Zobacz wątek - Czas na zmiane-nowe moto w miasto i trase do 25k

Czas na zmiane-nowe moto w miasto i trase do 25k

Tutaj tylko zadajemy pytania o ocenę oferty motocykla, którą sobie upatrzyłeś. Dotyczy motocykli o pojemności większej niż 125 ccm.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Boshi, Black-Ghost, leff

Czas na zmiane-nowe moto w miasto i trase do 25k

Postprzez arktan » 25/7/2011, 10:10

Hi!

Jakoby zaczalem myslec nad zmiana moto po sezonie i chcialem sie Was Panowie poradzic.

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie): ok. 4 tys na motorowerach i 125, obecnie 10tys na GSX650F i stale rosnie

- Wiek, waga, wzrost: 20, +/- 100kg zalezy od pory roku :), 190cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla: jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ mieście czy trasie, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem , jazda po torze. Procentowo : Codziennie głównie przez miasto 70%, trasa i dluzsze wypady 20%, Tor i ,,palnikowanie" 10% . Aha miasto i trasa to w 90% z Lubą.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie? Minimalnie 10 tys

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach? Gotówki do 25 tys zł. Pełne umundurowanie moje i pasazerki jest.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie? Nie gra roli

- Jakie motocykle Ci się podobają - Sportowe? - owszem podobają sie, ale nie spelniaja moich obecnych wymagań, prędzej sportowe turystyki. Nakedy tez moglby być, ale w pojemnosci >600 <1000 az tak wiele nie ma do wyboru.
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Z moich obecnych preferencji najbardziej przypadla mi do gustu VFRka 800 z Vtec. Taki sportowy turystyk. Przeoralem juz caly internet w poszukiwaniu info o tym moto, ale nadal mi mało, wiec jesli ktos wie coś więcej to prosze o info.
Oprocz VFRki myslalem jeszcze nad Z750, ale czy spelni moje oczekiwania?
Moze marudze, ale mam juz sprecyzowane oczekiwania wobec moto.
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork


Postprzez mognilwo » 25/7/2011, 11:28

Wszystkie Twoje wymagania spełnia GSX650F więc dlaczego chcesz zmieniać moto?
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez pan_wiewiorka » 25/7/2011, 12:27

ZZR1200/1400. Jeśli naked, to polecam GSX1400.
pan_wiewiorka
 

Postprzez adam_tomasz » 26/7/2011, 08:27

VFRka nie spełnia akurat Twoich oczekiwań. to motocykl głównie na dłuższe wypady.

ogólnie każdy motocykl powyżej 600 pojemności męczy się w mieście i nie jest wykorzystany jego potencjał nawet w 50 %.

Interesuje Cię jazda głównie po mieście i to we dwójkę wobec czego proponowałbym albo to czym już jeździsz albo coś z konkurencji ale tylko w pojemności 600-650. Większa pojemność zadowoli Cię tylko jeżeli będziesz więcej jeździł poza miastem.
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pan_wiewiorka » 26/7/2011, 08:47

Ja latam Gienkkiem (dodajmy, że pojemność spoooooro powyżej 600 ccm) po mieście i nie powiem abyśmy się męczyli. Moment obrotowy jest tak potężny, że 3 bieg jest dobry w zakresie 20-220 km/h a z szóstego można ruszać dotrzymując kroku średnioszybkim puszkom. Niestety spalanie jest spore, bo ok. 10 el. W trasie jakaś połowa tego kiedy nie świrujesz.

Ad rem. Polecam jakiegoś sporego nakeda (Bandit 1200, ZRX 1100/1200, GSX 1400, Inazuma 1200). Nadają się w trasę, do świrowania i w miasto. Jakośc wykonania na barodz wysokim poziomie. Wymagają tylko nieco więcej obycia niż metroseksualne wynalazki pokroju Fazera czy te nowe czajniki, których praca pieca i skrzyni biegów przypomina pracę odkurzacza domowego.

Jeśli będziesz latać z Plecakiem i bagażem, to bardzo ważne jest abyś miał możliwość regulacji zawiechy w stopniu wyższym niż tylko napięcie wstępne sprężyny. Bez tego będziesz cały czas leciał na dobiciu. A wtedy będzie lypa. To czym powinieneś się kierować w pierwszej kolejności, to zawiasy i moment. W dalszej moc.
pan_wiewiorka
 

Postprzez Przemo_rene » 26/7/2011, 12:16

zawiasy...moment...a później moc...Glidwing 1800 ze wszystkimi akcesoriami możliwymi. Tylko przywyknij do stania w korkach :lol:
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Invi » 26/7/2011, 12:29

mognilwo napisał(a):Wszystkie Twoje wymagania spełnia GSX650F więc dlaczego chcesz zmieniać moto?


Bo jest brzydki, ciężki i wolny? :twisted:
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Kamusial » 26/7/2011, 23:29

Chcesz połączyć wykluczające się kwestie- zwinność w mieście i komfort na trasie, do tego zacięcie sportowe. Z taką kasą zastanowiłbym się nad kupnem dwóch moto... Zwinny naked, może nawet SM do miasta i na tor. Na trasę coś dużo większego.
Yamaha XJ600 -> TDM 900 -> DRZ 400e
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez arktan » 27/7/2011, 00:01

Szczerze mowiac pokusilem sie o mysl 2 moto, ale na chwile obecną nie stac mnie na kupno dokladnie 2 ktore mam kiedys tam w planach.
Nie oczekuje zwinnosci w miescie jak w SM. Mimo ze moj gsx jest dosyc toporny to wydaje mi sie w miare zwinny.

Czemu chce zmieniać? Invi dobrze to ujął :D dosyć ciezki i niestety brakuje mu czasem mocy (szczegolnie z pasazerką)
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez mognilwo » 27/7/2011, 07:49

Invinciblee napisał(a):Bo jest brzydki, ciężki i wolny? :twisted:

Mnie się podoba i wcale nie jest taki wolny. Prędkość maksymalna licznikowa to 248 km/h, ale wiadomo, że w miarę jedzenia apetyt rośnie.
Avatar użytkownika
mognilwo
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 10/12/2008, 19:27

Postprzez arktan » 27/7/2011, 21:38

to moto nie wyciagnie 248:)
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork

Postprzez adam_tomasz » 28/7/2011, 08:55

bierz hajke, to może mocy Ci nie zabraknie tak szybko, chociaż i tak po sezonie czy dwóch stwierdzisz że wolno przyspiesza

ps. czasami jak mocy brakuje wystarczy użyć takiego sprytnego urządzenia jak skrzynia biegów i zredukować bieg, a nie tak jak ktoś ostatnio napisał że od 30 do 220 km/h jeździ na biegu nr 3

ps2. może to nie braki mocy a brak Twoich umiejętności by wykorzystać potencjał motocykla ?? wtedy zmiana na inne dużo Ci nie pomoże, ot taki półśrodek



odpuść sobie sarkazm
madcap
Instruktor nauki jazdy A,B - Poznańhttp://szkola-motocyklowa.blogspot.com/ - Twoje kompendium wiedzy
adam_tomasz
Moderator
 
Posty: 407
Dołączył(a): 15/4/2007, 14:20
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pan_wiewiorka » 28/7/2011, 11:08

adam_tomasz napisał(a):ps. czasami jak mocy brakuje wystarczy użyć takiego sprytnego urządzenia jak skrzynia biegów i zredukować bieg, a nie tak jak ktoś ostatnio napisał że od 30 do 220 km/h jeździ na biegu nr 3

Jak ktoś jeździ metro-odkurzaczem i nie ma czegoś co zwie się momentem, to musi wachlować biegami. Jak ktoś ma potężny piec, potężny moment, to nie ma takiej konieczności. I tyle. Po to ktoś wymyślił odprężone agregaty aby z tego korzystać a nie brandzlować się z dźwignią kiedy nie jest to konieczne. Ale wiem, wyjąca "szjseta" to + 350 pkt. do lansu i terror na dzielni. Wiesz co? Ić stont.

A! Ten ktoś pisał o przedziale 20-220 a nie 30-220. Wiem, wiem. Niby niewiele ale jak sobie spojrzymy na taką różnicę przy wyjściu z winkla, to masz na całym okrążeniu sekundy przewagi ;)
Ostatnio edytowano 28/7/2011, 11:45 przez pan_wiewiorka, łącznie edytowano 1 raz
pan_wiewiorka
 

Postprzez bryk77 » 28/7/2011, 11:32

wymoderowano


Wracając do tematu.. Myślę, że taki power naked pokroju Gienka byłby fajną opcją. Kanapa jest ogromna i wygodna więc plecaczek powodów do narzekań by nie miał. Mocy pod dostatkiem w każdym zakresie obrotów jak wynika z tego co wiewiór pisze.
Avatar użytkownika
bryk77
Stały bywalec
 
Posty: 1212
Dołączył(a): 16/4/2010, 02:12
Lokalizacja: Radom/Piaseczno/Dublin

Postprzez pan_wiewiorka » 28/7/2011, 11:42

Co tu gadać. W tym sezonie ponad 2500 km przelatałem z Plecaczkiem. Do tego najczęściej wyładowany do granic kufer + 40 el w tankbagu. W schowku łańcuch ważący circa 12 kg i trochę inne go szpeja. Waga całości sporo ponad 400 kg. Mocy pod dostatkiem w każdym zakresie i na każdym biegu do tego pełna regulacja zawiasów. Trzeba się przyzwyczaić do braku owiewki i będzie siii. Jak chcesz poczytać więcej, to zajrzyj tutaj (otwórz link). Do tego przeczytaj sobie artykuł w MotoRmanii (otwórz link).
pan_wiewiorka
 

Postprzez madcap » 28/7/2011, 16:45

temat wyczyściłem
jeszcze raz zobaczę przepychankę i wakacje stać się mogą dla co poniektórych naprawdę wakacjami
(...) Jeżeli w CV napiszesz "2012-2014: sommelier - freelancer" to nikt się nie domyśli, że dwa lata chlałeś z rozpaczy po utracie poprzedniej pracy.
Avatar użytkownika
madcap
Administrator
 
Posty: 5896
Dołączył(a): 26/5/2009, 19:03
Lokalizacja: wieje wiatr?

Postprzez arktan » 28/7/2011, 22:54

nie sadzilem ze pojawia sie teksty typu brak umiejetnosci :D ale widocznie to juz taka moda.

Dzieki za sensowne odpowiedzi.
arktan
Bywalec
 
Posty: 630
Dołączył(a): 31/8/2008, 18:30
Lokalizacja: Kluczbork



Powrót do Oceny ofert sprzedaży.



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr