Zobacz wątek - Zamuła na triggerze 50
NAS Analytics TAG

Zamuła na triggerze 50

i inne małe pojemności
_________

Zamuła na triggerze 50

Postprzez Swiderrr » 7/5/2011, 14:21

Witam ,

posiadam generic triggera 50 sm. Wczoraj wymieniłem zębatki i łańcuch. Tylną zębatkę zostawiłem a przednią zwiększyłem o 3 z (z 11z na 14z).
Motor fajnie się zbiera do 4 biegu. Na "czwórce" ciągnie 55 km/h a wcześniej na szóstce 60 km/h. Wszystko by było pięknie ale gdy wrzucam piąty bieg motor traci obroty , prędkość spada do 50 km/h i praktycznie jest bez obrotów. Spróbowałem rozpędzić się z górki i to dość stromej. Motor na piątce rozpędzał się dobre 10-15 sekund do wyższych obrotów i jechał ok. 65 km/h. Wrzuciłem szóstkę i ta sama sytuacja co z niższym biegiem. Ostatecznie rozpędziłem się do niewiele powyżej 70 km/h. Zatem mam pytanie co może być przyczyną takiego spadku mocy? Wiadomo większa zębatka z przodu to motor słabszy ale nie wydaje mi się aby była aż taka różnica , ponieważ do 4 biegu motor przyspiesza dużo lepiej no i na starcie nie muli. Z góry dzięki za odpowiedź.
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01


Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 14:49

moc ci nie spadła. spadł moment obrotowy bo dajesz wieksze obciazenie dla silnika. to tak jest moto ciagnie ładnie na niskich mocnych biegach. a na wysokich nadbiegach nie daje rady. to tak samo jak masz crossówki i enduro na podstawie crossówki np KTM SX i EXC. SX jest mocniejszy ale ma krótkie biegi wiec powinien sie szybko rozpędzać. EXC to enduro jest słabszy i ma długie biegi ale na asfalcie jak by sie scigały to EXC bedzie szybszy. bo ma odpowiednio dobrane przełozenia. ty teraz dowaliłeś za duze przełozenia. moto z dołu szybciej przyspiesza bo ma taką mozliwosc ( wystarczająca moc, wieksze przełozenia) a z kolei na wysokich biegach moto nie generuje odpowiedniej mocy i zwalnia. norma :d raczej przedniej zębatki sie nie modyfikuje. jak juz to mogłes 3 ząbki z tyłu wsadzic mniej..
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Swiderrr » 7/5/2011, 15:43

Wymieniłem z przodu zębatkę , ponieważ rozmawiałem z dwoma posiadaczami triggera , którzy zmienili przednią zębatkę na 14z a tyłu nie ruszali. Motor im się ładnie zbiera i ciągnie na wyższych biegach. Dołączam filmik , na którym widać jak motor przyspiesza http://www.youtube.com/watch?v=drZkMzp2MC4
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 16:23

moze oni maja zdrowe silniki a u ciebie sie tłok konczy :P i nie ma mocy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Swiderrr » 7/5/2011, 16:45

czyli nic już nie da rady zrobić ? ;) no i żeby to nie było kosztowne ;D
trochę głupio piszę ale wolę zapytać ;D
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01

Postprzez henio12323 » 7/5/2011, 16:55

nic :D mozesz tak dla pewnosci zmierzyć kompresje w serwisie. zobaczysz czy to kwestia rzeczywiscie napędu czy moze juz jak wspomniałem silnik jest na wykonczeniu
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Swiderrr » 7/5/2011, 23:32

Ok, zrobię tak jak mówisz. Dzięki za szybką i dobrą pomoc ;D
Swiderrr
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5/4/2010, 18:01



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê