Zobacz wÄ…tek - Suzuki DR 650- MIkuni BST 40 jakie dysze?
NAS Analytics TAG

Suzuki DR 650- MIkuni BST 40 jakie dysze?

Enduro, Cross
_________

Suzuki DR 650- MIkuni BST 40 jakie dysze?

Postprzez balchan1 » 25/5/2011, 16:42

Witam

Mam do wymiany gaźnik w KLX 650. Poczytałem trochę i zdecydowałem się na Keihin FCR. Mam możliwość kupienia gaźnika od CRF 450 2004. Jaki dokładnie gaźnik jest tam montowany? Wiem że Keihin Flat CR (FCR), jednak nie wiem jaka średnica. Czy jakiś posiadacz/znawca CRF może mi powiedzieć jakie wymiary ma ten gaźnik (średnice króćców) i jaki dokładnie to model?

Pozdro
Ostatnio edytowano 19/7/2011, 22:57 przez balchan1, łącznie edytowano 1 raz
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie


Postprzez Landryss25 » 25/5/2011, 17:12

Z tego co pamiętam to w CRF siedzi FCR40 MX.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez Dzesiu10 » 25/5/2011, 23:28

potwierdzam jest tam 40 :)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez balchan1 » 26/5/2011, 22:16

OOooo, dzięki, mam już punkt wyjścia. A tak dalej idąc tym tropem wiecie może jaka jest średnica dolotu (jestem ciekawy czy będzie pasował do oryginalnego króćca od filtra). Szukałem informacji ale trudno coś konkretnego znaleźć.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Bamboleo » 31/5/2011, 16:56

w króciec ssący pewnie dasz rade wcisnąć gorzej będzie z puchą od air boxa, gaźnik znając życie będzie miał nieco inne położenie, gumowa przejściówka załatwi sprawę, tylko czy nie będzie lepiej szukać seryjnego gaźnika i nie bawić się w skrętki?
Bamboleo
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12/5/2011, 11:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Postprzez balchan1 » 31/5/2011, 22:53

Nie ma możliwości założenia seryjnego- używke trudno znaleźć, a jakoś nie wierze by była w dobrym stanie- mój stary gaźnik nie zepsół się, tylko zwyczajnie zużył. Gaźnik np od DR też jakoś mi nie podchodzi- podobna, kitowata konstrukcja. W serwisie za nowy Keihin CVK40 zawołali mi.......2300zł! Więc postanowiłem że wybiorę FCRa, tym bardziej że mają one dobre opinie. Zamówiłem już gaźnik, teraz tylko czekam aż do mnie przyjdzie. Z airboxem może być zabawa, ale raczej nie mam za dużego wyboru. Zobaczy się.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 31/5/2011, 23:05

haha FRC i dobra opinia ? a nie słyszałeś o pekajacych nakładkach na przepustnice ;/ to postrach wszystkich czteropaków xd a w jaki sposób ci sie zużył ? przecież gaźniki sie od tak nie zuzywają :P co miałeś lewuche przez przepustnice ? czy jak ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez balchan1 » 1/6/2011, 06:07

Mam luz na przepustnicy, zawór motylkowy się nie domyka itd. W efekcie: brak reakcji na regulacje i odpalanie graniczące z cudem. Iglica wybiła się, przepustnica membrany wytarła i gaźnik bierze lewe powietrze. No tak, czytałem o tych pekających nakładkach, ale coś koniec końców muszę wstawić. A jak już napisałem: FCR wydał mi się najlepszy. A Ty henio co byś mi doradził? Z jakiego sprzęta gaźnik?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 1/6/2011, 06:26

bierz co dostaniesz :D kumpel ostatnio fajnego fcra za 500 zł wyrwał :D bez zadnych luzów itp :P do drztki wsadził
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez balchan1 » 1/6/2011, 13:03

FCR już do mnie jedzie. Wziąłem go z allegro, z CRF 450 2004 w której padła głowica. 400zł z przesyłką, więc jak za FCR to dość tanio. Dzięki za pomoc, dam info jak będzie działał. Pozdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Bamboleo » 1/6/2011, 23:06

czekamy :)
Bamboleo
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12/5/2011, 11:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Postprzez balchan1 » 20/6/2011, 09:23

Przyszedł do mnie właśnie FCR który zamówiłem. Sprzedawca, jak to bywa, mówił że gaźnik jest kompletny, sprawny itd. Generalnie miała być bajka. Tymczasem to co dostałem jakoś odbiega od tego czego się spodziewałem. Przy gaźniku nie ma "tłoczka" od odpalania na ciepło (ciepłe ssanie). Do tego już wiem co było przyczyną awarii CRF z której pochodzi- płytka przepustnicy pękła a jej element wpadł do silnika. Płytka jest ułamana na dole i popękana na obwodzie, co dyskwalifikuje gaźnik z użytku. Nowa płytka to koszt jakis 400zł++, zastanawiam się jednak czy by nie dorobić drugiej na jakiejs obrabiarce CNC. W końcu 400zł za FCR 41 (bo taki dostałem) to nie tak dużo. Z drugiej strony znowu pieprzone komplikacje. Ewentualnie sprzedający zaoferował się oddać mi pieniądze. Czy już nie ma uczciwych sprzedawców na allegro?!
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez henio12323 » 20/6/2011, 10:45

co do ciepłego ssania. zalezy skąd pochodzi gaźnik. sporo motocykli seryjnie nie ma tam ciepłego ssania. ja np w kacie mam ten gaźnik i ssania nie mam, ale miejsce do zamontowania mam. no chyba że gosc pisał że ma ciepłe ssanie a nie dorzucił to inna sprawa :P

co do płytki hmm mozna w sumie na obrabiarce ale moze byc ciezko. raz ze wymiary muszą byc super odpowiednie to 2 musi byc materiał. tu masz tytan, który jest dosyc ciezkim materiałem do obróbki. ale spróbowac mozna :D moze taniej wyjdzie. niestety to wada tych FCRów ;/ ja chwile po kupnie rozebrałem samochodzik i oglądałem tą płytke u mnie na szczęscie cała. ale juz lekkie wgłębienia są w tych kątach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Bamboleo » 20/6/2011, 11:07

skoro gaźnik jest nie sprawny i nie zgadza się z opisem to nie lepiej go oddać ? kowalstwo artystyczne może mieć różne skutki, jak znowu się rozsypię po tej naprawie i narobi ci w silniku bigosu to wtedy będziesz myślał czy warto było za 400 zł ryzykować ;/
Bamboleo
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 12/5/2011, 11:03
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Postprzez henio12323 » 20/6/2011, 11:21

a co do ceny to kumpel kupił w idealnym stanie za około 600 zł bez zadnych luzów na przepustnicy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez balchan1 » 20/6/2011, 20:27

Jutro go odeśle, znalazłem Mikuni z LC4 z 2004 r za 250zł w okolicy. Tytan faktycznie ciężko bedzie obrobić, a dorobienie płytki ze stali czy aluminium pewnie nie zda egzaminu. Właśnie miejsce na ssanie wygląda na używane (nie ma w nim błota którym cały gaźnik jest pokryty), a kanały prowadzące do niego nie są zaślepione. Szkoda FCRa, bo ładnie by pasował, a do tego to fi41. Miałem w ręce ten Mikuni BSK (chyba to ten model), tyle że pochodzacy z DR. Konstrukcja mniej finezyjna, ale sezon mi spierdziela to nie będę marudził. Dzięki za pomoc. Pozdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez balchan1 » 19/7/2011, 22:55

Moto nadal stoi w garażu- nie mam nawet chwili żeby się nim zająć. Wczoraj po nocy trochę go wymęczyłem, wstawiłem wcześniej wspomniany Minuni BST 40 z LC4, ustawiłem poziom paliwa, wgniotłem nieco spód baku żeby się zmieścił i złożyłem całość. Moto odpalał bez ssania, chodził tragicznie- dusił się na wysokich i strzelał z wydechu. Przełozyłem więc dyszę główną ze starego Keihin fi 140 (zamiast 165), podregulowałem poziom paliwa i było lepiej. Problem w tym że dysze różnią się nieco gwintem i nie dało się jej dobrze wkręcić. Efekt taki że moto normalnie odpalił ze ssaniem, po zagrzaniu wyłączyłem ssanie i wkręciłem go nieco. Dławi się nieco w średnim zakresie obrotów, nawysokich jest ok, ale nadal strzela z wydechu. Kolejna próba odpalenia na obniżonej iglicy skończyła się odpaleniem silnika "na wstecznym"- spaliny waliło gaźnikiem, taż że wypadł z krućca i cały się zadymił ;/ Moje pytanie brzmi: jakie są dyszę w Suzi DR 650, bo taki gaźnik tam występuje, a pojemność ta sama co w KLX. W gaźniku założone są : starter 1.2, low 45 i main 165. Ma ktoś jakies info?!
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez WojciechW » 20/7/2011, 11:25

Nomilanie w DR 650 gaznik Mikuni BST40SS jest main 140.Sprawdz filtr powietrza, jak masz ubadziany to nie wyregulujesz nigty tego gaznika :)
Honda CR 500
Avatar użytkownika
WojciechW
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 24/1/2011, 18:29
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Postprzez balchan1 » 21/7/2011, 11:55

Filtr czysty, mam zamiar skoczyc do sklepu i zakupić wszystkie dyszę do gaźnika. Tak logicznie myśląc jeżeli główną dyszę muszę dać mniejszą to pozostałe też powinienem dać nieco mniejsze. Mam rację? Zakupię chyba dysze starter 1.0, low 38 i main 140, wtedy zobacze czy zda to egzamin.

Moto złożone, bez zmiany dysz. Ustawiona wysokość iglicy, poziom paliwa w komorze pływakowej i skład mieszanki. Moto po całonocnym staniu pod chmurką odpaliło po chwili kręcenia bez ssania (inne ułożenie gaźnika utrudnia dostanie się do uchwytu od ssania). Ciepłe odpala różnie: czasem od strzała, czasem po jakiś 2-3 obrotach. Dość ładnie wkręca się na obroty, jednak martwi mnie strzelanie z wydechu przy odpuszczaniu gazu. Innym niepokojącym objawem jest zdarzające się gaśnięcie przy agresywnym dodaniu gazu z dołu- wszyscy mi mówili że tak musi być. Czy mam dalej zawracać sobie głowę czy też zostawić to tak jak jest?

POzdro
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê