Sprzęgło, a biegi...

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Moderatorzy: Czester, madcap, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Movi, andy7, melvin, Leg1oN, rosiboj, Żmija, Terror, leff

Czy zmieniasz biegi bez sprzęgła?

Tak
61
31%
Nie
135
69%
 
Liczba głosów : 196

Postprzez MadboY » 3/11/2007, 00:53

mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem albo uzywac sprzegla w 100% albo w ogole. A zmiana z polsprzegla to dopiero moze zarznac skrzynie..
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa


Postprzez Traperoso » 3/11/2007, 02:17

MadboY napisał(a):mechanikiem nie jestem, ale moim zdaniem albo uzywac sprzegla w 100% albo w ogole. A zmiana z polsprzegla to dopiero moze zarznac skrzynie..


Dziwne rozumowanie. Czyli jak masz: hamulec powiedzmy sobie: przedni. Powinno sie cisnac go na 100% albo wogole?

Nie jest to glupi przyklad.

Jesli jedziesz na dluzsza trase i trzymasz moto na niskich obrotach dajesz do konca. Jesli jezdzisz sportowo i chcesz osiagnac maxymalne przyspieszenia to trzymasz obroty na ok. 65-75% maxymalnych. Cisniesz klamke do polowy(kwestia sporna - mniej wiecej) itd.

Dobra nie mam motocykla itd, ale czytam mnostwo gazet. Owy material pochodzi ze stron 61-62 magazynu BIKE z listopada tego roku(UK).
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MadboY » 3/11/2007, 13:30

Traperoso - dla mnie porownanie klamki sprzegla z hamulcem jest "troche" nietrafione..
Co innego dozowanie sily hamowania, a co innego uzywanie sprzegla gdzie masz rozne kola zebate i inne tryby.

edit: swoja droga spodziewalem sie kompletnie odwrotnych wynikow tej sondy ;)
Ostatnio edytowano 3/11/2007, 13:32 przez MadboY, łącznie edytowano 1 raz
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez Grubas » 3/11/2007, 13:31

Traperso, sorki, ale teraz walnąłeś jak łysy grzywką o kant kuli.
Pomijając ruszanie gdzie trzeba sprzęgłem operować „analogowo” to sprzęgło służy do chwilowego rozłączania napędu aby zmniejszyć siły występujące przy zmianie przełożenia. Wytłumacz mi jak można coś rozłączyć częściowo i po co.
Mogę zrozumieć, że ktoś nie używa sprzęgła, bo ma „półautomat” który to robi za niego w czasie zmiany biegów (np. Jawa 350), lub ma w d.. skrzynię i mu zależy na tym 0,2- 0,5 sek. Ale pół na pół to ?????
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Traperoso » 3/11/2007, 21:43

Ja tego nie wymyslilem, wyczytalem - robi sie to po to, aby osiagnac maxymalne przyspieszenia, moze fakt walka o ulamki sekund - coz. Cisniecie sprzeglem do polowy(nie jest w sumie okreslone ze do polowy, chodzi tu o jakis punkt, tak napisalem, moze faktycznie blad) takze ma "uplynnic" "proces" zmiany biegow, zeby bylo lepiej(hmmm), szybciej i sprawniej (ma zredukowac badz wyeliminowac szarpniecia). Ruchy maja byc plynne, szybkie - aczkolwiek wciaz sa "analogowe" zgodzicie sie chyba?

MadboY - fakt przyklad, dalem za ekstrymalny, ale taki mam charakter. Lubie przesadzac.

Siedzialem nad tym artykulem sporo, sadze ze dobrze go zrozumialem.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez MadboY » 4/11/2007, 00:35

ja tylko wiem z doswiadczenia, ze bez sprzegla jak juz sie dobrze czuje motocykl to biegi wrecz same wskakuja bez jakiegokolwiek szarpniecia i odbywa sie to bardzo plynnie. W moim przypadku na oko skracalo to czas osiagniecia setki o 1s (zakladam 2 zmiany biegu po 0.5s). A ze moze to byc zabojcze dla skrzyni...
Jazda na moto to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu ;)
Avatar użytkownika
MadboY
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1277
Dołączył(a): 21/5/2007, 22:09
Lokalizacja: Wawa

Postprzez en_Zo » 7/11/2007, 19:21

Moim zdaniem Torperoso ma rację, wciskamy klamkę przy obrotach ok 70-75 % ,maksymalnych do "połowy" wtedy zmniejsza się siła na koła zębate bo sprzęgło w połowie ciągnie a w połowie się ślizga, napęd nie jest do końca rozłączony a na skrzynie działają mniejsze siły bo nie ciągnie pełną parą.

Próbowałem tak i wchodzą jak marzenie, wystarczy szybko musnąć klamkę i w tym samym czasie wbić bieg.
en_Zo
 

Postprzez Grubas » 8/11/2007, 09:52

A jak masz klamkę wciśniętą do połowy to sprzęgło masz rozłączne czy nie (pytanie z cyklu jak szybko „bierze” Ci sprzęgło). Nie podobają mi się takie określenia na pół wciśnięte. Gdyby ktoś napisał w okolice „chwytania” to by miało jakiś sens.
Ponadto po co jest sprzęgło. Aby odłączyć moment obrotowy, by mniejsze siły występowały w skrzyni. Dlaczego nie rozłączać??? (pomijamy sport)
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez en_Zo » 8/11/2007, 17:15

A jak masz klamkę wciśniętą do połowy to sprzęgło masz rozłączne czy nie (pytanie z cyklu jak szybko „bierze” Ci sprzęgło). Nie podobają mi się takie określenia na pół wciśnięte.



Przecierz dałem "połowy" w cudzysłowiu :!: :!: Nich ci bedzie w "okolice chwytania"

Ponadto po co jest sprzęgło. Aby odłączyć moment obrotowy, by mniejsze siły występowały w skrzyni. Dlaczego nie rozłączać??? (pomijamy sport)


Włąśnie o sport i ostrą jazdę tu chodzi, jak jadę jak dziadek to zawsze wysprzęglam do końca, tylko jak chce poszaleć i zależy mi na szybszej zmianie to robię takie sztuczki.

Grubas, ty chyba jeździsz jakimś spokojnym moto i wogóle spokojenie, ABS byś chciał, sprzegło zawsze chcesz wciskać, popraw mnie jak się myle?
en_Zo
 

Postprzez Grubas » 8/11/2007, 20:33

Sorki, nie zauważyłem „”
No i okazuje się, że dyskutujemy o 2 różnych sprawach.

Moto mam jak w podpisie i jeżdżę jak d… więc mi starcza. Ostrość lubię w przechyłach.
Jeżdżę na razie po ulicach, jak z resztą chyba większość Polaków. Nie robie toru z ulicy jak dzieciak i szanuję moją skrzynię. ABS – czemu nie, chętnie bym wypróbował.
Jak będę miał więcej kasy to może sobie qpie sporta na drugie moto i będę dzidował na torze. Daleko nie mam.
<a href="http://a-glass.pl">BMW F650 ST</a>
Avatar użytkownika
Grubas
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 908
Dołączył(a): 6/10/2006, 14:13
Lokalizacja: Poznań

Postprzez en_Zo » 8/11/2007, 20:39

A ja nie zauważyłem moto z opisu. To żeśmy się w końcu dogadali :)
en_Zo
 

Postprzez Maciejek » 8/11/2007, 22:01

No ja zawsze uzywan sprzegła. raz nie uzwalem jak mi sie zerwala linka od sprzegla :P
Jestem szczęśliwym posiadaczem Gilery Eaglet :P
Maciejek
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8/11/2007, 21:50
Lokalizacja: Śrem (Wlkp.)

Postprzez mario399 » 9/11/2007, 20:58

Ja zawsze używam sprzęgła, bez tego skrzynia po dupie dostaje. Ale przydaje się to przy np. przy paleniu gumy bo wtedy przy zmianie na wyższe biegi bez sprzęgła koło nie traci napędu i sie to przydaje. Mam małe pytanie do tych, którzy zmieniają bez sprzęgła: czy na tak wysokich obrotach biegi wam wskakują tak jak ktoś tu napisał "jak w masło"??

I mała uwaga, nie lubię jak ktoś mówi o czymś czego nie zna w praktyce tylko z jakiś gazet.
Avatar użytkownika
mario399
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12/9/2007, 16:17
Lokalizacja: gliwice

Postprzez jasql » 9/11/2007, 22:15

mario399 napisał(a):Ja zawsze używam sprzęgła, bez tego skrzynia po dupie dostaje. Ale przydaje się to przy np. przy paleniu gumy bo wtedy przy zmianie na wyższe biegi bez sprzęgła koło nie traci napędu i sie to przydaje. Mam małe pytanie do tych, którzy zmieniają bez sprzęgła: czy na tak wysokich obrotach biegi wam wskakują tak jak ktoś tu napisał "jak w masło"??

I mała uwaga, nie lubię jak ktoś mówi o czymś czego nie zna w praktyce tylko z jakiś gazet.


I niech tak zostanie.
Nawet przy spokojnej jezdzie, da sie wciskac bez sprzegla "jak w maslo" oczywiscie w "gore". Lekkie "napiecie" na gear shift (motocykl caly czas powinien przyspieszac) zwolnienie gazu na ulamek sekundy i jak stopa pojdzie do gory (zmieni sie bieg) znowu odkrecamy manetke. To tak w skrocie bo jest na forum obszerny artykol o tym.
Ja prawie nie uzywam sprzegla przy zmienianiu bo wchodza lepiej.
PS. Po co zmieniac biegi przy paleniu ?
<a href="http://h-tsz.com/amFzcWxh">Dostaniesz w PYSK jak klikniesz.
Avatar użytkownika
jasql
Bywalec
 
Posty: 603
Dołączył(a): 8/7/2007, 20:44
Lokalizacja: Londyn

Postprzez skwy » 10/11/2007, 13:41

jasql napisał(a):PS. Po co zmieniac biegi przy paleniu ?


Przypuszczam żeby szybciej sfajczyć kapcia,narobić więcej dymu!!
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1535
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez zdzichu123 » 17/11/2007, 12:28

Ja mimo ze jeżdże simkiem i to niema zadużego porównania, ale jak zmienialem biegi bez sprzęgła (w górę) to jazda wydawała mi sie płynniejsza, ale teraz skrzynia mi sie posypała ale nie wiem czy to od tego :D:D:D
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież

Postprzez devilR1 » 25/11/2007, 03:42

używam sprzęgła caly czas a przy bardzo ostrej jexdzie półsprzegło lub bez tylko z 1 na 2 lepiej zawsze ta klameczke wcisnąć zanim sie coś rozpie-li co do zmiany biegów podczas palenia to jest bardziej efektowne gdy wżucisz 2 lub 3 i wolno zaczniesz ruszać i po chwili masz 200km/h a guma się cały czas pali :-)
devilR1
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 25/11/2007, 03:17
Lokalizacja: reading

Postprzez P_R_O_T_E_Z_A » 16/12/2007, 14:39

Ja praktycznie zawsze ze sprzęgłem jeżdżę czasami jeśli warunki pozwalają to 1 i 2 ze sprzęgłem a reszta z tylko muśniętą klamką
www.kamikazedriver.prv.pl
!!!Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem!!!
!!!Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z niego żywy !!!
!!! GSX_R 750 Srad !!!
Avatar użytkownika
P_R_O_T_E_Z_A
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 3/12/2007, 16:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Terror » 16/12/2007, 19:38

poza 1-2 - bez. Wygodniej, szybciej i oszczedniej dla sprzęgła i skrzyni.
No hope. no cure. No problem.
Avatar użytkownika
Terror
Administrator
 
Posty: 1466
Dołączył(a): 25/8/2005, 11:06
Lokalizacja: WW-WWa

Postprzez cezare » 28/12/2007, 09:17

witam, i tak i nie - choć zaznaczyłem że TAK - bo obce mi to nie jest.. tylko rzadko potrzebuję aż takich przyspieszeń... 90% miasto gdzie 1-2 zmieniam zawsze normalnie - YAMAHA ma głośną skrzynię ... i płynniutko wchodzi przy środkowych obrotach - a to juz w mieście o wiele za szybko ;)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

na gr