Rotax 123 generalny remont silnika. Pomożecie?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Rotax 123 generalny remont silnika. Pomożecie?
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Aprili Pegaso 125, zdecydowałem się napisać na tym forum gdyż w końcu równolegle rocznikowo RS, Af1, Pegaso, Rx itp. mają ten sam silnik. Mam na celu końcem wakacji zrobić generalny remont silnika, a zanim się do tego zabiore chciałbym zasięgnąć pare informacji u osób które mają jakieś pojęcie zawodowe lub z własnych doświadczeń. Przechodząc do konktetów:
1. Robiąc generalny remont co należałoby wymienić oprócz: tarcz i przekładek sprzęgła, uszczelek. simmeringów, oringów, uszczelniaczy, korby wału i tulejowania cylindra??
2. Co do ostatnich dwóch wariantów chce zaznaczyć że mam na celu też i tuning silnika, co sądzicie na temat tulejowania cylindra na 160ccm (w firmie moto-tech)??
Którą korbę wybrać prox'a czy wossner'a a czy może jeszcze jakieś inne porządne firmy znacie??
3. Zwiększając pojemność do 160 należy się oczywiście gaźnik 34mm (obecnie 28mm), jaką dyszę najlepiej dobrać by silnik wykorzystywał pełen potencjał mocy??
4. Posiadam w moim motorku skrzynie 5 biegową ale chciałbym zmienić na 6 by mieć lepsze przełożenia w teren, czy będzie pasowała??
5. Jaką moc powinien wykrzesać silnik z powyżej wymienionymi prozpozycjami przeróbek??
Prosze odpowiadać na poszczególne pytania oznaczając odpowiedzi numerami odwoływującymi się do zapytań by wszystko było przejrzyście, jeżeli ktoś nie zna odpowiedzi na jakieś pytania to prosze pisać na wybrane przypisując daną liczbę, zależy mi na poszerzeniu wiedzy o tym silniku więc prosze o wyrozumiałość i tłumaczenie w dosyć prostym języku.
Jeżeli ktoś posiada na sprzedaż skrzynie 6 biegową lub gaźnik dellorto 34mm (w stanie nadającym się do długich lat jazdy) prosze o kontakt na
1. Robiąc generalny remont co należałoby wymienić oprócz: tarcz i przekładek sprzęgła, uszczelek. simmeringów, oringów, uszczelniaczy, korby wału i tulejowania cylindra??
2. Co do ostatnich dwóch wariantów chce zaznaczyć że mam na celu też i tuning silnika, co sądzicie na temat tulejowania cylindra na 160ccm (w firmie moto-tech)??
Którą korbę wybrać prox'a czy wossner'a a czy może jeszcze jakieś inne porządne firmy znacie??
3. Zwiększając pojemność do 160 należy się oczywiście gaźnik 34mm (obecnie 28mm), jaką dyszę najlepiej dobrać by silnik wykorzystywał pełen potencjał mocy??
4. Posiadam w moim motorku skrzynie 5 biegową ale chciałbym zmienić na 6 by mieć lepsze przełożenia w teren, czy będzie pasowała??
5. Jaką moc powinien wykrzesać silnik z powyżej wymienionymi prozpozycjami przeróbek??
Prosze odpowiadać na poszczególne pytania oznaczając odpowiedzi numerami odwoływującymi się do zapytań by wszystko było przejrzyście, jeżeli ktoś nie zna odpowiedzi na jakieś pytania to prosze pisać na wybrane przypisując daną liczbę, zależy mi na poszerzeniu wiedzy o tym silniku więc prosze o wyrozumiałość i tłumaczenie w dosyć prostym języku.

Jeżeli ktoś posiada na sprzedaż skrzynie 6 biegową lub gaźnik dellorto 34mm (w stanie nadającym się do długich lat jazdy) prosze o kontakt na
- Kod: Zaznacz cały
arturmiara@interia.eu
- Puma559
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47
1) uszczelki jeszcze
a reszta to to co bedzie do wymiany, a co będzie to sie okaże podczas rozbierania. nie zawsze trzeba od razu tulejować cylinder. jak jeszcze ma sporo do wylatania to szkoda kasy pchac. zmieniasz tłoczek robisz szlif i gotowe
2) hmm przeróbka ok, trzeba by sie tylko dowiedziec jak z dostepnoscią częsci potem. uszczelki wieksze, tłoki itp itd. jak byłby problem to ja bym sobie odpuscił. ale jak bys miał zapewnione czesci - to czemu nie. wiekszy tłok to wieksze obciązenie dla reszty silnika wiec na pewno częsciej bedzie sie prosił o serwis. ale nie nie skróci drastycznie zywotnosci
co do korby mówią że wossner robi najlepsze tłoki, a prox najlepsze korby
i raczej ja bym tak to oceniał. wossner niech sie zajmie tłoczkami, a prox korbami
ale co byś nie kupił wossner, prox czy hot rod to i tak spokojnie wytrzymaja. bo tam włąsciwie korba nic po tyłku nie dostaje - tylko łozysko korby
3) hmm z dyszą ci nie podpowiem, ale na pewno w motortechu by doradzili. a jeszcze lepoiej mozna kupic kilka dysz i samemu pokombinować wtedy mozna wycisnąc najlepsze parametry
4) tutaj też nie chce wymyslać i mówić że bedzie pasowała od razu. ale na 99% powinna pasowac. jezeli silnik jest produkowany w tych samych latach, i rózni sie tylko motocyklem do którego był wkładany, to powinien pasowac. dla przykładu tak jak ja mam ktma i mam 6 biegów a wersja SX ma tych biegów 4, i bez zadnych konsekwencji smiało mozna skrzynie zamieniac.
5) nikt ci tego nie powie jedynie hamownia to sprawdzi ;P


2) hmm przeróbka ok, trzeba by sie tylko dowiedziec jak z dostepnoscią częsci potem. uszczelki wieksze, tłoki itp itd. jak byłby problem to ja bym sobie odpuscił. ale jak bys miał zapewnione czesci - to czemu nie. wiekszy tłok to wieksze obciązenie dla reszty silnika wiec na pewno częsciej bedzie sie prosił o serwis. ale nie nie skróci drastycznie zywotnosci




3) hmm z dyszą ci nie podpowiem, ale na pewno w motortechu by doradzili. a jeszcze lepoiej mozna kupic kilka dysz i samemu pokombinować wtedy mozna wycisnąc najlepsze parametry
4) tutaj też nie chce wymyslać i mówić że bedzie pasowała od razu. ale na 99% powinna pasowac. jezeli silnik jest produkowany w tych samych latach, i rózni sie tylko motocyklem do którego był wkładany, to powinien pasowac. dla przykładu tak jak ja mam ktma i mam 6 biegów a wersja SX ma tych biegów 4, i bez zadnych konsekwencji smiało mozna skrzynie zamieniac.
5) nikt ci tego nie powie jedynie hamownia to sprawdzi ;P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5223
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Dzięki henio. A co ostatniej wypowiedzi to tulejować da się wszystko, tylko np jak masz nicasil to będą musieli go "ztoczyć?" no ale coś kosztem czegoś. W tym wypadku moc kosztem nicasilu choć do końca pewny nie jestem czy nie mam żeliwa w cylindrze bo w latach 90 różnie robili.
- Puma559
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 3/9/2010, 19:47
jak stary to raczej żeliwo. nicasil na szerszą skale do pojazdów codziennego uzytku potem wsadzali nicasil. no ale tak jak żeliwko to roztacza sie troche i wprasowuje tuleje. na zeliwku troche bardziej sie grzeje, i ma nieco mniejsza moc odczuwalną zwłaszcza przy tej jeszcze pojemnosci. ale jakies masakryczne do silnika to to nie jest. wazne zeby w dobrym zakłądzie to zrobic bo widziałem numery jak tuleje sie obracały podczas jazdy!
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
motor tech to chyba najlepsze a przede wszystim najwieksza i najbardziej znana firma w PL. sporo ludzi tam oddało nie słyszałem żeby kto kolwiek narzekał. moze nie maja najnizszych cen, ale czasem nie warto oszczędzach tych 50 zł na takiej sprawie 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości