Wszystko o silniku minarelli am6
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Wszystko o silniku minarelli am6
Witam!
Chciałbym żebyście napisali swoje opinie na temat silnika am6. Chce się dowiedzieć o jego awaryjności, mocy, spalaniu i ogólnie czy nadaje się w trasę np. 150 km bo planuje kupić jakieś SM z tym silniczkiem i latać po wsi ale też w jakieś trasy. Z góry dzięki.
Ludik
Chciałbym żebyście napisali swoje opinie na temat silnika am6. Chce się dowiedzieć o jego awaryjności, mocy, spalaniu i ogólnie czy nadaje się w trasę np. 150 km bo planuje kupić jakieś SM z tym silniczkiem i latać po wsi ale też w jakieś trasy. Z góry dzięki.
Ludik
- Ludik
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 10/12/2010, 21:53
- Lokalizacja: Olsztyn
w trase moto z AM6 to sie raczej nie nadaje xD, chyba ze takie 60km. Silnik by sie poprostu meczyl.a tak pozatym to tak jak tomera pisze, silnik niezawodny, ze spalaniem mozna zejsc do 3l ale mozna spalic i 5l. i ogolnie z czesciami nie ma problemu.
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
zadna 50 w trasy jako tako sie nie nadaje ;P ja po dobraniu napedu mogłem jechac 60-75 km h i jeszcze jazda była dosyć znośna 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Moc zależy m.in. od wydechu (seryjny zablokownay/odblokowany, sportowy), cewkomodułu (zablokowany/odblokowany) i przełożenia na zębatkach, generalnie z seryjnego cylindra można wycisnąć od 8 do 10KM.
Spalanie zależy od kilku czynników, m.in. od mocy (sportowy wydech i większy gaźnik = większe spalanie), u mnie na odblokowanej serii przy pałowaniu wychodzi 3,9-4L przy jeździe trasa/miasto 50:50 (mam koła enduro z kostką, więc na samych oponach tracę nawet z 0,4L;), a agresywna szybka jazda to kolejne 0,4L, więc można zejść do 3L ).
Dobrze traktowany silnik nie powinien być awaryjny, ale jak to w 2T remonty trzeba robić, na serii gdzieś co 15-20k km.
W necie idzie znaleźć info o "wypadaniu 6 biegu podczas wbijania" - bieg de facto nie wypada, tylko włącza się go dłuższym ruchem niż pozostałe biegi. W pierwszej fazie ruchu 5 bieg jest wyłączany, w drugiej włączany jest 6 bieg. Zbyt mały ruch dźwignią powoduje wbicie "luzu" między biegami. Przy zbyt delikatnym obchodzeniu się z dźwigienką sytuacja ma miejsce na każdym innym biegu, ale generalnie ludzie mają problem z 6. - wystarczy trochę wyczucia i obycia z moto
.
Jeżeli chcesz brać moto w trasy to najlepiej aby było odblokowane i miało przełożenia na v-max, żeby nie było potrzeby piłowania silnika na najwyższym biegu i najwyższych obrotach.
Na trasę 150km proponował bym ze 3-4 przystanki na odpoczynek dla moto i kierowcy - enduro i sm mają dosyć wąskie siedzenia na których po 40km jazdy dupa odpada.
Spalanie zależy od kilku czynników, m.in. od mocy (sportowy wydech i większy gaźnik = większe spalanie), u mnie na odblokowanej serii przy pałowaniu wychodzi 3,9-4L przy jeździe trasa/miasto 50:50 (mam koła enduro z kostką, więc na samych oponach tracę nawet z 0,4L;), a agresywna szybka jazda to kolejne 0,4L, więc można zejść do 3L ).
Dobrze traktowany silnik nie powinien być awaryjny, ale jak to w 2T remonty trzeba robić, na serii gdzieś co 15-20k km.
W necie idzie znaleźć info o "wypadaniu 6 biegu podczas wbijania" - bieg de facto nie wypada, tylko włącza się go dłuższym ruchem niż pozostałe biegi. W pierwszej fazie ruchu 5 bieg jest wyłączany, w drugiej włączany jest 6 bieg. Zbyt mały ruch dźwignią powoduje wbicie "luzu" między biegami. Przy zbyt delikatnym obchodzeniu się z dźwigienką sytuacja ma miejsce na każdym innym biegu, ale generalnie ludzie mają problem z 6. - wystarczy trochę wyczucia i obycia z moto

Jeżeli chcesz brać moto w trasy to najlepiej aby było odblokowane i miało przełożenia na v-max, żeby nie było potrzeby piłowania silnika na najwyższym biegu i najwyższych obrotach.
Na trasę 150km proponował bym ze 3-4 przystanki na odpoczynek dla moto i kierowcy - enduro i sm mają dosyć wąskie siedzenia na których po 40km jazdy dupa odpada.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
ja mam tak samo ze skrzynia biegow u mnie w sendzie, tez pomiedzy 5 a 6 biegiem jest spora przerwa, i nieraz to nawet wbije luz zamiast biegu. Z tym ze u mnie skrzynia nie jest w najleprzej kondycji bo np. 2 lub 3 bieg nieraz potrafi wypasc jak za slabo wbije. Nie wiem czy w innych derbi tez jest tak dosc spora przerwa pomiedzy 5 a 6 biegiem.
Derbi Senda SM | http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8
-
zarkanis96 - Świeżak
- Posty: 327
- Dołączył(a): 18/10/2009, 18:01
- Lokalizacja: JesteÅ›?
Z tego co wiem to w Derbi nie powinno tego być, choć nie miałem z żadnym styczności. W AM6 to standard, wiem bo kupiłem nówkę z zerowym przebiegiem i też to mam
. Nawet napisałem w tej sprawie do motorlandu (gdy jeszcze nie miałem wyczucia dźwigienki zmiany biegów) i dostałem odp, że w AM6 właśnie 6 włącza się dłuższym ruchem.

Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości