Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc
Witajciee. Mam problem z silnikiem w skuterze benzer Florida 4t , a mianowicie w silniku nie dawo urwał sie zawór ssący (silnik był 70cc) , zamontowałem obecnie nowy tłok cyl i głowice 80cc, poskładałem wszystko, i chciałem go odpalic, zaczołem go "kopac" i zauważyłem że łańcuszek rozrządu sie ślizga na dole na wale ;/, postanowiłem zobaczyc czy łańcuch jest napięty , tak , był bardzo napięty lecz łańcuszek dalej sie ślizgał , wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ??? i jak to napprawic ?
- tatinn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc
tatinn napisał(a):Witajciee. Mam problem z silnikiem w skuterze benzer Florida 4t , a mianowicie w silniku nie dawo urwał sie zawór ssący (silnik był 70cc) , zamontowałem obecnie nowy tłok cyl i głowice 80cc, poskładałem wszystko, i chciałem go odpalic, zaczołem go "kopac" i zauważyłem że łańcuszek rozrządu sie ślizga na dole na wale ;/, postanowiłem zobaczyc czy łańcuch jest napięty , tak , był bardzo napięty lecz łańcuszek dalej sie ślizgał , wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ??? i jak to napprawic ?
Nie wiem jakim cudem zauważyłeś, że łańcuszek się ślizga skoro silnik był skręcony, ale mniejsza o to, piszesz, że ślizga się na wale, czyli łańcuszek spadł z tej zębatki na wale, a jest napięty, ponieważ gdy wpadnie w przerwę od strony wariatora to nie mieści się w pomiędzy wałem a karterem i tam się blokuje, przez to jest napięty, ale się ślizga.
Innej możliwości nie widzę, bo nawet jeśli na zębatce od wału byłyby wydarte ząbki to powinien chociaż odpalić, dopiero pod obciążeniem by spadł.
Ściągnij głowicę, cylinder i tłok i zobacz jak to wygląda.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
ahaaaaa, A ja myślałem ze on ma być w tej przerwie
, czyli mam go założyć na te zębatki bliżej korbowodu czy dalej od niego bo tam jest tak ze są żebatki... przerwa i znowu zębatki? ,aa zauważyłem ze sie ślizga ponieważ dekiel górny jest zdjęty 


- tatinn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
- Lokalizacja: Częstochowa
O człowieku zaskoczyłeś mnie, bo po czymś musi chodzić ten łańcuszek a ząbki też są tam nie bez powodu.
Ale każdy ma swój pierwszy raz więc się nie przejmuj.
Masz go założyć na ząbki, które są najbliżej wariatora, na te drugie o, których piszesz nie da się założyć łańcuszka.
Prawdopodobnie będziesz miał niemały problem, żeby go z tej przerwy teraz wyciągnąć, i jeżeli nie dasz rady tego zrobić to masz 2 wyjścia:
- rozebrać silnik,
- ściągnąć wariator, za nim będzie uszczelniacz, najlepszym wyjściem będzie wyciągnięcie go, oczywiście wtedy się zniszczy i będzie trzeba kupić nowy (2zł), ale wtedy jest już bardzo prosto wyciągnąć i nasadzić na zębatkę łańcuszek, ewentualnie kombinować wygiętym drutem bez wyciągania, ale to raczej bez sensu.
Jak będziesz bardzo kombinował z wyciągnięciem łańcuszka od strony cylindra to pewnie i tak uszkodzisz uszczelniacz, o ile już się nie uszkodził. Rozpoznasz uszkodzenie po oleju pod pokrywą paska napędowego.
Aha i jeszcze jedno, nie próbuj odpalać bez pokrywy zaworów, bo będzie Ci wywalać tam olej, pokrywa musi być, i nie zapomnij ustawić zaworów.
Myślę, że już sobie poradzisz

Masz go założyć na ząbki, które są najbliżej wariatora, na te drugie o, których piszesz nie da się założyć łańcuszka.
Prawdopodobnie będziesz miał niemały problem, żeby go z tej przerwy teraz wyciągnąć, i jeżeli nie dasz rady tego zrobić to masz 2 wyjścia:
- rozebrać silnik,
- ściągnąć wariator, za nim będzie uszczelniacz, najlepszym wyjściem będzie wyciągnięcie go, oczywiście wtedy się zniszczy i będzie trzeba kupić nowy (2zł), ale wtedy jest już bardzo prosto wyciągnąć i nasadzić na zębatkę łańcuszek, ewentualnie kombinować wygiętym drutem bez wyciągania, ale to raczej bez sensu.
Jak będziesz bardzo kombinował z wyciągnięciem łańcuszka od strony cylindra to pewnie i tak uszkodzisz uszczelniacz, o ile już się nie uszkodził. Rozpoznasz uszkodzenie po oleju pod pokrywą paska napędowego.
Aha i jeszcze jedno, nie próbuj odpalać bez pokrywy zaworów, bo będzie Ci wywalać tam olej, pokrywa musi być, i nie zapomnij ustawić zaworów.
Myślę, że już sobie poradzisz

-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Podczas regulacji zaworów tłok musi być w GMP (Górnym Martwym Punkcie), magneto na znaku T, znaki wałka rozrządu muszą być ustawione zgodnie z głowicą.
Natomiast wałek rozrządu działa tak, że 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu.
Podczas regulacji nie tylko trzeba zwracać uwagę na to by tłok był do góry, ale także na to by zawory nie były lekko podparte.
Jeśli ruszysz magnetem raz w lewo, raz w prawo i zawory będą się otwierać i zamykać na przemian to znaczy, że są lekko podparte i jeśli wyregulujesz zawory w takim położeniu to luz zaworowy będzie dużo większy od zamierzonego, aby temu zapobiec musisz zrobić obrót o 360 stopni wałem i dopiero regulować.
Natomiast wałek rozrządu działa tak, że 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu.
Podczas regulacji nie tylko trzeba zwracać uwagę na to by tłok był do góry, ale także na to by zawory nie były lekko podparte.
Jeśli ruszysz magnetem raz w lewo, raz w prawo i zawory będą się otwierać i zamykać na przemian to znaczy, że są lekko podparte i jeśli wyregulujesz zawory w takim położeniu to luz zaworowy będzie dużo większy od zamierzonego, aby temu zapobiec musisz zrobić obrót o 360 stopni wałem i dopiero regulować.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
okiiii, złożyłem ,wszystko okk , przysła pora na odpalenie ;D, skuter zaradał lecz nie chciał odpalic , gdy juz odpalił trzeba było cały czas naciskac gazz bo na wolnych obrotach gaśnie , a jak nacisnę full gazz to go muli i kręci się tylko do max 3 tys obrotów l;/;/, co może być jeszcze nie tak ?
- tatinn
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
- Lokalizacja: Częstochowa
Czasami tak jest, że po takim remoncie ciężko pali, ale to tylko pierwszy raz jest taki, dalej już wszystko wróci do normy. Jeśli gaśnie na wolnych to wkręć trochę śrubkę od regulacji biegu jałowego. Wyreguluj gaźnik, sprawdź świece, przejrzyj wszystko czy dobrze złożyłeś czy o czymś nie zapomniałeś. Wymieniałeś dysze? Po zmianie cylindra na większy należy wymienić dysze na większą.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
Odpal go potem manetka na full, żeby zgasł, wykręć świecę i zobacz jak wygląda.
Sprawdź czy paliwo nie ma problemów z dojściem do gaźnika, czyli filtr paliwa, kranik i ogólnie czy gdzieś wężyk nie jest przyciśnięty.
Wyczyść gaźnik, filtr powietrza wypierz (gąbkowy), wyreguluj gaźnik i wymień świece, jeśli wszystko zrobisz porządnie to powinien chodzić już normalnie.
Musisz poszukać przyczyny sam, bo tak na odległość to ciężko coś powiedzieć.
Sprawdź czy paliwo nie ma problemów z dojściem do gaźnika, czyli filtr paliwa, kranik i ogólnie czy gdzieś wężyk nie jest przyciśnięty.
Wyczyść gaźnik, filtr powietrza wypierz (gąbkowy), wyreguluj gaźnik i wymień świece, jeśli wszystko zrobisz porządnie to powinien chodzić już normalnie.
Musisz poszukać przyczyny sam, bo tak na odległość to ciężko coś powiedzieć.
-
komarcc - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2335
- Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
- Lokalizacja: Wieluń
nie koniecznie. przesunięta faza rozrządu moze powodować rózne cyrki
i może normalnie odpalać i normalnie jeździc ;P ale raczej nie wpływało by to na odcinke przy 2k obrotów. raczej by na wolnych gasł. no i przede wszystkim zapewne było by słychac

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości