TZR '06, jak docierac po szlifie.
Posty: 9
• Strona 1 z 1
TZR '06, jak docierac po szlifie.
witam
mam pytanie jak prawidlowo powinienem docierac TZRke, w piatek bedzie tlok do odbioru i mam pytanie jak powinienem dobrze ja dotrzec?
zainwestowalem w tlok Meteor nie najlepszy ale tez nie jakis chinski. Lepszego nie kupowalem bo Yamaha idzie na sprzedaz.
Czy dobrze mysle najpierw pierwsze 50-100km jezdzic tak do 30km/h i nie raz przygazownaie na odcinku kilometra dwoch do 50km/h zeby nie byly rowne obroty, potem przy tych 100-200km to tak jezdzic 50 na godzinie no i nie raz pojechac to 70km/h io tak do 300km. I na tym zakonczyc? bedzie to dobre wyjscie? cale zestaw nie jest nowy tylko tlok., a cylinder po szlifie wiec mysle ze 300km powinno wystarczyc, co Wy o tym mysliscie ? pozdrawiam
Gdyby ktos nie wiedzial to jest Yamaha TZR z roku 2006, z oryginalnym cylinder 50ccm, nie zadnym tuningowanym i jest ona 2t( 2-sów)
Pozdrawiam
mam pytanie jak prawidlowo powinienem docierac TZRke, w piatek bedzie tlok do odbioru i mam pytanie jak powinienem dobrze ja dotrzec?
zainwestowalem w tlok Meteor nie najlepszy ale tez nie jakis chinski. Lepszego nie kupowalem bo Yamaha idzie na sprzedaz.
Czy dobrze mysle najpierw pierwsze 50-100km jezdzic tak do 30km/h i nie raz przygazownaie na odcinku kilometra dwoch do 50km/h zeby nie byly rowne obroty, potem przy tych 100-200km to tak jezdzic 50 na godzinie no i nie raz pojechac to 70km/h io tak do 300km. I na tym zakonczyc? bedzie to dobre wyjscie? cale zestaw nie jest nowy tylko tlok., a cylinder po szlifie wiec mysle ze 300km powinno wystarczyc, co Wy o tym mysliscie ? pozdrawiam
Gdyby ktos nie wiedzial to jest Yamaha TZR z roku 2006, z oryginalnym cylinder 50ccm, nie zadnym tuningowanym i jest ona 2t( 2-sów)
Pozdrawiam
Ghost Rider 50ccm!
- adrian042
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 10/3/2009, 21:36
- Lokalizacja: Konin. WLKP
metod docierania jest kilkadziesiąt. ja stosuje taką metode i takie zasady. 1 zasada - zawsze przed jazdą motocykl bardzo dobrze rozgrzewamy. 2 zasada - w czasie jazdy kontrolujemy temperature, nigdy nie mozemy przegrzać silnika. i teraz samo docieranie. po 1 odpaleniu odpalasz na chwile i sobie pyrka aż sie nagrzeje siadasz i robisz pierwszy kilometr pyrkając. potem jeździsz w miare normalnie. nie piłujesz powiedzmy kręcisz do 6-7 tysiecy i tak pierwszy 4 litry mnie jwiecej wyjeżdzasz. ( oczywiscie z miejsca krecisz prawie normalnei do tych 6-7 ) co jakis czas przyspieszasz do 8-9 tysiecy. tylko chwilowo nie zadne piłowanie. dla 2T dobrym jest ciagłe przyspieszanie wiec najlepiej docierać ruszając i hamując. nie żeby to wyglądało komicznie że przyspieszasz i do 0 hamujesz. ale po prostu mozna sobie wybrac trase do docierania która jest zróznicowana. nastepne litry benzyny docierasz coraz bardziej odkręcając. jednak bez przesady gdyz zbyt długo i za wysokie odkręcenie grozi puchnieciem tłoka. ważne tez jest to żeby po tych 4 litrach moto pracował na róznych obrotach i pod róznym obciązeniem. nie wolno nim pyrkać ciagle na najwyzszym biegu i najnizszej mozliwej prędkosci. ale tez nie ma co piłowac na kazdym biegu. wiec tak latamy na połowie mozliwosci. po 3 baku juz mozna smialo odkręcać. z tym że nadal kontrolujemy dokładnie temperature by nie przegrzać i nie odkręcac na niedogrzanym. i tak wypadalo by polatac z 500 km.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
hmm na dotarcie lał bym minimalnie 1:30, ja jak docieram zwykle leje 1:20 ale nie kazdy o2o to przepali
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
syntetyk lepszy. ale pólsyntetyk wystarczy. ja polecam castrol power 2T. wszystkimi wyczynówkami na tym latam i super sie sprawdzał
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
ja bym docierał przy niższych obrotach, przynajmniej początkowo. bo w biegówce nie chodzi o biegi i prędkość, ale o obroty na jakich jedziesz. dajesz mu wysoki bieg i na niskich obrotach, nie dajesz mu gazu w opór, przyspieszasz płynnie i delikatnie
Kawa zx6r, 1998
-
Kaniuszy - Świeżak
- Posty: 364
- Dołączył(a): 11/1/2011, 22:54
- Lokalizacja: Łuków/Warszawa
I tłok hebluje o cylinder jak głupi. W instrukcji od mojego piszą, aby nie przeciążać silnika niską prędkością na wysokich biegach przy docieraniu. Wiem, że jak wiara jeździ "eko" w ten sposób samochodami to po 100 tysiącach cylindry robią się owalne :/.
Ja nowe moto docierałem w sumie normalną jazdą, uważałem tylko aby go nie przegrzać i mieszałem mu obrotami. Póki co jeszcze nie zrobiłem 1000km (jestem przy 800) więc nie mogę powiedzieć, czy się sprawdziło, ale niedługo dam znać.
Ja nowe moto docierałem w sumie normalną jazdą, uważałem tylko aby go nie przegrzać i mieszałem mu obrotami. Póki co jeszcze nie zrobiłem 1000km (jestem przy 800) więc nie mogę powiedzieć, czy się sprawdziło, ale niedługo dam znać.
Rieju RRX 70
-
Dr_Acula - Świeżak
- Posty: 323
- Dołączył(a): 26/5/2010, 19:20
- Lokalizacja: kuj-pom division
no akurat owalne cylindry robią sie po prostu z uzytkowania i nic na to nie wpływa. a raczej wpływa głownie zuzycie tłoka względem cylindra. przy zbyt duzym luzie tłok zaczyna miec ruchy pełzające własnie w tej płaszczyźnie i to robi z cylindra jajo. ale reszta tak - jeździ sie prawie normalnie z tym że tyrzeba uwazac na temp. nie jechac za wolno ani za szybko
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości