masa masa
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
masa masa
witam mozna mase z aku podpiac pod rame czy trzeba na silnik?? chodzi o ładowanie
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
-
cali_hornet - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 13/6/2011, 17:54
- Lokalizacja: Warszawa
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Jeżeli to masa dodatkowa to może być cieńszy. Jeśli jednak to główny przewód masowy to musi być tak gruby jak ten od "+". Ważna kwestia przy odpalaniu.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
spaliło mi regulator i znajomy mowił ze moze to byc masa... ale chyba jednak to bedzie ten zaje...y alternator bo wymieniłem regulator i dalej sie grzeje zajebiscie...

merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Może to być wina alternatora, weź jednak pod uwage fakt że regulatory przeważnie grzeją się dość mocno (stąd patenty z wentylatorami komputerowymi itd.). Dla pewności warto jednak by dać dodatkową masę do regulatora, zwykłym , cienkim przewodem. Brak masy może być powodem spalenia regla. Jednak jak masz niesprawny alternator który daje złe napięcia to i tak nic Ci to nie pomoże. Sprawdź wartości napięć z alternatora i porównaj z serwisówką, a jeszcze lepiej daj moto do elektryka żeby sprawdził całą instalacje (jeśli nie czujesz sie na siłach). Pozdro
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
balchan1 ktory kabelek bedzie od masy w regulatorze napiecia?? jest 5 kabli 1 czarny 1 czerony i 3 białe... no mi sie dosc szybko i mocno grzeje i nie chce znowu bulic za nowy;| dzieki za pomoc:)
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
3 białe od alternatora, czarny to masa a czerwony to tzw "+", czyli idzie do aku. W serwisówce powinno być podane jakie jest dozwolone napięcie z fazowych alternatora (i przy jakich obrotach). Sprawdź te napięcie i koniecznie popatrz po stykach czy nie są zaśniedziałe (no i czy jest oczywiście masa, dawanie masy bezpośrednio do regla to standard). Jeżeli wszystko bedzie w porządku, a regulator nadal będzie się grzał to są dwa wyjścia: olać to albo jakoś ulepszyć jego chłodzenie. To że regla nie można utrzymać w dłoni jest normalne, za duża temperatura jest gdy przy próbie dotknięcia zostaje na radiatorze skóra z dłoni
.

komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
hehe jestes pierwsza osoba ktora wytłumaczyła mi to pozadnia a nie odsyłała mowic ze temat juz był:) jutro dodam mase i zob co bedzie sie działo...
:) masz u mnie duze piwo:D pozdro!!

merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
zrobiłem jak mowiłes ...czarny kabelek z regulatora do aku- pojezdziłem dzien moto stało jeden dzien i dzisiaj chce zapalic zero pradu:( strzeliłem z kabli od kumpla moto zapaliło ale nie mam Qrw ładowania:( co spier... 

merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Z którego roku jest Twoja R1? Nie wiem co zrobiłeś źle, kolory to oznaczenie ogólnie przyjęte. Zaglądam właśnie do serwisówki z R1 01r i widzę tak: dwie wtyczki, jedna z trzema białymi przewodami idącymi do alternatora, druga z dwoma- czarnym i czerwonym. Czarny powinien iść do "-" aku i masy, czerwony do głównego bezpiecznika i z niego do "+" aku. Może coś źle podpiąłeś, ale z tego co widzę to w R1 nie da się podłączyć tego bardziej bezpośrednio. Napisałem, że regulator można podłączyć bezpośrednio do masy, nie "-" aku, chociaż połączenie to jest oryginalnie. Może podłączyłeś czarny przewód do aku bez podłączenia go do masy? P.S. W serwisówce widzę że nie ma podanego napięcia z alternatora, tylko opór cewek. Warto by to sprawdzić.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
**** najpierw musze naładowac aku i sprawdzic jeszcze raz czy jest ładowanie.. moto jest rocznik 2000. wtyczka jest jedna ale koło siebie sa 3 białe kable i na przeciwko siebie sa czarny i czerwony... kur ja reg spaliem znowu sie bedzie nie dobrze:) i z czarnego kabla podpiełem do - w aku...
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Wszystkie R1 mają podobne schematy. Twoja ma podobny, czarny przewód idzie do aku i przy aku do masy. Jeżeli chcesz dać bezpośrednio mase do regla to powinieneś podpiąć kabelek np do śrubki mocującej regla i do czarnego przewodu. Nie wiem co zrobiłeś nie tak, ale podłączenie czarnego przewodu bezpośrednio pod "-" aku nie powinno uszkodzić regla.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
wszystko zrobiłem jak nalezy.fuck jutro bede próbował reanimiowac, ps a mozna podpiac na chwile regulator np z cbr f3??
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Jeżeli moc jest podobna to czemu nie, ważne aby miał taką samą ilość przewodów i podobną moc wyjściową. Na allegro dużo sprzedaje się nawet uniwersalnych regulatorów. Nadal jednak nie wiem co mogło byc powodem uszkodzenia regulatora (o ile tak się stało). Może cewki alternatora są padnięte? Na wszelki wypadek sprawdź ich opór (rezystancje pomiędzy przewodami). Powinien wynosić jakies 0,1- 1 ohm.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
ok dam znac jak sie uporam, a jak to dokładnie pomiezyc bo elektryka ciezko mi idze:)
patrzyłem na reg. nap. i kolo czarnego kabla nadtopiło lekko wtyczke:( jak ostatnio mi spaliło to było spalone ale koło kabla od + cerwony
masz tu doklejony post który napisałeś bez edycji.
patrzyłem na reg. nap. i kolo czarnego kabla nadtopiło lekko wtyczke:( jak ostatnio mi spaliło to było spalone ale koło kabla od + cerwony
następny raz bez taryfy ulgowej
zapoznaj siÄ™ z regulaminem w punkcie pisania postu pod swoim postem
senekkorzenna
patrzyłem na reg. nap. i kolo czarnego kabla nadtopiło lekko wtyczke:( jak ostatnio mi spaliło to było spalone ale koło kabla od + cerwony
masz tu doklejony post który napisałeś bez edycji.
patrzyłem na reg. nap. i kolo czarnego kabla nadtopiło lekko wtyczke:( jak ostatnio mi spaliło to było spalone ale koło kabla od + cerwony
następny raz bez taryfy ulgowej

zapoznaj siÄ™ z regulaminem w punkcie pisania postu pod swoim postem
senekkorzenna
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Posty: 27
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości