Rocznik a jakość (honda nsr 125)
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Rocznik a jakość (honda nsr 125)
Witam Wszystkich. Jestem na tym forum nowym użytkownikiem. Żeby nie było że jestem leniwy to odrazu mówie że szukałem na forum ale nie znalazłem. Chciałem was zapytać co myślicie o rocznikach maszynek
Chodzi dokładniej o Honde NSR o poj. 125
Mam zamiar kupić takowy model i właśnie się zastanawiam bo jest to moto sportowe... Nie jest możliwe żeby poprzedni właściciel go oszczędzał i sądze że najlepszym sposobem było by kupienie nowego prosto z salonu ale z tego co wiem HONDE NSR 125 skończono produkować w 2002 roku.
Tu nasuwa się pytanie czy kupywać z 2002 roku bo może być w lepszym stanie czy kupywać dużo starszą i ładować kasę w generalny remont... ale 2002 rok też może wymagać takiego remontu i wyjdzie lipnie....
Nie orientuje się w przebiegach NSR-ek ale czytałem że do mechaniora trzeba najczęściej zajeżdżać po 15-20 tyś. km. także może poprostu kupić z np 25 tyś km... co będzie lepsze? ;p

Mam zamiar kupić takowy model i właśnie się zastanawiam bo jest to moto sportowe... Nie jest możliwe żeby poprzedni właściciel go oszczędzał i sądze że najlepszym sposobem było by kupienie nowego prosto z salonu ale z tego co wiem HONDE NSR 125 skończono produkować w 2002 roku.
Tu nasuwa się pytanie czy kupywać z 2002 roku bo może być w lepszym stanie czy kupywać dużo starszą i ładować kasę w generalny remont... ale 2002 rok też może wymagać takiego remontu i wyjdzie lipnie....
Nie orientuje się w przebiegach NSR-ek ale czytałem że do mechaniora trzeba najczęściej zajeżdżać po 15-20 tyś. km. także może poprostu kupić z np 25 tyś km... co będzie lepsze? ;p

- Timex
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
- Lokalizacja: Białystok
na rocznik bym az tka specjalnie nie patrzył bo nie jest to specjalnie wymierne ( jedni nawijaja w rok tyle co drudzy w 10) jak bedziesz ogladał maszyne zwróć uwage na : wyciek jakikolwiek oleju, bardzo czesta usterka w sprzedawanych nsr jest walnieta uszczelka walu gdzie olej sie przedostaje do prawej, suchej komory , dobra nsr niem a prawa ciec ani sie pocic.
Wez ze soba suwmiarke i sprawdz grubosc tarczy hamulca przedniego .. jesli jest blisko 3,5m albo niedaj boze mniej no to masz kolejne kilka stów na nowy ( uzywanych sie nigdy nigdy nie kupuje), obejzyj zebate napedowa i kola jak bardoz jest spilowana, jesli bedzie mozliwosc podnies motor i sprawdz czy lekko obraca sie przednie kolo ( problemy z lozyskiem )
a co do samego serca maszyny .. jesli kompresja niska , to wymiana glowicy z tlokiem i piersciniami kosztowala mnie jakies 120f i weekend w garazu ( da sie to zrobic bez wyjmowania silnika a i trudne to niejest )
P.S mam nadizej ze cie nie wystraszylem troszke ale wierz mi jest to doskonala maszyna , plus mina wszystkich na cbr125 i r125 kiedy poporstu im znikasz ..
ach chyba ide wyciagnac swojego rumaka:P
Wez ze soba suwmiarke i sprawdz grubosc tarczy hamulca przedniego .. jesli jest blisko 3,5m albo niedaj boze mniej no to masz kolejne kilka stów na nowy ( uzywanych sie nigdy nigdy nie kupuje), obejzyj zebate napedowa i kola jak bardoz jest spilowana, jesli bedzie mozliwosc podnies motor i sprawdz czy lekko obraca sie przednie kolo ( problemy z lozyskiem )
a co do samego serca maszyny .. jesli kompresja niska , to wymiana glowicy z tlokiem i piersciniami kosztowala mnie jakies 120f i weekend w garazu ( da sie to zrobic bez wyjmowania silnika a i trudne to niejest )
P.S mam nadizej ze cie nie wystraszylem troszke ale wierz mi jest to doskonala maszyna , plus mina wszystkich na cbr125 i r125 kiedy poporstu im znikasz ..

- Hubologista
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 15/3/2010, 22:34
Dzięki ;)
No na początku troche może i się przydygałem ale warto takie rzeczy poprostu wiedzieć
tera jak pojade zobaczyć to będe wiedział na co zwrócić uwagę
a tak jak będe brał NSR-ke to zwracać jakąś szczególną uwagę na przebieg? ;?


a tak jak będe brał NSR-ke to zwracać jakąś szczególną uwagę na przebieg? ;?
- Timex
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
- Lokalizacja: Białystok
Posiadam nsr z roku 2000 już trochę czasu. Przebieg jest różny, może być kręcony, patrz na kondycję silnika. Ja w jeden rok zrobiłem 10tyś, moim zdaniem nie jest to za dużo. W nsrce sprawdź to co w każdym innym motocyklu. Główkę ramy, łożyska na kołach, jak się prowadzi. Patrz na klocki, napęd, opony, jeśli któryś z tych elementów jest już do wymiany to masz na czym zbić cenę. Silnik, podstawą jest kompresja. Możesz zobaczyć jak się zbiera na 6 biegu, gdy kompresja jest mała nie będzie się wkręcał na tym biegu. Moja nsrka wkręca się na 6 biegu od 3tyś do około 12.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
przy okazji
a jeżeli już pojade obejrzeć nsr-kę to jak mam sprawdzić kompresje silnika?
szukałem na forum ale odpowiedzi znalazłem tylko takie które mógłbymu siebie w garażu zrobić a i to by troche zajęło... jest jakiś inny, prosty i szybki sposób? ;p
szukałem na forum ale odpowiedzi znalazłem tylko takie które mógłbymu siebie w garażu zrobić a i to by troche zajęło... jest jakiś inny, prosty i szybki sposób? ;p
- Timex
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 5/7/2011, 15:02
- Lokalizacja: Białystok
Musisz mieć specjalny ciśnieniomierz np. http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 765d4cdbb9
zdejmujesz owiewki, przykładasz/wkręcasz zamist świecy, kręcisz silnik i sprawdzasz.
zdejmujesz owiewki, przykładasz/wkręcasz zamist świecy, kręcisz silnik i sprawdzasz.
- freedek
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 24/5/2009, 22:42
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości