Zobacz wątek - Rocznik a jakość (honda nsr 125)
NAS Analytics TAG

Rocznik a jakość (honda nsr 125)

i inne małe pojemności
_________

Rocznik a jakość (honda nsr 125)

Postprzez Timex » 5/7/2011, 15:26

Witam Wszystkich. Jestem na tym forum nowym użytkownikiem. Żeby nie było że jestem leniwy to odrazu mówie że szukałem na forum ale nie znalazłem. Chciałem was zapytać co myślicie o rocznikach maszynek ;) Chodzi dokładniej o Honde NSR o poj. 125

Mam zamiar kupić takowy model i właśnie się zastanawiam bo jest to moto sportowe... Nie jest możliwe żeby poprzedni właściciel go oszczędzał i sądze że najlepszym sposobem było by kupienie nowego prosto z salonu ale z tego co wiem HONDE NSR 125 skończono produkować w 2002 roku.

Tu nasuwa się pytanie czy kupywać z 2002 roku bo może być w lepszym stanie czy kupywać dużo starszą i ładować kasę w generalny remont... ale 2002 rok też może wymagać takiego remontu i wyjdzie lipnie....
Nie orientuje się w przebiegach NSR-ek ale czytałem że do mechaniora trzeba najczęściej zajeżdżać po 15-20 tyś. km. także może poprostu kupić z np 25 tyś km... co będzie lepsze? ;p :?
Timex
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
Lokalizacja: Białystok


Postprzez Hubologista » 5/7/2011, 17:53

na rocznik bym az tka specjalnie nie patrzył bo nie jest to specjalnie wymierne ( jedni nawijaja w rok tyle co drudzy w 10) jak bedziesz ogladał maszyne zwróć uwage na : wyciek jakikolwiek oleju, bardzo czesta usterka w sprzedawanych nsr jest walnieta uszczelka walu gdzie olej sie przedostaje do prawej, suchej komory , dobra nsr niem a prawa ciec ani sie pocic.
Wez ze soba suwmiarke i sprawdz grubosc tarczy hamulca przedniego .. jesli jest blisko 3,5m albo niedaj boze mniej no to masz kolejne kilka stów na nowy ( uzywanych sie nigdy nigdy nie kupuje), obejzyj zebate napedowa i kola jak bardoz jest spilowana, jesli bedzie mozliwosc podnies motor i sprawdz czy lekko obraca sie przednie kolo ( problemy z lozyskiem )
a co do samego serca maszyny .. jesli kompresja niska , to wymiana glowicy z tlokiem i piersciniami kosztowala mnie jakies 120f i weekend w garazu ( da sie to zrobic bez wyjmowania silnika a i trudne to niejest )
P.S mam nadizej ze cie nie wystraszylem troszke ale wierz mi jest to doskonala maszyna , plus mina wszystkich na cbr125 i r125 kiedy poporstu im znikasz ..:P ach chyba ide wyciagnac swojego rumaka:P
Hubologista
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 15/3/2010, 22:34


Dzięki ;)

Postprzez Timex » 5/7/2011, 19:14

No na początku troche może i się przydygałem ale warto takie rzeczy poprostu wiedzieć ;) tera jak pojade zobaczyć to będe wiedział na co zwrócić uwagę ;)

a tak jak będe brał NSR-ke to zwracać jakąś szczególną uwagę na przebieg? ;?
Timex
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Dandi93 » 5/7/2011, 22:25

Posiadam nsr z roku 2000 już trochę czasu. Przebieg jest różny, może być kręcony, patrz na kondycję silnika. Ja w jeden rok zrobiłem 10tyś, moim zdaniem nie jest to za dużo. W nsrce sprawdź to co w każdym innym motocyklu. Główkę ramy, łożyska na kołach, jak się prowadzi. Patrz na klocki, napęd, opony, jeśli któryś z tych elementów jest już do wymiany to masz na czym zbić cenę. Silnik, podstawą jest kompresja. Możesz zobaczyć jak się zbiera na 6 biegu, gdy kompresja jest mała nie będzie się wkręcał na tym biegu. Moja nsrka wkręca się na 6 biegu od 3tyś do około 12.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez freedek » 6/7/2011, 10:27

Komprechę sprawdź. Nie prawdą jest, że NSR musiała być katowana, znam kilka sprzętów, które są traktowane przynajmniej delikatnie. I nie wierz w "blokowana - więc nie katowana".
freedek
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42

przy okazji

Postprzez Timex » 6/7/2011, 18:11

a jeżeli już pojade obejrzeć nsr-kę to jak mam sprawdzić kompresje silnika?
szukałem na forum ale odpowiedzi znalazłem tylko takie które mógłbymu siebie w garażu zrobić a i to by troche zajęło... jest jakiś inny, prosty i szybki sposób? ;p
Timex
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
Lokalizacja: Białystok

Postprzez freedek » 6/7/2011, 21:32

Musisz mieć specjalny ciśnieniomierz np. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 765d4cdbb9
zdejmujesz owiewki, przykładasz/wkręcasz zamist świecy, kręcisz silnik i sprawdzasz.
freedek
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê