Zobacz wÄ…tek - Problem przy zmianie uszczelniaczy w lagach USD
NAS Analytics TAG

Problem przy zmianie uszczelniaczy w lagach USD

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Problem przy zmianie uszczelniaczy w lagach USD

Postprzez Grabar » 26/5/2011, 20:07

Witam. Ostatnio zabrałem się za wymianę uszczelniacza w ladze bo już się nie pociło tylko ciurkiem leciało :D . Od początku szło opornie. Najpierw gdy próbowałem rozdzielić lagę rura prowadząca się zablokowało i nie szło ani w jedną ani w drugą. W końcu dokręciłem nakrętkę u góry lagi chwyciłem za goleń i gdy obróciłem rurą ta puściła i ją wyjąłem. Ale to nie był koniec problemów. Wyciągnąłem samą rurę bez uszczelniacza. Potem się go pozbyłem ( mocno siedział ). No ale w ladze jeszcze została tak jakby tulejka prowadząca i nie mogę oprzeć się wrażeniu że jej miejsce jest na końcu rury a nie w środku goleni ( jest to przecięty okrąg o szerokości ok. 2 cm ) i dodatkowo spadłą na dno goleni ale nie dało się zbytnio tego wyjąć bo górna tulejka blokowała. Sama rura opiera się na simeringu i na tulejce która jest włożona w goleń. No i nie wiem co z tym fantem zrobić.
PS. Uszczelniacz ma być sprężynką do góry czy do dołu ? Pytam bo nowy uszczelniacz jest zamknięty z jednej strony a stary miał sprężynki po obu stronach. Dodam jeszcze że już miałem założony uszczelniacz stroną zamkniętą do dołu , ale wyjąłem jeszcze raz rurę z goleni ( a chodziła dobrze nie tarło ani nic ), chyba nie jest już do wymiany?
Ale się rozpisałem , z góry dziękuję za odpowiedzi. Nie ma to jak pierwsze rozebranie lagi i chmura problemów.
Grabar
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28/5/2010, 19:14


Postprzez henio12323 » 26/5/2011, 20:46

:D miałem ten sam przypadek. ja to zrobiłem tak że podgrzałem tą wiekszą rurke i srubokrętem delikatnie wyjałem panewke. bez podgrzania nie chciała iść ;/ zawsze nalezy podgrzac rurke wtedy lepiej idzie :D to tak na przyszłosc. ta panewka siedzi kilka cm od góry na goleniu. oczywiscie że simmering ma iść spręzynką do środka czyli po złozeniu mozesz widziec zapełnioną strone :D oceń stan panewek czyli tych pierscieni przeciętych. one są pokryte teflonem. i jak juz teflon sie "włoskuje" albo juz go nie ma to wypadało by wymienic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Grabar » 26/5/2011, 20:57

A jak podgrzałeś tę panewkę ? Czyli muszę założyć ją na rurę tak ? Dodam że u mnie spadło to na sam dół i nie wiem czym to wyjąć , może magnesem ?
A simering muszę obrócić.
Grabar
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28/5/2010, 19:14

Postprzez henio12323 » 26/5/2011, 21:06

nie no nie podgrzewałem panewki podgrzałem tą grubszą rurke w której utknęła panewka. i potem wyszła nieźle. a ona sie usadowiła blisko miejsca gdzie jest uszczelniacz. magnesem nie wiem czy za działa. nei wiem z czego zrobiona ;P a potem tak zakładasz ją na srebrną rurke
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Grabar » 26/5/2011, 21:10

No to popróbuję. A tak z ciekawości - co by się mogło stać jakbym jej nie założył :wink: .
Grabar
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28/5/2010, 19:14

Postprzez henio12323 » 26/5/2011, 21:41

byś miał luzy i szybciej by sie posypał uszczelniacz. nie wiem jak miał by sie brak panewki do komfortu jazdy :D ale wiem że jak są wytarte zawieszenie nie pracuje tak jak powinno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez RUTRA.RD » 27/5/2011, 00:17

bez panewek :) widzisz zakręt? to był ostań :) lagi do całkowitej renowacji :)
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Raczek_6 » 27/5/2011, 08:31

Jeśli posiadasz coś takiego jak service manual tam na rysunku technicznym masz pokazane jak powinien być zamontowany uszczelniacz.

Może być też tak że zakupiłeś nie odpowiednie uszczelniacze do twojego motocykla, a odpowiednie są osiągalne tylko w ASO.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Grabar » 10/6/2011, 13:21

Jeszcze jedno - wg. serwisówki simeringi mają mieć wymiar 38x50x7 , a na Larssonie znalazłem tylko takie http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NTIwMDEyMw==&t=38x50 (otwórz link). I pytanie czy przypasują ?
Grabar
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 28/5/2010, 19:14

Postprzez RUTRA.RD » 10/6/2011, 17:01

jak wymiary sie zgadzają to czemu ma nie pasować ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê