Aprilia SR50 LC dziwne zamulenia i temperatura
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Aprilia SR50 LC dziwne zamulenia i temperatura
Skuter to SR50 LC 2002r. Wszystko seryjne, prócz tłumika Tecnigas. Taki już kupiłem.
Problem wygląda tak: Z miejsca idzie niezbyt dobrze, od ~15km/h następuje momentalne zwiększenie obrotów i do 45km/h leci jak z procy. Potem następuje zamulenie i do 60km/h jest tragedia. Następnie od 60km/h do 90km/h idzie jak szalony. Żeby jakoś przyspieszać, manetka gazu musi być odkręcona do końca.
Ktoś wie, co to może być? Od czego zacząć sprawdzanie?
I jeszcze się spytam o temperaturę: na wolnych obrotach temperatura po kilku minutach idzie mniej więcej na 3/4 skali. Podczas szybszej jazdy wskazówka spada praktycznie na zero. Po mojemu jest coś nie tak, ale może tak powinno być?
Problem wygląda tak: Z miejsca idzie niezbyt dobrze, od ~15km/h następuje momentalne zwiększenie obrotów i do 45km/h leci jak z procy. Potem następuje zamulenie i do 60km/h jest tragedia. Następnie od 60km/h do 90km/h idzie jak szalony. Żeby jakoś przyspieszać, manetka gazu musi być odkręcona do końca.
Ktoś wie, co to może być? Od czego zacząć sprawdzanie?
I jeszcze się spytam o temperaturę: na wolnych obrotach temperatura po kilku minutach idzie mniej więcej na 3/4 skali. Podczas szybszej jazdy wskazówka spada praktycznie na zero. Po mojemu jest coś nie tak, ale może tak powinno być?
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
hmm dziwnie że tka przyspiesza. mozna by cos w rolkach pogrzebac zeby równiej ciągnał. co do grzania moze nie masz termostatu ?
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Wyczytałem, że termostat jest w głowicy. Sprawdzę to, ale czy nie trzeba płynu spuszczać, gdy się ją odkręca? I potem pewnie trzeba nową uszczelkę?
I jeszcze kwestia oleju - nie wiem, co jest teraz wlane, chcę kupić w sklepie ELF 2T MOTO 2 HP ECO - bo tylko taki mają, nawet w dobrej cenie. Warto? Czy lepiej przez allegro jakiś syntetyczny Castrol do 2t?
I jeszcze kwestia oleju - nie wiem, co jest teraz wlane, chcę kupić w sklepie ELF 2T MOTO 2 HP ECO - bo tylko taki mają, nawet w dobrej cenie. Warto? Czy lepiej przez allegro jakiś syntetyczny Castrol do 2t?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
termostat jest w głowicy. ale nie trzeba jej sciagac zeby sie do niego dostać. http://allegro.pl/cylinder-tlok-70-apri ... 67190.html
jak masz cos podobnego to na tej fotce widac głowice a z niej takie cos wystaje na zdjeciu z aukcji to jest do góry skierowane
to jest włąsnie miejsce gdzie jest termostat. wode musisz spuscic to logiczne bo on blokuje a przynajmniej powinien blokowac przepływ wody. potem wykrecasz i sprawdzasz co sie z nim dzieje. mozesz go do wody wrzucic i zacząc gotowac i zobacz czy i kiedy sie otworzy powinien w około 90 stopniach sie otworzyc.
moze byc ten olej o ile jest to olej do mieszania z benzyną do silników 2T. stary dobrze jest wyjeździc jak najbardziej albo spuscic bo czasami jak sie zmiesza 2 rózne oleje rózne oleje mogą sie cuda dziać
jak masz cos podobnego to na tej fotce widac głowice a z niej takie cos wystaje na zdjeciu z aukcji to jest do góry skierowane

moze byc ten olej o ile jest to olej do mieszania z benzyną do silników 2T. stary dobrze jest wyjeździc jak najbardziej albo spuscic bo czasami jak sie zmiesza 2 rózne oleje rózne oleje mogą sie cuda dziać

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Też miałem podejrzenia co do rolek - rozmiar znam, ale nie wiem, jaką masę kupić...
Jeszcze wyczytałem też o sprężynkach sprzęgła, podobno odpowiedzialne są za start z miejsca - ale nic więcej o tym nie wiem
Jeszcze wyczytałem też o sprężynkach sprzęgła, podobno odpowiedzialne są za start z miejsca - ale nic więcej o tym nie wiem
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
start z miejsca a potem juz nie maja nic w spólnego z tymi objawami. prędzej rolki
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No to spróbuję z rolkami. Dowiedziałem się, że w przypadku sportowego tłumika lepiej założyć lżejsze o 1g.
Obecnie nie wiem jakie są, więc zamówiłem 15x12 4.25g (seryjnie są 5.5g).
Pozostaje mi tylko sprawdzenie tego termostatu. Może ma ktoś sposób, jak najlepiej spuścić płyn? Od pompy wody wychodzą 2 węże, chyba którymś z nich najlepiej spuścić? A jak potem odpowietrzyć układ chłodzenia?
Obecnie nie wiem jakie są, więc zamówiłem 15x12 4.25g (seryjnie są 5.5g).
Pozostaje mi tylko sprawdzenie tego termostatu. Może ma ktoś sposób, jak najlepiej spuścić płyn? Od pompy wody wychodzą 2 węże, chyba którymś z nich najlepiej spuścić? A jak potem odpowietrzyć układ chłodzenia?
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
najlepiej chyba spuscic odkręcając przewód wychodzący z pompy po prawej stronie. mozna zawsze podstawic jakas miske i zebrac praktycznie cały płyn. potem jak odpowietrzac. wystarczy że zalejesz do pełna odpalisz na chwile, potem zgasisz dolejesz znów. odpalisz na chwile zgasisz i dolejesz do pełna i na pewno bedzie juz odpowietrzony 

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Sprawa zamulania rozwiązana: ktoś do skutera prawie seryjnego (no, poza sportowym Tecnigasem) założył rolki 9 gramowe... Założyłem 4.3g i jestem po prostu w szoku, skuter idzie jak szalony do prawie 90km/h. Prędkość zmalała może o jakieś ~3km/h.
Mam wrażenie, że troszkę na samym starcie nie uzyskuje swojej całej mocy. Podam może przykład - na ubitej, nieasfaltowej drodze wcisnę przedni hamulec, docisnę mocno przód i dam gazu - a on nie daje rady przemielić tylnym kołem. Poprzedni skuterek, Katana, nie miał z tym najmniejszego problemu, a był zupełnie seryjny. Co może być tego przyczyną?
Zaczynam zauważać, że poprzedni właściciel po prostu nie wiedział, co robi i nieumiejętnie regulował Aprilkę - wyczytał pewnie, że cięższe rolki = wyższa prędkość i wsadził najcięższe, jakie udało mu się znaleźć... Tutaj z tą mocą na starcie pewnie też coś jest skopane przez taką regulację, ale sam już nie wiem...
Mam wrażenie, że troszkę na samym starcie nie uzyskuje swojej całej mocy. Podam może przykład - na ubitej, nieasfaltowej drodze wcisnę przedni hamulec, docisnę mocno przód i dam gazu - a on nie daje rady przemielić tylnym kołem. Poprzedni skuterek, Katana, nie miał z tym najmniejszego problemu, a był zupełnie seryjny. Co może być tego przyczyną?
Zaczynam zauważać, że poprzedni właściciel po prostu nie wiedział, co robi i nieumiejętnie regulował Aprilkę - wyczytał pewnie, że cięższe rolki = wyższa prędkość i wsadził najcięższe, jakie udało mu się znaleźć... Tutaj z tą mocą na starcie pewnie też coś jest skopane przez taką regulację, ale sam już nie wiem...
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości