Zobacz wątek - Opony z kolcami
NAS Analytics TAG

Opony z kolcami

Enduro, Cross
_________

Opony z kolcami

Postprzez Spajkas » 3/5/2011, 10:46

Witam! Czy robiliście kiedyś opony z kolcami ale samoróbki .Chodzi mi o te na zimę . Jeśli tak to w jaki sposób , ja myślałem i wkręceniu śrubek m8 i podkładki z 2 stron .Zamierzam takie zrobić na zimę do motorka .
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki


Postprzez henio12323 » 3/5/2011, 10:48

poszukaj w istniejących w okresie zimowym powstało kilka tematów o tym :) wszystko jest wystarczy poszukać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Spajkas » 3/5/2011, 18:47

ok
"Motocykliczne"
Avatar użytkownika
Spajkas
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 30/4/2010, 17:28
Lokalizacja: Poznań Oborniki

Postprzez magik2208 » 3/5/2011, 23:32

Na tym forum nic o tym nie było także heniu nie mów bo jestem jedyny tutaj kto spróbował.
Jak masz jakieś pytania to pisz, ale to tak z podstaw:
- wiercisz wiertłem o mm większym niż śruba, wierć wiertarką, bo wkrętarką to ch** a nie robota:)
- Ja robiłem 6mm, chciałem dać na przód cieńsze, ale nie było. Generalnie takie mogą być, w żadnym przypadku nie zakładaj 8mm lipnie będzie trzymało, najlepiej 5mm przód, 6mm tył, choć ten i tak na lodzie lupi rzucić, no ale pod górkę, gdzie nie widziałem, żeby jakiemuś cywilowi udało się wejść:)
- Dajesz zamkowe to nie ma sensu dawać podkładek z dwuch stron, daj tylko po zewnętrznej, dla pewności wewnętrzną posmarowałem silikonem i jest dobrze, a pare razy zimą wyjeździły:)
- Poucinaj sobie na długość około 1cm nad nakrętką.
- zakładasz śruby, podkładki, nakręcasz z dość mocnym luzem, nie ściskaj na razie mocno bo druty się zbiegają i założenie graniczy z cudem, ja teraz mam misje wszystkie poodkręcać trochę na kolejną zimę żeby było.
- zakładasz, dokręcasz i prujesz po 80-90 km/h na lodzie i widzisz środkowe palce od kierowców osobówek (przynajmniej ja takie coś odczułem, choć nie wiem za co).

Coś jeszcze to pisz.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Fikol » 4/5/2011, 00:00

Gdzieś pisałem jak ja to zrobiłem.
tutaj masz zdjęcia do opon supermoto http://img406.imageshack.us/gal.php?g=zdjcie002z.jpg
tak jak magik napisał śruby 6 zamkowe podkładka i ja dałem nakrętki samokontrujące. Ja wierciłem wiertłem szóstką i trochę się namęczyłem przy wciskaniu :)
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez magik2208 » 4/5/2011, 00:20

no szustka nie bardzo wiertło, dajesz numer większe to idzie z oporem.
Fikol - takie długie je zostawiłeś? ja przycinałem do około 1cm.
Co do kontrujących to w gumie nic to nie da..., no chyba, że lżej chcesz wkręcać, ale wydaje mi się, że wtedy nie będzie tej sztywności.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16

Postprzez Fikol » 4/5/2011, 12:57

Możliwe masz rację ,że niepotrzebnie z kontrującymi dałem ale mam pewność że się nie odkręcą :)
też ok 1 cm zostawiałem a od strony łańcucha musiałem prawie do zera sciąć żeby przypadkiem nie zachaczyła śrubka o łańcuch :). Tylko że ja 250 śrub wsadziłem na tył jeśli się nie mylę i trochę łożyska mogą siadać z takim obciążeniem. Na drugą zimę planuje kółka enduro kupić i specjalne wkręty sobie załatwić.
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez Marcin65432105 » 4/5/2011, 13:00

Ja wierciłem wiertłem 5mm i zakładałem śrubę 6 mm hehe teraz widze że nie potrzebnie się tak męczyłem przy wciskaniu :) zakładałem podkładki z dwóch stron i nakrętki kontrujące, długość całej śruby 3 cm i ok 2 cm wystawało jak nie chcesz ucinać śrub to możesz na asfalcie przygrzebać aż ognie pójdą i same się ładnie skrócą. Magik mówisz że trzeba je teraz poodkręcać bo ja też chciałem jeszcze na drugą zime zostawić.
YAMAHA RACING TEAM
Avatar użytkownika
Marcin65432105
Świeżak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9/1/2010, 19:51

Postprzez magik2208 » 4/5/2011, 16:02

nastepna zima to na poczatek zakladam sam przod, pozniej tyl, najpierw jezdzilen w kostkach to owiewke polamalem, bo zakret, poslizg tylu, to kontrolowany, ale jak wyrzniesz przoden na lodzie to gleba gwarantowana, jak beda nastepne oponki to sadzam na przod zwykle wkrety, a tyl cos zeby w miare trzymalo, ale jednak jak chce przyczepnosc zgubic to sie to uda, czyli tyl jakies plaskie w miare. Na yt koles pokazywal jak do cr 500 robil, krotkie wkrety, wysokie glowki i glowki zostawial na zewnatrz i fajnie sobie radzil, a roboty malo i tak nog w razie czego nie porozcina.
magik2208
Bywalec
 
Posty: 816
Dołączył(a): 8/9/2010, 19:16



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na g�r�