Opony z kolcami
			Posty: 9
			 • Strona 1 z 1
		
	
Opony z kolcami
Witam! Czy robiliście kiedyś opony z kolcami ale samoróbki .Chodzi mi o te na zimę . Jeśli tak to w jaki sposób , ja myślałem i wkręceniu śrubek m8 i podkładki z 2 stron .Zamierzam takie zrobić na zimę do motorka .
				"Motocykliczne"
			- 
				 
 Spajkas
- Świeżak
- Posty: 93
- Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
- Lokalizacja: Poznań Oborniki
poszukaj w istniejących w okresie zimowym powstało kilka tematów o tym  wszystko jest wystarczy poszukać
 wszystko jest wystarczy poszukać
				 wszystko jest wystarczy poszukać
 wszystko jest wystarczy poszukaćKTM 300 EXC 
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
			Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
- 
				 
 henio12323
- Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Na tym forum nic o tym nie było także heniu nie mów bo jestem jedyny tutaj kto spróbował.
Jak masz jakieÅ› pytania to pisz, ale to tak z podstaw:
- wiercisz wiertłem o mm większym niż śruba, wierć wiertarką, bo wkrętarką to ch** a nie robota:)
- Ja robiłem 6mm, chciałem dać na przód cieńsze, ale nie było. Generalnie takie mogą być, w żadnym przypadku nie zakładaj 8mm lipnie będzie trzymało, najlepiej 5mm przód, 6mm tył, choć ten i tak na lodzie lupi rzucić, no ale pod górkę, gdzie nie widziałem, żeby jakiemuś cywilowi udało się wejść:)
- Dajesz zamkowe to nie ma sensu dawać podkładek z dwuch stron, daj tylko po zewnętrznej, dla pewności wewnętrzną posmarowałem silikonem i jest dobrze, a pare razy zimą wyjeździły:)
- Poucinaj sobie na długość około 1cm nad nakrętką.
- zakładasz śruby, podkładki, nakręcasz z dość mocnym luzem, nie ściskaj na razie mocno bo druty się zbiegają i założenie graniczy z cudem, ja teraz mam misje wszystkie poodkręcać trochę na kolejną zimę żeby było.
- zakładasz, dokręcasz i prujesz po 80-90 km/h na lodzie i widzisz środkowe palce od kierowców osobówek (przynajmniej ja takie coś odczułem, choć nie wiem za co).
CoÅ› jeszcze to pisz.
				
			Jak masz jakieÅ› pytania to pisz, ale to tak z podstaw:
- wiercisz wiertłem o mm większym niż śruba, wierć wiertarką, bo wkrętarką to ch** a nie robota:)
- Ja robiłem 6mm, chciałem dać na przód cieńsze, ale nie było. Generalnie takie mogą być, w żadnym przypadku nie zakładaj 8mm lipnie będzie trzymało, najlepiej 5mm przód, 6mm tył, choć ten i tak na lodzie lupi rzucić, no ale pod górkę, gdzie nie widziałem, żeby jakiemuś cywilowi udało się wejść:)
- Dajesz zamkowe to nie ma sensu dawać podkładek z dwuch stron, daj tylko po zewnętrznej, dla pewności wewnętrzną posmarowałem silikonem i jest dobrze, a pare razy zimą wyjeździły:)
- Poucinaj sobie na długość około 1cm nad nakrętką.
- zakładasz śruby, podkładki, nakręcasz z dość mocnym luzem, nie ściskaj na razie mocno bo druty się zbiegają i założenie graniczy z cudem, ja teraz mam misje wszystkie poodkręcać trochę na kolejną zimę żeby było.
- zakładasz, dokręcasz i prujesz po 80-90 km/h na lodzie i widzisz środkowe palce od kierowców osobówek (przynajmniej ja takie coś odczułem, choć nie wiem za co).
CoÅ› jeszcze to pisz.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Gdzieś pisałem jak ja to zrobiłem.
tutaj masz zdjęcia do opon supermoto http://img406.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie002z.jpg
tak jak magik napisał śruby 6 zamkowe podkładka i ja dałem nakrętki samokontrujące. Ja wierciłem wiertłem szóstką i trochę się namęczyłem przy wciskaniu
				tutaj masz zdjęcia do opon supermoto http://img406.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie002z.jpg
tak jak magik napisał śruby 6 zamkowe podkładka i ja dałem nakrętki samokontrujące. Ja wierciłem wiertłem szóstką i trochę się namęczyłem przy wciskaniu

Dream ride... www.youtube.com/watch?v=6EyJz46EMWk
			- 
				 
 Fikol
- Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
- Lokalizacja: Węgrów
no szustka nie bardzo wiertło, dajesz numer większe to idzie z oporem.
Fikol - takie długie je zostawiłeś? ja przycinałem do około 1cm.
Co do kontrujących to w gumie nic to nie da..., no chyba, że lżej chcesz wkręcać, ale wydaje mi się, że wtedy nie będzie tej sztywności.
				
			Fikol - takie długie je zostawiłeś? ja przycinałem do około 1cm.
Co do kontrujących to w gumie nic to nie da..., no chyba, że lżej chcesz wkręcać, ale wydaje mi się, że wtedy nie będzie tej sztywności.
- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
Możliwe masz rację ,że niepotrzebnie z kontrującymi dałem ale mam pewność że się nie odkręcą  
też ok 1 cm zostawiałem a od strony łańcucha musiałem prawie do zera sciąć żeby przypadkiem nie zachaczyła śrubka o łańcuch . Tylko że ja 250 śrub wsadziłem na tył jeśli się nie mylę i trochę łożyska mogą siadać z takim obciążeniem. Na drugą zimę planuje kółka enduro kupić i specjalne wkręty sobie załatwić.
. Tylko że ja 250 śrub wsadziłem na tył jeśli się nie mylę i trochę łożyska mogą siadać z takim obciążeniem. Na drugą zimę planuje kółka enduro kupić i specjalne wkręty sobie załatwić.
				 
też ok 1 cm zostawiałem a od strony łańcucha musiałem prawie do zera sciąć żeby przypadkiem nie zachaczyła śrubka o łańcuch
 . Tylko że ja 250 śrub wsadziłem na tył jeśli się nie mylę i trochę łożyska mogą siadać z takim obciążeniem. Na drugą zimę planuje kółka enduro kupić i specjalne wkręty sobie załatwić.
. Tylko że ja 250 śrub wsadziłem na tył jeśli się nie mylę i trochę łożyska mogą siadać z takim obciążeniem. Na drugą zimę planuje kółka enduro kupić i specjalne wkręty sobie załatwić.Dream ride... www.youtube.com/watch?v=6EyJz46EMWk
			- 
				 
 Fikol
- Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
- Lokalizacja: Węgrów
Ja wierciłem wiertłem 5mm i zakładałem śrubę 6 mm hehe teraz widze że nie potrzebnie się tak męczyłem przy wciskaniu  zakładałem podkładki z dwóch stron i nakrętki kontrujące, długość całej śruby 3 cm i ok 2 cm wystawało jak nie chcesz ucinać śrub to możesz na asfalcie przygrzebać aż ognie pójdą i same się ładnie skrócą.  Magik mówisz że trzeba je teraz poodkręcać bo ja też chciałem jeszcze na drugą zime zostawić.
 zakładałem podkładki z dwóch stron i nakrętki kontrujące, długość całej śruby 3 cm i ok 2 cm wystawało jak nie chcesz ucinać śrub to możesz na asfalcie przygrzebać aż ognie pójdą i same się ładnie skrócą.  Magik mówisz że trzeba je teraz poodkręcać bo ja też chciałem jeszcze na drugą zime zostawić.
				 zakładałem podkładki z dwóch stron i nakrętki kontrujące, długość całej śruby 3 cm i ok 2 cm wystawało jak nie chcesz ucinać śrub to możesz na asfalcie przygrzebać aż ognie pójdą i same się ładnie skrócą.  Magik mówisz że trzeba je teraz poodkręcać bo ja też chciałem jeszcze na drugą zime zostawić.
 zakładałem podkładki z dwóch stron i nakrętki kontrujące, długość całej śruby 3 cm i ok 2 cm wystawało jak nie chcesz ucinać śrub to możesz na asfalcie przygrzebać aż ognie pójdą i same się ładnie skrócą.  Magik mówisz że trzeba je teraz poodkręcać bo ja też chciałem jeszcze na drugą zime zostawić.YAMAHA RACING TEAM
			- 
				 
 Marcin65432105
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51
nastepna zima to na poczatek zakladam sam przod, pozniej tyl, najpierw jezdzilen w kostkach to owiewke polamalem, bo zakret, poslizg tylu, to kontrolowany, ale jak wyrzniesz przoden na lodzie to gleba gwarantowana, jak beda nastepne oponki to sadzam na przod zwykle wkrety, a tyl cos zeby w miare trzymalo, ale jednak jak chce przyczepnosc zgubic to sie to uda, czyli tyl jakies plaskie w miare. Na yt koles pokazywal jak do cr 500 robil, krotkie wkrety, wysokie glowki i glowki zostawial na zewnatrz i fajnie sobie radzil, a roboty malo i tak nog w razie czego nie porozcina.
				
			- magik2208
- Bywalec
- Posty: 816
- Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16
			Posty: 9
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości
