Synchronizacja gaźników/przepustnic
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Synchronizacja gaźników/przepustnic
Chciał bym poruszyć tutaj temat synchronizacji gaźników i przepustnic.
Czy wakuometrem kupionym za 200zł da się to prawidłowo wykonać?
Czy wakuometrem kupionym za 200zł da się to prawidłowo wykonać?

-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
tylko trzeba sprawdzić ich kalibrację...bo bez tego będzie "równo" ale tylko na wskazaniach
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Chciał bym poruszyć tutaj temat synchronizacji gaźników i przepustnic.
Czy wakuometrem kupionym za 200zł da się to prawidłowo wykonać?
Moje pytanie było celowo trochę prowokujące do dyskusji. Oczywiście że się nie da. A to dlatego że te zegary w tanich wakuometrach mają kiepską klasę dokładności albo wręcz nie maja podane tej klasy. Jeden zegar o odpowiedniej dokładności kosztuje prawie tyle co zestaw 4 w tanich wakuometrach które są używane przez większość do regulacji.
Do poruszenia tematu skłoniło mnie to, że większość niestety nie zdaje sobie z tego sprawy, ba nawet większość tych co zabierają się za tego typu regulacje.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
to jakie rozwiÄ…zanie proponujesz ??
Trzeba sobie sprawić 4 porządne wakuometry o klasie dokładności min. 1.2% albo lepiej 1%. Koszt ok. 600zł same zegary.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
To zerknij na nie czy mają opisaną klasę dokładności. Coś w stylu CL2.5, liczba oznacza klasę. Jak są OK to na pewno mają napisane bo wątpię czy producent nie chciał by się pochwalić jak są dobrej klasy.
Ja sobie parę lat temu zrobiłem własne to całkowity koszt z zaworkami, tłumikami itp. wyniósł mnie ok. 800zł. Wakuometry mam z naszej polskiej WIKI.
Ja sobie parę lat temu zrobiłem własne to całkowity koszt z zaworkami, tłumikami itp. wyniósł mnie ok. 800zł. Wakuometry mam z naszej polskiej WIKI.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
A wiec pwiem tak na temat moich wankumetrow,kupilem ich w sklepie motoryzacyjnym na alegro linka nie dam bo to bylo z dwa lat temu, moze nie sa super ideale ale robote robia,jest rowno na nich i skazowce obrotow w motorze,po synchronizacji gaznikow o kalibracji tez cos pisalo w opisie wiec pewnie ja maja, sa to takie nibieskie 4 zegary,zreszta tylko takie na alegro sie najwiecej sprzedaja
. Goscie wystawiaja opinie pozytywne i dla tego na nich sie zdecydowalem i tez ich polecam. Wezyki,zaworki i koncowki wkrecane maja w komplecie.

- toma1
- Świeżak
- Posty: 174
- Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15
To że coś się na Alledrogo sprzedaje nie znaczy że jest dobre, a sprzedaje się bo tanie. Ludzie po prostu kupują a tak na prawdę nie mają pojęcia o co chodzi i jeszcze chwalą to.
Nie znaczy że jak na tych wakuometrach masz wskazówkę wszędzie w tej samej pozycji to jest tak w rzeczywistości. Jak mówiłem one mają duży błąd więc to co pokazują to niekoniecznie tak jest.
Nie znaczy że jak na tych wakuometrach masz wskazówkę wszędzie w tej samej pozycji to jest tak w rzeczywistości. Jak mówiłem one mają duży błąd więc to co pokazują to niekoniecznie tak jest.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
Ja jestem zdania, że szkoda kasy na takie zegary
Prosta sprawa:
- olej dość gęsty - ja użyłem ATF do przekładni automatycznych
- igły 1,2 - jako dławiki
- przewód - ja użyłem numeru 8 do benzyny ponieważ idealnie pasuje na moje króćce w gaźnikach bez żadnego kombinowania
- 4 złączki do wężyków
Sama budowa. Bierzemy metrowej wysokości podstawke, mocujemy do niej rurke w kształcie U i na końcach złączki. Przed złączkami wciskamy w przewody gumowe igły (dokłądnie plastikowe końcówki a igły wyrywamy z nich).
Następnie do złączek mocujemy rurkę - ja zamontowałem do wysokości sufitu w garażu. Znów złączki i już w dół do gaźników.
Warto zadbać o stałe zasilenie gaźników w paliwo - wężyk i jakiś zbiorniczek.
Motong musi być rozgrzany, obroty biegu jałowego - w miare równe
Podłączamy do gaźników 1 i 2, ustawiamy śróbką aby poziom się nie zmieniał i jak będzie jeszcze równo płyn to super. Później gaziory 3 i 4 i na koniec synchro pary 1,2 z 3,4. I po sprawie.
Nadmienie, że aby synchro miało sens - kolejno:
- kontrolujemy przerwÄ™ zaworowÄ…
- świece zapłonowe - kontrola, ew wymiana (nowe świece trzeba wygrzać za pierwszym razem
- filtr powietrza - powinien być czysty
- gaźniki czyste z wyregulowanym składem mieszanki
Pozdro i powodzenia
M.

Prosta sprawa:
- olej dość gęsty - ja użyłem ATF do przekładni automatycznych
- igły 1,2 - jako dławiki
- przewód - ja użyłem numeru 8 do benzyny ponieważ idealnie pasuje na moje króćce w gaźnikach bez żadnego kombinowania
- 4 złączki do wężyków
Sama budowa. Bierzemy metrowej wysokości podstawke, mocujemy do niej rurke w kształcie U i na końcach złączki. Przed złączkami wciskamy w przewody gumowe igły (dokłądnie plastikowe końcówki a igły wyrywamy z nich).
Następnie do złączek mocujemy rurkę - ja zamontowałem do wysokości sufitu w garażu. Znów złączki i już w dół do gaźników.
Warto zadbać o stałe zasilenie gaźników w paliwo - wężyk i jakiś zbiorniczek.
Motong musi być rozgrzany, obroty biegu jałowego - w miare równe

Podłączamy do gaźników 1 i 2, ustawiamy śróbką aby poziom się nie zmieniał i jak będzie jeszcze równo płyn to super. Później gaziory 3 i 4 i na koniec synchro pary 1,2 z 3,4. I po sprawie.
Nadmienie, że aby synchro miało sens - kolejno:
- kontrolujemy przerwÄ™ zaworowÄ…
- świece zapłonowe - kontrola, ew wymiana (nowe świece trzeba wygrzać za pierwszym razem
- filtr powietrza - powinien być czysty
- gaźniki czyste z wyregulowanym składem mieszanki
Pozdro i powodzenia
M.
- marker
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
- Lokalizacja: Szczecin
No można i tak tylko trzeba dobrać odpowiednio grubość rurki i jej długość żeby była odpowiednia dokładność wskazań. Wiadomo im dłuższa i cieńsza rurka tym lepsza dokładność.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
- Baboon
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53
nie musi być bardzo długa - tu chodzi o zwężkę by była i na każdym przewodzie w tych samych odległościach.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości