Zobacz wątek - Synchronizacja gaźników/przepustnic
NAS Analytics TAG

Synchronizacja gaźników/przepustnic

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Synchronizacja gaźników/przepustnic

Postprzez Baboon » 10/5/2011, 14:44

Chciał bym poruszyć tutaj temat synchronizacji gaźników i przepustnic.

Czy wakuometrem kupionym za 200zł da się to prawidłowo wykonać? :?
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53


Postprzez 7beat » 10/5/2011, 16:41

raczej tak bo to już trochę lepsze wakuometry od ty za 20zł za sztukę
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki


Postprzez toma1 » 10/5/2011, 20:10

Jasne ze sie da, ja mam takie z alegro.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez RUTRA.RD » 10/5/2011, 21:40

wszystko sie da

daj do nich linka
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Przemo_rene » 11/5/2011, 08:31

tylko trzeba sprawdzić ich kalibrację...bo bez tego będzie "równo" ale tylko na wskazaniach
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez Baboon » 11/5/2011, 08:44

Chciał bym poruszyć tutaj temat synchronizacji gaźników i przepustnic.

Czy wakuometrem kupionym za 200zł da się to prawidłowo wykonać?


Moje pytanie było celowo trochę prowokujące do dyskusji. Oczywiście że się nie da. A to dlatego że te zegary w tanich wakuometrach mają kiepską klasę dokładności albo wręcz nie maja podane tej klasy. Jeden zegar o odpowiedniej dokładności kosztuje prawie tyle co zestaw 4 w tanich wakuometrach które są używane przez większość do regulacji.

Do poruszenia tematu skłoniło mnie to, że większość niestety nie zdaje sobie z tego sprawy, ba nawet większość tych co zabierają się za tego typu regulacje.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53

Postprzez RUTRA.RD » 11/5/2011, 09:02

to jakie rozwiÄ…zanie proponujesz ??
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Baboon » 11/5/2011, 09:18

to jakie rozwiÄ…zanie proponujesz ??


Trzeba sobie sprawić 4 porządne wakuometry o klasie dokładności min. 1.2% albo lepiej 1%. Koszt ok. 600zł same zegary.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53

Postprzez RUTRA.RD » 11/5/2011, 09:47

ja za swoje dałem coś kolo 600zl w larssonie parę ładnych lat temu
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4149
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Postprzez Baboon » 11/5/2011, 10:22

To zerknij na nie czy mają opisaną klasę dokładności. Coś w stylu CL2.5, liczba oznacza klasę. Jak są OK to na pewno mają napisane bo wątpię czy producent nie chciał by się pochwalić jak są dobrej klasy.

Ja sobie parę lat temu zrobiłem własne to całkowity koszt z zaworkami, tłumikami itp. wyniósł mnie ok. 800zł. Wakuometry mam z naszej polskiej WIKI.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53

Postprzez toma1 » 11/5/2011, 21:53

A wiec pwiem tak na temat moich wankumetrow,kupilem ich w sklepie motoryzacyjnym na alegro linka nie dam bo to bylo z dwa lat temu, moze nie sa super ideale ale robote robia,jest rowno na nich i skazowce obrotow w motorze,po synchronizacji gaznikow o kalibracji tez cos pisalo w opisie wiec pewnie ja maja, sa to takie nibieskie 4 zegary,zreszta tylko takie na alegro sie najwiecej sprzedaja :lol: . Goscie wystawiaja opinie pozytywne i dla tego na nich sie zdecydowalem i tez ich polecam. Wezyki,zaworki i koncowki wkrecane maja w komplecie.
toma1
Świeżak
 
Posty: 174
Dołączył(a): 24/8/2010, 18:15

Postprzez Baboon » 11/5/2011, 22:45

To że coś się na Alledrogo sprzedaje nie znaczy że jest dobre, a sprzedaje się bo tanie. Ludzie po prostu kupują a tak na prawdę nie mają pojęcia o co chodzi i jeszcze chwalą to.

Nie znaczy że jak na tych wakuometrach masz wskazówkę wszędzie w tej samej pozycji to jest tak w rzeczywistości. Jak mówiłem one mają duży błąd więc to co pokazują to niekoniecznie tak jest.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53

Postprzez marker » 12/5/2011, 10:57

Ja jestem zdania, że szkoda kasy na takie zegary :-)

Prosta sprawa:
- olej dość gęsty - ja użyłem ATF do przekładni automatycznych
- igły 1,2 - jako dławiki
- przewód - ja użyłem numeru 8 do benzyny ponieważ idealnie pasuje na moje króćce w gaźnikach bez żadnego kombinowania
- 4 złączki do wężyków

Sama budowa. Bierzemy metrowej wysokości podstawke, mocujemy do niej rurke w kształcie U i na końcach złączki. Przed złączkami wciskamy w przewody gumowe igły (dokłądnie plastikowe końcówki a igły wyrywamy z nich).

Następnie do złączek mocujemy rurkę - ja zamontowałem do wysokości sufitu w garażu. Znów złączki i już w dół do gaźników.

Warto zadbać o stałe zasilenie gaźników w paliwo - wężyk i jakiś zbiorniczek.

Motong musi być rozgrzany, obroty biegu jałowego - w miare równe :P

Podłączamy do gaźników 1 i 2, ustawiamy śróbką aby poziom się nie zmieniał i jak będzie jeszcze równo płyn to super. Później gaziory 3 i 4 i na koniec synchro pary 1,2 z 3,4. I po sprawie.

Nadmienie, że aby synchro miało sens - kolejno:
- kontrolujemy przerwÄ™ zaworowÄ…
- świece zapłonowe - kontrola, ew wymiana (nowe świece trzeba wygrzać za pierwszym razem
- filtr powietrza - powinien być czysty
- gaźniki czyste z wyregulowanym składem mieszanki

Pozdro i powodzenia
M.
marker
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 6/3/2011, 10:27
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Baboon » 12/5/2011, 11:23

No można i tak tylko trzeba dobrać odpowiednio grubość rurki i jej długość żeby była odpowiednia dokładność wskazań. Wiadomo im dłuższa i cieńsza rurka tym lepsza dokładność.
-najpierw DR 600
-potem GPZ 500
-potem CBR 900RR SC33
-teraz GSX R1000 K3 i Varadero 1000 XL
Baboon
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 5/6/2007, 11:53

Postprzez Przemo_rene » 12/5/2011, 15:27

nie musi być bardzo długa - tu chodzi o zwężkę by była i na każdym przewodzie w tych samych odległościach.
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê