Jazda simsonem
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Jazda simsonem
Cześć, od razu mówię iż jest to banalne pytanie dla użytkowników tego forum i kogoś z pewnością może zirytować.
Mianowicie rozchodzi się o to że, mój 77 letni dziadek dał do naprawy simsona w stanie wizualnym bardzo dobrym, wszystko już działa i jest ok.
Nadszedł czas by mnie poduczyć trochę w jeździe, planuję zrobić kartę i muszę sięgnąć po jakieś lekcje a jak wiadomo osoba bliska 80 może już czegoś nie pamiętać i sami wiecie. Tutaj mam do Was proźbę czy moglibyście mi powiedzieć, jak odpalić motor, jak zmieniać biegi, ogólnie całą teorię na temat jazdy, może jakieś filmiki ? Pisze to dlatego bo nie znam się w ogóle na motorach i to co dla Was jest banalne dla mnie jest czymś trudnym. Nie boję się upadków ani czegoś takiego, chcę zasłużyć na ten motor . Dziękuję za pomoc.
Mianowicie rozchodzi się o to że, mój 77 letni dziadek dał do naprawy simsona w stanie wizualnym bardzo dobrym, wszystko już działa i jest ok.
Nadszedł czas by mnie poduczyć trochę w jeździe, planuję zrobić kartę i muszę sięgnąć po jakieś lekcje a jak wiadomo osoba bliska 80 może już czegoś nie pamiętać i sami wiecie. Tutaj mam do Was proźbę czy moglibyście mi powiedzieć, jak odpalić motor, jak zmieniać biegi, ogólnie całą teorię na temat jazdy, może jakieś filmiki ? Pisze to dlatego bo nie znam się w ogóle na motorach i to co dla Was jest banalne dla mnie jest czymś trudnym. Nie boję się upadków ani czegoś takiego, chcę zasłużyć na ten motor . Dziękuję za pomoc.
- koszters
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 23/3/2011, 19:51
- Lokalizacja: jg
dobre podejscie
że szanujesz moto i chcesz sie nauczyc pod "okiem" kogos anie samemu kombinowac
tylko mysle że pisanie przez forum to troche mało
pisz na gg albo cos to ci mniej wiecej podpowiem jak chcesz 




KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Lewa klamka sprzęgło, odłączasz silnik od skrzyni biegów.
3 albo 4 beigowy może być, na dół jedynka lekko w góre luz potem reszta w góre,
Jak zmieniasz biegi musisz wcisnąć sprzęgło, przy ruszaniu powoli puszczasz dajesz gazu.
Odpalanie odkręcasz kranik, pompujesz pompką, kluczyk w stacyjce w pozycji zapłonu. i kopiesz w starter lekko dodając gazu.
Najlepiej wyjedź sobie na jakąś polną drogęi tam się ucz jeździć
3 albo 4 beigowy może być, na dół jedynka lekko w góre luz potem reszta w góre,
Jak zmieniasz biegi musisz wcisnąć sprzęgło, przy ruszaniu powoli puszczasz dajesz gazu.
Odpalanie odkręcasz kranik, pompujesz pompką, kluczyk w stacyjce w pozycji zapłonu. i kopiesz w starter lekko dodając gazu.
Najlepiej wyjedź sobie na jakąś polną drogęi tam się ucz jeździć
- daderga
- Świeżak
- Posty: 164
- Dołączył(a): 16/8/2010, 12:09
Wazne!!! Caly czas pamietaj o hamulcach. Nie mozesz dopuscic do sytuacji kiedy hamulec myli sie z gazem. Zdarza sie to czasami i przewaznie konczy dzwonem.
Jestes z Jeleniej Gory moglby ktos podjechac na 15 minut pokazac Ci.
Jestes z Jeleniej Gory moglby ktos podjechac na 15 minut pokazac Ci.
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Oj tam, oj tam
jazdy na moto sie nie zapomina, wiec dziadek na pewno Ci to wytłumaczy
Tak naprawdę to jazda na motocyklu jest łatwiejsza niz się wydaje. Wystarczy tylko ogarnąć podstawy takie jak sprzęgło (lewa klamka), hamulec przedni (prawa klamka), biegi (1 w dół, luz lekko w górę, i 2,3/4 do samej góry), hamulec tylni (stopka po prawej stronie motocykla), kierunkowskazy i światła (panel po lewej stronie na kierownicy).
Sprzęgło puszczasz po woli. Na początku będziesz bardzo palił sprzęgło pewnie, ale po 5-10 minutach juz będziesz śmigał aż miło
Najważniejsze to jest to abyś nie puścił klamki sprzęgła za szybko, bo wtedy jest ryzyko ze simson pójdzie na koło
btw. składnia zdania i ortografia na wysokim poziomie
Tak kurde powinni pisać wszyscy!
636 post
Chciałoby sie takie 636 w garażu 


Sprzęgło puszczasz po woli. Na początku będziesz bardzo palił sprzęgło pewnie, ale po 5-10 minutach juz będziesz śmigał aż miło


btw. składnia zdania i ortografia na wysokim poziomie

636 post


-
Arturo925 - Stały bywalec
- Posty: 1096
- Dołączył(a): 5/1/2010, 16:02
- Lokalizacja: Kruszyna
mirekm71 napisał(a):Nie mozesz dopuscic do sytuacji kiedy hamulec myli sie z gazem. Zdarza sie to czasami i przewaznie konczy dzwonem.
Pomylić gaz z hamulcem na moto?


Poza obsługą sprzęgła, gazu, hamulców i biegów to Simsonem jeździ się jak na rowerze

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
mirekm71 dobrze gada. jak uczyłem pare osób kazdy ma taką tendencję - jedzie sobie wolno i nagle np na zakręcie wyjechał ktos przez zakręt (uczyłem jeździc po takiej szkółce ruchu ) no i juz panika jest i pierwsze co to gaz do konca i hamulce na maxa. gleba jest nieunikniona. trzeba wiedziec że najwazniejsze jest puscic gaz
i ewentualnie dochamować
nie odwrotnie


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Hehe, też kiedyś tak miałem z tym gazem na maxa na ruskiej Stelli. Spanikowałem i gaz w opór. Zatrzymałem się na foliaku z pomidorami
Miałem wtedy chyba z 8 lat.

Wypadki chodzÄ… po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
-
Czester - Administrator
- Posty: 4657
- Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
- Lokalizacja: Suwałki
Invinciblee napisał(a):mirekm71 napisał(a):Nie mozesz dopuscic do sytuacji kiedy hamulec myli sie z gazem. Zdarza sie to czasami i przewaznie konczy dzwonem.
Pomylić gaz z hamulcem na moto?No jakoś sobie nie wyobrażam
Poza obsługą sprzęgła, gazu, hamulców i biegów to Simsonem jeździ się jak na rowerze
Nie chodzi o pomylenie dzwigni tylko o niewlasciwa reakcje w razie paniki, sytuacji zagrozenia. Jak widac czesto sie zdarza;-)
-
mirekm71 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1150
- Dołączył(a): 7/6/2010, 23:55
- Lokalizacja: Brzeg
Tak więc odbyłem "pierwsza lekcję". załapałem wszystko po 10 minutach, nie było tak trudno jak się obawiałem. Był jakiś problem z motorem ( tracił moc ) ale to było chwilowe.
Na początku po odpaleniu ( na luzie, daje troche gazu, odpalam, trzymam sprzęgło, wrzucam 1, powoli puszczam ) zrywało mi motor i tak jakby gasł ale zaraz już normalnie jechał, rozumiem że to jest przejściowe i da rade to wyćwiczyć, nabrać wprawy ?
Na sam koniec chciałem o jakąś radę dotyczącą zmiany biegów w trakcie jazdy, 1-0-2-3-4 jezeli mam 1 to jak musze przejsc przez luz zeby wrzucic 2 ?
( Przepraszam za podwójny post o ile nie jest dopuszczalny po 24h )
Na początku po odpaleniu ( na luzie, daje troche gazu, odpalam, trzymam sprzęgło, wrzucam 1, powoli puszczam ) zrywało mi motor i tak jakby gasł ale zaraz już normalnie jechał, rozumiem że to jest przejściowe i da rade to wyćwiczyć, nabrać wprawy ?
Na sam koniec chciałem o jakąś radę dotyczącą zmiany biegów w trakcie jazdy, 1-0-2-3-4 jezeli mam 1 to jak musze przejsc przez luz zeby wrzucic 2 ?
( Przepraszam za podwójny post o ile nie jest dopuszczalny po 24h )
- koszters
- Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 23/3/2011, 19:51
- Lokalizacja: jg
jak już jedziesz na 1 to wciskasz sprzęgło i zdecydowanym ruchem w górę wbijasz bieg, jak zrobisz to lekko to wrzucisz luz. Każdy kolejny bieg wbijasz podobnie. Redukcja podobnie tylko wajcha w dół. 1 kliknięcie w wajchę to zmiana o 1 bieg.
- sligi
- Świeżak
- Posty: 65
- Dołączył(a): 12/3/2008, 09:44
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości