wolne obroty zx9r a skład mieszanki?
Posty: 6
• Strona 1 z 1
wolne obroty zx9r a skład mieszanki?
Witam
Mam Do Was koledzy pytanie.Kawasaki zx9r rocznik 2001 model E
Mam pewien problem z wolnymi obrotami przy rozgrzanym silniku zaczynają lekko falowoć ok 1100+/- 100obr/min.Troche mnie to irytuje i postanowiłem coś z tym zrobić.Wymieniłem Swiece na nowe.Ale to niewiele pomogło może tylko tyle że lepiej rano zapala.Postanowiłem wyregulować zawory no i okazało się że oczywiście jak to w kawasaki wszystkie prawie ciasne lub ciasne(mało luzu)wyregulowałem tak jak powinno być.zabralem się za gaźniki wyczyściłem je i było by ok stym że śruby regulacyjne od składu mieszanki wolnych obrotów były wykręcone o 3 obroty gdzie serwisówka mówi o niecałych 2 obrotach.
I tu moje pytanie czy to ze te śróbki skadu mieszanki były zbyt dużo wykręcone mogło powodować że obroty wolne falowały? Pomimo że gaźniki były wcześniej zsynchronizowane?
Jestem teraz na etapie składania tego motocykla po tym przeglądzie i nie wiem jak ustawić ten skład czy tak jak był czy może zmniejszyć ilość obrotów do tej co podaje serwisówka czyli 2.
Wcześniej motocykl bardzo dobrze wkręcał sie na obroty nie było żadnej dziury itp wszystko ok poza wolnymi.
Dodam tylko że motocykl ma seryjny wydech i orginalne dysze nic nie jest przerabiane.Przebieg raczej niewielki bo stan wizualny jest wzorowy silnik nie bierze grama oleju.zapala też dobrze.
Prosze o jakieś cenne wskazówki. ponieważ nie widzi mi się rozbieranie gaźników po kilka razy do tej regulacji bo dojścia do regulacji składu praktycznie niema trzeba wyciągać gaźniki i jest przy tym sporo rozbierania.
Ale sie rozpisałem.....
licze na waszą pomoc.
Mam Do Was koledzy pytanie.Kawasaki zx9r rocznik 2001 model E
Mam pewien problem z wolnymi obrotami przy rozgrzanym silniku zaczynają lekko falowoć ok 1100+/- 100obr/min.Troche mnie to irytuje i postanowiłem coś z tym zrobić.Wymieniłem Swiece na nowe.Ale to niewiele pomogło może tylko tyle że lepiej rano zapala.Postanowiłem wyregulować zawory no i okazało się że oczywiście jak to w kawasaki wszystkie prawie ciasne lub ciasne(mało luzu)wyregulowałem tak jak powinno być.zabralem się za gaźniki wyczyściłem je i było by ok stym że śruby regulacyjne od składu mieszanki wolnych obrotów były wykręcone o 3 obroty gdzie serwisówka mówi o niecałych 2 obrotach.
I tu moje pytanie czy to ze te śróbki skadu mieszanki były zbyt dużo wykręcone mogło powodować że obroty wolne falowały? Pomimo że gaźniki były wcześniej zsynchronizowane?
Jestem teraz na etapie składania tego motocykla po tym przeglądzie i nie wiem jak ustawić ten skład czy tak jak był czy może zmniejszyć ilość obrotów do tej co podaje serwisówka czyli 2.
Wcześniej motocykl bardzo dobrze wkręcał sie na obroty nie było żadnej dziury itp wszystko ok poza wolnymi.
Dodam tylko że motocykl ma seryjny wydech i orginalne dysze nic nie jest przerabiane.Przebieg raczej niewielki bo stan wizualny jest wzorowy silnik nie bierze grama oleju.zapala też dobrze.
Prosze o jakieś cenne wskazówki. ponieważ nie widzi mi się rozbieranie gaźników po kilka razy do tej regulacji bo dojścia do regulacji składu praktycznie niema trzeba wyciągać gaźniki i jest przy tym sporo rozbierania.
Ale sie rozpisałem.....
licze na waszą pomoc.
- gozdzik77
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20/7/2006, 17:33
ciezko znales motocykl w ktorym obroty by nie falowaly. co do składu to ustaw na 2,5 polataj trochę wykręć świece i zobacz kolor swiec
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Nowy nabytek KTM RC8
-
RUTRA.RD - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4149
- Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
- Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa
poszukaj moich tematów o gaźnikach tutaj na forum. Tam opisywałem wiele razy jak od A-Z ustawić gaźnik 

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Wszystko poskładałem.Skład mieszanki ustawiłem na 2.5 obrotu. Zawory ustawione, świece nowe, gaźniki wyczyszczone poziomy paliwa w komorach pływakowych ok. wszystkie dysze ok zgodne z serwisówką.Króćce ssące wyglądają bardzo dobrze nie są spękane, synchronizacja gaziorów zrobiona a i tak czasami wolne obroty zafalują jest to dla mnie bardzo dziwne.Motocykl zbiera się bardzo dobrze,reakcja na gaz natychmiastowa z obrotów schodzi szybko bez żadnej zawiechy.Ale jak jest rozgrzany to zapala tylko z lekkim gazem.bo bez gazu nie zapali...przed regulacjami też tak było.
Ma ktoś jakieś pomysły?????
Bo mi się już skończyły....
Ma ktoś jakieś pomysły?????
Bo mi się już skończyły....
- gozdzik77
- Świeżak
- Posty: 39
- Dołączył(a): 20/7/2006, 17:33
ustaw śruby skłądu mieszanki na 2 oborty bo może za bogato ma na start.
Do tego ogólnie odpalanie ciepłego silnika wg. instrukcji użytkownika powinno się odbywać z leciutką przegazówką co nie zmiania faktu, że powinien odpalić bez. Ja bym się minimalnymi wahanięciami nie przejmował bo tak na prawdę by ustawić skłąd mieszanki poprawny to trzeba sondą lambda badać wkręconą w kolektor wydechowy dla każdego gaxnika osobno a prawda jest taka, że dostaniesz pogodę deszczową ale parną i będzie jeszcze inaczej pracować. Takie już są gaźniki - mają nastawy na sztywno i to co jednego dnia będzie idealne prawie drugiego będzie bardzo dobre a trzeciego perfekcyjne a któregoś tam jeszcze "takie w sumie do przyjęcia" - tak jest z gaźnikiem.
Jak już doszedłeś tak daleko to filtr powietrza jeszcze obczaj czy jest dobry i czy fajki nie siedzą czasem luźno bo może występować co jakiś czas rzadki przeskok i wypadnięcie zapłonu. Przewody wysokiego napięcia (jak chcesz być perfekcjonistą) zmierz na oporność każdy i czy takie same są to oporności. Może być, że któryś jak ciepły to ma większy opór niż powinien i stąd lekkie zawirowania.
Pamietaj - wahnięcia -+100 obrótów są jak najbardziej zgodne z normami i to nie jest takie super wazne. Ważne jest jak się zachowuje podczas jazdy. To nie jest nowy motocykl z salonu - pamiętaj. Nawet w super stanie nigdy nie bedzie działał tak jak na 100% nowych cześciach.
Do tego ogólnie odpalanie ciepłego silnika wg. instrukcji użytkownika powinno się odbywać z leciutką przegazówką co nie zmiania faktu, że powinien odpalić bez. Ja bym się minimalnymi wahanięciami nie przejmował bo tak na prawdę by ustawić skłąd mieszanki poprawny to trzeba sondą lambda badać wkręconą w kolektor wydechowy dla każdego gaxnika osobno a prawda jest taka, że dostaniesz pogodę deszczową ale parną i będzie jeszcze inaczej pracować. Takie już są gaźniki - mają nastawy na sztywno i to co jednego dnia będzie idealne prawie drugiego będzie bardzo dobre a trzeciego perfekcyjne a któregoś tam jeszcze "takie w sumie do przyjęcia" - tak jest z gaźnikiem.
Jak już doszedłeś tak daleko to filtr powietrza jeszcze obczaj czy jest dobry i czy fajki nie siedzą czasem luźno bo może występować co jakiś czas rzadki przeskok i wypadnięcie zapłonu. Przewody wysokiego napięcia (jak chcesz być perfekcjonistą) zmierz na oporność każdy i czy takie same są to oporności. Może być, że któryś jak ciepły to ma większy opór niż powinien i stąd lekkie zawirowania.
Pamietaj - wahnięcia -+100 obrótów są jak najbardziej zgodne z normami i to nie jest takie super wazne. Ważne jest jak się zachowuje podczas jazdy. To nie jest nowy motocykl z salonu - pamiętaj. Nawet w super stanie nigdy nie bedzie działał tak jak na 100% nowych cześciach.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości