Zobacz wÄ…tek - Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc
NAS Analytics TAG

Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc

i inne małe pojemności
_________

Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc

Postprzez tatinn » 21/6/2011, 10:14

Witajciee. Mam problem z silnikiem w skuterze benzer Florida 4t , a mianowicie w silniku nie dawo urwał sie zawór ssący (silnik był 70cc) , zamontowałem obecnie nowy tłok cyl i głowice 80cc, poskładałem wszystko, i chciałem go odpalic, zaczołem go "kopac" i zauważyłem że łańcuszek rozrządu sie ślizga na dole na wale ;/, postanowiłem zobaczyc czy łańcuch jest napięty , tak , był bardzo napięty lecz łańcuszek dalej sie ślizgał , wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ??? i jak to napprawic ?
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa


Re: Problem z Silnikiem 4t w skuterze Benzer Florida 80cc

Postprzez komarcc » 21/6/2011, 19:13

tatinn napisał(a):Witajciee. Mam problem z silnikiem w skuterze benzer Florida 4t , a mianowicie w silniku nie dawo urwał sie zawór ssący (silnik był 70cc) , zamontowałem obecnie nowy tłok cyl i głowice 80cc, poskładałem wszystko, i chciałem go odpalic, zaczołem go "kopac" i zauważyłem że łańcuszek rozrządu sie ślizga na dole na wale ;/, postanowiłem zobaczyc czy łańcuch jest napięty , tak , był bardzo napięty lecz łańcuszek dalej sie ślizgał , wie ktoś może jaka jest tego przyczyna ??? i jak to napprawic ?


Nie wiem jakim cudem zauważyłeś, że łańcuszek się ślizga skoro silnik był skręcony, ale mniejsza o to, piszesz, że ślizga się na wale, czyli łańcuszek spadł z tej zębatki na wale, a jest napięty, ponieważ gdy wpadnie w przerwę od strony wariatora to nie mieści się w pomiędzy wałem a karterem i tam się blokuje, przez to jest napięty, ale się ślizga.

Innej możliwości nie widzę, bo nawet jeśli na zębatce od wału byłyby wydarte ząbki to powinien chociaż odpalić, dopiero pod obciążeniem by spadł.

Ściągnij głowicę, cylinder i tłok i zobacz jak to wygląda.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń


Postprzez tatinn » 21/6/2011, 20:20

ahaaaaa, A ja myślałem ze on ma być w tej przerwie :), czyli mam go założyć na te zębatki bliżej korbowodu czy dalej od niego bo tam jest tak ze są żebatki... przerwa i znowu zębatki? ,aa zauważyłem ze sie ślizga ponieważ dekiel górny jest zdjęty :)
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez komarcc » 21/6/2011, 21:02

O człowieku zaskoczyłeś mnie, bo po czymś musi chodzić ten łańcuszek a ząbki też są tam nie bez powodu. :P Ale każdy ma swój pierwszy raz więc się nie przejmuj.

Masz go założyć na ząbki, które są najbliżej wariatora, na te drugie o, których piszesz nie da się założyć łańcuszka.

Prawdopodobnie będziesz miał niemały problem, żeby go z tej przerwy teraz wyciągnąć, i jeżeli nie dasz rady tego zrobić to masz 2 wyjścia:
- rozebrać silnik,
- ściągnąć wariator, za nim będzie uszczelniacz, najlepszym wyjściem będzie wyciągnięcie go, oczywiście wtedy się zniszczy i będzie trzeba kupić nowy (2zł), ale wtedy jest już bardzo prosto wyciągnąć i nasadzić na zębatkę łańcuszek, ewentualnie kombinować wygiętym drutem bez wyciągania, ale to raczej bez sensu.

Jak będziesz bardzo kombinował z wyciągnięciem łańcuszka od strony cylindra to pewnie i tak uszkodzisz uszczelniacz, o ile już się nie uszkodził. Rozpoznasz uszkodzenie po oleju pod pokrywą paska napędowego.

Aha i jeszcze jedno, nie próbuj odpalać bez pokrywy zaworów, bo będzie Ci wywalać tam olej, pokrywa musi być, i nie zapomnij ustawić zaworów.

Myślę, że już sobie poradzisz :)
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tatinn » 21/6/2011, 21:59

Okiiii, dziękuję ci bardzo , jutro będę kombinował :), aha i jeszcze jedno pytanko , zawory powinny być oba zamknięte wtedy jak tłok jest u samej góry tak :)?
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez komarcc » 22/6/2011, 00:33

Podczas regulacji zaworów tłok musi być w GMP (Górnym Martwym Punkcie), magneto na znaku T, znaki wałka rozrządu muszą być ustawione zgodnie z głowicą.

Natomiast wałek rozrządu działa tak, że 2 obroty wału to jeden obrót wałka rozrządu.
Podczas regulacji nie tylko trzeba zwracać uwagę na to by tłok był do góry, ale także na to by zawory nie były lekko podparte.
Jeśli ruszysz magnetem raz w lewo, raz w prawo i zawory będą się otwierać i zamykać na przemian to znaczy, że są lekko podparte i jeśli wyregulujesz zawory w takim położeniu to luz zaworowy będzie dużo większy od zamierzonego, aby temu zapobiec musisz zrobić obrót o 360 stopni wałem i dopiero regulować.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tatinn » 25/6/2011, 01:09

okiiii, złożyłem ,wszystko okk , przysła pora na odpalenie ;D, skuter zaradał lecz nie chciał odpalic , gdy juz odpalił trzeba było cały czas naciskac gazz bo na wolnych obrotach gaśnie , a jak nacisnę full gazz to go muli i kręci się tylko do max 3 tys obrotów l;/;/, co może być jeszcze nie tak ?
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez komarcc » 26/6/2011, 07:03

Czasami tak jest, że po takim remoncie ciężko pali, ale to tylko pierwszy raz jest taki, dalej już wszystko wróci do normy. Jeśli gaśnie na wolnych to wkręć trochę śrubkę od regulacji biegu jałowego. Wyreguluj gaźnik, sprawdź świece, przejrzyj wszystko czy dobrze złożyłeś czy o czymś nie zapomniałeś. Wymieniałeś dysze? Po zmianie cylindra na większy należy wymienić dysze na większą.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tatinn » 29/6/2011, 23:16

yhh, już nie mam siły , wydaje mis ie ze złożyłem wszystko ok , ale dalej go muli , tylko że tym razem gdy daje pełen gaz to gaśnie , max kręci sie do 2 tys a wyżej gaśnie ;/
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez komarcc » 30/6/2011, 09:42

Odpal go potem manetka na full, żeby zgasł, wykręć świecę i zobacz jak wygląda.
Sprawdź czy paliwo nie ma problemów z dojściem do gaźnika, czyli filtr paliwa, kranik i ogólnie czy gdzieś wężyk nie jest przyciśnięty.
Wyczyść gaźnik, filtr powietrza wypierz (gąbkowy), wyreguluj gaźnik i wymień świece, jeśli wszystko zrobisz porządnie to powinien chodzić już normalnie.

Musisz poszukać przyczyny sam, bo tak na odległość to ciężko coś powiedzieć.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tatinn » 7/7/2011, 01:04

yhh, wszystko wyczyściłem itd, wszystko jest oki , alee dalej jest tak samo ;/,aaa mozliwe jest too że np źle ustawiłem rozrząd ? i przez to tak chodzi ?
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez komarcc » 7/7/2011, 11:19

Skoro odpala to rozrząd jest raczej ok, przyczyny szukałbym na początku w gaźniku.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez henio12323 » 7/7/2011, 11:49

nie koniecznie. przesunięta faza rozrządu moze powodować rózne cyrki :D i może normalnie odpalać i normalnie jeździc ;P ale raczej nie wpływało by to na odcinke przy 2k obrotów. raczej by na wolnych gasł. no i przede wszystkim zapewne było by słychac
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tatinn » 7/7/2011, 13:25

Czyli jednak stawiacie na gaźnik tak ?, bo co jeszcze może być ?, może też gdzieś łapać lewe powierze, ale to już sprawdziłem i też nie łapie :)
tatinn
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21/6/2011, 10:09
Lokalizacja: Częstochowa



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê