Zobacz wątek - Sprzęgło zwykłe czy wzmocnione?
NAS Analytics TAG

Sprzęgło zwykłe czy wzmocnione?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Sprzęgło zwykłe czy wzmocnione?

Postprzez kasztan » 29/5/2011, 19:35

Niedługo będę musiał robić sprzęgło w mojej Kawie Z750. W związku z tym, że wyjazd z garażu mam ostro i krótko pod górę, potem jest chodnik i ulica, wyjeżdżałem na półsprzęgle i paliłem sprzęgło. Teraz moto z niemałym trudem wypycham. Dopiero po zdemontowaniu będzie wiadomo czy do wymiany będą tylko tarcze cierne czy też przekładki i sprężyny.
Wymiana tarcz ciernych, metalowych przekładek i sprężyn w oryginale to koszt ok 1000 zł, dlatego w grę wchodzi na razie zamiennik firmy EBC, gdzie mam na niego dobry rabat.
Dlatego mam kilka pytań.
1. W związku z moją sytuacją (wyjazd z garażu) i ostrym stylem jazdy czy kupić tarcze cierne zwykłe czy wzmocnione?
Cena proporcjonalnie podobna, bo wzmocnione są w zestawie razem ze sprężynami.
2. Tarcze wzmocnione w komplecie występują razem ze sprężynami, które wg producenta są ok 10-15% twardsze. Czy to nie będzie mocno odczuwalne i męczące przy wciskaniu klamki sprzęgła?
3. Czy do wzmocnionych tarcz ciernych można używać zwykłych oryginalnych metalowych przekładek?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59


Postprzez RUTRA.RD » 30/5/2011, 08:49

najpierw rozbierz i porównaj z serwisowka. nie ma co teraz popadać w koszta. jak rozumiem sprzęgło sie slizga ?
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa


Postprzez kasztan » 30/5/2011, 09:18

Jeszcze się nie ślizga ale skończyła się już możliwość regulacji linki, bo zaczyna koniec linki dotykać miejsca mocowania linki na obudowie sprzęgła a luz na klamce mam ok 6 mm. Kąt jaki linka powinna mieć z ramieniem wychodzącym z obudowy sprzęgła to 60 stopni (wg serwisówki) a jest ok 100.
Dokładnie będę pewny jak to rozbiorę ale już teraz szukam odpowiedzi na moje pytania aby potem w razie czego wiedzieć co robić i nie tracić czasu. Zrobiłem już wywiad co do kosztów oryginałów i zamienników.
Kolega, który jest mechanikiem samochodowym stawia na to, że to tarcze cierne ale nie miał nigdy do czynienia z tarczami wzmocnionymi i dlatego interesują mnie czyjeś doświadczenia właśnie z tarczami i sprężynami wzmocnionymi.
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez RUTRA.RD » 30/5/2011, 11:32

wymień linkę i sprężyny w sprzęgle
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 30/5/2011, 12:54

Na każdym nowym zestawie EBC czy lukasa (tarcze, przekładki, sprężyny) możesz wyjeżdzać z tego garażu tysiąc razy i nie spalisz sprzęgła (musiało już być to co masz podkatowane) jak nie wyjeżdzasz 15km/h przy obrotach 7tyś w górę... Nawet dużą górkę pokonasz bez półsprzęgła a wyjazd z garażu na szczycie górki ogarnij tylnim hamulcem do oporu to wtedy nie powinieneś prawie w ogóle po zatrzymaniu na górce używać półsprzęgła dłużej niż przy zwykłym ruszaniu.
Tak więc potrenuj technikę wyjazdu :)

Tarcze wzmocnione jeżeli możesz kupić w podobnej cenie jak zwykłe to kupuj. Ja mam zwykłe i to oryginalne w litrze i po 53 tyś km nie było uślizgu jeszcze (choć pewnie w zimie zmienię sprężyny na barnett'a bo to chyba najlepsze co jest na rynku w Europie)
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez kasztan » 30/5/2011, 14:51

Dziękuję za pomoc. Widzę, że wszyscy skupili się na moim wyjeździe a nie na temacie postu.
Wyjazd ma długość 4-5 metrów i nachylenie ok 30 stopni (nie mierzyłem ale jest bardzo strome). Jak ruszasz z samego dołu bo nie masz możliwości się rozpędzić nie ma bata żeby nie wyjeżdżać kawałka na półsprzęgle. 300 kg pod górę to jest masa. Widoczne tarcze cierne nie wytrzymują. Kilku mądrych już próbowało mnie uczyć jak mam wyjeżdżać i po próbie tylko kulili uszy po sobie. Samochody sąsiadów jak wyjeżdżają to w powietrzu czuć swąd palonego sprzęgła. Taki po prostu mądry był projektant, że tak nisko w ziemi osadził budynek i tak blisko granicy działki.
WracajÄ…c do postu.
Linkę mam nową i do tego oryginalną. Linka nie ma nic do tego, bo jak wspomniałem mocniejsze wyregulowanie spowoduje to że koniec linki, ten od sprzęgła strony, będzie się blokował o mocowanie pancerza linki na obudowie.
Proszę o radę czy przez te wzmocnione sprężyny będzie mocno odczuwalne różnica w sile potrzebnej do wciskania klamki sprzęgła i będzie to męczące w codziennej jeździe po mieście? Czy można łączyć wzmocnione tarcze cierne z oryginalnymi metalowymi przekładkami?
kasztan
Świeżak
 
Posty: 96
Dołączył(a): 13/6/2009, 18:59

Postprzez RUTRA.RD » 30/5/2011, 16:06

nie wzmocnione tylko nowe sprezyny. stwardnieje i regulacja sie zmieni. najpierw pomierz potem rob
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez nianio » 30/5/2011, 17:13

Heh Kasztan, widzę że już dłuższy czas współdzielimy ten problem. Też już linke wymieniłem i nic to nie dało. Teraz zrobie tak jak radzi RUTRA.RD - wymienie sprężynki na EBC. Chyba że już to zrobiłeś to podziel się ;)
ZXR 400 '91
nianio
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 21/2/2011, 21:59
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê