Zobacz wątek - Blokady w skuterze, opłaca się? Plusy i minusy.
NAS Analytics TAG

Blokady w skuterze, opłaca się? Plusy i minusy.

i inne małe pojemności
_________

Blokady w skuterze, opłaca się? Plusy i minusy.

Postprzez Qmi » 25/6/2011, 21:56

Przeczytałem kilka artykułów na ten temat ale nie dowiedziałem się tego co chce wiedzieć.
Po odblokowaniu skutera mogę spokojnie jeździć na nim jeśli mam kartę motorowerową (czytałem o tym ale chce się upewnić) ?

Ale wróćmy do głównego tematu, blokady są po to aby skuter dłużej się trzymał? Jeśli je zdejmę starce tak jakby jego żywotność, opłaca się to robić?
Dużo przybędzie mi na mocy, jeśli mam Rometa 767? Jeśli się je zdejmę automatycznie będzie pobierane więcej paliwa? (chodzi o wszystkie blokady)
Qmi
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/4/2010, 10:53


Postprzez komarcc » 26/6/2011, 07:40

Blokady są po to by blokowały skuter do prędkości 45km/h, czyli do prędkości zgodnej z przepisami. Jeśli je zdejmiesz to skuter będzie jechał szybciej niż 45km/h i wtedy powinieneś mieć kategorie A1 bądź A.

Jeśli nie będzie się dbało o skuter to nawet przy jeździe na blokadach się rozleci. Po ściągnięciu blokad, żywotność nie powinna jakoś znacząco się zmienić.

Po odblokowaniu spalanie raczej się nie zmieni, nawet jeśli to będzie to różnica której nie zauważysz.

Mocy za dużo raczej nie przybędzie za to v-max trochę wzrośnie, dla jednych jest to duża różnica dla innych niewielka. Ścigacza to z tego nie zrobisz. Ile Ci w tej chwili skuter jedzie?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez Qmi » 26/6/2011, 08:18

Jeśli jadę sam na prostej wyciągnę ok. ~63km/h
Qmi
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/4/2010, 10:53

Postprzez Naszim » 26/6/2011, 11:19

A czy ty tam masz na pewno blokady? Na blokadach powinien jechać 45 km/h a nie 63 jak piszesz. Jak zdejmiesz blokady to tracisz gwarancję na skuter. No chyba że już nie masz.
Avatar użytkownika
Naszim
Świeżak
 
Posty: 409
Dołączył(a): 28/12/2010, 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kyrtap » 26/6/2011, 11:43

Kolega na tgb 101s ze wszystkimi blokadami jedzie 65km/h;]
kyrtap
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 25/9/2010, 21:33

Postprzez Qmi » 26/6/2011, 11:49

Gwarancje tracę tylko w ,,Teorii", rozmawiałem z Panami w sklepie, czyli blokady opłaca się zdjąć i nic nie tracę na tym (nie licząc tej gwarancji) ?
Qmi
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 30/4/2010, 10:53

Postprzez Ogier 900 » 26/6/2011, 14:37

Lepiej będzie jak zdejmiesz blokady. Blokada jest dobra w tedy jak docierasz skuterek,a później tylko Cię denerwuje
Ogier 900
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:36
Lokalizacja: WGM

Postprzez tnts » 27/6/2011, 19:26

jeżeli zmienisz moduł który ogranicza obroty to drastycznie zmniejszysz żywotność silnika
tnts
Świeżak
 
Posty: 151
Dołączył(a): 27/6/2011, 19:05

Postprzez henio12323 » 27/6/2011, 19:58

drastycznie ? coÅ› przesadzasz.
moduł blokuje wyższe obroty, wiec jak bedzie jeździł z podobnymi prędkosciami wcale nie zmniejszy sobie zywotnosci. jeszcze zalezy od skutera ale czasem akurat optymalne obroty są zablokowane wiec jak skuter jest zablokowany np do 60 km h a wyciska np 80. to optymalnymi obrotami moze byc te 60 km h ( gdzie jedziesz, a skuter ma dobre chłodzenie i sie nie męczy) wiec lepiej wtedy sciagnac blokade żeby jechac na spokojniej te 60 i w razie potrzeby ewentualnie przyspieszyc :P ( np podczas wyprzedzania) zmniejszy sie zywotnosc jak sie bedzie piłowało 100% mocy. ale przy podobnym stylu jazdy zywotnosc sie w zasadzie nie zmieni
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez hakeros5887 » 27/6/2011, 21:30

ja mam aprilie sr 50 94r ze zdjętymi blokadami leciał 95 bez tuningowych części ale się zakatował od tej jazdy.

Może ktoś wie co mu jest jak się go na stopkach trzyma to obroty jak byk ale jak tylko się go na ziemie postawi to sie go w rękach utrzyma go a i obroty dużo niższe
hakeros5887
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22/5/2011, 18:35
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Postprzez henio12323 » 27/6/2011, 21:57

mozliwe że tłok sie konczy i nie ma mocy :D stąd brak mocy. no i jak napisałem wyzej jak odblokujesz i katujesz v max to wiadomo że szybciej padnie :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê