Odpowietrzanie hamulców ZX6r
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Odpowietrzanie hamulców ZX6r
witam, wymieniłem klocki w Kawie zx6r z 2002r
zapieczone były tłoczki w zaciskach więc je przeczyściłem.
Tylny hamulec ok. natomiast nie mogę odpowietrzyć przedniego. klamka ciągle jest miękka. Proszę o porade co na to można poradzić
zapieczone były tłoczki w zaciskach więc je przeczyściłem.
Tylny hamulec ok. natomiast nie mogę odpowietrzyć przedniego. klamka ciągle jest miękka. Proszę o porade co na to można poradzić
- strong007
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 8/1/2011, 13:11
hej. mam ten sam problem co ty. caly czas mam miekka klamke hamulca. mimo tego ze odpowietrzalem kilka razy. po ktoryms odpowietrzeniu bylo wszystko ok, jednak na drugi dzien to samo. nie mam juz pomyslow co dalej. byc moze cos z pompa?? moze ktos wie i pomoze. moja kawa jest z 2000 roku
Kawa ZX-6r J1
-
specialist - Świeżak
- Posty: 125
- Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
- Lokalizacja: wlkp
- strzykawka 100ml wężyk gumowy i wstrzykujemy płyn od dołu do góry
lub
- odkręcić odpowietrzniki poczekać aż płyn samoczynnie przez nie zacznie się wylewac
odpowietrzcie tez pompę hamulcowa poprzez odkręcenie przewodów przy niej przy wciśniętej klamce. uważajcie żeby dokręcając nie ukręcić śrub!
lub
- odkręcić odpowietrzniki poczekać aż płyn samoczynnie przez nie zacznie się wylewac
odpowietrzcie tez pompę hamulcowa poprzez odkręcenie przewodów przy niej przy wciśniętej klamce. uważajcie żeby dokręcając nie ukręcić śrub!
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
jak już się rozbiera cały zacisk to i odpowietrznik się czyści... Panowie no.. a strzykawką można rozwalić uszczelnienia pompy hamulca.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
ogólnie to pompować trzeba długo by przód odpowietrzyć. Najpierw prawy zacisk, później lewy. Na każdy zacisk trzeba przetoczyć dobre 200ml płynu czasem. Dodatkowo podłozyć szmaty wokół pompy a dokładniej miejsca gdzie przykręca się przewód hamulcowy i cały czas naciskając na klamkę poluźnić śrubę trzymającą przewód/przewody tak by się lekko wysączyło. Tam też powietrze lubi się zebrać. Po tym szybko zakręcić i zrobić tak ponownie. Tylko lekko odkręcać by nie zapowietrzyć. Ogólnie nie jest to wszsytko trudno ale wymaga troche "deptania".
Do tego tak jak powiedział Seba - jak nigdzie już powietrze nie wylatuje a sam płyn zdrowo a to nowe klocki to muszą się dotrzec do tarczy. nawet do 500 km będą się docierać w zależności od twardości klocków i zuzycia tarczy. Przez ten czas unikaj ostrych hamowań i długiego przytrzymywania hamulca.
Do tego tak jak powiedział Seba - jak nigdzie już powietrze nie wylatuje a sam płyn zdrowo a to nowe klocki to muszą się dotrzec do tarczy. nawet do 500 km będą się docierać w zależności od twardości klocków i zuzycia tarczy. Przez ten czas unikaj ostrych hamowań i długiego przytrzymywania hamulca.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
strong na 10 % masz zapowietrzoną pompe hamulca:
1. Pompuj kilka razy hamulcem
2. przy wciśniętym hamulcu poluzuj śrube trzymającą przewody hamulcowe, po czym zakręć ją ponownie przy wcisniętym hamulcu
3. Powtarzaj tą czynnośc póki nei zacznie sączyć się płyn
4. Poźniej przejdź do zacisków na dole
MA DZIAŁAĆ NI MA HU**
1. Pompuj kilka razy hamulcem
2. przy wciśniętym hamulcu poluzuj śrube trzymającą przewody hamulcowe, po czym zakręć ją ponownie przy wcisniętym hamulcu
3. Powtarzaj tą czynnośc póki nei zacznie sączyć się płyn
4. Poźniej przejdź do zacisków na dole
MA DZIAŁAĆ NI MA HU**
-
maatiaas - Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 15/9/2007, 19:27
- Lokalizacja: BIESZCZADY
miękka jak bardzo? Tak do połowy czy miękka w 100%? Bo mówiliśmy, że nowe klocki jak masz to się to musi dotrzeć i klama będzie miękka na start i hamowac będzie nawet na 25% jak tarcza już nie najnowsza.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
500km sie beda docierały jezeli twarde (HH). jezeli miekkie to ok. 200km.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
adamRS napisał(a):Wracając do tematu hamulców, jeśli w motocyklu jest zalecany płyn hamulcowy DOT 4 to można zastosować DOT 5.1? Nie mylić z DOT 5. 5.1 jest to płyn syntetyczny, nie uszkodzi przewodów lub uszczelnień?
masz na opakowaniu napisane z jakia specyfikacja plyn jest kompatybilny
tea who you yea bunny
-
zxer - Stały bywalec
- Posty: 1277
- Dołączył(a): 9/10/2010, 11:53
- Lokalizacja: Londyn / inowroclaw
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości