dobór pierścieni do tłoka w ktm
Posty: 11
• Strona 1 z 1
dobór pierścieni do tłoka w ktm
siemka potrzebuje pomocy w doborze pierścionków do KTM lc4 580 b, pojemność to 553cm* cylek ma średnicę 95mm, tłok siedzi chyba jeszcze fabryczny, ale jeszcze cylka nie zdejmowałem więc nie znam dokłądnej średnicy i chciał bym dokupić do niego nowe pierścienie i czy ten rozmiar i rodzaj będzie pasował :http://www.wossner.com.pl/product.php?id_product=2571 (otwórz link) ??
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
jak fabryczny tłok to kup fabryczne pierscienie. zakładam że wosska a oryginalne szerokosci pierscienie a raczej wysokosci mogą sie nie zgadzać ;P proponował bym zanieść tłok z cylkiem ew sam tłok do serwisu ktma
rozpoznają czy to ich tłok i dobiorą odpowiednie pierscienie. pierscien olejowy kosztuje około 50 zł drugi pierscien wiem że na pewno mniej ale dokładnej ceny nie pamiętam

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ale jeździć teraz do serwisu itp. to sporo czasu i kasy na wahe, a można gdzieś przez neta zamówić oryginalne pierścienie? bo na stronie ktm nie bardzo
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
-
rosa - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
nie maja wszystkiego wystawionego ;P spytaj ich. po pros o wystawienie ogłoszenia z pierscieniami. a jak chcesz to mozesz mi kase przelać a ja ci kupie w serwisie ktma w Lublinie tu maja tak porównując najlepsze ceny w Polsce.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
to jak byś mógł się zorientować ile mniej więcej cenią to bym ci przelał wtedy kasę, oczywiście z wynagrodzeniem dla ciebie i byś mi je zamówił.
słuchaj jest jeszcze taki temat, spisałem oznaczenia z tłoka:
08600-12
8520DB
i według tego dolnego znalazłem 2 aukcje:
http://www.wossner.pl/product.php?id_product=943 (otwórz link) - tłok do mojego ktm tyle że poj. 400cc
http://www.niksindustries.com/store/wossner/ktm/wossner-8520db-piston-kit.html (otwórz link) a ten ma też te same oznaczenia i na bank pasuje do mojego ktm i pierścienie do niego to te z linku który dałem wyżej o oznaczeniu 950xsy
i według oznaczeń mogły by pasować i teraz się zastanawiam przez te oznaczenia czy nie mam czasem tłoka wossnera co było by możliwe, jak zdejmę cylek to jak można poznać czy to wossner??
ps. znalazłem jeszcze tą aukcje :http://www.wossner.pl/product.php?id_product=1003 (otwórz link) i stwierdziłem że te pierścionki spasują do tego tłoka co mam, jeszcze dla pewności zrzucę niedługo cylek i pomierzę pierścienie i dobrze sprawdzę firmę tłoka
słuchaj jest jeszcze taki temat, spisałem oznaczenia z tłoka:
08600-12
8520DB
i według tego dolnego znalazłem 2 aukcje:
http://www.wossner.pl/product.php?id_product=943 (otwórz link) - tłok do mojego ktm tyle że poj. 400cc
http://www.niksindustries.com/store/wossner/ktm/wossner-8520db-piston-kit.html (otwórz link) a ten ma też te same oznaczenia i na bank pasuje do mojego ktm i pierścienie do niego to te z linku który dałem wyżej o oznaczeniu 950xsy
i według oznaczeń mogły by pasować i teraz się zastanawiam przez te oznaczenia czy nie mam czasem tłoka wossnera co było by możliwe, jak zdejmę cylek to jak można poznać czy to wossner??
ps. znalazłem jeszcze tą aukcje :http://www.wossner.pl/product.php?id_product=1003 (otwórz link) i stwierdziłem że te pierścionki spasują do tego tłoka co mam, jeszcze dla pewności zrzucę niedługo cylek i pomierzę pierścienie i dobrze sprawdzę firmę tłoka
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
Wymiana samych pierścieni w już leciwym moto które zapewne nie raz dostało ostro w palnik może być rozwiązaniem chwilowym.
Ja proponowałbym dać cylinder do wymiarowania i dobrać do tego odpowiedni tłok. Dodatkowo wymienić wszystkie łożyska i uszczelnienia w silniku. Jak coś robić to lepiej raz a dobrze niż rozbierać silnik 2 razy.
Ja proponowałbym dać cylinder do wymiarowania i dobrać do tego odpowiedni tłok. Dodatkowo wymienić wszystkie łożyska i uszczelnienia w silniku. Jak coś robić to lepiej raz a dobrze niż rozbierać silnik 2 razy.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
w poniedziałek bede jechał na pewno do serwisu to moge spytać
ja juz w sumie troche zniżki mam to taniej wyrwe nawet
bo bede zamawiał sobie kilka częsci. to jeszcze w niedziele sie zgadamy i podasz dokładne numery itp model
a co do landryssa to nie głupio chłopak gada
jak masz sciagniety cylek wsadź stare pierscienie na głębokość około 1 cm. potem przyłóż tłok i wyrównaj (żeby pierscien nie siedział krzywo tylko równolegle do tuleji. i zobacz jaką masz szczeline na zamku pierscienia. sciagnij serwisówke i porównaj z nią
u mnie jest tak:
Compression rings: max. 0.80 mm (0.0315 in)
Oil scraper ring: max. 1.00 mm (0.0393 in)
ja miałem ponad 2 mm u siebie i tłok był z miejsca do wymiany. jak sie przetrzyma tłok w nicasilu to od zbyt duzego luzu podczas pracy tłok robi z cylindra jajo. i potem moze nadawac sie do honowania gdzie przeskoczyc moze o selekcje. a szkoda kazdej selekcji
dlatego czasem lepiej wymienić szybciej tłok i cieszyc sie dłuzej cylkiem
niz przetrzymać tłok i przyoszczedzic kilka stówek a potem przy nastepnej wymienia kupować nowy cylek za grubsza kase



a co do landryssa to nie głupio chłopak gada

u mnie jest tak:
Compression rings: max. 0.80 mm (0.0315 in)
Oil scraper ring: max. 1.00 mm (0.0393 in)
ja miałem ponad 2 mm u siebie i tłok był z miejsca do wymiany. jak sie przetrzyma tłok w nicasilu to od zbyt duzego luzu podczas pracy tłok robi z cylindra jajo. i potem moze nadawac sie do honowania gdzie przeskoczyc moze o selekcje. a szkoda kazdej selekcji


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
rozebrałem cylek i tak, on sam jest w luks stanie, tłok ok, a pierścienie już trochę wydarte, jeszcze muszę zmierzyć szczeline tak jak mówicie, ale i tak będę je wymieniał i te ze strony wossnera raczej na bank spaszą. a wymieniam same pierścienie bo nie chce się pchać w koszta, motor musi pochodzić aby ten sezon, więc raczej swobodnie przelatam. korba i wszystkie łożyska itp. w liściu bo motor miał robiony silnik niedawno, z tym że wsadzono głowicę od innego silnika i stary tłok i dlatego dałem głowicę do zrobienia, mimo że jest jeszcze ok i te pierścienie wymieniam żeby mieć spokój.
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
-
7beat - Stały bywalec
- Posty: 1048
- Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
- Lokalizacja: Maków Mazowiecki
ale ten luz nie mówi do konca o zuzyciu pierscieni ale również o zuzyciu całego tłoka. no ale jak chcesz moto na takie dolatanie to jakis czas nowe pierscienie pochodza i bedą trzymały cisnienie 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości