2 suw czy 4 suw?

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Czester, madcap, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, melvin, Leg1oN, Żmija, Terror, henio12323, Beavis

2 suw czy 4 suw?

Postprzez Mefius69 » 20/4/2007, 10:25

witam

mam do was takie male pytanie, a mianowicie chodzi mi o to czy lepiej zakupic 2 suwa czy 4 suwa? :) (jesli chodzi o crossy, enduro) ktore sa szybsze? maja wiekszego kopa? bardziej wydajniejsze itp...?

z gory dzieki i pozdrawiam :)
Mefius69
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20/4/2007, 10:13


Postprzez MATZ » 20/4/2007, 10:58

Witam.

Wiadomo - 4 suw jak i 2 suw mają zarówno zalety jak i wady.
4 suw ma dużo większą żywotność ze względu na to że jest smarowany olejem a nie jak w przypadku 2 suwa mieszanką paliwowo olejową, natomiast 2 suw ma większą moc (mniejsze straty mocy). Z własnych doświadczeń wiem że dużo przyjemniej dla ucha pracuje 4 suw. Nie można pominąć również tego że w przypadku 2 suwa naprawa usterki jest mniej skomplikowana.

Wyczerpałem zapas wiedzy ;)
W razie błedów prosze o poprawienie.

Pozdrawiam.
MATZ
MATZ
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20/4/2007, 10:51

Postprzez kravec » 20/4/2007, 11:10

w 2 suwie moc rozwijana jest dziko...do polowy zakresu obrotow praktycznie sie slimaczy a od polowy rwie jak glupi... 4 suw jedzie dosc liniowo (zalezy jeszcze od charakterystyki silnika)... mocami porownuje sie 2 suwy o 2-krotnie mniejszejk pojemnosci od 4 suwow... np. 125 2-suw i 250 4-suw..... no i wiadomo- 2 suwy wiecej pala....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5555
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez R1 » 20/4/2007, 15:43

raczej wszystko zostało wyjasnine, ale dodam od siebie, że w 2 T serwisowanie jest droższe, czyt. cześciej trzeba wymianiać podzespoły w silniku :)

Pozdrawiam

P.S Mam pytanie co do tego filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=7Oql08AAD9I&NR=1

Czy jest to możliwe żeby On poleciał 180 km/h :shock: ???
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez Beavis » 20/4/2007, 19:24

MATZ nie do końca masz racje. Przede wszystkim 2T wcale niue ma mniejszych strat mocy, gdyż jest dużo bardziej nie liniowy i trzeba go kręcić by cokolwiek zdziałać, a w przypadku 4T moc mamy odrazu.

Z R1 też się nie mogę zgodzić. Wkład finansowy w cześci silnikowe do 2T w skali rocznej wyniosą może z 1000zł, a 4T jeżeli ulegnie awarii nawet najmniejsza część to koszta są dużo większe.

Na pierwszy motocykl w teren poleciłbym tylko i wyłącznie 125 2T, chyba, że ktoś ma już jakieś doświadczenie i chce smigać rekreacyjnie to wtedy może coś większego.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez ginall » 21/4/2007, 10:01

Mysle ze 4 suwy to totalna porazka w motorach :)
Zanim taki silnik sie nagrzeje to wiecie...
Mialem kontakt z mniejszymi pojemnosciami (max 20 ccm)
Takie silniki (4suwy) Instalowane sa rowniez w modelach zdalnie sterowanych , 4 suw ladnie pracuje itp ale zeby zamocowac do samolotu 4 suwa potrzeba 2x wieksza pojemnosc niz zwykly 2 suw..
Mysle ze napisalem to jasno xD
ginall
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 28/3/2007, 17:23

Postprzez kravec » 21/4/2007, 13:14

modelarstwo a motocykle to 2 rozne rzeczy... a czas nagrzewania sie silnika wcale nie musi byc az tak dlugi... do tego w 2 suwie przez jakis czas na poczatku okropnie kopci.... i do tego trzeba go raz przpilowac przez obroty zeby dopiero zaskoczyl (nie wiem czy to dobrze ujalem)....
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5555
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez R1 » 21/4/2007, 17:10

Beavis, ale mi chodziło o takie części które się standardowo zużywają, a nie usterki silnikowe.... w 2T trzeba je częściej wymieniać :)

Pozdr
Sprowadzę
Części,Akcesoria,dzież,TUNING
import_usa@o2.pl
Avatar użytkownika
R1
Bywalec
 
Posty: 940
Dołączył(a): 10/2/2007, 20:34
Lokalizacja: ja to wiem ?-z autopsji

Postprzez Beavis » 21/4/2007, 19:01

No tak - masz rację R1. Mimo wszystko dla amatorów 2T jest dużo lepszym i tańszym rozwiązaniem.

A kolega ginall chyba nie wie do końca o co chodzi :roll:
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez Toudi » 23/4/2007, 16:52

Po:
1.Witam
2.Co do 2 taktów to one mają mniejszą moc!!
Wbrew tego co inni twierdzą.
Silnik dwusuwowy ma o wiele wieksze gardzele z zaworami od 4 suwa,
z tego wynika ze przy takiej samej pojemności 4 takty mają wieksza pojemność "pracy"
3 do 2 taktów lejemy także olej co w przykładzie daje :
do cylindra wprowadzane jest 1 ml miesznki
w tym 100% mamy 30%ml benzy 60% powietrza i
10%ml oleju.
więcprzywprowadzeniu mieszanki 1 ml paliwem spalanym jest 90%


PODSUMOWUJĄC:
2sów -większe gardziele.
-mniejsza ilość mieszanki spalanej.
2sów ma około 75-80%(zalezy od wielkości gardzieli) mocy 4sówa przy takiej samej pojemności.

Toudi
pszepraszam za błedy i skomplikowane słownictwo wielu moze tego nie zrozumieć.

Pozdro
Toudi
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 3/4/2007, 18:04

Postprzez johnmichael » 23/4/2007, 17:29

jasne.ja nie zrozumialem...pewnie jestem matolem.wejdz sobie na dzial prawo i poczytaj temat sprzedaz motocykla przez nieletniego.tam masz skomplikowane slownictwo.
mam dziwne wrazenie ze sie mylisz z ta moca, ale na tym az tak sie nie znam.to ze 4 sowy ida bardziej liniowo to wiem, zas 2 sowy rwa jak trzeba przy mniejszej pojemnosci.niestety dwotakty odchodza do lamusa bo nie spelniaja norm niestety

pozdrawiam
Avatar użytkownika
johnmichael
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 587
Dołączył(a): 7/11/2006, 22:06
Lokalizacja: Plymouth

Postprzez stecarlos » 23/4/2007, 19:04

http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwusuwowy
http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy

Co do Toudiego może może stara się być ekologiczny i nielubi dwusuwów. Ja osobiście powiem tak''dwusuwem jeszcze nigdy nie jezdziłem (co mam nadziej że się w piątek zmieni), ale czytałem że 2T łapie moc powyżej połowy obrotów (ew. 2/5). Pali prawie 2x więcej niż 4T i trzeba do niego dolewać olej, ale za to ma jedną piękną rzecz moc ( co przy 125 bierze w łeb bo wiele ma w dowodzie więcej niż 11KW). Co jakiś czas trzeba w nim wymieniać tłok.

Ja jeżdżę 350 4T którą żeby miała dobrego kopa i nie brakowało mocy trzeba trzymać na połowie obrotów (jestem zwolennikiem wysokich, ale wtedy jet głośno)
A co bardziej do tematu ta ja uczyłem się (albo jeszcze ucze), na 4T. A teraz czeka mnie przesiadka na 2T 50ccm. postaram się koło niedzieli opisać wrażenia.
NIE DAJMY ZARABIAĆ ZŁODZIEJOM
- kupujmy szpeje z papierami
Treści wyrażone w tym poście są moją prywatną
opinią, nie biorę odpowiedzialności za ich wykorzystanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
stecarlos
Świeżak
 
Posty: 168
Dołączył(a): 17/2/2007, 08:20

Postprzez Beavis » 23/4/2007, 19:52

Toudi chyba dokładnie nie wie co napisał.

Powiem tyle:

jednocylindrowe 250ccm chłodzone cieczą 2T ma moc: 59KM
jednocylindrowe 250ccm chłodzone cieczą 4T ma moc maksymalną: 41KM

Silnik 4T musi mieć większą pojemność niżeli 2T by osiągnąć tą samą moc. A jakie ma gardziele? Kogo to obchodzi, jeśli takie są fakty.
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen

Postprzez MATZ » 28/4/2007, 10:20

Oczywiście że 2T ma większą moc - to nie ulega wątpliwości.

Co do jazdy 2T:

Osobiście jeździłem przez 2 sezony na Aprilii Af1 125 cc - Silnik nie miał mocy poniżej 6 000 rpm, natomiast od 6 do 8 000 nabierał mocy bardzo szybko (szybko jak na 125 cc)
MATZ
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 20/4/2007, 10:51

Postprzez Beavis » 28/4/2007, 13:41

Tak to już jest, że 2T nie mają "dołu" i mają bardzo agresywną "górę".
Avatar użytkownika
Beavis
Moderator
 
Posty: 960
Dołączył(a): 5/8/2006, 20:37
Lokalizacja: Słoneczne Aspen


Powrót do Offroad

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr