Gilera GSM 50- kilka pytań nowicjusza.
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Gilera GSM 50- kilka pytań nowicjusza.
Witam
Na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w sprawach motoryzacyjnych, a pierwszy motor zakupiłem dzisiaj rano.
A więc...
Od rana jestem szczęśliwym posiadaczem Gilery GSM 50. Jako, że udało mi się ją kupić za nieduże pieniądze, to znajdzie sie pare rzeczy do zrobienia. Moto jest z 2000r. No to tak. Muszę kupić filtr powietrza oraz taką hmm rurę, która poleci od gaźnika do filtra. Gdzie takie coś dostać? Muszę szukać oryginału, pod konkretny model, czy to raczej uniwersalne ? Drugą sprawą jest stacyjka. W tej coś siedzi, najprawdopodobniej złamany klucz i można włączyć zapłon wszystkim, oby tylko przekręcić. Jaki jest koszt wymiany i czy można wymienić tylko to coś, takie srebrne, kółko gdzie sie wklada kluczyk? I ostatnia sprawa, mianowicie wydech. Czy gdybym chciał wymienić wydech to koniecznie na nowy? Czy można bez obaw celować w używke? Bo wiem, ze sa takie rzeczy, ktorych sie nie kupuje uzywanych "i już", dlatego pytam czy aby przypadkiem wydech do takich nie należy.
I ogólnie proszę was o porady co sprawdzić/wymienic w uzywanym motorze z przebiegiem 16 tyś km. Oprócz w/w rzeczy zamierzam wymienić olej w przekładni i silnikowy.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi
Na wstępie zaznaczam, że jestem kompletnie zielony w sprawach motoryzacyjnych, a pierwszy motor zakupiłem dzisiaj rano.
A więc...
Od rana jestem szczęśliwym posiadaczem Gilery GSM 50. Jako, że udało mi się ją kupić za nieduże pieniądze, to znajdzie sie pare rzeczy do zrobienia. Moto jest z 2000r. No to tak. Muszę kupić filtr powietrza oraz taką hmm rurę, która poleci od gaźnika do filtra. Gdzie takie coś dostać? Muszę szukać oryginału, pod konkretny model, czy to raczej uniwersalne ? Drugą sprawą jest stacyjka. W tej coś siedzi, najprawdopodobniej złamany klucz i można włączyć zapłon wszystkim, oby tylko przekręcić. Jaki jest koszt wymiany i czy można wymienić tylko to coś, takie srebrne, kółko gdzie sie wklada kluczyk? I ostatnia sprawa, mianowicie wydech. Czy gdybym chciał wymienić wydech to koniecznie na nowy? Czy można bez obaw celować w używke? Bo wiem, ze sa takie rzeczy, ktorych sie nie kupuje uzywanych "i już", dlatego pytam czy aby przypadkiem wydech do takich nie należy.
I ogólnie proszę was o porady co sprawdzić/wymienic w uzywanym motorze z przebiegiem 16 tyś km. Oprócz w/w rzeczy zamierzam wymienić olej w przekładni i silnikowy.
Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi

- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
po 1 po co nowy filtr powietrza ? i jaką rure ? chodzi ci o airbox (skrzynke cała filtra powietrza ) ? jezeli to nie jest uszkodzone (podatre, z dziurami itp ) to nie ma potrzeby wymiany. no ale jak juz to tylko oryginał. no filtr moze byc zamiennik. ale tego airboxa nie kupisz byle jakiego musi byc dedykowany. co do stacyjki miałem to samo w skuterku wystarczyłoi kupi wkład za jakies 30 zł plus 15 zł kosztowała ta obwódka srebrna. i miałem wtedy całkiem nowy wkład stacyjki i działało tylko na 2 kluczyki z zestawu. ale poszukaj po prostu do siebie tego zestawu. szukaj na allegro albo mielochu. wydech smiało mozna kupowac uzywany o ile jest w dobrym stanie
tzn bez sensu kupowac starego spawanego rupiecia
ale jezeli wygląda dobrze ( niepogięty, nie przepalony, nie spawany) smiało mozna kupic. oleju silnikowego jezeli masz na mysli olej do mieszanki (do dozownika) nie musisz wymieniac
wystarczy że bedziesz dolewał go wtredy kiedy sie skonczy. przekładniowy na pewno powinienes wymienic. mozna wymienic tez płyn w chłodnicy i w układach hamulcowych. pozatym filtr powietrza nalezało by wyczyscic. no i jeździc ;d wiecej jako tako do wymiany nie ma. chyba ze cos jest uszkodzone



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Filtr powietrza nie nowy, tylko w ogole kupic, bo go nie ma. Chodzi mi o taka rure (wujek podpowiadal, ze to jakas gumowa zlaczka czy cos), ktora jest nalozona na gaznik i ta skrzynke, w ktorej powinien byc filtr. Jeżeli ta skrzynka to airbox, to to mam, no tylko tak jak mowie w srodku nie ma filtra. Dlatego chcialbym dokupic sam filtr i ta zlaczke. Co do oleju to wlasnie o ten mi chodzilo. Kupilem gilere z resztka oleju, ktory byl nalany w angli (moto sprowadzone) i stał u goscia, ktory motor sprowadzil jakis miesiac, wiec lepiej spuszcze reszte tego oleju i naleje nowego. Jeszcze mam pytanie co do dozownika, a mianowicie czy moze byc taka sytuacja, ze sie "rozreguluje"? Że np bedzie podawal za duzo oleju ? I jak ewentualnie sprawdzic czy wszystko z nim w porzadku?
A wiec takie małe podsumowanie:
Wymieniam:
- olej silnikowy
- olej przekładniowy
- płyn w chłodnicy
- płyn hamulcowy
+ zakladam filtr powietrza i ta zlaczke, mam w planach przeczyscic gaznik i wyregulowac. Czy moge zrobic cos jeszcze, zeby spokojnie jezdzic caly sezon?
PS. Moglibyscie polecic cos z poszczegolnych olei ?
A wiec takie małe podsumowanie:
Wymieniam:
- olej silnikowy
- olej przekładniowy
- płyn w chłodnicy
- płyn hamulcowy
+ zakladam filtr powietrza i ta zlaczke, mam w planach przeczyscic gaznik i wyregulowac. Czy moge zrobic cos jeszcze, zeby spokojnie jezdzic caly sezon?
PS. Moglibyscie polecic cos z poszczegolnych olei ?
- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
Co do rury to pewnie chodzi Ci o dolot. U mnie tak jest, że przy airboxie mam wejście na taką prostokątną rurę i ona dopiero idzie niżej do gaźnika. Poszukaj tego na allegro, może znajdziesz razem z całym airboxem i wkładem gąbkowym.
Jeżeli chcesz spuszczać olej do mieszanki to go zostaw ;/. Moje moto stało 2 lata w magazynie i się nic z olejem nie stało. A jak spuścisz olej z dozownika to na bank zapowietrzysz pompę oleju, a domyślam się, że nie wiesz jak ją odpowietrzyć. Jeżeli nie chcesz zatrzeć cylindra to go zostaw jak jest. A olej do skrzyni jak pisał henio wymień, tylko pamiętaj że musi go być odpowiednia ilość w silniku.
Co do dozownika to pompa oleju przy silniku tłoczy olej do gaźnika. Ilość oleju jest tam ustawiana albo śrubą wewnątrz pompy albo za pomocą linki - linka gazu rozchodzi się na dwie części i jedna wchodzi do środka pompy, na tej lince powinna być taka gumka a pod nią nakrętka (jak przy sprzęgle). Kręcąc tą nakrętką można ustawić ilość oleju. Jakbyś miał za mało oleju podawane to pewnie moto by się już zatarło
. Jeżeli za dużo to na rozgrzanym silniku będzie wydechem wypluwało niespalony olej, jak wykręcisz świecę to też pewnie będzie cała czarna i oblepiona takimi "skwarami"
.
Poza tym co napisałeś sprawdź też naciąg łańcucha i jeżeli jest potrzeba to go wyreguluj. Kup też olej do łańcucha i go nasmaruj. Generalnie przy takim przebiegu nie wiadomo, czy łańcuch i zębatki nie są już do wymiany.
Co do olejów to do mieszanki wiele osób zaleca Castrol Power 1 Racing 2T, w tym ja i jakoś nikt nie narzeka. Generalnie olej ma być syntetyczny, ewentualnie półsyntetyczny. Do skrzyni kupuj Motul Transoil Expert 10W40, ewentualnie Elf, Mobil o podobnych parametrach. Motul jest dedykowany do skrzyń 2T i 4T z mokrym sprzęgłem więc dobrze się tu sprawdzi, sam też go wlałem do siebie.
Jeżeli chcesz spuszczać olej do mieszanki to go zostaw ;/. Moje moto stało 2 lata w magazynie i się nic z olejem nie stało. A jak spuścisz olej z dozownika to na bank zapowietrzysz pompę oleju, a domyślam się, że nie wiesz jak ją odpowietrzyć. Jeżeli nie chcesz zatrzeć cylindra to go zostaw jak jest. A olej do skrzyni jak pisał henio wymień, tylko pamiętaj że musi go być odpowiednia ilość w silniku.
Co do dozownika to pompa oleju przy silniku tłoczy olej do gaźnika. Ilość oleju jest tam ustawiana albo śrubą wewnątrz pompy albo za pomocą linki - linka gazu rozchodzi się na dwie części i jedna wchodzi do środka pompy, na tej lince powinna być taka gumka a pod nią nakrętka (jak przy sprzęgle). Kręcąc tą nakrętką można ustawić ilość oleju. Jakbyś miał za mało oleju podawane to pewnie moto by się już zatarło


Poza tym co napisałeś sprawdź też naciąg łańcucha i jeżeli jest potrzeba to go wyreguluj. Kup też olej do łańcucha i go nasmaruj. Generalnie przy takim przebiegu nie wiadomo, czy łańcuch i zębatki nie są już do wymiany.
Co do olejów to do mieszanki wiele osób zaleca Castrol Power 1 Racing 2T, w tym ja i jakoś nikt nie narzeka. Generalnie olej ma być syntetyczny, ewentualnie półsyntetyczny. Do skrzyni kupuj Motul Transoil Expert 10W40, ewentualnie Elf, Mobil o podobnych parametrach. Motul jest dedykowany do skrzyń 2T i 4T z mokrym sprzęgłem więc dobrze się tu sprawdzi, sam też go wlałem do siebie.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Na allegro tego nie ma :/ Znajduje całą masę filtrów stożkowych. To nadaje sie aby tam zamontować? Musiałbym wymontować airboxa i rurą od gaźnika puścić ten stożek? Masz rację, nie wiem jak sie odpowietrza pompe oleju. A nic sie nie stanie jak tam jest troche starego oleju, a ja zaleje go innym ? Da sie jakos w prosty sposob ocenic czy lancuch i zebatki nadaja sie jeszcze do uzytku ? Wielkie dzieki za pomoc 

- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
stozka lepiej nie montuj bo on ssie wiecej syfu ;/ szukaj jak ktos ma całe moto na częsci i moze ci sprzeda.
co do pompy jej sie nie odpowietrza ;P sama sie odpowietrza tylko że chwile moze popracowac na sucho. ale tragedii nie zrobi
mozna i nie mozna zalać. nie wiadomo jak oba oleje bedą ze sobą reagowały. jak zostanie juz bardzo mało to mozna zalać nowego i nie powinno sie nic stac.
łapiesz łancuch na tylnej zebatce tak jakby wzdłuż wahacza i ciagniesz do tyłu nie powinien mocn oodstawad od zębatki jak odstanie że między koncem zęba a łancuchem bedzie z pół cm to juz sporo
druga sprawa zebatki nie moga miec krzywych zebów a łancuch nie moze miec popękanych rolek
co do pompy jej sie nie odpowietrza ;P sama sie odpowietrza tylko że chwile moze popracowac na sucho. ale tragedii nie zrobi

łapiesz łancuch na tylnej zebatce tak jakby wzdłuż wahacza i ciagniesz do tyłu nie powinien mocn oodstawad od zębatki jak odstanie że między koncem zęba a łancuchem bedzie z pół cm to juz sporo

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Właśnie szukałem na allegro, ale żadnej GSM'ki nie ma na części. Sam bym wolał seryjny filtr, no ale jak nie bedzie to chyba bede zmuszony zamontowac stozka jakiegos. Slyszalem tez, ze czesci od derbi sendy pasuja do gilery gsm. Wiecie moze cos o tym? I jezeli tak to od jakiego modelu sendy szukac czesci?
- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
popatrz na podobne roczniki wtedy powinny czesci byc podobne. zobacz czy tak samo wyglada airobx w sendzie jak i u ciebie 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A takie pytanie: Czy jest szansa, ze w sklepie motoryzacyjnym w moim miescie maja mozliwosc sciagniecia oryginalnego airboxa z filtrem powietrza i gumowa zlaczka ? Czy raczej nie mozna juz tego dostac, tylko szukac uzywanych?
A i prosiłbym, żebyście mi polecili jakieś filtry, jeżeli nie uda mi sie kupic oryginalu.
Pozdrawiam
A i prosiłbym, żebyście mi polecili jakieś filtry, jeżeli nie uda mi sie kupic oryginalu.
Pozdrawiam

- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
Zrób zdjęcie puszki jaką masz to może coś dopasujemy.
Henio, a nawet w serwisówce od silnika jest pokazane odpowietrzanie pompy :>. Co do oleju ja na początku miałem jakiegoś fioletowego elfa czy coś nalane, dolałem castrola i się taki pośredni kolorek zrobił
. Ale nic się nie zważyło
.
Henio, a nawet w serwisówce od silnika jest pokazane odpowietrzanie pompy :>. Co do oleju ja na początku miałem jakiegoś fioletowego elfa czy coś nalane, dolałem castrola i się taki pośredni kolorek zrobił


Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Wlasnie sprzatnoles mi z przed nosa to gilere sprzedajacy zachowal sie jak jakis gnojek ... Ile za nia dales jak mozna wiedziec ode mnie chcial 2400 do malej licytacji ale + oplata skarbowa i cala rejerstracja to dodatkowe 400-450 zl . Musze przyznac ze niezle mnie wkurwiles . Prczeczytalem ten temat i sobie mysle moze to ta gilera ktora mialem kupowac w srode no nic dzwonie do kolesia a koles przepraszam gilera sprzedana a trzymal ja dla mnie i nagle sprzedal...
- kubala1995
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 16/5/2011, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
widze kolega z lbn
no niestety kto 1 ten lepszy
fajna gilera ostatnio stała w okolicach lublina
nie drogo i w niezłym stanie



KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
nie nie jestem z lublina mieszkam 45 km od lublina . Bylem umuwiony na kupno tej gilery a sprzedajacy poprostu od tak sobie sprzedal , jak zobaczylem ten post dzisiaj rano pomyslalem ze to ta gilera co ja mam w srode kupic bo rocznik ten sam i przebieg no i data sie zgadza i az zadzwonilem do kolesia sprzedajacego a on mi na to ze sprzedal...
- kubala1995
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 16/5/2011, 16:57
- Lokalizacja: Lublin
@kubala nie rób mi offtopu w temacie. Trułeś głowe temu panu co miał tą gilerke, że napewno ją kupisz, nie widząc nigdy na żywo motoru i nie dając ŻADNEJ zaliczki. Pogratulować!
A co do tematu to mam juz filtr, teraz potrzebuje tej gumowej zlaczki gaznika z filtrem. Znalazlem cos takiego: http://www.sklep.s-x-t.pl/krciecganikfi ... ml?cPath=0 tylko nie wiem czy będzie pasowało do gsm'ki. Tam pisze, ze do skuterow. Jak myslicie ?
A i jeszcze jedno
Mam okazje kupic koncowke wydechu arrow za nieduze pieniadze, z tym, ze jest trochu pogiety. Tutaj fotka: http://imageshack.us/photo/my-images/121/img0534p.jpg/ Jak myslicie, warto sie w cos takiego pakowac? Teraz jest po polerce ponoc.
Pozdrawiam.
A co do tematu to mam juz filtr, teraz potrzebuje tej gumowej zlaczki gaznika z filtrem. Znalazlem cos takiego: http://www.sklep.s-x-t.pl/krciecganikfi ... ml?cPath=0 tylko nie wiem czy będzie pasowało do gsm'ki. Tam pisze, ze do skuterow. Jak myslicie ?
A i jeszcze jedno

Pozdrawiam.
- Kapselek
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 14/5/2011, 18:16
poszukaj wymiarów. nikjt ci na oko nie powie czy bedzie pasowało czy nie
co do wydechu taki o. mocy ci nie doda. moze zmienic dzwiek co najwyzej

co do wydechu taki o. mocy ci nie doda. moze zmienic dzwiek co najwyzej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Tłumik jest w moto najmniej ważny, ważniejszy jest dyfuzor - to on może poprawić osiągi. A sądząc po spracowaniu tłumika to pewnie i tak ma watę do wymiany, nie ma sensu go kupować.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 4 gości