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice

Postprzez Dzesiu10 » 27/7/2011, 00:00

spuść olej, odkrec dekiel, wywal star uszczelke, wyczysc rant do sucha i zeby był piękny metaliczny kolor, lekko pzesmaruj z każdej strony silikonem choć nie musisz i załóż dekiekl przykrecajac na wyczucie, wsio
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez kawajestklawa » 27/7/2011, 00:29

dzięki ale zapomniałeś o ponownym wlaniu oleju he
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice

Postprzez sonycbr77 » 27/7/2011, 06:29

przy okazji wlej sobie nowy olej jak go juz spusciles, po co lac stary
Avatar użytkownika
sonycbr77
Bywalec
 
Posty: 853
Dołączył(a): 2/12/2010, 13:28
Lokalizacja: Turek

Postprzez kawajestklawa » 27/7/2011, 12:25

w tym rzecz że to nowy olej z przed 2 miechów zrobiłem na nim z 500 km więc szkoda mi motula
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice

Postprzez Seba_ER5 » 27/7/2011, 20:59

Dobra powiem tak ... Olej zlej do banki. Najpierw rozgrzej silnik by wszystko spłynęło. Ja bym go przez sita przesączył żeby nibylo lipy ze jakieś opiłki od spawu będą czy coś zresztą nie wiem. Zlej do czystego naczynia potem wlej z powrotem.Żeby zdjąć dekiel najlepiej zdejmij bak i odepnij kabel idący do alternatora bo będzie ciężko uzwojenie zdjąć. Kabel jest dość krótki. Najlepiej podstaw sobie stołeczek by nie dyndało. śrub lepiej nie odkręcaj kluczem imbusowym bo są dość miękkie i przykręcone na locktite (taki klej). Są takie specjalne szczypce co zakleszczają się na śrubie i nimi zakleszcz i odkręć potem oczyść i śrubę z locktite .
Nie wiem czy bedzeisz ten dekiel spawal czy poszukasz drugiego. Te dekle sa bardzo delkiatne.


dekle:
http://www.ebay.pl/itm/KAWASAKI-ZX6R-ZX ... 415bbd7144

http://www.ebay.co.uk/itm/KAWASAKI-ZX63 ... 439e459262

http://www.ebay.co.uk/itm/kawasaki-zx6- ... 20bab86928

Zamiennik:
http://cgi.ebay.de/Motor-Lichtmaschine- ... 1c1a8f94aa

http://cgi.ebay.de/Lichtmaschine-Motor- ... 415b8fbd9b

Chyba jeden znajomy ma taki na sprzedaż w Polsce od reki uzywke.

P.S. Moze chcesz cos do 636 kupic? Mam oryginalne klamki set zmiany biegów wydech mocowanie tablicy rejestracyjnej oryginaloen ale bez podswietlenia i kierunkow. Jeszcze raczka na bak dla pasazera. Obczaj tutaj:
viewtopic.php?t=64334

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez kawajestklawa » 28/7/2011, 01:32

Witaj Seba :)

dekiel już był spawany tak że już jest do wymiany a już się zaopatrzyć w nowy tak samo jak w uszczelkę i silikon dirko HT, wiec życz mi tylko powodzenia he


p.s interesuje mnie tylko podnóżek pod lewe kopyto
http://img838.imageshack.us/img838/6082/dsc03698od.jpg

za ile by poszedł
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice

Postprzez kawajestklawa » 28/7/2011, 08:53

powiedz mi jeszcze... jeśli był już robiony to myślisz że ten Loctite jest tam nadal na tych śrubach ? i czy mam go też kupić i zastosować
nie benzynę we krwi, lecz olej w głowie
kawajestklawa
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 3/4/2011, 21:52
Lokalizacja: katowice

Postprzez Seba_ER5 » 28/7/2011, 17:31

Lepiej zastosuj. Tam nie ma gwintu drobnozwojnego może się odkrecic (ps nie stosuj tego do elementow przykrecanych do ramy :). tzn dkiele juz nie przykrecaj na loctite tylko uzwojenie alternator (chyba dobrze pamieta). Gwint nie moze byc drobnozwojny do locktite.
P.S. jak masz oryginalana uszczelke i dobrze oczyscisz to nei dawaj silikonu poprostu nei trzeba. Jak stara to dajesz silikojn.
Samego pega nie oddam. Cały set mogę Ci oddać za 200zł plus przesyłka. Pojedynczo nie oddam.
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 5222
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê