Zobacz wÄ…tek - Luzy zaworowe do motocykli (ZX9R)
NAS Analytics TAG

Luzy zaworowe do motocykli (ZX9R)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Luzy zaworowe do motocykli (ZX9R)

Postprzez hugo2003 » 30/5/2011, 21:37

witam szukalem w necie na forum i nic ... co prawda mam serwisowke ale po niemiecku a translatory praktycznie nie rozumieja takich slow....
Mam pytanie czy moglbym kogos poprosic o podanie luziw zaworowych do mojej kawy ZX9R z 2001r bylbym bardzo wdzieczny ....



Propozycja dla adminow:
Mozna by przykleic ten watek na gore dzialy zeby bylo zawsze pod reka .... oczywiscie to co w nawiasie do wymazania wtedy.....
Pozdrawiam ....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez RUTRA.RD » 30/5/2011, 21:52

na ssÄ…cych 0.15-0.24 na wydechowych 0.22-0.31
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez hugo2003 » 30/5/2011, 21:56

Rutra masz u mnie duze piwo !!!
jutro bede mierzyl bo mi cos klawiatura gra albo za bardzo wsluchuje sie w silnik :)
Pozdro
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 31/5/2011, 06:21

ta to juz drugie :) niedługo będę chodził zawiany :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 31/5/2011, 09:20

Tobie gra klawiatura? A słyszałeś mojego? :D :lol: Artur coś wie na ten temat, nie? Nasze to ale nawalają zaworami :D
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 31/5/2011, 09:39

dodał bym tylko wyregulowanymi zaworami
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 31/5/2011, 20:52

z tego co dzis mierzylem to mi wyszlo ze ssace sa Ok miszcza sie w granicach....
co do wydechowych to :
Pierwszy cylinder:
jeden ma 0,31(gorna granica)
drugi 0,20 (norma to 0,22-0,24) czyli tzw "podparty"
reszta miesci sie w granicach tzn 3 sztuki wydechowych sa na 0,30 czyli prawie gorna granica....

i tu pytanie oddac do regulacji ???na ten "jeden" zawor????
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 31/5/2011, 20:57

wszystkie na rowno wyregulowac po srodku

czemu ?

bedzie spokoj na dlugoooo

sam bedziesz regulowal ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 31/5/2011, 21:03

nie!! tego sie nie podejmuje!!!!
za wysokie progi!!
czyli rozumiem ze jak cos mi klekocze i stuka przy 2tys obr na zimnym silniku to moze byc to????? a po rozgrzaniu jest ok!
czyli juz nie jezdzic tym????;>
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 31/5/2011, 21:43

ja jeżdżę z dzięciołem :) a jego pochodzenie nie ustalone

powiem ci tak nie jest to ciężka i trudna operacja jak sie w miare wie co robi
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 1/6/2011, 20:00

no teraz po trzezwemu analizuje jakie mam luzy to albo na granicy czyli 0.31 lub ciano wchodzace 0,30 czyli do regulacji w sumie..???
dzwonilem dzis do przemo_rene i mi powiedzial z grubsza co i jak ... niby wiem na czym to polega i co robic ale wole jak za 1wszym razem mi ktos pomoze!!!!!



Przemo daj rade chodz na godzine 2 wleciec!!! plis!!! :D
Przyjade po ciebie odwioze ilosci piwa ile bedziesz potrzebowal :D
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 1/6/2011, 21:11

ja to bym wszystkie w miare na srodek ustawil i tyle zabawy duzo ale moim zdaniem warto. jak chcesz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 2/6/2011, 08:20

Hugo ja, w ten weekend jestem we Wro, tak samo następny, a nastepny jeszcze dalej mam urlop nad morzem ;) . 7-8 czerwca mam wycięty do nocy, więc jeżeli już to bym podjechał około czwartku następnego tygodnia.

Tak jak mówiłem. Zapisz pomiary dla poszczególnych zaworów,. Ścigaj wałki, zabezpiecz łańcuszek, wyciągaj szklanki, pomierz płytki (dobra suwmiarka 0,05 da radę lub dobra cyfrowa) i dobierz odpowiednie nowe płytki. Składaj tak by znaki się zgadzały jak będziesz łańcuszek zakładał. Ostrożnie i równo skręcaj podpory wałków bo to można trzasnąć jak gdzieś się nagnie.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez RUTRA.RD » 2/6/2011, 09:54

proponuje walki kluczem małym dymanym dokręcać hugo :) bo możesz się zdziwić jaki silny chlop jestes :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 2/6/2011, 21:31

Przemo spoko !!! mysle ze telefon wystarczy juz jestem po pomiarach plytek jutro bede liczyl jak by je mozna bylo pozamieniac i w sobote ewentualnie zakupie plytki brakujace...
walek wydechowy udalo sie zdemontowac bez ruszania walka ssacego i walu.... łancuch wisi na walku ssacym.
Co do odkrecania mialem mala grzechotke sroby az strzelaly... ale faktycznie dokrecanie przydalo by sie kluczem dynamo.... a moge Was prosic o podanie wartosci Nm??:)

i jeszcze pytanie o napinacz wyjolem go calego i tu pyt 1:
czy to jest roznica jak go wloze ta sprezynka go gory czy na dol???

pyt2:
czy prze montazem trzeba go maxymalnie schowac czy zostawic tak wyciagniety jak jest??

Pozdrawiam i juz teraz dziekuje za czas poswiecony i cierpliwosc na moje byc moze banalne pytania ale chce uniknac niepotrzebnych kosztow:)
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 3/6/2011, 01:21

10nm średnia wartość dokręcania walków

to ze strzelały to norma

zobacz w serwisowce jak jest włożony, trzeba było zapamiętać :)

schować tak żeby dało się go dokręcić

pamietaj zeby po zmontowaniu wszystkiego kilkanascie razy walem przekrecic bez odpalania

powodzenia :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 3/6/2011, 19:02

RUTRA.RD napisał(a):10nm średnia wartość dokręcania walków


pamietaj zeby po zmontowaniu wszystkiego kilkanascie razy walem przekrecic bez odpalania

powodzenia :)


dzieki Brachu za wartosc Nm!!!!
Wiem wiem ze trzeba kilka -kilkanascie razy zrobic obrot walem i zobaczyc czy wszystko sie zgadza jak przed rozlozeniem....

a jesli obracajac walem nie napotkam na zaciecie(styk zaworu z tlokiem) czy przy odpaleniu moze sie cos stac???

no i ostatnia rzecz co z tym napinaczem czy jego umiejscowienie ma znaczenie (gora-dol)??i czy trzeba go zwolnic do zera (wcisnac ) czy montowac taka jak go wyjolem???

zaraz sie biore za liczenie i mozliwosc zamiany plytek..... a jak nie da rady to jutro do larsson-a kulam puszka!!!


aaaaaaa i jeszcze jedno:
kumpel mi mowil ze jest jakas tabelka gdzie sie wpisuje jakie ma sie wartosci (luzy) i grubosc plytek a komp sugeruje najlepsza zamiane.... jest cos takiego????


to moze podam moje wartosci i komus sie bedzie chcialo policzyc ze mna :D

zawory wydechowe!!!
1zawor luz 0,30 grubosc plytki 2,82
2zawor luz 0,20 grubosc plytki 2,98
3zawor luz 0,26 grubosc plytki 2,94
4zawor luz 0,30 grubosc plytki 2,95
5zawor luz 0,23 grubosc plytki 2,88
6zawor luz 0,20 grubosc plytki 2,91
7zawor luz 0,23 grubosc plytki 2,88
8zawor luz 0,24 grubosc plytki 2,81


NORMA 0,22 - 0,31


mam nadzieje ze nie zanudzam i nie za wiele chce :) pozdro dla zainteresowanych !!:)



EDIT:
Wiec po analizach wyszlo mi ze tylko zamienie zaror 4 z zaworem 6

do zawory nr 2 bede musial dokupic plytke o grubosci 3,02-3,03

dobrze mysle???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 4/6/2011, 06:43

jeśli wszystko dobrze zrobisz to obracając wałem nie napotkasz na zawór, prędzej na mysz która przez otwór na świece wlazła do środka nie wiadomo po co ( pewnie była ciekawska )

założę się ze w servis manualu jest fota jak gość wkłada napinacz :) i będziesz wiedział którą stroną, stawiam ze do góry

fabryczne płytki masz :)

tak 4 z 6 pamietaj zeby je w miare mozliwosci po srodku ustawic


płytki są co 0,05 ( tylko oryginały co 0,02 np lub jak masz u siebie 2,91 )tak wiec do zawory 2 dajesz 3,05 da to luz 0,27 czyli jak najbardziej ok

pamiętaj żeby szklanki i walki przy montażu posmarować olejem, pamiętaj aby 3 razy patrzeć czy rozrząd jet dobrze złożony ( znaki się zgadzają ), jak ze 4 razy walem obrócisz sprawdź znaki jeszcze raz
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez hugo2003 » 4/6/2011, 08:50

no ok to zaraz jem sniadanie i jade po plytke....
a wiesz cos na temat liczenia ogniw ? bo mi mowil Przemo_rene ze jak jest wszystko zlozone i sie zgadza to sie liczy ilosc ogniw łancuch od znaju do znaku na walkach???


No i dup% wielka!!!
w jednym sklepie tylko naja plytke 3,0 a to za malo;/ myslalem jeszcze nad zamiana plytki z zaworu 1 na zawor 7 wtedy bedzie bardziej w srodku normyy...
w kawasaki chca 52zl i na zamowienie i chyba tak bede musial zrobic;/
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RUTRA.RD » 4/6/2011, 13:09

nie chce mi sie pisac wszystkiego

dalem ci moj numer na gg kiedys jak cos to dzwon jak nie masz to pw to ci dam zreszta wysylam ci jeszcze raz na pw

masz pecha u mnie na plytki na zamowienie czeka sie 1 dzien a ze jest sobota to dupa blada

nieraz pisze ile jest ogniw nieraz da sie to wyliczyc ze zdjecia lub rysunku
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê