Honda CBR f4i problem z pradem :(( PART 2
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Honda CBR f4i problem z pradem :(( PART 2
Witam wszystkich mam maly problem z akumulatorem mowiac w skrocie nie moglem odpalic moto m ladowalem (prostownikiem) akumulator ale byl juz raczej nie do uzycia wiec go wywalilem i kupilem nowy zelowy. Ogolnie od tego momentu minelo hmm 4 tygodnie i przejchalem w sumie malo bo moze z 1500 km i dzis mi akumulator padl.
I tak sie zastanawiam hmm czy to mozliwe ze zjebalem alternator i nie laduje ? jesli tak to jak moge to sprawdzic ?
2 opcja jest taka ze mam cos zjebane z alarmem co prawda po tygodniu sam sie wylancza zeby nie pobieral wiecej mocy ale tak sobie mysle czy to mozliwe zeby to byla wina allarmu ? Dodam ze dzis ledwo co odpalilem i pojechalem sie przejechac przejechalem z 50 km moze i jak wjechalem do garazu to na 1 biegu zaczelo juz nie rogularnie chodzic i w momencie jak wylanczylem moto to juz nie moglem go wlaczyc
Macie jakis pomysl co to moze byc i na co bardziej stawiacie ? czyli allarm czy alternator ? ewentualnie cos innego ?
Z gory dzieki mocno za wszystkie odpowiedzi
I tak sie zastanawiam hmm czy to mozliwe ze zjebalem alternator i nie laduje ? jesli tak to jak moge to sprawdzic ?
2 opcja jest taka ze mam cos zjebane z alarmem co prawda po tygodniu sam sie wylancza zeby nie pobieral wiecej mocy ale tak sobie mysle czy to mozliwe zeby to byla wina allarmu ? Dodam ze dzis ledwo co odpalilem i pojechalem sie przejechac przejechalem z 50 km moze i jak wjechalem do garazu to na 1 biegu zaczelo juz nie rogularnie chodzic i w momencie jak wylanczylem moto to juz nie moglem go wlaczyc
Macie jakis pomysl co to moze byc i na co bardziej stawiacie ? czyli allarm czy alternator ? ewentualnie cos innego ?
Z gory dzieki mocno za wszystkie odpowiedzi

Ostatnio edytowano 11/6/2011, 15:14 przez DajmosX, łącznie edytowano 2 razy
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
sonycbr77 napisał(a):jak pochodzil troche nawet te 50km to powinien go naladowac wiec to nie wina alarmu raczej, alternator badz predzej regolator napiecia, w honadach podobno siada, mi jeszcze nie siadl, miernik i sprawdz ladowanie
kurcze dzieki, wlasnie czytalem teraz tez na forum cbr ze na 90 % jest to regulator napiecia. Tylko tak sie zastanawiam gdzie on jest ? albo jak sie nazywa po angielsku bo mam ksiazke serwisowa po angielsku tylko niestety

Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
regulator masz na stelażu od siedzenia, od zewnętrznej z tej strony co wydech. pod plastikiem od ogona,jak siądziesz na moto to mniej więcej pod dupą będzie. trochę zamotałem ale chyba znajdziesz. taka kostka z podpiętymi kablami. przy zakupie nowego patrz żeby był jak najbardziej użebrowany.Bo regulator się grzeje podczas pracy. 

- gizi_oo
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 30/11/2010, 11:38
gizi_oo napisał(a):regulator masz na stelażu od siedzenia, od zewnętrznej z tej strony co wydech. pod plastikiem od ogona,jak siądziesz na moto to mniej więcej pod dupą będzie. trochę zamotałem ale chyba znajdziesz. taka kostka z podpiętymi kablami. przy zakupie nowego patrz żeby był jak najbardziej użebrowany.Bo regulator się grzeje podczas pracy.
Dzieki wielkie za ten opis


Ma ktos moze jakis pomysl gdzie moge to znalesc ?
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
Witam wszystkich jeszcze raz, dzis sprawdzilem jakie jest napiecie na akumulatorze (Dodam ze baterie ladowlem w nocy i miala 12,50 vol jak ja podlaczylem. (Podlaczylem do moto nie do prostownika)
Po podlaczeniu i wlaczeniu swiatel bateria miala okolo 12,41 vol po dodawaniu gazu wchodzilo na 13,20 jakos tak mm ale po uplywie jakis 4 minut sytuacja sie zmienila i wyniki jej mozna zobaczyc na filmie ktory zrobilem i zalaczylem by pokazac jak to wyglada dodam ze jak raz dodalem wiecej gazu to asz zeszlo do 8
No i teraz pytanie czy to na pewno jest regulator napiecia czy moze raczej alternator ?
Link do filmu gdzie pokazalem jak to wyglada
http://www.youtube.com/watch?v=roYhQml_FW4
A na tym filmie widac jak laduje na zimnym silniku ale to tylko pierwsze 4 min
http://www.youtube.com/watch?v=pKNK_6vS6S8
Po podlaczeniu i wlaczeniu swiatel bateria miala okolo 12,41 vol po dodawaniu gazu wchodzilo na 13,20 jakos tak mm ale po uplywie jakis 4 minut sytuacja sie zmienila i wyniki jej mozna zobaczyc na filmie ktory zrobilem i zalaczylem by pokazac jak to wyglada dodam ze jak raz dodalem wiecej gazu to asz zeszlo do 8
No i teraz pytanie czy to na pewno jest regulator napiecia czy moze raczej alternator ?
Link do filmu gdzie pokazalem jak to wyglada
http://www.youtube.com/watch?v=roYhQml_FW4
A na tym filmie widac jak laduje na zimnym silniku ale to tylko pierwsze 4 min
http://www.youtube.com/watch?v=pKNK_6vS6S8
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
zeszlo do 8 bo prund bral z ako zeby zasilic zaplon. Ja bym obstawial na regulator...Przy 4k obrotow napiecie powinno rosnac do okolo 14,5 v. Sprawdz moze kable od alternatora czy aby nie zasniedzialy, dokladnie zbadaj kostki.
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
senekkorzenna napisał(a):Każdą ocenę w tym przypadku powinno się zacząć od kontroli ładowania a potem dopiero szukać przyczyn.
Czyli w tym przypadku od regulatora napiecia ? Czy co dokladnie masz na mysli ?
Bo tak sobie mysle ze gdyby to byl alternetor to czy ladowalo by mi akumulator przez 4 minuty poprawnie i dopiero potem sie zepsul ? Bo tak wlasnie to wyglada po wlaczeniu moto odczekaniu az zejdzie do normalnych obrotow akumulator jest ladowany dopiero po paru minutach cos sie dzieje i przestaje dzialac mi sie wydaje ze to regulator ktory wlansie po chwili sie nagrzewa i nie jest w stanie sobie poradzic ?
_________________
zrobiłem za Ciebie edycje ale pamiętaj że zgodnie z zasadami forum nie wolno pisać post pod swoim postem
senekkorzenna
Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
senekkorzenna napisał(a):Po wyżej masz uwagę to weź sobie to do serca.!
Teraz o kontroli ładowania.
1/Najpierw sprawdź stan akumulatora miernikiem nie uruchamiając silnik.Zakres powinien być od 12V do 13V.
2/Następnie uruchamiasz silnik i sprawdzasz na klemach akumulatora napięcie ale na włączonych światłach dodając stopniowo gazu ale tak do 4-5 tyś./zakres od 12.8-14.3V/prawidłowy.
3/jeżeli brak ładowania na klemach to ustawiasz miernik na prąd zmienny i mierzysz napięcie na prądnicy./zakres 35V w górę.
mam nadzieję że nie namieszałem Ci w głowie i ogarniasz to co napisałem.
Jesli chodzi o punkt 1 i 2 to chyba nie ogladales filmow ktore zalaczylem do tego posta bo wlasnie wczoraj zrobilem to co wyzej opisales

Jesli chodzi o regulamin to bede pamietal

Ps jesli chodzi o pradnice to masz na mysli alternator ? ale jak mam na nim zbadac napiecie ? Jakis dokladniejszy opis

Czy ja napisalem 3 razy "jesli chodzi" ojjj weekend

Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
senekkorzenna napisał(a):Masz racje ze nie oglądnąłem filmu,przepraszam.
Zrobiłem to teraz i z pomiarów wyraźnie widać że masz brak ładowania.
Napisałem prądnica ponieważ jest to swoista trzy fazowa prądnica tak jak alternator a jedyna różnica polega na tym że nie masz diod prostowniczych tylko regulator napięcia i on znajduje się u Ciebie pod siedzeniem z lewej strony .
Co do pomiarów na klemach to już widziałem a teraz pozostaje pomiar samego alternatora-prądnicy .
Z alternatora wychodzą ci przewody i są łączone z instalacją kostką i właśnie na tej kostce sprawdzasz napięcie prądu zmiennego ponieważ taki wychodzi z urządzenia.
Mierzysz napięcie miedzy zwojowe biorąc odnośnik z przewodu masowego alternatora/kolor powinien być czarny/i dotykając pozostałe kable po kolei przewodem plusowym miernika.
Co do alarmu to on by Ci rozładowywał akumulator ale po uruchomieniu silnika ładowanie było by w normie a u ciebie wyraźnie spada.
Oglądnąłem też drugi film i wynika z niego że przy nagrzaniu alternatora następuje rozizolowanie zwojów na którejś z cewek .
Jednak spróbował bym najpierw sprawdzić sam regulator napięcia.
Dzieki za ten szczegolowy opis

W kazdym badz razie dzieki wszystkim za odpowiedzi


Honda CBR 600F4i, 03
-
DajmosX - Świeżak
- Posty: 171
- Dołączył(a): 22/4/2010, 16:36
- Lokalizacja: Stockholm
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości